Kotikutsumyyjät, kehukaa estotta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotimyyjäksikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotimyyjäksikö

Vieras
Pitkällisen harkinnan jälkeen olen päätynyt siihen, että voisin aloittaa parin-kolmen tuotemerkin kotikutsumyyjänä, tai mikä se virallinen nimitys nyt onkaan. Hommaan olen valmis panostamaan, mutta tietysti lapsiperheen ehdoilla.

Tällaisia tuotteita olen miettinyt: PartyLite (tunnen tuotteita, olen ollut kutsuilla), HomCare (tunnen tuotteita, en ole ollut kutsuilla) tai Oriflame (tunnen tuotteita, olen ollut kutsuilla), Kotigastronomi (en tunne tuotteita, en ole ollut kutsuilla). Tietysti muutkin tuotemerkit kiinnostavat, mutta ehdoton ei tulee verkostomarkkinoinnille ja vaatteille (paitsi ehkä alusvaatteille). Tuotteiden haluan olevan jokapäiväiseen elämään liittyviä tai arkeen ripauksen luksusta tuovia, mutta kuitenkin arkielämään soveltuvia. Lisää ehdotuksia?

Tällaiset asiat kiinnostaa:
- kuinka valmis asiakaspiiri on oltava vai poikiiko kutsut helposti uusia asiakkaita?
- aloituspanos?
- palkkoi myynnistä; provikka vai ostatko tuotteet itsellesi ja saat ovh:n ja omakustannehinnan välisen erotuksen?
- ihan käytännön juttu: oman auton käyttö, saatko korvausta?
- tähän ei varmasti tule paljon vastauksia, mutta kysynpähän kuitenkin
;) : minkälaisista keskimääräisistä ansiotasoista puhutaan, kun panostaa asiaan niin, että jää aikaa tavalliselle perhe-elämällekin? En siis halua tietää niitä "sinulla on mahdollisuus ansaita jopa xxx e..."
- vaaditaanko yksityisen ammatinharjoittajan -status tai toiminimi?
- miten väliaikaiseen, "pakolliseen" vauvalomataukoon suhtaudutaan?

Siinä kai noita kysymyksiä jo olikin vino pino B) . Kehukaas nyt mulle ihan täysillä. Asiattomat vastaukset eivät kiinnosta, meillä kaikilla on varmaan parempaa tekemistä kuin lukea tai kirjoittaa niitä :/ . Asiallista kritiikkiä näistä mainitsemistani tuotemerkeistä otan kuitenkin mielelläni vastaan. Ja jos asuinpaikallani on merkitystä :wave: , se on lähellä keskistä Uusimaata. Jos et halua näin julkisesti haastella, pistä viestiä muime@netti.fi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 13:05 Kotimyyjäksikö kirjoitti:
Pitkällisen harkinnan jälkeen olen päätynyt siihen, että voisin aloittaa parin-kolmen tuotemerkin kotikutsumyyjänä, tai mikä se virallinen nimitys nyt onkaan. Hommaan olen valmis panostamaan, mutta tietysti lapsiperheen ehdoilla.

Tällaisia tuotteita olen miettinyt: PartyLite (tunnen tuotteita, olen ollut kutsuilla), HomCare (tunnen tuotteita, en ole ollut kutsuilla) tai Oriflame (tunnen tuotteita, olen ollut kutsuilla), Kotigastronomi (en tunne tuotteita, en ole ollut kutsuilla). Tietysti muutkin tuotemerkit kiinnostavat, mutta ehdoton ei tulee verkostomarkkinoinnille ja vaatteille (paitsi ehkä alusvaatteille). Tuotteiden haluan olevan jokapäiväiseen elämään liittyviä tai arkeen ripauksen luksusta tuovia, mutta kuitenkin arkielämään soveltuvia. Lisää ehdotuksia?

