Kotona kiusattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se kumma mihin kaikkeen te naiset suostutte. Minä en kyllä anna kenenkään miehen polkea itseäni tuolla tavoin, hitto turpaan tulisi. Olen sitä mieltä että elämässä pitää olla vahva eikä antaa kenenkään kohdella miten sattuu. Sen verran pitäisi jokasesta aikuisesta löytyä itsevarmuutta että pystyy pistämään vastaan. Minulla on kolme siskoa ja meidät on kasvatettu(sekä äiti että isä) niin ettei vastoinkäymisistä saa lannistua vaan pitää nostaa pää ylös ja jatkaa matkaa. Kukaan tai mikään asia ei olekaan meitä saanut pois elämänraiteiltaan, vaikka niitä on ollut paljon. Naiset nouskaa kapinaan ja lopettakaa tuo ainainen paskan sietäminen miesten puolelta!!!!!

Jep jep, olet aivan oikeassa, että täytyy olla vahva. Itse asiassa olen itsekin jotenkin kummissani siitä, että olen ajautunut tähän tilanteeseen. Periaatteessa olen kuitenkin aika määrätietoinen ja itsenäinen ihminen. Ja aikoinani vannoin, että lasten vuoksi en mitään kulisseja ylläpitele. Vaan kappas vaan, tässä sitä ollaan ja odotellaan oikeaa hetkeä tehdä siirtoja, jotka lapsia satuttaisi kaikista vähiten. Nyt olen onneksi sen tehnyt itseni kanssa selväksi, että mies on väärässä ja epäreilu käytöksessään enkä päästä vittuilujaan pinnan alle. Enää en tätä juttua kannattele enkä aio sietää, mutta käytännön syistä vielä toistaiseksi tässä yhteistä asuntoa asutaan. Niin kauan jatketaan kun osaan sivistyneesti olla. Ei tässä sen kummempia leiskoja nouse, jos annan vaan kommenttiensa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Arki menee omalla painollaan siten, kun en hänen taholtaan itselleni mitään vaadi.

Vaan parisuhteemme olen jo laittanut silppuriin. Henkistä eroa teen tässä koko ajan, ja ihan turha sitten äijän itkeä jälkikäteen, jos olenkin löytänyt rinnalleni uuden ihmisen, joka minua kohtelee paremmin ja osaa minua arvostaa sellaisena kuin olen. Päivä kerrallaan. Oikeastaan sääliksi käy moista raukkaa, kenen on toista mollattava säilyttääkseen oman egonsa. Ja niinhän sitä sanotaan, että ""On mahdotonta painaa ketään matalaksi ilman
ettei joutuisi kyyristymään itsekin.""

Luin nimimerkki ""L"":n vastauksen.

Itse olen sitä mieltä, että olen ERITTÄIN vahva nainen, myös kolmen sisaruksen perheestä lähtöisin. Ei kyse ole vahvuudesta tai sen puutteesta, viimeiseki kotikasvatuksesta, vaan siitä että tuollainen mies, kuin minullakin oli, osaa etsiä kumppanikseen sellaisen naisen, joka on mahdollisimman kiltti. Siis kilttihän ei ole heikko.

Mies ITSE oli heikko, ja etsi minusta peilikuvakseen sitä vahvaa ihmistä, joka hän olisi itse halunnut olla. Kun peilin käänsi sopivaan asentoon, sieltä näkyi minun vahvuuteni, mutta mies luuli sitä omakseen.

Olen sitä mieltä, että ainoastaan vahva nainen kesti sekoamatta kaiken sen, minkä minä. Tunnen, että olen vahva ja hyvä ihminen edelleen luotsatessani nyt yksin neljää lastani, olin vahva uskaltaessani riuhtoa itseni irti miehen kynsistä. En suostu kuuntelemaan edes jälkeenpäin mollauksia: miksi olit niin hullu ja tyhmä, kuinka kukaan voikaan olla niin hölmö nainen kuin sinä...

Kk:lle toivon sitkeyttä ja uskallusta, mitä tahansa sitten päätätkin tehdä. On helppo sanoa, että pakkaa kamppeesi ja lähde helvetistä lasten kanssa, mutta toteutus on eri asia. Aina toivoo: jospa se muuttuisi, jospa oppisin sietämään tätä, jospa lähden vasta kun lapset on isoja. Tuota viimeistä minä pidin viimeisenä oljenkortena: kunhan saan lapset maailmalle, alan elää omaa elämääni. Ihan sinne saakka en sentään kestänyt.

