Koulusta tuli viestiä että manataina on luistelua.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Riittääkö luistimet, jossa pohjallisen pituus on 23cm? Jäi pieneksi ja annan pois. Laita viestiä, jos mahtuu.
en tiiä.

pojalla on kengän koko 34, joten luistimet sais olla sen 34-35, ei haittaa jos siopii 2 vuotta.
Mittaa jalka. Paperin päälle seisomaan ja koko painolla siihen. Sitten mittanauha kehiin... Tuon luistimen pohjallisen pituus on 23cm. Jos nuo menis sen aikaa, ku saatte uudet hankittua. Veikkaan kooksi 34. Varma en ole.
 
Voi itku, eiks teillä ole useampi lapsi? Kantsisko kuitenkin satsata luistimiin, ostaa kirpparilta tai mistä vaan ja jättää ne sit pienemmille sisaruksille jemmaan ne luistimet? Kauheen tärkeetä miun mielestä on, että lapset saa kokeilla/harrastaa talviulkoilulajejakin.. :/ Parilla kympillä tosiaan taitaa uusiakin saada jo nykyisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meidänkin pojille tuli ilmoitus luistelusta maanantaina, mikäli jäät vielä ovat kunnossa. Onneksi mahtuvat vielä luistimet ja niitä on kokeiltukin tässä muutamana päivänä.
ei se haittaa jos on luistelua hiihtoa uintia jne, muta kun usein ilmoitus niistä tulee kahden päivän varoitusajalla, se on liian lyhyt.

tytöllä tuli kerran ilmoitus ala-asteella että huomenna on uintia , ajjatella jso uikkari olis ollut pini, mistä olisit saanut uikkarin niin äkkiä. ( oli talvi)
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
luistimet maksaa noin kakskymppiä, ei oo paha raha
mut jos on valittava että ostatko pojalle luistimet vai ruokaa sillä niin kyllä minusta se ruoka on tärkeämpi.

luistelee kuitnekin vain ENINTÄÄN 6kertaaa koko vuonna, kohtahan on hyvät hiihtokelit
sinähän voit myydä luistimet eteenpäin, ei ole hankalaa.. ostat kirppikseltä, käytät ja myyt eteenpäin. harmittaa pojan puolesta, jos ei pääse osallistumaan.. ja voihan se olla, että liikuntakärpänen häntäkin puraisisi jos olisi ne välineet.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Voi itku, eiks teillä ole useampi lapsi? Kantsisko kuitenkin satsata luistimiin, ostaa kirpparilta tai mistä vaan ja jättää ne sit pienemmille sisaruksille jemmaan ne luistimet? Kauheen tärkeetä miun mielestä on, että lapset saa kokeilla/harrastaa talviulkoilulajejakin.. :/ Parilla kympillä tosiaan taitaa uusiakin saada jo nykyisin.
samaa mieltä! saisitteko sossusta avustusta?
 
kinuski
Mua kans ihmetyttää, kun koulussa sitä luistelua ja hiihtoa saattaa olla just sen 2 kertaa talvessa. Meillä poika kyllä tykkää molemmista vapaa ajallakin, mutta entä ne lapset jotka ei tykkää, Joka vuosi joutuu ostamaan uudet sukset, monot ja luistimet, ihan vaan sen parin kerran takia. Täällä meidän käpykylässä saattaa hyvällä säkällä löytää jostain kirpparilta jotkut aatamin aikuiset sukset, eli kyllä ne on uutena melkeen ostettava. Mun siskon poika ei ole voinut sietää hiihtämistä ikinä, ja siskon mies ilmoittikin ala-asteella kouluun, että he eivät osta parin kerran takia pojalle suksia joka talvi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
luistimet maksaa noin kakskymppiä, ei oo paha raha
mut jos on valittava että ostatko pojalle luistimet vai ruokaa sillä niin kyllä minusta se ruoka on tärkeämpi.

luistelee kuitnekin vain ENINTÄÄN 6kertaaa koko vuonna, kohtahan on hyvät hiihtokelit
sinähän voit myydä luistimet eteenpäin, ei ole hankalaa.. ostat kirppikseltä, käytät ja myyt eteenpäin. harmittaa pojan puolesta, jos ei pääse osallistumaan.. ja voihan se olla, että liikuntakärpänen häntäkin puraisisi jos olisi ne välineet.

poika harrastaa liiikuntaa muutenkin jo kakis kertaa vikossa ja toki ostan ne luistimet MUTTA EN SA NIITÄ MITENKÄÄN MAANATAIKSI. menee väkisinkin lapsilsiin asti eennkuin saa ne
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meidänkin pojille tuli ilmoitus luistelusta maanantaina, mikäli jäät vielä ovat kunnossa. Onneksi mahtuvat vielä luistimet ja niitä on kokeiltukin tässä muutamana päivänä.
ei se haittaa jos on luistelua hiihtoa uintia jne, muta kun usein ilmoitus niistä tulee kahden päivän varoitusajalla, se on liian lyhyt.

tytöllä tuli kerran ilmoitus ala-asteella että huomenna on uintia , ajjatella jso uikkari olis ollut pini, mistä olisit saanut uikkarin niin äkkiä. ( oli talvi)
näihin kannattas ennakoida, esim. luistimet ei oo paha satsaus, myy sit eteenpäin kun ei enää tarvi