- kuinka valmis asiakaspiiri on oltava vai poikiiko kutsut helposti uusia asiakkaita?
- aloituspanos?
- palkkoi myynnistä; provikka vai ostatko tuotteet itsellesi ja saat ovh:n ja omakustannehinnan välisen erotuksen?
;) : minkälaisista keskimääräisistä ansiotasoista puhutaan, kun panostaa asiaan niin, että jää aikaa tavalliselle perhe-elämällekin? En siis halua tietää niitä "sinulla on mahdollisuus ansaita jopa xxx e..."

Siinä kai noita kysymyksiä jo olikin vino pino B) . Kehukaas nyt mulle ihan täysillä. Asiattomat vastaukset eivät kiinnosta, meillä kaikilla on varmaan parempaa tekemistä kuin lukea tai kirjoittaa niitä :/ . Asiallista kritiikkiä näistä mainitsemistani tuotemerkeistä otan kuitenkin mielelläni vastaan. Ja jos asuinpaikallani on merkitystä :wave: , se on lähellä keskistä Uusimaata. Jos et halua näin julkisesti haastella, pistä viestiä muime@netti.fi.

niin voin suositella sekä partylitea että homcarea kumpaankin!!
partylitestä voisin sanoa muutaman sanan:
-kutsut poikii aikasta hyvin jatkokutsuja!!
-aloitus panos 0?!!! eli maksat 1-2 esittelyllä aloituspakkauksen jonka arvo on 450?
-provikka 20% ja lisäksi mahdollisuus kuukauis bonukseen 5%
-oman auton käytöstä saat vähentää kirjanpidossa 0,42?/kilometri
-ennakkoperintärekisteriin pitää liityä, samalla tulee y-tunnus
-ansiosta en laita mitään koska se riippuu ihan sinusta itsestäsi miten paljon voit ansaita... en sano mitään etten lupaa liikoja
-vauvalomaa saa pitää

homcaresta taasen:
-kutsuilta tulee aika kivasti jatkokutsuja, toki näitä on helppo myydä ilman kutsujakin
-aloituspanos 0? jos aloittaa harjoittelijana kesto 3kk jonka jälkeen jälleenmyyjä sopimus ja maksu 25?. Mahdollisuus tähtistarttiin jossa tulee n.400? tavarat+laukut ilmaiseksi tietyllä myynnillä 3 kk:den aikana
-eli saat ovh-tukkuhinnan erotuksen itsellesi (25%) ja lisäksi provikan joka määräytyy ostojen suuruudesta, eli jo 900? ostoista saa 10% provikkaa ja jos pidät kutsuja niin saat vielä +2% kutsubonusta.
-ja aivan samalla tavalla saat kilometrit vähentää kirjanpidossa 0,42?/km
ja ihan samoin y-tunnus ja ennakkoperintärekisteri
-ja myös ihan itsestäsi riipuu et miten paljon pidät kutsuja/myyt suoraa ja kuinka paljon saat hommattua clubilaisia jotka tekevät itse tilauksensa yhtiölle.
-vauvalomaa saa pitää

jos jotain kysyttävää vielä jommasta kummasta saa laittaa s.postia
valkoinen.enkeli@hotmail.com ;)

ja minun kauttani voipi aloittaa ihan kummatkin jos tulet sille mielelle...
sitten vain lähin yhteyshenkilkösi kouluttaa sinut ;)

\

- aloituspanos?

Hei!
Itse myyn HomCaren tuotteita ja olen ollut järjestelmään tyytyväinen. Tuotteita käyttää meillä koko perhe eli minä, mies ja lapset (poika 2v10kk ja tyttö 1v4kk). Olen ollut HomCare-esittelijänä yli 4 vuotta, sinä aikan ovat siis syntyneet molemmat lapsetkin. Toiminnan voi itse suunnitella niinkuin silloiseen elämäntilanteeseen sopii. Välillä toimii enemmän, välillä vähemmän. Voin lämpimästi suositella mukaan lähtemistä ja minun kauttani pääsee mukaan asuitpa sitten missäpäin Suomen maata tahansa. Vasta lähti kauttani mukaan yksi ihminen Etelä-Suomesta ja itse asun Oulun seudulla, mutta välimatka ei tosiaankaan ole este. Itse pyrin myös auttamaan rekryyttejäni mahdollisimman hyvin alkuun ja antamaan hyviä vienkkejä.

