Koulu ei kerro että tytärtäni on kiusattu ja lyöty nyrkillä jopa kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tytär tuli perjantaina kertomaan että luokkakaveri (poika) oli nyrkillä lyönnyt kasvoihin. Kuulema oli heti kertonut opettajalle mutta itse en ole saanut infoa muut asiasta.
Poika on oikea kiusankappale ja heittänyt kiviä ja hiekkaa tyttäreni päälle, lyönyt salaa muita poikia ja raapinut. Ei pysy tunnilla hiljaa, puhuu kaikille hävyttömyyksiä ja opettaja ei sa häntä kuriin. Näin olen kuullut. Ihmettelen koulun käyttäytymistä että kuinka kauan he meinaavat antaa tämän jatkua että poistaisivat pojan koulusta.Pitääkö odottaa että tytär tulee kotia nenä murskana tai silmä puhjenneena.
Nyt puhutaan sitten ykkösluokkalaisista. Itse meinaan ottaa huomenna yhteyttä koululle sillä jos poikaa ei saada kuriin poistan lapseni tuosta koulusta ja siirrän muualle. tuskin sitä poikaa katsoo kukaan mukaan enää hyvällä silmällä.
Mukavaa kun tyttö tulee kotia mustelma kasvoissa.Missä on koulun vastuu?

no niin , sainpahan raivottua rauhassa taas.

Ei todellakaan tarvitse sietää! Ota yhteyttä kouluun ja vaadi, että ongelmaan puututaan. Kuulostaa tämä kiusaaja erityislapselta/jollakin tavalla huonosti kohdellulta lapselta, kun tuommoinen on arkipäivää..
Jos kyseessä erityislapsi, voisi henkilökohtainen avustaja pelastaa tilanteen ja rauhoittaa lasta

Jos mun lasta kiusattaisiin koulussa niin ihan ekana veisin lääkäriin jos on jotain "todistusaineistoa" kouluaikana tulleista esim mustelmista tai raapimisjäljistä naamaan.
Sitten ottaisin yhteyttä rehtoriin ja kysyn mitä hän aikoo asialle tehdä vai otanko suoraan Koulutoimen johtajaan yhteyttä.

Jos kiusaaminen tapahtuisi koulumatkalla tekisin niin että yhyttäisin kiusaajan rysän päältä ja sitten olisikin jo helvetti irki.

huomenna soitan koululle ja hyvä asia on se tässä että tää rehtori on tuttu ja ottaa asiasta kyllä takuula selvän. Onneksi tytöö reippailla mielin kuitenkin mutta kyllä hirvittää pitää koulussa kun ei tiedä mitä tuleman pitää seuraavaksi.

tuolla erityisluokalle? Et ole tainnut kuulla erityistä tukea tarvitsevista lapsista ja erilaisista tukitoimista ilman erityisluokalle siirtämistä. Lapsen edun mukaista olisi tutkia syyt ja mahdolliset diagnoosit, joilla oppimista voidaan tukea. Toki yhden tyypin ei saa mielestäni antaa terrorisoida koko luokkaa, mutta kyllä ylipäätään ihmisiltä odottaisi jonkinlaista ymmärrystä erilaisuutta kohtaan.. Sääli, että nämä ajatukset ja asenteet periytyy lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän lunatic meinaa:
tuolla erityisluokalle? Et ole tainnut kuulla erityistä tukea tarvitsevista lapsista ja erilaisista tukitoimista ilman erityisluokalle siirtämistä. Lapsen edun mukaista olisi tutkia syyt ja mahdolliset diagnoosit, joilla oppimista voidaan tukea. Toki yhden tyypin ei saa mielestäni antaa terrorisoida koko luokkaa, mutta kyllä ylipäätään ihmisiltä odottaisi jonkinlaista ymmärrystä erilaisuutta kohtaan.. Sääli, että nämä ajatukset ja asenteet periytyy lapsille.

mitää tutkimisii.hulluje huoneelle vaa ja vanhemmat kans

On se kumma ettei aikuiset tee mitään.
Hoitoa pojalle, tarpeen mukaista opetusta. Siten, ettei muut kärsi.

Että vi*uttaa aikuiset, ovat vaan, opettajatkin; kuin ei mitään....

ehdottomasti kiusaamiseen ja se ei ole keneltäkään eikä missään muodossa hyväksyttävää, mutta mistä ihmeestä näitä vanhempia oikein riittää. Siis näitä hoitoon vaan jne jne. Lapsien tyhmyyden kyllä ymmärtää paremmin kun lukee näitä "tavis"lasten vanhempien tekstejä. Sääli on sairautta, mutten voi mitään että tuollainen vanhempien asennevammaisuus ja tyhmyys minua vaan säälittää.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän lunatic meinaa:

Niinpä.
Ottaa päähän tuo lasten nimittely.

Alkuperäinen kirjoittaja koulun pitää puuttua:
ehdottomasti kiusaamiseen ja se ei ole keneltäkään eikä missään muodossa hyväksyttävää, mutta mistä ihmeestä näitä vanhempia oikein riittää. Siis näitä hoitoon vaan jne jne. Lapsien tyhmyyden kyllä ymmärtää paremmin kun lukee näitä "tavis"lasten vanhempien tekstejä. Sääli on sairautta, mutten voi mitään että tuollainen vanhempien asennevammaisuus ja tyhmyys minua vaan säälittää.

Mikä siinä hoitosanassa sinua ärsyttää?
Poikahan voi olla avun tarpeessa, kun noin aggressiivinen.
Ainakaan minä en sitä hoitosanaa pahalla meinaa, vaan ihan koen että mahd. semmoisen tarpeessa.

Sitä paitsi tuskin tiedät ketkä vanhempia ketkä ei, saatika millaisia.

Mä veisin lapsen lääkäriin, saisin dokumentit mustelmista yms, ja tekisin rikosilmoituksen.

Sitä ennen tosin soittaisin tulikivenkatkuisen puhelun opettajalle ja rehtorille. Ja pojan vanhemmillekin varmaan.

Asennevamma tai ei, mutta edes erityisen erityisellä erityislapsella ei ole oikeutta hakata muita koulussa.

Erityisluokalle taitaa kiusaaja kuulua. Meidän koulussa vastaava tapaus ja kyse ekaluokkalaista myös. Kun asiaan puututtiin, puututtiin muuten heti, niin lapsi joutui tutkimuksiin ja sitä kautta erityisluokalle (siis kiusaaja). Meidän lapsi ei ollut kiusauksen kohteena, mutta moni muu oli. Ja kyse oli nimenomaan väkivallasta, hakkaamisesta, potkimisesta jne.

tässä ketjussa ole puhunutkaan siitä, että erityislapset saisivat lyödä. Ainakin minä olen ymmärtänyt kirjoitukset toisin. Toiset vaan ovat hivenen kärkkäitä näissä hullujenhuone-puheissaan, sehän kertoo ainoastaan sen ettei ko. kirjoittelijalla ole tietämystä eikä ymmärrystä välttämättä normaalistakaan käyttäytymisestä ja käytöstavoista, saati sitten mitään tietoa erilaisuudesta.

Joissain kouluissa ei haluta myöntää, että koulukiusaamista ilmenee. Erittäin ikävä tilanne. Lapsella pitäisi olla oikeus luottaa aikuisiin, joiden kanssa joutuu päivänsä viettämään. Valitettavasti kaikki lapset eivät voi luottaa siihen.

Yhteistyössä