Kotona kiusattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksa

Vieras
On kurjaa, kun on omassa kodissa paha olla. Syynä on se, että mieheni arvostelee ja nalkuttaa minulle jatkuvasti, eikä näe missään tekemisissäni mitään positiivista. Välillä tulee sellainen 'kotonakiusattu' olo. Meilllä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joista olen toisen kanssa vielä hoitovapaalla töistä. Nyt syksyn harjoittelemme kuitenkin hoitokuvioita, koska opiskelen tässä hieman ja toisaalta sairastelut ym. siirtymävaiheet on näin helpompaa ja pehmeämpää hoitaa, kun oravanpyörä ei ole vielä täydessä vaudissa. Nyt tämä ennalta sovittu järjestely ei kuitenkaan miehelle enää sovikaan ja hän karjuu minulle, että töihin pitäisi mennä ja saman tien. Päivät kuulemma vaan haahuilen, vaikka täysillä koitan saada tässä opiskelujani pulkkaan. Lapsia en kuulemma osaa hoitaa enkä kotona tee koskaan mitään. Olen hänen silmissään saamaton luuseri.

Omasta mielestäni ihan normaalisti arki sujuu, ulkoilut, ruokailut, iltasadut, lasten harrastukset ja kaikki muuten sujuu ihan hienosti. Väsyneenä saatan olla välillä vähän äksy ja silloin tällöin saattaa kirosana tai parikin livahtaa lasten aikana, mutta ei kai se minusta maailman huonointa äitiä tee? Kotitöiden suhteen en ole mikään perfektionisti, mutta kyllä säännöllisesti siivoan ja pyykkihuolto toimii aivan moitteettomasti. Ruokaa laittaessani koitan hieman huomioida terveellisyys ja monipuolisuusasiat myös.

Ongelma on siis mieheni käytös minua kohtaan. Hän nyppii ja tökkii joka asiaan. Jos siivoan, hän tulee näppimään sinne ja tänne ja huomauttelemaan, miten täältä ja tuolta on sotkuista. Kotiin tullessaan hän ensimmäisenä menee ikkunanpesuaineen kanssa kiillottamaan meidän tiskipöytämme, vaikka olisin juuri laittanut keittiön kondikseen. Ja yleensä pidän kyllä keittiön kunnossa, tavarat paikallaan ja likaiset astiat tiskikoneessa. Ihan normaalisti keittiörätillä tiskipöydänkin pyyhin, mutta se ei tunnu riittävän.

Jos menen kauppaan, hän valittaa että tuon aivan vääriä tavaroita, ja menee mielummin itse. Kun laitan ruokaa, hän tyypillisesti tulee siihen nokkimaan, miten sitä ja tätä täytyy ruokaan laittaa mukaan ja sitä ja tätä jättää pois. Viikonloppuisin annakin hänen yleensä laittaa ruoan, kun en jaksa kuunnella sitä nalkutusta. Ja auta armias, kuinka hän aina jaksaa omia kokkauksiaan ja omia tekemisiään ylistää. Minulle palautteeksi riittää ainainen nalkutus. Kiitoksen sanaa ei kyllä heru, hänelle on jotenkin luonnotonta antaa positiivista palautetta.

On aika vaikea pukea sanoiksi kaikkea sitä pikkukiusaa ja henkistä painostusta, mitä saan kokea hänen taholtaan. Sen vaan sanon, että kun hän on pois kotoa, pystyn hengittämään eikä ahdista, mutta heti kun hän tulee kotiin, tulee välittömästi jotenkin 'syyllinen' olo, sellainen että mitähän olen nyt tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä. Pitäisi varmaan olla parempi itsetunto, että pystyisi antamaan pitkät moiselle epäreiluudelle ja haistattamaan paskat koko tyypille. Vaan olen herkkä, pahoitan mieleni ja tunnen itseni huonoksi, mitään osaamattomaksi. En ymmärrä miksi toista pitää niin mollata. Hassua, että hän kuitenkin sanoo rakastavansa minua, mutta paineíden lisääntyessä töissä, hän jatkuvasti purkaa sen minuun piikittelyllään ja haukkumisellaan. En oikeastaan edes tiedä, miksi lähdin tarinaani tänne kirjoittamaan... Kai siksi, että olisi hyvä kuulla useampiakin näkökulmia tilanteeseen. Olisin hyvin mielissäni kommenteistanna!

