Koulunavustajat huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse en ole ollut, mutta asiasta jotain tiedeän.

Riippuu koulusta ja kunnasta jotkut katkaisevaat palkan maksun kesäksi. Varsinkin jos koulu on suljettu koko kesäloma kauden ajaksi.
Joissain koluissa järjestetään kesä ja elokuulle päivätoimintaa eli hoitoa lapsille ja tällöin heinäkuu on kesäloma kuukausi jolta ajalta joissain kunnissa maksetaan palkkaa joissa katkaistaan kumminkin palkan maksu ja silloin kai ne maksavat ne loma rahat käteen. Kyllä mun mielestä lähihoitajalla on mahdollisuus päästä sinne ainakin mulla yksi kaveri pääsi.

Riippuu kunnasta paljolti. Meidän kunnassa on mahdollisuus nyt ensimmäistä kertaa hakea kesäksi töitä, työ ei ole koulussa tapahtuvaa vaan saattaa olla ihan mitä vain kunnan sisällä koulutuksesta riippuen. Jos ei ota työtä vastaan, niin palkanmaksu tietysti katkaistaan. Määräaikaisilla asia on hieman monimutkaisempi,,,

En ole koulunkäyntiavustaja, muuta Lahdessa vakituisessa työsuhteessa olevat koulunkäyntiavustajat ovat koululaisten ja opettajien kanssa samaan aikaan lomalla ( myös kesällä ) ja saavat siltä ajalta palkan. Kuukausipalkka on kerrottu työssäolokuukausilla ja jaettu 12. Näin on saatu palkka vuoden jakaiselle kuukaudelle.

Niin ja vakituisilla on huomattavasti parempi palkka, kuin määräaikaisilla. Ainakin Lahdessa siis.

Yhteistyössä