kotisiivoojan palkka?

  • Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti
"milla"
hain töihin firmaan joka järjestää kotisiivouksia ja muutakin kodin hoitoa.
järkytyin kun ystäväni sanoi että palkka on vaan 7,5e/tunti.
onko todellakin noin huono? eikös palkat noussu aika paljon?
minulla on kotitalousyrittäjän ammattitutkinto, työkokemusta ei ole. itä-suomessa asutaan.
kiitos jos joku osaisi vastata, netissä hyvin paljon erilaisia vastauksia
 
"milla"
sagapaga: missä päin olit töissä? piditkö työstäsi?
eikös palkat noussu nyt toukokuussa ja nousee vielä lisää tammikuussa?
eihän se mitenkään voi olla alle 8e se palkka?
 
HNN
Jos siivojalle maksetaan 10e tuni, niin se maksaa sen siivoojan työnantajalle 1,8 kertaisen määrän, eli 18e/h. Sitten vielä työnanajan kulut ja kaikki vaiva, että pitää siivousfirmaa pystyssä.
 
"Juh"
Mä saan ainakin palkaa Kiinteistöalan tes:n mukaan. Ja kyllä joillakin taitaa olla kotisiivuksessa alle 8€/tunti. Ei tässää hommassa kyllä paljon käteen jää. Niin ja mulla ei oo mitään alan koulutusta.
 
"minä"
Aloitin aikoinaan kotisiivouksessa, päälle 7 euroa palkka.
Viimeks oli jo 9,20 euroa. Palkka nousi koko ajan muun muassa kokemuslisän vuoksi jne.
Ikkunanpesusta sai enemmän.
Tosin asiakkaalta veloitetaan jopa 35 euroa tunnilta...
 
laskentelija
[QUOTE="vieras";22322499]8.50 mulla tuntipalkka mutta työnantaja saa siitä liki sen 25e tunti mutta kulujakin on hällä tietysti paljon.[/QUOTE]

Vasemmistolaisen verohelvetin takia pitää kertoa kahdella palkka, jotta saadaan yrityksen palkkakulut peitettyä. Ne menevät erilaisiin eläke ja sotumaksuihin ja työttömien elättämiseen. Ollaan siis 17 eurossa. 25 eurosta noin vitonen on alvia, joten kolmisen euroa jää firmalle kaluston ja toiminnan ylläpitämiseen. Voittoa ei varmasti paljoakaan tuota, ellei ole satoja siivoojia.
 
vierailija
hain töihin firmaan joka järjestää kotisiivouksia ja muutakin kodin hoitoa.
järkytyin kun ystäväni sanoi että palkka on vaan 7,5e/tunti.
onko todellakin noin huono? eikös palkat noussu aika paljon?
minulla on kotitalousyrittäjän ammattitutkinto, työkokemusta ei ole. itä-suomessa asutaan.
kiitos jos joku osaisi vastata, netissä hyvin paljon erilaisia vastauksia
10 euroa tunnilta siivoojan palkka, ja itse maksat siirtymiset kohteisiin.
 
vierailija
Karita Lepistö
Vallitseva epidemia kulkutauti ja sen aikaansaama paniikki on aiheuttanut ainoastaan työmarkkinoilla oleville työnhakijoille plussaa. Jokainen voi nimittäin kieltäytyä ilman karenssivaaraa sellaisesta työstä jossa palkkio on pelkkä provisio
 
vierailija
[QUOTE="vieras";22322499]8.50 mulla tuntipalkka mutta työnantaja saa siitä liki sen 25e tunti mutta kulujakin on hällä tietysti paljon.
Vasemmistolaisen verohelvetin takia pitää kertoa kahdella palkka, jotta saadaan yrityksen palkkakulut peitettyä. Ne menevät erilaisiin eläke ja sotumaksuihin ja työttömien elättämiseen. Ollaan siis 17 eurossa. 25 eurosta noin vitonen on alvia, joten kolmisen euroa jää firmalle kaluston ja toiminnan ylläpitämiseen. Voittoa ei varmasti paljoakaan tuota, ellei ole satoja siivoojia.
[/QUOTE]
Suomessa Pohjoismaiden alimmat työläisten palkat, ostovoima ja verotus. Sun kannattaisi harkita siirtymistäViroon, tosin sielläkin on työntekijän palkkaaminen kohtuu tyyristä.
 
vierailija
Suomessa Pohjoismaiden alimmat työläisten palkat, ostovoima ja verotus. Sun kannattaisi harkita siirtymistä Viroon, tosin sielläkin on työntekijän palkkaaminen kohtuu tyyristä.
Tasaveron Virossa työttömyysturva 110 euroa kuukaudessa

Tätäkö kokoomuslaiset ja oikeistolaiset haluavat Suomeen. Että kun rikkailla ja köyhillä on sama veroprosentti niin työttömille jää työttömyyskorvauksella 110 euroa kuukaudessa.

Siis eihän ihminen elä 110: lla eurolla kuukaudessa.

No mitä tuolla rahalla Virossa sitten saa? Naisen sukuelintä tuskin, syntyvyys siinä maassa laskee siihen malliin, että sitä tulonlähdettä ei pilata synnytyksillä.

Entäs sitten se Viron työllisyys? Miksi niin suuri osa kansasta kulkee ulkomailla töissä, kun yritysverotus on niin kilpailukykyinen? Jos työllisyys kerran on yritysverotuksesta kiinni, niin eikö Virossa pitäisi olla työvoimapula ja kaikkien muidenkin tunkea sinne tienaamaan, kuten Ruotsiin mentiin 1960-70-luvuilla?

Ei taida Virosta olla talousihmeeksi. Tulisi joku päivä edes omillaan toimeen, mokoma rääsyläisten paratiisi.

Valtionvelaton Viro on EUn pahimpia pummeja
Viro saa EUlta noin 6 miljardia, se on heidän lilliputtibudjettiinsa nähden järkyttävän paljon. Suomi maksaa siis Viron hyväosaisten ja yritysten omistajien olemattoman verotuksen valtiontalouteen jättämän aukon - sossutuemme virolaisen eliitin veronkiertoa!

Suomi maksaa EUlle noin 4 miljardia enemmänkuin sieltä saa

EU piiskaa suomelta Virolle rahaa, ja silti Viro kitisee lisää rahaa suomessa, sekä EU:lta Rail balticaan.

Kokonaisuutena Suomi itkee, vikisee ja maksaa. Jos virolaiset olisivat olleet 6-kuukautta jumissa tämän vuoden tammikuusta heinäkuuhun töissä Suomessa niin heidän verotus siirtyisi Virosta Suomeen. Siksi Viro rähisi suomelle ja oli vihainen.

Myös Viron alkoholiverontuotto on pudonnut korona-aikana mistä Virossa ollaan suomelle hyvin hyvin, vihaisia.
 
9MM
siis saako siivojan 25e per kämppä hoitoon ja se tiskaa samalla ja järjestelee. hmm kertokaa mistä noin halvalla saa ja mä järkkään siivoojan ittelleni pari kertaa kuussa siivoon mun kämpän
 

Yhteistyössä