Tuo voi heijastua lapsiin, koulussa heitä joko kiusataan tai he alkavat kiusaajiksi.
Meillä oli isä jotenkin tuollainen, en tarkkaan muista mitä teki ja sanoi, mutta muistan kun toivoin aina että isi lähtisi työmatkoille, niin saataisiin taas elää ja hengittää. Isä vei äidin kaiken huomion läsnäollessaan, koska isää piti kokoajan miellyttää, ja hänen sanomisiin oli kokoajan pakko reagoida.
""MIksi tässä lautasella ei ole tomaattisiivua"" ""En tiedä"" ""No miten niin et tiedä"" ""No kun en laittanut"" ""Saako tiedustella miksi VAIMO ei laittanut tomaattisiivua, vaikka tämän ruuan nimikin on tomaattiruoka?"" ""En tiedä"" ""Sano mulle nyt, että pitääkö minun lähteä ravintolaan syömään?"" ""Vastaa nyt"" Sitten lentää jo lautanen seinään ""No mikä siinä on, tuleeko vastaus!!!""
Ja tätä rataa, joskus pahempaa ja joskus lievempää, joskus kännissä.
Inhottava, arvaamaton ilmapiiri, vaaran tuntu ja pelon tuoksu. Toivottavasti isä on nyt onnellinen, ainakin näki sen vaivan että muut eivät olisi. Ja toivottavasti hänelle joku tuo vanhainkodissakin sen tomaattisiivun lautaselle, ja se en ole minä joka tuo. Eikä lapsenlapsi tuo.

saman kokeneen neuvo,oman hyvinvointisi ja loppuelämän vuoksi hankkiudu eroon moisesta itsetuntosi tallaajasta.ei ole myöskään lapsille hyvä kun isi vain mollaa äitiä...ovat varmasti ihmeissään ja luulevat sen olevan normaalia.
jos keskustelut miehesi kanssa eivät ota tuulta purjeisiin eikä osoita yhtään ymmärtämisen merkkejä,että loukkaa sinua jatkuvast,niin taitaa olla keinot vähissä.
hae itsellesi keskustelu apua ja tsempiä esim perheneuvolasta tai vastaavista.eihän eroa toki ole helppoa lähteä noin vain toteuttamaan kun lapsiakin mutta olet varmasti tasapainoisempi ja iloisempi äiti jos asiat saa kuntoon.masennut itse pidemmän päälle mitä kauemmin tilannetta yrität vain sietää.
jokaisella tulee olla oikeus olla kotonaan arvostettu ja tasavertainen ja voida hengittää vapautuneesti ja tuntea olonsa hyväksi ja turvalliseksi.
kaikkea hyvää sinulle ja voimia pohdintoihin,mitä haluat elämältä ja millaista sen olevan.

Kiitos kommenteistanne!

Olen saanut paljon ajateltavaa... Osin tuntuu, että olenko mahdollisesti kärjistänyt tilannettani ja mieheni käytöstä tässä jutussani, vaikka aivan totta joka sana. Kai se sitten niinkin on, että itse on monesti omaa tilannetta vaikeinta hahmottaa. Olen päättänyt edetä niin, että lähden kotoa pois ja annan miehelleni kirjeenä yllä kuvaamani näkemykseni asiasta. Kotiin hänen rinnalleen en palaa, ennen kuin kuulen hänen ratkaisuehdotuksensa tilanteeseen ja ennen kuin hän kertoo minulle, mitä näkee minun tekevän oikein kotonamme. Fyysisesti tietysti tulen kotiin lasten luokse huomenna, yhden yön olen joka tapauksessa pois nyt. Mutta mieheni tulee olemaan minulle invisible niin kauan kuin tilanne etenee suuntaan tai toiseen. Eli joko saamme asian käsiteltyä ja koitamme muuttaa asioita parempaan tai sitten eroamme.

You made my day, eli piristit päiväni. :)
Kerrankin ihminen jolla on suunnitelma mitä aikoo tehdä elämänsä hyväksi. Äitini ei kyennyt tuohon, vaikka yritti joskus niin ei koskaan osannut viedä asiaa päättäväisesti loppuun. Isä sai aina pitemmän korren, ja saa vieläkin. Toivottavasti sinä vedät tuossa sen pitemmän korren. Ja noin se tapahtuu jos se jotenkin tapahtuu, en minäkään muuta keksi.
Ja elä epäröi, tai pelkää että kärjistäisit. Se vähättely on se mikä mahdollistaa vuosien helvetin, että alkaa epäillä omaa järkeä ja säälimään miestä. Se ei kuule mene kuin pahemmaksi, joten samahan se on tehdä jotain ennen sitä, eikä vain toivoa että toinen muuttuisi. Ei varmaan muutu itsestään. Mistä se idea sille tulis, niin kauan kuin asiat hoituu hänen tavallaan.

