Alkuperäinen kirjoittaja just:
Kyse siis 7vuotiasta lapsesta ymmärtääkseni. Lapsi aika suurella todennäköisyydellä voi pahoin ja siihen voi olla monta syytä. tietävätkö lapsen vanhemmat mitä hän tekee? Lapsi ei ehkä tuo kotona pahaa oloaan noin selvästi esiin mitä koulussa.
"Hienoa" huomata kuinka alkaa välittömästi lapsen syrjintä, nimittely jne. se tietysti auttaa lasta voimaan hyvin.
Enkä tarkoita sitä että lasta pitäisi pumpulissa käsitellä, Asiat asioina, kuinka paljon siittä on puhuttu että kiusattu tarvitsee apua aivan niinkuin kiusattukkin.
No tuota.
Äitinä mä keskittyisin
oman lapseni hyvinvointiin ja oikeuteen käydä koulua rauhassa, enkä juurikaan - anteeksi vaan kamalasti - jaksaisi kantaa stressiä siitä onko tämä väkivaltaisesti ja muutenkin todella huonosti käyttäytyvä lapsi kenties pahoinvoiva syystä tai toisesta. Oli syy käytökseen mikä tahansa, niin mun lasta ei lyödä. Piste.
Hänen omat vanhempansa, koulukuraattori, sosiaalityöntekijät jne kantakoot huolta hänen hyvinvoinnistaan - väkivaltaisen lapsen uhriksi joutuneen lapsen äidin ei sellaista tarvitse tehdä, se on minusta liikaa vaadittu.
Ja minä samaistun tässä ap:n asemaan äitinä.
Yleensä se on edelleen kiusattu, joka joutuu vaihtamaan koulua, ei suinkaan kiusaaja.