Koulutetut äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Psykologisia testejä olin nuorisopsykiatrian osastolla nuorena ja sieltä sain eläkepaperit.

Jos kuitenkin tuntuu siltä, että pystyisit opiskelemaan tai menemään töihin, älä anna vanhojen papereiden estää. Se eläkehän on sun turvasi, jos et pystykään käymään töissä tai opiskelemaan.

Psykologisia testejä olin nuorisopsykiatrian osastolla nuorena ja sieltä sain eläkepaperit.

Siis mitä psykologisia testejä? Mikä DIAGNOOSI sulle annettiin? Koska "sinulla ei ole lukupäätä" ei ole mikään diagnoosi. Millä perusteella jouduit eläkkeelle?

Mulla on erinäköisiä fobioita ja mulle suositeltiin jatkuvaa loppuelämän laitoshoitoa mutta en halunnut sitä nuorisopsykiatri sanoi etten tule koskaan elämässäni pärjäämään ja kyllä hän on oikeassa ollut.

Ehkä jotain voisin tehdä kukaan vaan ei eläkeläistä halua palkata.

Sulla vois olla mahdollista päästä ns. tukityöllistetyksi, jlloin työpaikka saisi rahaa sinun työllistämisestäsi. Mene käymään työvoimatoimistossa ja kysy mitä mahdollisuuksia sinulla olisi!

Mulla on erinäköisiä fobioita ja mulle suositeltiin jatkuvaa loppuelämän laitoshoitoa mutta en halunnut sitä nuorisopsykiatri sanoi etten tule koskaan elämässäni pärjäämään ja kyllä hän on oikeassa ollut.

Oletko kuitenkin jatkuvassa hoidossa, käytkö psykiatrilla, onko sulla lääkitys?

Häntä pystyyn, Äiti! Voithan sinä aina olla kotiäidin lisäksi paljon muutakin. Ei kaikkeen tekemiseen lukupäätä tai maisterin papruja tarvita.

En tiedä mitä tarkoitat lukeneisuudella ja mitkä sulla on rajoitteet, mutta lukea ja opiskella voi ihminen esim. erilaisten kurssien kautta vaikka mihin saakka - omaan tahtiin. Sinulla on lapset ja elämä, jota käyttää miten mielit - siinä mielessä hieno tilanne, että voit itse päättää mihin tarmosi suuntaat. Eläkkeesi turvin voit ottaa lukemisesta ja tekemisestä ilon irti ilman niitä uranaisten työelämän paineita.

No et tietenkään pärjää jos oikein ruokit tuota ajatusta omilla teoillasi ja ajatuksillasi. Sulla tuntuu olevan valmiiksi asenne "ei musta kuitenkaa mihinkää ole". Lopeta tuollainen ajattelu ja tee jotakin! Opiskella voi muutenkin kuin lukemalla.

Yhteistyössä