Tsemppiä!

Suosittelen kuitenkin, että jätät miehelle vähän lyhyemmän ja selkeämmän kirjeen kuin tänne. Me naiset kyllä ymmärretään ja jaksetaan lukea tuo, mutta mies lukee kymmenen ensimmäistä riviä ja lähtee jo siinä vaiheessa kimpoilemaan pitkin seiniä.

Miehelle pitää tehdä melkein keppikirjaimilla ja ranskalaisilla viivoilla. Ei pidä odottaa liikoja putkiaivolta. ;)

Toiseksi, kannattaa muotoilla lauseet selkeästi: eli JOS ei tapahdu seuraavaa: NIIN erotaan.

Jos laitat että Jätän sinut nyt KOSKA...
niin mies luulee että olet jo tehnyt aivan lopullisen päätöksen, eikä käsitä että hän voi oikeasti TEHDÄ vielä jotain suhteen eteen. no, menee ehkä saivarteluksi, etköhän sinä osaa sen viestin kirjoittaa miehelle...tuli vaan mieleen kaikenlaista.

Kiitos neuvoista. Itse asiassa kirjoitin kirjeen jo, ja siitä tuli jopa pidempi ja seikkaperäisempi kuin yllä kuvaamastani tarinasta. Jos miehelläni ei ole kykyä lukea sitä ilman ranskalaisia viivoja tai yksinkertaistamista, niin sitten on todellakin parempi että lähdemme eri suuntiin ja mahdollisimman pian. Tottakai hän tulee varmaan loukatuksi ja hyppii seinille ja kiistää kaikki syytökset. Ainakin alkuun. Vaan jos ei sieltä syvemmältä mitään aitoa ja nöyrää löydy, niin sitten antaa olla. Meillä on kaikilla vain yksi elämä, eikä edes lasten kodin säilyttämiseksi ihan kaikkeen voi taipua.

Ikävä todeta, mutta persoonallisuushäiriöinen ihminen ei ""parane"" koskaan. Vanhemmiten piirteet vain pahenevat. Hetken voi esittää muuta, just että saa vaimon takaisin tai lepytettyä hetkeksi. Mutta sitten taas palaa vanhoihin kuvioihin.
Varaudu kaikkeen. Kun mies tajuaa että olet lopullisesti jättämässä hänet, voi syttyä sota! Hän voi alkaa kiusaaman sinua loputtomasti, vaatia lapsia itselleen, jättää sinut taloudellisesti puille paljaille ja paljon muutakin.
Oletko tutustunut Narsistien uhrien tukeen? Keskustelupalsta löytyy osoitteesta: http://www.narsistienuhrientuki.info/keskustelu/
(poista välilyönnit jos niitä tuli)

Kiitti vinkistä!

Kävin vilkaisemassa sivuja. Persoonallisuushäiriö kuulostaa vaan niin 'rankalta tuomiolta', jotenkin tuntuu ettei tilanne ehkä kuitenkaan niin paha olisi. Ja noita mielenterveysluokituksia läpikäydessäni tuli mieleeni, että terveen ja sairaan ihmisen raja on kuin veteen piirretty viiva. Eiköhän meillä kaikilla ole omat omituisuutemme, mutta milloin voidaan puhua sairaudesta? Sanokaa nyt, minkälainen ihminen on narsisti? Mitkä osiot yllä kuvaamastani viittaavat persoonallisuushäiriöön?

Gulps, alkoi tuntua että tämä juttu on isompi ja vakavampi kuin mitä ensin ajattelinkaan. Itse asiassa lasten viemisellä erotilanteessa on muuten uhkailtu jo, kun olen niin 'huono äiti'. Lähiomaiseni kuolemantapauksen yhteydessä sairastin depression, jossa olin jonkun aikaa hyvin alavireessä ja selvisin päivistä vain niukin naukin, mutta muuta 'pahaa' en tunnusta tehneeni.

Hienoa, alkuperäinen, että olet viheltämässä pelin poikki noin varhaisessa vaiheessa. Minä en älynnyt aikanaan sitä tehdä, vaan USKOIN kaiken sen mollaamisen, mitä mies harrasti. Kaikki, mitä tein oli väärin, huonosti tehty, olin ulkonäöltäni ruma, lihava, en osannut käyttäytyä, en pukeutua...

