Koulusta tuli viestiä että manataina on luistelua.

ohoh
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
luistimet maksaa noin kakskymppiä, ei oo paha raha
mut jos on valittava että ostatko pojalle luistimet vai ruokaa sillä niin kyllä minusta se ruoka on tärkeämpi.

luistelee kuitnekin vain ENINTÄÄN 6kertaaa koko vuonna, kohtahan on hyvät hiihtokelit
Kahdenkympin luistimet, kuusi kertaa luistelua, kerralle jää hintaa 3,3333 ja niin pois päin.

Minusta ei pahakaan raha siitä että pääsee nuorena kokeilemaan monipuolisesti eri urheilulajeja.

Plus saahan ne sitten käytettynä myytyä jollekin toiselle.
TOKI OSTAN NE LUISTIMET, mutta en nyt viimeisiä rahojani käytä niihin. ostan mieluummin niillä sitä ruokaa. lapsilisiin asti poika joutuu nyt odottamaan
hellanlettas hyvä, koulu ei voi toteuttaa opetussuunnitelmaa sen mukaan, milloin sinulle tipahtaa tukirahat ja milloin ei. ENNAKOINTI ja SUUNNITTELU. muista, että todennäköisesti myös ensi vuonna lapsillasi on koulussa uintia, hiihtoa ja luistelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mua ainakin ärsyttää toi koulun pakkopulla urheilu jossa on pakko ostaa lapselle välineitä. Jotkut suksetkin on todella kalliita ostaa joka vuosi ja ennen kaikkea muistan kuinka kauheeta niitä oli pienenä raahata kouluun ja jos ei ollut suksia tai luistimia niin olin huono oppilas opettajan silmissä. Miksei urheilu voi olla sellasta ettei siihen tarttis laittaa rahaa niin paljoa? :headwall: Mulla katos koululiikunnan vuoks into liikuntaa kohtaan kokonaan niin et vasta nyt olen oppinut siitä omaehtoisesti nauttimaan :)
onhan sitä muitakin urheilujuttuja, miks just lkuistelua ja hiihtoa. tääkin on suomalainen tapa.

eihän koripalloakaan tarvitse itse osta vaikka sitä koulussa o tai sählymailaa jne
Näinpä juuri! Asian vieretä menee mutta meillä oli yläasteella AINA joukkuepelejä ja vihasin niitä kun en pärjännyt niissä ja opettaja kyllä antoi kuulua sen että piti niistä oppilaista jotk niissä pärjäs. Koululiikunta ei ole mun muistikuvan mukaan yhtään monipuolista ja ihmiset ovat erilaisia liikkujoita jotka pärjäävät erilaisissa lajeissa eri tavoin. Mun mielestä koululiikunnan vois kieltää kokonaan niin ei tulis ihmisille traumoja kuten mulle :|

 
Päiväkodista tuli syksyllä lappu luistelusta, oli vajaa viikko aikaa hommata luistimet.
Ei siinä mitään mutta ei ollu oikein syksyllä valinnanvaraa kaupoissa.
Yhdet löytyi ja niistäkin hoitaja meinas alkaa valittamaan.
Sanoin että ei löytyny siihen hätään muita ja pieniä luismia en oo nähny vieläkään.
Nuo on harjoitusluistimet ja passaa varmaan ihan hyvin 3 vuotiaalle joka just vasta ekan kerran luistimilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mua ainakin ärsyttää toi koulun pakkopulla urheilu jossa on pakko ostaa lapselle välineitä. Jotkut suksetkin on todella kalliita ostaa joka vuosi ja ennen kaikkea muistan kuinka kauheeta niitä oli pienenä raahata kouluun ja jos ei ollut suksia tai luistimia niin olin huono oppilas opettajan silmissä. Miksei urheilu voi olla sellasta ettei siihen tarttis laittaa rahaa niin paljoa? :headwall: Mulla katos koululiikunnan vuoks into liikuntaa kohtaan kokonaan niin et vasta nyt olen oppinut siitä omaehtoisesti nauttimaan :)
onhan sitä muitakin urheilujuttuja, miks just lkuistelua ja hiihtoa. tääkin on suomalainen tapa.