Mutta heikko ihminen en ole ollut ikinä, siitä miehestä taas en mene sanomaan samaa.

Voi kuulkaa, kyllä nämä persoonallisuushäiriöiset pystyvät alistamaan ja syyllistämään toisen niin ettei hän uskalla lähteä tai hakea apua.
Miehet varsinkin usein vain kärsivät nahoissaan, eihän miehinen mies voi myöntää että on joutunut tällaisen naisen uhriksi.

Kaikkein kauheinta minusta on näitten valta lapsiin. He omivat lapset, kietoutuvat kuin käärme heidän ympärilleen, kääntävät lapset toista vanhempaansa vastaan ja muokkaavat lasten mielen yhtä kieroutuneen myrkylliseksi kuin omansa.
Näitä eroperheiden sairastuneita lapsia alkaa olla yhä enemmän. Yhteiskunta on keinoton, toinen vanhempi myös vailla laillisia keinoja. Mua itkettää tää meininki...

Näitä on maa pullollaan, valitettavasti.

Tottakai mies on heikko kun tuolla tavoin kohtelee, mutta en kirjoituksellani halunnut alkaa analysoimaan miestä. Kyllähän siihen tietyllä tavalla tarvitaan vahva ja kiltti nainen että kestää sekoamatta elää miestenne kaltaisten kanssa, mutta minusta heikko on silloin jos antaa sen jatkua monia vuosia tekemättä asialle mitään. Silloin ei voi yksin syyttää miestä vaan silloin tulee katsoa peiliin ja kysyä ""miksi minä annan jonkun kohdella itseäni huonosti?"" Vastaukseksi ei enää riitä että on kiltti ja vahva, vaan silloin on tyhmä ja loppujen lopuksi heikko, jos sen antaa jatkua.

Jos kyseessä on aito persoonallisuushäiriöinen mies, tulee parisuhdesysteemistä aivan omanlaisensa.

Siinä ei auta yhtään, ei jälkeenpäinkään se, että tähän joutunut nainen leimataan tyhmäksi, saamattomaksi ja heikoksi. Se systeemi on niin kiero, varsinkin jos kyseessä on älykäs mies, kuten minun exäni, että sitä on erittäin vaikea edes selittää sellaiselle, joka ei ole siinä mankelissa kieppunut. Vasta jälkeenpäin sain selityksen niin moneen asiaan, kunhan pääsin irti siitä suhteesta.

Meitä pidetään onnekkaina ihanien miesten vaimoina silloin kun avioliitto vielä on pystyssä. Nämä miehet kun osaavat sen niin näytellä, ja kun kaikki muut pitävät miestä hienona persoonana, naisen on helppo syyllistyä kaikkiin niihin syytöksiin, joita päivttäin silmille syötetään. Naisesta tulee syntipukki myös omissa silmissään, eikä siinä enää ole kyse tyhmyydestä tai heikkoudesta. Nämä minävaurioiset todella osaavat asiansa!

Huvittavinta on, että vielä yli 10 avioliittovuoden jälkeen olin ITSE usein sanomassa muille, miten pitää avioliitossa elää, miten pitää pitää puolensa, miten kaiken saa pelittämään. En nähnyt metsää puilta: näin kyllä että ystävätär on lyönyt kätensä paskaan, mutta en haistanut lemua omissa käsissäni. Olin kuin nimimerkki L: katsokaa nyt peiliin kaikki muut. Minun ja miehen peili oli asetettu väärään asentoon, myös minä näin väärin. ENKÄ ole tyhmä. Olin psykopaatin kanssa naimisissa, mutta se ei tee minusta sen huonompaa tai heikompaa ihmistä.

Joskus olen ajatellut, että kirjoitan vielä kirjan elämästäni minävaurioisen miehen kanssa. Ehkä se auttaisi monia muitakin minun tavallani heräämään ja huomaamaan, että en olekaan se ruma, tyhmä, heikko nainen, jollaisena mies minua piti. Minä olenkin koko ajan ollut ihan muuta. Enkä anna itseäni koskaan sellaiseksi enää kutsuakaan.

En edes täällä ellipalstalla. Olen liian hyvä tyyppi siihen ;)

Onko se heikkoutta, jos antaa jatkua?

Tiedän yhden tällaisen kiltin ja vahvan(?) miehen joka vaan jatkoi. Ja ymmärrän häntä, sillä sitten kun vaimo halusi eroon hänestä ja sai lapset itselleen, kaikki muuttui tuhatta hullummaksi. Käytännössä hänellä ei ole enää mitään mahdollisuuksia olla isä lapsilleen.