Hienoa on, että olet laatinut suunnitelman. Mutta jos mies on narsisti, kuten minun ex-mieheni, niin hän ei välttämättä muutu, mutta osaa näytellä muuttunutta. Jossain vaiheessa voi olla, että homma palautuu ennalleen, ja voi jopa käydä kuten minun kohdallani: paukkuja lisätään koko ajan.

Muistan pelänneeni miestä, (joka ei koskaan ollut väkivaltainen fyysisesti )niin paljon, että odotin naama kiinni ikkunassa välillä vessassa juosten, milloin mies tulee töistä, ja mitä tänään on odotettavissa. Yritin lukea hänen naamastaan jo valmiiksi mielialaa ja valmistautua kuulemaan ""totuuksia"" itsestäni.

Lähdin pari kertaa kotoa, en tietenkään kokonaan mutta yöksi ""jonnekin"". En tehnyt sitä enää sen jälkeen, kun mies teki vastavedon: lähti myös, kun olin poissa ja jätti lapset yksin. Lapset soittivat minulle hädissään, että isää ei löydy mistään ja oli pakko palata kotiin. Ja jälkeenpäin tietenkin minä olin ollut se vastuuntunnoton.

Valitettavasti en lähtenyt ajoissa, vaikka lähdinkin. Valitettavasti lapset kuulivat ja ottivat mallin, miten naista kohdellaan. Nuorempien kohdalla on vielä jotein tehtävissä, mutta vanhin poika oli jo muuttamassa pois kotoa eron aikana ja hänessä näen aivan selvästi öykkäröivän narsistimiehen, kun katson miten hän kohtelee tyttöystäväänsä.

Eli alkuperäinen: ole tarkkana. Voi olla, että mies ei ole narsisti, nykyään kun ilmiö on muotia ja joka toisen mies tuntuu täyttävän nämä piirteet. Mutta oli mikä oli, sinun on tehtävä nyt jotain. Ei vain itsesi vaan myös lastesi vuoksi.

Onnea peliin! terv. täysnarsistin ex.vaimo

...jatkan vielä. Kannattaa kyllä ottaa selvää, mitkä on ""aidon"" persoonallisuushäiriöisen tunnusmerkit. Kun itse luin eroni jälkeen ilmestyneen kirjan Raimo Mäkelä: Naamiona terve mieli, olin kauhuissani. Kirjan kuvauksista löysin kaksi (!!) kohtaa, jotka eivät täsmänneet mieheen. Eli olin aivan varmaan naimisissa sellaisen miehen kanssa.

Mutta kaikki vaikeat luonteet eivät ole psykopaatteja, ja se tarkoittaa sitä, että heillä on mahdollisuus muuttua. Pesunkestävä narsisti ei muutu, koska ei näe itsessään mitään vikaa ja näinollen muuttumisen tarvetta.

Tuli tässä vaan mieleeni vielä, kun keskustelu tässä kääntyi erinäisiin mielenterveyshäiriöihin. Olen itsekin ehkä ollut aina hieman 'alemmuuskompleksinen' eli siinä voi osittain olla osa ongelmaamme. Kenties tarvitsen vielä enemmän myönteistä palautetta kuin 'normaalilla' itsetunnolla varustettu henkilö. Ja siksi ehkä kaikki moitteet ja haukut vielä kärjistyvät entisestään. Kyllä mieheni toisinaan pienillä teoillaan kohtelee minua myönteiseenkin sävyyn, tuskin muuten olisimmekaan yhdessä enää. Vaan kai tässä jotain sietorajaa koittaa etsiä, että minkä verran on valmis sietämään. Tajusin juuri tämän keskustelun myötä, että taidan olla narsistin lapsi. Kenties alitajuisesti on ajautunut 'mollausseuraan', kun sitä ei enää lapsuudenkodissaan tarvitse sietää...?

Alkuperäinen, luin vähän huonosti nuo viestit, anteeksi siitä. Jäi vähän epäselväksi, että aiotko lähteä yöksi pois kotoa ilman lapsia? Jos aiot niin SITÄ ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TEE!!!