 
Mua ainakin ärsyttää toi koulun pakkopulla urheilu jossa on pakko ostaa lapselle välineitä. Jotkut suksetkin on todella kalliita ostaa joka vuosi ja ennen kaikkea muistan kuinka kauheeta niitä oli pienenä raahata kouluun ja jos ei ollut suksia tai luistimia niin olin huono oppilas opettajan silmissä. Miksei urheilu voi olla sellasta ettei siihen tarttis laittaa rahaa niin paljoa? :headwall: Mulla katos koululiikunnan vuoks into liikuntaa kohtaan kokonaan niin et vasta nyt olen oppinut siitä omaehtoisesti nauttimaan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei keltään sais lainaksi?
en usko.

vime vuonnakin tuli kahden päivän varoitusjalla ilmoitus hiihdosta, silloinkin vähän jupisin opelle siitä
jospa menet töihin jos ei ole raha? ja mies kokopäivätöihin? ärsyttää tuo valitus rahasta kun haet kuitenkin ilmaisruokaa ja ilmaisuudet kaikki mitä on. teette monta lasta mutta töitä ei kiinnosta tehdä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meidänkin pojille tuli ilmoitus luistelusta maanantaina, mikäli jäät vielä ovat kunnossa. Onneksi mahtuvat vielä luistimet ja niitä on kokeiltukin tässä muutamana päivänä.
ei se haittaa jos on luistelua hiihtoa uintia jne, muta kun usein ilmoitus niistä tulee kahden päivän varoitusajalla, se on liian lyhyt.

tytöllä tuli kerran ilmoitus ala-asteella että huomenna on uintia , ajjatella jso uikkari olis ollut pini, mistä olisit saanut uikkarin niin äkkiä. ( oli talvi)
eiköhän sitä luistelua ja hiihtoa oel joka vuosi ollut? että kai olet tiennyt jo syksyllä että tänä talvena on taas luistelua. älä viitsi pelleillä.
 
töihin ei niin vain mennä. Juuri olin maanataina haastatelussa ,utta en saanut sitä paikkaa.
Siivoojakin tarvitsee koulutuksen ainkin täällä rovaniemellä.
olen haksenut postiin töihin, ei huolittu kauppojen kassoilta olen kysynyt-ei tarvita
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mua ainakin ärsyttää toi koulun pakkopulla urheilu jossa on pakko ostaa lapselle välineitä. Jotkut suksetkin on todella kalliita ostaa joka vuosi ja ennen kaikkea muistan kuinka kauheeta niitä oli pienenä raahata kouluun ja jos ei ollut suksia tai luistimia niin olin huono oppilas opettajan silmissä. Miksei urheilu voi olla sellasta ettei siihen tarttis laittaa rahaa niin paljoa? :headwall: Mulla katos koululiikunnan vuoks into liikuntaa kohtaan kokonaan niin et vasta nyt olen oppinut siitä omaehtoisesti nauttimaan :)
onhan sitä muitakin urheilujuttuja, miks just lkuistelua ja hiihtoa. tääkin on suomalainen tapa.

eihän koripalloakaan tarvitse itse osta vaikka sitä koulussa o tai sählymailaa jne
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
töihin ei niin vain mennä. Juuri olin maanataina haastatelussa ,utta en saanut sitä paikkaa.
Siivoojakin tarvitsee koulutuksen ainkin täällä rovaniemellä.
olen haksenut postiin töihin, ei huolittu kauppojen kassoilta olen kysynyt-ei tarvita
kyllä tuilla elää paljon leveämmin kuin työnteolla.
 
Minusta
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
luistimet maksaa noin kakskymppiä, ei oo paha raha
mut jos on valittava että ostatko pojalle luistimet vai ruokaa sillä niin kyllä minusta se ruoka on tärkeämpi.

luistelee kuitnekin vain ENINTÄÄN 6kertaaa koko vuonna, kohtahan on hyvät hiihtokelit
Kahdenkympin luistimet, kuusi kertaa luistelua, kerralle jää hintaa 3,3333 ja niin pois päin.

Minusta ei pahakaan raha siitä että pääsee nuorena kokeilemaan monipuolisesti eri urheilulajeja.

Plus saahan ne sitten käytettynä myytyä jollekin toiselle.
 
vieras
Menee aika ristiin sulla taas nää jutut. Eka väität, että pojan jalka kasvaa silmissä ja sit kuitenkin, että parissa vuodessa vaan numeron verran.
Tyhmyyttähän tuo on, ettei ole silloin ostanut luistimia, kun on ollut varaa. Joskus elämää ON SUUNNITELTAVA eteen päin.
Ja kohta sä kirjoitat tähänkin jonkin vastalauseen, tyypillisellä tavallas..
 
ulkopuolinen naureskelija
kuten joku sanoi,eikö niitä urheiluvälineitä voi ostaa etukäteen,silloin ku rahaa on,tai vaikka alkaa laittaan nyt 2e/kk säästöön ens vuoden luistimia varten?Sulle tulee varmaan ne talven ensimmäiset liukkaatkin aina yllätyksenä,vaikka joka vuosihan nekin tulee...
 

Yhteistyössä