Ei kai taas lähetä mökille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytöt x3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytöt x3

Vieras
Arhg. Pitäs taas huomenissa pakkautua autoon koko perheen voimin. Tähän rytmiryhmään kuuluu kaksi aikuista, ja 5, 6 ja 10 vuotiaat tytöt, sekä pikkukoira. 5v:llä on turvaistuin ja 6v:llä vyöistuin, esikoisella ei mitään enää. Ja kaikkein "hauskinta" tässä on se, että meillä on ihan tavallinen auto. Mökkeileen lähössä, ei siellä autossa istuminen mitään, mutkun lähdetään niin toinen haluaa varastaa toisen vakipaikan, kuopus haluaa vyöistuimeen, esikoinen etupenkille, koira ei suostu pysyyn takapenkillä, tavarat ei mahdu takapaksiin, puolivälissä matkaa huomataan että hupsis, kuopuksen unilelut jäi ja neiti karjuu kurkku suorana 20 minuuttia kunnes nukahtaa... Keskimmäistä ei kiinnosta tehdä mitään ja hokee mulontylsää, kunnes nukahtaa. Esikoinen valittaa ettei voi nukkua keskipenkillä, kuopus ja keskimmäinen riitelee kenen syliin koira tulee, jos sattuu niin että menee keskimmäisen syliin kuopus mököttää koko matkan, jos taas esikoisen pikkulikat valittavat ettei tykkää koirasta, äitistä, iskästä...
Kaupassa nuoremmat lapset vakoilee eikä pysy millään ostoskärryjen luona.
Sattumoisin kukaan lapsista ei suostu rannassa viemään mitään veneeseen, mut esikko sitten uhrautuu kun pienet vaan rallattelee. Heti kun päästään mökille pienet vaatii palvelua, ounnou koira onkin vedessä, se pitää nostaa, tavarat viedä jne.

Helpompaa olisi olla ehkä lähtemättä, mutta siellä perillä on sitten kivaa.
Kiitos ihanaiset että sain purkautua, oli tosiaan tarpeen <3

[QUOTE="vieras";24232213]Mä karjaisisin varmaan jo että turvat kiinni tai jäätte bussipysäkille. En kestä yhtään riekkuvia kakaroita.[/QUOTE]

samoin... Ja en antaisi mitään vaihtoehtoja paikoista, vaan siinä istutaan mikä paikka annetaan. Miksi muuten 10v istuu keskellä, jos siinä on kerran inhottava istua? eikö olisi helpointa että pienin istuisi keskellä, niin kaikki olisi suunnilleen samalla tasolla?

Jos on kolme kakaraa niin ei varmasti auta turvat_kiinni_huudot kovin pitkään (tai jos auttaa niin jotain mätää lapsissa/vanhemmissa). Mun mielestä tuo ap:n automatka kuulosta ihan oman lapsuuteni matkoilta kun takapenkillä oltiin minä+2 veljeä ja auto tupaten täynnä rompetta. Ollaan me veljien kanssa joskus tienposkeenkin jääty "jäähylle", se auttoi ainakin toviksi.

Hektisyyden taso on kolmen kakaran kanssa ihan sairas. Voimia. Laita 5v keskipenkille istuimineen. Mikä auto teillä on. Meillä on mahtunut Toyota Corollan keskipenkille turvis.

:laugh: oli ihan pakko, tuli niin oma lapsuus mieleen.
Oletko kokeillut jos ostat/lainaat kirjastosta jokaisella jonkun kivan kirjan?
Kirppikseltä joku peli, mitä ne nyt oli nimeltään kun kakarana pelattiin ja pattereilla toimi ...elekrtoniikkapeli taisi olla nimeltään.
Tai hmmm...
hanki korvatulpat laula koko matka ja otat tulpat pois kun olette perillä ja kehut kuinka olikin kerrankin oikein hauska ja mukava automatka :D

Mitä jos mä ja mun mies otettais teidän kolmikko haltuun ja mentäis mökille jossa te olisitte jo kahdestaan, kannettaisi kaikki tavarat, ja huolehdittaisi lapsesta. Me osataan kurinpalautus, koko automatkan kaikki olisi hiljaa ja tyytyväisiä, koira pysyisi takana, esikoinen istuu keskipenkillä ja narinaa ei kuunnella alkuuskaan vaan tyssätään heti, pienin istuu ostoskärryissä esimerkillesti ja isommat kävelee vierellä, kaikki vie jotain mukisematta veneeseen ja joku huolehtii koirasta ettei se pääse veteen, pienet ei varmasti mangu mökkirannassa vaan vievät tavaraa kuuliaisesti ylös.

Miltäs kuulostaa. Olen satavarma, että saadaan se aikaan jos vaan haluatte. Ykskin kerta riittää, annettaisi vinkit miten tulee toimia ja mökkireissut toimisi kuin unelma? Haluaisitko?