Jos jätät kirjeen miehelle joissa kerrot tyytymättömyytesi ja epäilet jo valmiiksi ettei hän tule kirjeestä pitämään niin mietipä mitä hän mahtaa kertoa lapsille siinä tilanteessa? Jos naputtaa sinulle kaikesta mahdollisesta ja vähän mahdottomastakin, niin miksi ihmeessä hän ei kykeni maalaamaan lasten mieleen kuvaa, että äiti on nyt lähtenyt ja jättänyt teidät.

Myös jatkoa ajatellen hänen on helppo käyttää sinua vastaan tätä poissaoloa (vaikkakin yhden yön) jos eroon asti päädytte ja huoltajuudesta aletaan riidellä.

Vaikutat helposti syyllistyvältä vaikka vikaa sinussa ei olisikaan, niin voin kuvitella miten miehesi pystyy sinua erotilanteessa lyömään tällaisellakin asialla. Jos siis lähdet johonkin kotoa, niin lapset mukaan!

Tuo sinun viestisi oli tosi hyvä!!

On hyvä tietää että on muitakin miehiä jotka eivät jaksa lukea. Olen miettinyt usein mikä miestäni vaivaa, kun ei hän jaksa edes lehdestä lukea muutamaa riviä pidempiä juttuja! Joskus pidän häntä ihan pökiönä sen takia.

Varaudu siihen että ero tulee´ja varmasti. Sitten kun olet siihen valmis. Olin itse persoonallisuushäiriöisen kans naimisissa 13 v. Todella masentunut ja itsetunto nollassa. Just nuo synnytyksen jälkeiset masennukset. Niitä koitettiin kyllä käyttää aseena. Masennusta oli niin kauan kuin olin liitossa. Onneksi pääsin irti. Lasteni vuoksi lähdin. Vaikka se pitäisi tehdä myös itsensä vuoksi. Ei kestänyt katsella kun näki lasten silmistä kärsimyksen. Ja mikä malli se on lapsille. Jos tajuat lähteä annat lapsille mallin että selvitä voi, mistä vaan, oikeus voittaa, kukaan tarvitse tuollaista kohtelua!!Mulla oli paljon pahempaa, ja just tuo että vielä eron jälkeenkinpäin mietein kauan olisinko vielä voinut tehdä jotain? Hän ei ole muuttunut muuta kuin vielä ilkeämmäksi... katkeraksi, alkoholistiksi, ei näe itsessään mitään vikaa, kehuu edelleen lapsille itseään kuinka hyvä hän on????? Että eikö äiti ottais vielä takaisin? Joo ja lapset yritti viedä. Oikeus määräsi mulle yksinhuoltajuuden muutamassa kuukaudessa. Mutta muista isä on lasten ainut isä. Heillä on oikeus rakastaa isäänsä sellaisena kuin hän on. Itse olen sortunut mollaamaan häntä jota ei saisi tehdä, hän on osa lapsia, joten lapsi loukkaantuu kun isää arvostellaan. Ammattilaisilta saat kaiken avun mitä tarvitset kun vain kävelet perheneuvolaan ja teet päätöksen. Et taatusti tule katumaan. Minä luulin putoavani suoraa mustaan kuoppaan kun lähdin. Niin ei käynytkään :) aurinko paistaa elämääni ja me voimme hyvin. 6 vuotta erosta. Kaiken maallisen menetin ja jouduin velkajärjestelyyn. Silti kannatti. Toimi!

Miten ihmeessä hän voisi yhden yön poissaoloa käyttää hyväkseen huoltajuuskiistassa? On hän itsekin työreissuilla pois kotoa tämän tästä! Enkä todellakaan mitenkään hunningolle ole lapsiani jättämässä, tiedän että hän on vastuuntuntoinen ja hoitaa lapset hyvin. Hän on hyvä isä, vaikka kumppanina onkin vaikea.

Vanhempi lapsi ymmärtää, kun selvitän poissaoloni syyn hänelle, pienempi suhtautuu tod.näk. kuin olisin 'työreissulla' tms. Ja vanhempi lapsi ymmärtää jo sen verran, että luultavasti puolustaa minua pienemmälle, jos törkeä mustamaalaus jatkuu. Pari kertaa on jo isännän haukkuminen siihen pysähtynyt, kun on lapsi tullut väliin. Ikävää vaan, että lapsi on joutunut moiseen välikäteen.

Miehesi käytös tuntuu todella nyrjähtäneeltä. Hän käyttää sinun kiltteyttäsi hyväkseen. Hae keskusteluapua perheneuvolasta, mutta muista että kukaan muu ei voi muuttaa sinun elämääsi kuin sinä itse. On vaikeata erota miehestä jota rakastaa vielä jollain tasolla. Rakasta itseäsi enemmän.