Miehesihän NALKUTTAA sinulle! Sanopa kerran hänelle asialliseen sävyyn (suora silmäkontakti), että lopeta nalkuttaminen ja ala puhumaan asialliseen sävyyn ja järkevistä asioista kiitos.

Eipä voi tietää taustoja useinkaan. Helppo jälkeenpäin sanoa, että olitpa tyhmä kun et aikaisemmin eronnut. Eikä läheskään aina tiedä, mitä se pihalle heitetty tunnevammainen tekee kostaakseen. Sekin on koettu pahimman päälle.

Minun kohdallani prosessia hidasti ihan taloudellisetkin syyt: olen vammautunut, sairaseläkkeellä ja heikkotuloinen.

Miehellä oli siis talous ja rahatkin hallinnassaan. Tiesin kuitenkin että erossa hän tulee häipymään, miksi hän olisi lapsistaan silloinkaan välittänyt kun ei välittänyt aiemminkaan. Oli siis pakko kestää niinkin hullun asian kuin rahan vuoksi.

toivottavasti miehesi ei keksi (eron tullessa) huoltajuuskiistassa niin suuria valheita jolla saisi lapset itselleen. Toivon parasta sinulle, ja ehdotankin puhumista jo nyt perheneuvojalle (ja ystäville) tms. taholle jonka kautta voit todistaa ongelmiasi kotona ja miehesi alistavaa käytostä. Toivon kaikea parasta, sinulle nopeasti nyt vaan juttusille ja neuvoa hakemaan ja sitten pikaisesti pois kotoa lasten kanssa. Tuollaisessa tilanteessa on parempi että vaikka perhe särkyy lapsilta, kuin etta he näkevät noin alistavan suhteen!!

Sinun ei tarvitse sietää tuollaista miestä. Toivottavasti kaikki ellit joilla saattaa olla samanlaisia ongelmia ymmärtää lähteä! Avioliittoon kuuluu toisen kunnioitus, ystävyys, rakkaus, hyvä ja hellä kohtelu, ei alinomaista haukkumista!! Kenenkään ei tarvitse elää alistavassa suhteessa.
TSEMPPIA!!

Haluaisin kertoa oman tarinani narsistin vaimona, olen sitä edelleen. Elämäni on ollut aika lailla saman kaltaista, kuin tässä on puhuttu. Kaksi kertaa olen lasten kanssa lähtenyt, mutta nyt olemme pitkään asuneet taas yhdessä. Tämä on mahdollista, koska lopetin pelkäämisen. Menen ja tulen lasten kanssa, vaikka hän naputtaa. Annan hänen nyppiä roskia lattialta, siivoan kun ehdin. Monesti hän palaa nopeammin ""normaalitilaan"", kun huomaa ettei saa yliotetta. Mieheni voi olla ""lähes"" tavallinen päiväkausia. Eihän tämä ihan parasta elämää varmaan ole, mutta lapsetkin ovat aika hyvin perillä asioista. Kun iskällä menee ""överiksi"", jätämme hänet itsekseen. Luulen että kynnysmattona oleminen ja hiljainen hyväksyntä on tosi huono ratkaisu. Sairaan ihmisen höpötyksiin ei voi mennä mukaan, vaan omista oikeuksista täytyy pitää huoli.

...Tämä on siis vain minun tarinani. Kotona kiusatun kertomus kuulosti kyllä aika helvetilliseltä. Meillä lähinnä yrittää passauttaa itseään, eikä kritiikkiä tule ihan tuossa määrin. Yleensä hymyilen tai heitän leikkimielisen piikin. Tosin ei meilläkään viisi vuotta sitten näin ollut. Paras mittari tilanteen arvioimiseen on oma paha olo. Omaa elämää ei kannata uhrata.

En tienny että tämä tapahtuu muissakin kodeissa.Mulla sama tilanne kotona.Ero siinä että mies on työtön.Hän roikkuu useimmiten kotona,ei tee mitään muuta ku leikkii puhelimen kanssa päivät pitkät.Teen itse pitkiä työpäiviä ja töistä kun tulen niin käyn kaupassa,teen ruokaa ja siivoan.Hän jaksaa kuitenkin aina valittaa miten tyhmä mä olen ja että en välitä hänestä.Joka viikko hän käy kuitenkin juomassa ja silloin mua syytetään pettämisestä.Kerran jopa sanoi mulle että olen niin tyhmä ja ruma ja lihava että ei ihme että ei ole hyviä ystäviä.Tämä todellakin sattui.Kuitenkin hän väittää että hän rakastaa mua ja haluaisi kihlautua. Seksiä harrastetaan kerran kuukaudessa joten todellakin tuntuu siltä että olen pelkkä kotiapulainen enkä tyttöystävä.Jos patistelen häntä tekemään jotain hän suuttuu, jos hajotan jotain vahingossa mua haukutaan aivan järkyttävän paljon.Eli voin kyllä totea saman kun sinä että todellakin ahdistaa välistä...!

