kotitöiden järjestely.

MINÄ:
Ttiskaan, vähintään joka toinen pvä. Pyyhin pölyt samaan aikaan.
Hoida eläinten (kolme kania, kaksi kissaa) ruoat, laatikot, leikkimiset, hellyydet päivittäin monesti :D
Pesen vessan domestosilla väh. kerran viikossa.

MIES:
Imuroi ja moppaa lattiat väh. 3 kertaa viikossa.
Hoitaa myös eläimiä päivittäin.

YHTEISET :
vuoronperään pedataan peti.
molemmat yleissiivoo päivittäin.
ruokaa vuoronperään tehdään.


ja unohtuikohan jtn oleellista. :)
meistä tuo on hyvä järjestely. kumpikaan ei valita :--D

miten teillä ?
 
....
meillä eletään vissiinkin paskasessa kämpässä kun ei todella imuroida ku 1x vko ja pestään lattiat keleistä riippuen mut yleensä joka toinen vko :D
ja meillä "viikko" siivouksessa mies imuroi, minä teen muut pienemmät siivoukset kuten vessan pesu/pölyjen pyyhintä/lakanoiden vaihto tms :)
Mut pedin petaaminen/tiskikoneen täyttö/tyhjäys sun muut "jokapäiväset" hommat tekee se kuka ekaks ehtii, yleensä minä kun olen lasten kanssa kotosalla.
Ja ruokaa tehään tasasesti molemmat, yhdessä useinmiten :)
ja tää sopii meille :)
ja nii, mies on todella mielellään lapsien (2) j´kanssa, mä pääsen lenkille yms ja välillä tuulettamaan päätä :D
 
aave
Minä hoidan pyykit vallan. Se imuroi joka viitsii. Astioita koneeseen laittaa eniten mies. Ja vie koiraa. Ruokaa laittaa enemmän minä. Paitsi silloin kun miehellä vapaa ja itse olen töissä.
 
Teillä ollaan siivouksen kanssa ahkeria... =)

Meillä minä:
-pesen pyykit
-pyyhin pölyt siivouksen yhteydessä (noin parin viikon välein)
-siivoan vessat

Isäntä:
-hoitaa autoihin liittyvät asiat
-puistelee matot, imuroi ja moppaa siivouspäivinä
-kodin korjaukset yms.

Yhdessä:
-laitetaan ruokaa noin vuoropäivinä, mutta käytännössä tällä hetkellä isäntä enemmän
-lakanoiden vaihto ja petivaatteiden tuuletus
-imuroidaan siivouspäivien välissä
-keittiön siivoukset päivittäin
-kaupassa käynnit

Lapset:
-täyttävät ja tyhjentävät tiskikonetta (välillä myös minä ja isäntä )
-esikoinen leikkaa nurmikon
-huolehtivat oman huoneensa siisteydestä
-hoitavat pieniä kauppa-asioita

...mitähän muuta?
 
jeps
mä teen aina ja kaiken yksin kun oon yh mut niin oli ennekin et ei mitään uutta ihanaa kun jollain on tollanen mies : ) enkä mä pääse muutenkaan yhtään mihinkään ilman lapsia ku ei oo tukiverkkoa.
 
:)
Kotityöt jotka minä hoidan on pyykkien koneeseen laitto (mies ei lajittele) ja pääosin eläinten hoito, mut muut menee aika lailla tasan ellei jopa mies tee enemmän päivittäishommia ja minä sit ehkä enemmän niitä varastojen siivousta ja semmosia harvemmin tehtäviä juttuja :) Mut erittäin olen tyytyväinen järjestelyyn näin.
 
Emo
Minä siivoan, laitan sapuskat, tiskaan, pesen pyykit, hoidan tassulliset ja toki myös lapset, maksan laskut, vaihdan lakanat jne.

Mies hoitaa autot, ruohonleikkaukset yms. ulkohommat. Silloin tällöin yllättää positiivisesti tiskaamalla tai lenkittämällä koiran. Kauppareissut ovat miehen heiniä.

Tämä toimii meillä, vaikka onkin minulle raskasta joskus. Tiskikone olisi tosi kiva juttu, säästäisi aikaa hurjasti!
 
hihi, mie unohdin ihan pyykit ! minä laitan koneeseen, mies kuivumaan. :)
meillä ehkä siksikin tällainen sovittu järjestely, että muuten tuo laiskimus ei tekisi mitään :LOL: molemmat tykkäämme siisitistä ja puhtaasta asunnosta. emme kuitenkaan ole sellaisia nirppiksiä kun kavereille mentäessä "ompa siellä likaista" tai muuta vastaavaa...
jokaisen oma asia. :)
mutta vähän veikkaan että tämäkin järjestely muuttuu, kun vauva syntyy... :p
 
Mä hoidan 3 viikkoa kuusta kaiken muun paitsi ilmastoinnin, autot ja pihahommat. Toki nekin jos on pakko.
Vapaaviikolla menee hommat tasan paitsi että tiskikoneeseen ei ole lupa koskea kellaan muulla kuin mulla. Kaikki muut täyttää sen nimittäin väärin :snotty:
 

Yhteistyössä