eihän koripalloakaan tarvitse itse osta vaikka sitä koulussa o tai sählymailaa jne
Näinpä juuri! Asian vieretä menee mutta meillä oli yläasteella AINA joukkuepelejä ja vihasin niitä kun en pärjännyt niissä ja opettaja kyllä antoi kuulua sen että piti niistä oppilaista jotk niissä pärjäs. Koululiikunta ei ole mun muistikuvan mukaan yhtään monipuolista ja ihmiset ovat erilaisia liikkujoita jotka pärjäävät erilaisissa lajeissa eri tavoin. Mun mielestä koululiikunnan vois kieltää kokonaan niin ei tulis ihmisille traumoja kuten mulle :|

mielellään lapset kokilisivat kaikkea. sais kokeilla erilasiia uheilulajeja kerran tai kaksi. eikä mitään kilpailuja kuka on paras, vaaan hauskassa mielesä. näin näkis kuka tykkää mistäkin.

 
lyhyellä varoitusajalla on olettaen että on muitakin joilla ei oo luistimia, meillä esim tekisi sen puoleen tiukkaa että oon töissä koko viikonlopun ja jos tänään klo 20 töistä tullessani olisin lapun saanut olis vähän vaikeeta hommata maanantaiksi., etenkin kun mies on reissussa.
Mutta mua ihmetyttää se että 5 lapsen perheessä ei oo luistimia, meillä on 4 lasta ja vaan yhdelle oon ostanut sukset + monot muut perii sitten sitä mukaan kun jää pieneksi toi tyttökin tykkää hokkareilla mennä eli luistimiakin on riittäny kun on isoimmalle hankkinu.
Oletan et tämä ei oo teijän esikoinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Monet kritisoi tuota hiihtoa ja luistelua koululiikuntana, mutta mitäs sitten talvella pitäs liikuntatunnilla tehdä? Mitä korvaavia ideoita teillä on?
onko sen pakko olla ulkoliikuntaa.
pelkkä reipas kävely höysttettynä jollakin mukavalla "leikilä on ihan kliva ala-asteikäiselle
 
haluaisin nähdä asian josta hellanlettas ensin valittaa- ihmiset auttaa/puhuu asiaa- ja se hyväksyy sen eikä vaan joka asiaan vänkää vastaan.
ei oo varmaan yhtään ketjua ollu sellasta :kieh: ensimmäisenä tulee mieleen se kun ukko oli opiskelupaikkakunnalla ja täällä toiset ehdotteli 5 sivua mitä se vois tehdä siellä, mikään ei kelvannu :kieh: niin tyypillistä
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Huolitko noita? Vai meinasitko, että on liian pienet... Priimat ne ei todellakaan ole, mutta ok luistimet silti.
Kyllä huolin, jos ne on pienet , annan vaikka naapuriin
Ootko huomena liikkeellä, vai annatko mulle osotteen yynä. Vien lasta harrastamaan 9.00-10.00, joten olen autolla liikkeellä silloin. Myös myöhempi ajankohta sopii. Sunnuntaina olen töissä. Pistäppä viestiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Monet kritisoi tuota hiihtoa ja luistelua koululiikuntana, mutta mitäs sitten talvella pitäs liikuntatunnilla tehdä? Mitä korvaavia ideoita teillä on?
Ainakin ala-asteikäiset vois ihan hyvin tehdä kävelylenkkejä, pelata pallopelejä ulkona ilman et tarvii luistimia ja ulkona nyt voi keksiä vaikka mitä ulkoleikkejä kuten kesälläkin. Ei se vuoden aika sitä katso voiko leikkiä ulkona polttopalloa vai ei. Pitäs antaa valinnan varaa oppilaille ettei liikuntatunteja aleta vihaamaan.
 
ohoh
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Monet kritisoi tuota hiihtoa ja luistelua koululiikuntana, mutta mitäs sitten talvella pitäs liikuntatunnilla tehdä? Mitä korvaavia ideoita teillä on?
onko sen pakko olla ulkoliikuntaa.
pelkkä reipas kävely höysttettynä jollakin mukavalla "leikilä on ihan kliva ala-asteikäiselle
..että sisällä pitäisi olla myös liikuntatunneilla?! huh huh. välitunnit ovat vapaata leikkiä ja touhua varten, liikuntatunneilla on oikeasti ihan joku tarkoituskin.
 
Ope
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ope:
Laitoin tänään koteihin viestiä, että torstaina on meillä luistelua koulussa. Olikohan liian myöhään?
ei ole, mutta kun meille tuli tieto tänään ja maanataina niitä tarvitaan jo


No, se on kyllä jo vähän liian lyhyellä varotusajalla!