jos ei lapsia ole ja vasta kihlat harkinnassa, niin voi herran jestas, nyt muutosta asiaan. miten nainen on tuollaisessa suhteessa? kukaan ei ole tuollaista ansainnut, pakkaa laukkusi ja etsi parempi elämä ja uusi kunnioittava ja rakastava mies. näin me suomalaiset ahdistumme kun annamme elämämme alistaville miehille. nyt muutosta asiaan jokainen elli!!!!!! meilla on lupa olla onnellisia, otetaan omasta elämästämme vastuu!

Pistä äijälle rätti, tiskiharja ja pölyimuri kouraan joka kerta kun jotain jostain siivoamisista yms. valittaa ja sano, että herra on hyvä vaan ja tekee sitten itse kun kerran niin hyvin tietää miten pitää tehdä ja millainen pitää tuloksen olla. Ja pistä itselle vähän väriä naamaan, tukka kikkuralle ja pilkettä silmäkulmaan. Ja eiku menoksi viettämään näin saatua vapaa-aikaa jonnekin mukavaan menomestaan!

Miehelläsi taitaa olla toinen nainen. Käytös muuttuu tuommoiseksi, kun kuvioihin tulee uusi!

Jos on aina käyttäytynyt noin on juttu eri, sitten mies taitaa olla kovin alistavaa sorttia, ei ollenkaan helppo tilanne!

Kuule kuule...

Juuri näin olenkin toiminut välillä kun on mitta täynnä. Olen antanut kuninkaan itse hoitaa hommat, jottei tartte valittaa. Ja jessus, siitä se oikein sitten saakin bensaa liekkeihin omalle ylemmyydelleen ja erinomaisuudelleen. Nyt meillä on menossa mykkäkoulua neljättä päivää, sanaakaan ei ole puhuttu, välttelemme toisiamme, kun toinen on yläkerrassa, toinen on alakerrassa. Lapsille ollaan normaaleja ja muilta osin kotona vallitsee kylmä sota. Ihan naurettavaa jukolauta, mutta ei tähän hätään parempaakaan ratkaisua ole löytynyt. Ainakaan se ei nalkuta ja hauku kokoajan, joten kyllä tässä nyt henki kulkee. Saa nyt nähdä kauanko tätä asemasotaa kestää.

Tossa just juttelin luottoystävieni ja muutaman lähisukulaisen kanssa ja kysyin, että ovatko he kuulleet mieheni antavan minulle myönteistä palautetta tai jotain positiivista tunnustusta heidän aikanaan tämän seitsemän vuoden aikana, kun olemme yhdessä olleet. Surukseni kommentoivat, että eivät ole. Hassua sinänsä, että jos itse lukisin netistä jonkun vuodattavan tällaista vastaavaa, ihmettelisin suuresti, miten sitä koskaan päätyy tällaiseen suhteeseen? Aivan! Meillä kävi salamaihastus, josta astuttiin aivan liian äkkiä vakaviin kuvioihin... Mutta mitään en kadu. Kuten aikaisemmin jo sanoin, lapsille hän on paras mahdollinen isä ja siinä suhteessa ei ole todellakaan mitään valittamista. Ainoa vaan, että mitään parisuhdetta meillä ei ole ja että kumppanina hän vaan ei osaa minulle antaa minkäänlaista arvoa.

Mitäs tästä sanotte?

Kuulostaa niin tutulta sun miehen käytös. Lisäisin vielä että oma mieheni on päihdeongelmainen (ei alko). Miksi me fiksut naiset siedämme tällaista paskaa? Kertokaa joku!

mä luin ton nimimerkin boret kirjotuksen ja muuten ku mun entist elämää mul vaan oli siin vie kaks tenavaa tai oikeastaa kolme jos miehenkin mukaan laskee... päivääkään en ole katunu et revin itseni siitä irti... mä kyllästyin siihe ainasee valittamiseen kun en osannu mitään... tai tee.. itse kun olin vuorotyös ja mies oli kotona ja täysin kädetön..nyt olen tavannu kivan miehen ja katselen mihin elämä vie...

Yhteistyössä