Just joo. Olisi sittenkin pitänyt kuunnella neuvojan aikaisemmin antamia neuvoja. Kirjoitin miehelle seikkaperäisen kirjeen, josta hän ensimmäisen rivin luettuaan totesi 'Vittu näitä sun kirjeitäs' ja homma jatkuu entiseen malliin. Eli, eli. Enpä tiedä mitä tehdä. Eroa tässä taitaa olla paras puuhaamaan, vaan en oikein tiedä mistä alkaa... Tuntuu aivan hirveältä särkeä lasten koti.

Joo, minäkin olen nimittäin joskus kirjoittanut miehelle kirjeen.
Ja se oli kyllä viimeinen kerta. Se ei ymmärtänyt siitä yhtään mitään. Otin sen niin että sillä ei kiinnosta, mutta nuo on just niitä asioita, joissa tuollainen mies saa yliotteen naisesta, kun julistaa kirjoittamisen typeräksi, niin koko nainenkin on sitten typerä. Pahimmassa tapauksessa tunteekin itsensä typeräksi.

Ja sanonpahan vaan: kuulostaa todella pahalta tuo miehesi käytös.
Vasta sitten kun se omalta kohdaltani loppui, tajusin miten hirveää elää tuollaista parisuhdetta, jossa mies saa sanoa mulle että :VITTU!

Nykyinen ei sano, ja siihen kuule tottuu äkkiä että ihmiset ympärillä ei sano mua vittupääksi tai käske olemaan ""vittu hiljaa"", nykyään en kestäisi enää sekuntiakaan, sen verran kipukynnys laskenut kun ei ole jatkuvaa altistusta.

Ja: oli niintai näin, vaikka mitä vikaa etsisi itsestä, ja parisuhteesta, niin mikään ongelma ei poistu niinkauan kun toinen kuittaa kaiken tuollaisella vituttelulla.
Ja kun se kohteliaisuuden raja on kerran menty rikkomaan, niin se on helppo ylittää vastedeskin.

Nykyinen mies kerran tiuskaisi mulle, kun oli alkanut tottumaan seuraani ja joku häntä sitten ärsytti.
Sanoin heti: että ei aloiteta tiuskimista nyt, niin sitä ei tarvi myöhemminkään jatkaa. Enkä ollut pariin päivään missään tekemisissä. Sanoin että tuon tiuskimisen olen nähny jo loppuun asti, eikä ole tarvetta nähdä uudestaan. Ja nyt vuoteen ei olla vittua sanottu. Ja se on niin siinä hilkulla, kumpaan suuntaan se kääntyy. Jos minä sanon hänelle että vittu, niin hänkin saa sitten minulle sanoa, sitten se alkaa, ja mieshän sen voittaa kun on itsepäisempi.

kk, en tarkoittanutkaan että sinä hylkäisit lapsiasi tai jättäisit hunningolle, vaan sitä, että miehesi voi saada asian kuulostamaan siltä siinä tilanteessa kun lapsista aletaan riitelemään.
Sinä et ole vielä eronnut, joten et voi tietää millä kaikella katkera puoliso voi yrittää sinua lyödä ja lannistaa ja mitätöidä sinut. Itse erosin ns. hyvästä miehestä, päällepäin kiltti ja rauhallinen, jopa lammasmainen. Mutta erotilanteessa kun minä olin lähtijän roolissa, hän teki kaikkensa mitätöidäkseen minun äitiyteni ja koko ihmisyyteni. Kaikin tavoin yritti lannistaa minut.

Sinun tilanteessasi mies kuulostaa jo valmiiksi varsinaiselta paskiaiselta, joten voin vain kuvitella miten raskaasti saat tulla kuulemaan sättimistä, uhkailua ja kiristystä.
Siksi siis toivon, ettet anna miehelle yhtään pienintäkään asetta sinua vastaan. Voimia tulevaan.

Joo, en sitten arvannut lähteä kuitenkaan kotoa pois. Sellaista paikkaa en saanut yhtäkkiä järkättyä, että olisin voinut muksut ottaa mukaan, joten katsoin viisaammaksi vaan olla kotona ja sietää jälleen kerran. Kotona emme nyt onneksi tappele, emme kommunikoi millään tavalla. Koitamma mahdollisimman paljon pysyä pois toinen toisemme silmistä. On tääkin aika painostavaa.

Yhteistyössä