Laitoin viel, että muistakaa tarkistaa luistinten tilanne, kun liian usein koulussa niitä vasta sovitetaan ensimmäisen kerran vuoteen ja liian pienet ovat... Kyllä se vaan lasta harmittaa, jos muut pääsee luistelemaan, mut itse ei. Meillä tosin sellainen hätävaravarasto luistimia ja suksia (aatamin aikaisia), josta tarvittaessa yritämme etsiä lapsille sopivat, jos omia ei syystä tai toisesta ole. Voisit sanoa ihan rehellisesti opelle, miksi lapsella ei ole luistimia. Siis myös sen, että ette kerenneet hankkia kun varoitusaika oli niin lyhyt... Tietäs sitten seuraavan kerran...
 
Meillä sama homma...ja tänään ostin luistimet pojalle makso 29e plussa kortilla(norm.39e)
Lisäksi pitää ostaa kypärä(pakollinen) ja hyvä asia, mutta halvin kypärä makso 49,90e eihän se kallis ole jos sattuu joku pää vamma, mutta viikon luistelulle kyllä pidän sitä kalliina. Olen yritänyt sukulaisilta jos joltakin löytyis lainaksi tai myisi.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Monet kritisoi tuota hiihtoa ja luistelua koululiikuntana, mutta mitäs sitten talvella pitäs liikuntatunnilla tehdä? Mitä korvaavia ideoita teillä on?
onko sen pakko olla ulkoliikuntaa.
pelkkä reipas kävely höysttettynä jollakin mukavalla "leikilä on ihan kliva ala-asteikäiselle
Muistan miten hiton tylsää oli kun meillä ala-asteella aina kun liikanope oli kipee, niin sit vaan käveltiin jonkun toisen open kaa. Ei perkele että oli tylsää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Monet kritisoi tuota hiihtoa ja luistelua koululiikuntana, mutta mitäs sitten talvella pitäs liikuntatunnilla tehdä? Mitä korvaavia ideoita teillä on?
onko sen pakko olla ulkoliikuntaa.
pelkkä reipas kävely höysttettynä jollakin mukavalla "leikilä on ihan kliva ala-asteikäiselle
..että sisällä pitäisi olla myös liikuntatunneilla?! huh huh. välitunnit ovat vapaata leikkiä ja touhua varten, liikuntatunneilla on oikeasti ihan joku tarkoituskin.
sisäliiikunnassakin voi olla sännöt. ja kun on hyvö piha , sen liikuntatunnin voi käyttää kieppumalla niissä pihavälineissä.
meidän lasten koulussa o n ihan uudet leikkivälineet, niissäkin voi tehdä viakka mitä kivaa
 
Linda
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
haluaisin nähdä asian josta hellanlettas ensin valittaa- ihmiset auttaa/puhuu asiaa- ja se hyväksyy sen eikä vaan joka asiaan vänkää vastaan.
ei oo varmaan yhtään ketjua ollu sellasta :kieh: ensimmäisenä tulee mieleen se kun ukko oli opiskelupaikkakunnalla ja täällä toiset ehdotteli 5 sivua mitä se vois tehdä siellä, mikään ei kelvannu :kieh: niin tyypillistä
Ihan sama tuli mieleen! Mikään ei tunnu kelpaavan, kun ihmiset yrittää auttaa miten tilanteesta pääsis yli. Huoh!
 
Santtu
Meillä sama homma...ja tänään ostin luistimet pojalle makso 29e plussa kortilla(norm.39e)
Lisäksi pitää ostaa kypärä(pakollinen) ja hyvä asia, mutta halvin kypärä makso 49,90e eihän se kallis ole jos sattuu joku pää vamma, mutta viikon luistelulle kyllä pidän sitä kalliina. Olen yritänyt sukulaisilta jos joltakin löytyis lainaksi tai myisi.

Saisikohan käyttää pyöräilykypärää...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Meillä sama homma...ja tänään ostin luistimet pojalle makso 29e plussa kortilla(norm.39e)
Lisäksi pitää ostaa kypärä(pakollinen) ja hyvä asia, mutta halvin kypärä makso 49,90e eihän se kallis ole jos sattuu joku pää vamma, mutta viikon luistelulle kyllä pidän sitä kalliina. Olen yritänyt sukulaisilta jos joltakin löytyis lainaksi tai myisi.

Saisikohan käyttää pyöräilykypärää...?
ei täällä ainakan, pitää olla luistelukypärä, ei suojaa päätä samalla tavalla
 

Yhteistyössä