Tänään käytiin Pelalla tapaamassa sosiaalityöntekijää. Vuosi sitten loppui neuvonta ja sovittiin, että vuoden päästä tapaamme.
Eipä tuosta tapaamisesta jäänyt käteen yhtään mitään, kuin jotenkin surullinen mieli. En oikein edes tiedä miksi...Tapaaminen kesti ehkä puoli tuntia. Sosiaalityöntekijä kertoi jonotilanteen ja kyseli jotain meidän töistä. Kysyi myös kiinnostusta sijaisvanhemmuuteen tai ystäväperheeksi. Siinä se sitten olikin.
Meidän paperit ovat olleet Pelalla tammikuusta 2009, joten vielä olisi reilu kaksi vuottan tuohon "maagiseen" viiteen vuoteen. Nyt itsellä olisi sellainen olo, että sitä voisi heittää rukkaset tiskiin. Mitä hyötyä tästä oikeasti on. Parhaat "nuoruus" vuodet menee vain odotteluun??? Meille tuo sosiaalityöntekijä vielä sanoi, että eihän teillä ole hätää kun on vielä 10 vuotta tuohon 40 vuoden rajaan. No huhhuh!! En kyllä aio 10 vuotta vain odottaa. Sitä rakkautta kun olisi niin paljon annettavana.
Oletteko miettineet, että mitäs sitten jos lasta ei saakaan? Eikös näinkin voi periaatteessa käydä? Tämä on minulla ollut jo jonkin aikaa mietinnässä. Riittääkö oikeasti rakkaus parisuhteessa, jos sitä lasta ei perheeseen tulekaan? Olen ollut aina osaksi sitä mieltä, että naimisiin mennään perheen perustamista varten. Entäs nyt kun perhettä ei olekaan? Oma ajatusmalli on heittänyt ympyrää useamman kerran. Enkä todellakaan enää tiedä mitä pitäisi ajatella. Mitä kauemmin tämä prosessi kestää, sitä enemmän alan epäröimään. Olen myös miettinyt sitä, mitä sitä jää kaipaamaan jos ei "saa" synnyttää omaa lastaan? Kamalia ajatuksia, mutta enemmän ja enemmän ne kaivavat mieltä.
Eli tällaista syysmasennusta täällä suunnalla