Ja minä sitten olen ottanut miehen, joka on oikea siivousterroristi. En voi tajuta, kuinka 60 neliön kämpän imuroimiseen menee tunti. Kaksion siivous vie koko päivän ja mulla menee oman asuntoni perusteelliseen siivoukseen muutama tunti - tosin neliöitä on n. 10 vähemmän, mutta silti. Enkä omasta mielestäni elä liassa enkä sotkussa (eikä niin kukaan ole ainakaan kehdannut sanoakaan). Emme siis asu (vielä?) yhdessä. No, toisaalta voin olla tyytyväinen siihen, että kun mies on asunut noin 15 vuotta poissa kotoa ja suurimman osan sitä aikaa yksin, osaa varmasti tehdä kaikki kotityöt ja tuskinpa niistä sitten joskus tulevaisuudessakaan yrittää laistaa. Varsinkin kun tuntuu olevan varsin paljon siistimpi kuin minä.
Vielä noista miesten- ja naisten töistä. Minulla on ilmeisesti vähän kummallinen malli siitä, mitä miehet ja naiset kotona tekevät. Meillä kotona isä pesi ja pesee edelleenkin AINA pyykit. Äiti yleensä on hoitanut auton systeemit (tosin autoliikkeessä töissä ollessa se on helppoa) ja pikkuremontit (lue: tapetoinnit yms.). Yhdessä ne on siivonneet niin kauan kuin minä muistan. Yleensä isä imuroi ja äiti pesee lattiat. Ja kuitenkin minä olen ""jo"" kolmekymppinen eli tätä on tapahtunut jo 70-luvulta lähtien. Muistan monesti kun olin pieni, kuinka isä tiskasi ollessaan iltavuoron aikaan aamupäivällä kotona. Kyllä minusta on siis jo ihan kasvatukseni takia niin, että jos molemmat käyvät töissä suht saman verran, molemmille kuuluu myös kotityöt. Olisi kohtuutonta, jos vain toinen tekisi kaikki kotityöt (oli tekijä sitten nainen tai mies).