:laugh: oli ihan pakko, tuli niin oma lapsuus mieleen.
Oletko kokeillut jos ostat/lainaat kirjastosta jokaisella jonkun kivan kirjan?
Kirppikseltä joku peli, mitä ne nyt oli nimeltään kun kakarana pelattiin ja pattereilla toimi ...elekrtoniikkapeli taisi olla nimeltään.
Tai hmmm...
hanki korvatulpat laula koko matka ja otat tulpat pois kun olette perillä ja kehut kuinka olikin kerrankin oikein hauska ja mukava automatka :D

Anna jokaiselle joku kiva kirja - auto on oksennuksessa. Anna niille joku peli, ne tappelee. Osta korvatulpat, pienet parkuu koko matkan "koska äiti ei kuuntele meitä".

It´s hard, mut kyllä keksitään vielä jotain.

Mitä jos mä ja mun mies otettais teidän kolmikko haltuun ja mentäis mökille jossa te olisitte jo kahdestaan, kannettaisi kaikki tavarat, ja huolehdittaisi lapsesta. Me osataan kurinpalautus, koko automatkan kaikki olisi hiljaa ja tyytyväisiä, koira pysyisi takana, esikoinen istuu keskipenkillä ja narinaa ei kuunnella alkuuskaan vaan tyssätään heti, pienin istuu ostoskärryissä esimerkillesti ja isommat kävelee vierellä, kaikki vie jotain mukisematta veneeseen ja joku huolehtii koirasta ettei se pääse veteen, pienet ei varmasti mangu mökkirannassa vaan vievät tavaraa kuuliaisesti ylös.

Miltäs kuulostaa. Olen satavarma, että saadaan se aikaan jos vaan haluatte. Ykskin kerta riittää, annettaisi vinkit miten tulee toimia ja mökkireissut toimisi kuin unelma? Haluaisitko?

Hyvältää kuulostaa. Kiitos, mutta ei kiitos. Oot tuntematon minulle joten ei. Tuollainen reissu olisi kiva mutta jos sellaista halutaan jätetään lapset jonnekin yöhoitoon, tai yritetään itse keksiä jotain. En viitsi muita vaivata ellei joku tuttu tarjoa meille apuaan.

[QUOTE="vieras";24236820]Pistää silmään, kun ap viittaa 5- ja 6-vuotiaisiin sanalla "pienet". Aikamoisia lellipentuja, jos vielä eskari-iässä vaativat palveluita.[/QUOTE]

Ei ole lellipentuja, ja en keksi oikeen muutakaan yhteisnimitystä 5 ja 6 vuotiaasta... Isot ei oikeen käy kun se olis 6 ja 10v. Keskikokoset sitten, vai mikä? Palvelulla tarkoita esim. vesipullo ei aukea, leikkimökin ovi ei ole auki, avaa tms.

Jos on kolme kakaraa niin ei varmasti auta turvat_kiinni_huudot kovin pitkään (tai jos auttaa niin jotain mätää lapsissa/vanhemmissa). Mun mielestä tuo ap:n automatka kuulosta ihan oman lapsuuteni matkoilta kun takapenkillä oltiin minä+2 veljeä ja auto tupaten täynnä rompetta. Ollaan me veljien kanssa joskus tienposkeenkin jääty "jäähylle", se auttoi ainakin toviksi.

niinpä! tosin meitä olikin 6, joista yksi vielä erityislapsi... enkä kyllä usko että me oltiin mitenkään erityishankalia lapsia, ja kuria varmasti oli ihan riittämiin (vähän liiaksikin...). ei siitä vaan ois tullu mitään jos jokaikisestä ininästä ois mutsi ja faija alkanu huutaa. niinpä ne puuttukin sit vaan isoimpiin rähinöihin ja sulki korvansa kitinöiltä.

Sama tuli minulla mieleeni ;) Mutta jos vanhemmilla valmiiksi känkkäränkkä kylässä niin miten voi olettaa lapsien olevan kilttejä? Mökille mennään koska sinne kuuluu mennä on hyvä ilma ja aina on menty.

[QUOTE="vieras";24236878]Mökille mennään koska sinne kuuluu mennä on hyvä ilma ja aina on menty.[/QUOTE]

hyi hitto, mutta tätä asennetta mä en voi sietää. mä ymmärrän sen hyvinkin, että lapsille perustelee jonkun mökillemenon tms sillä, että aikuiset on niin päättäny ja lapset ei voi jäädä yksin himaan, joten ne tulee mukaan. mutta tollanen "mökille kuuluu mennä koska aina on menty ja on niin hyvä ilmakin" alkaa kyllä välittömästi oksettaa :x asioiden tekeminen sen takia että niin kuuluu tehdä tai niin on aina tehty on kyllä vammasin juttu mitä mulle tulee mieleen.

mut mielipiteensä kullakin.

Yhteistyössä