Ja sitten kysymyksiisi:

Itselläni ei ollut valmista asiakaspiiriä, kun aloitin yli 4 vuotta sitten. Pikkuhiljaa olen laajentanut ja laajentanut toimintaa ja asiakaspiiriä. Eikä se ole ollut ollenkaan vaikeaa, kun tuotteet ovat erittäin hyvin tunnettuja Suomessa. Onhan niitä myyty jo yli 20 vuotta Suomessa. Sukulaisista, ystävistä, naapureista on hyvä aloittaa. Ja HomCarellahan käy joko rekrytoija tai myyntipiirin johtaja pitämässä kotonasi aloituskutsut, joiden myynnin uusi jälleenmyyjä saa pitää. Näin hän pääsee hyvin alkuun, kun on heti tilattavia tuotteita.

- aloituspanos?
HomCarella voi aloittaa joko harjoittelijana tai sitten aloittaa heti myyjänä jolloin maksaa 25 e aloitusmaksun (jolla saa aloitusmateriaalia). Ja kun ilmoittautuu tähtistarttaajaohjelmaan saa 400e (tukkuhinta) arvoisen tuotepaketin (valintansa mukaan joko pesuaineista tai kosmetiikasta) ja mikäli yltää tähtistarttaajan arvoon (mikä ei ole ollenkaan vaikea tavoiteltava) saa pitää tämän erittäin arvokkaan tuotepaketin ilmaiseksi. Ja kun lähtee tavoittelemaan tuota tähtistarttaajan arvoa ja saa valitsemansa tuotepaketin, niin sillä on hyvä lähtä pitämään sitten näitä esittelyitä.

Palkkiohan on myynnin ja ostojen välinen erotus + bonus omista ja ryhmän ostoksista. Lisäksi on monia muita hyviä tarjouksia yms. Myös koulutuksissa saa ostaa edullisia tuotepaketteja.

Oman auton kulut saa vähentää verotuksessa. HomCarella on myös ohjelma, jonka mukaan HomCare-teipatusta autosta saa myös palkkiota.

Itse pidän 1-8 kutsut kuukaudessa ihan sen mukaan miten itse jaksan kutsuja pitää. Pitäähän huomioon ottaa koko perheen menot ja yhteistä aikaakin pitää järjestyä. Tuloja on vaikea arvioida, kun se riippuu ihan kusujen myynnistä. Joskus myynti voi olla n. 100 e ja joskus yli 700 e. Mutta vaikea sanoa ansiotasoa, kun se riippuu ihan siitä miten töitä tekee. Mutta ihan kivasti on itselle tullut tuloa kodinhoidontuen lisäksi =D, olen siis kotiäiti tällä hetkellä ja kun menen kutsuja pitämään saan myös samalla tarpeellisen hengähdystauon aikuisten ihmisten seurassa. Mies saa taas laatuaikaa lasten kanssa.

Ei vaadita. Itse toimin ihan omalla nimelläni, teen kirjanpidon ja veroilmoituksen itse (niiden tekoon HomCare kouluttaa) ja sitten kun myynti alkaa hipoa 8500 e vuodessa kannattaa hankkiutua alv-velvolliseksi. Toiminimeä ei siis tarvitse perustaa.

Ihan hyvin suhtaudutaan, koska itse sinä määräät milloin toimit ja milloin pidät vapaata. Itsekin olen kaksi vauvalomaa pitänyt jälleenmyyjänä olo aikanani. Ei HomCarella mitenkään painosteta vaan itse saa muodostaa toimintansa sellaiseksi kuin se omaan elämäntilanteeseen sopii.

Voit laittaa mulle myös mailia homcare1970@luukku.com, vastailen mielelläni kysymyksiisi, mikäli haluat lisää tietää. HomCarella on myös erittäin hyvät emännänedut, jotka edesauttavat erittäin paljon kutsujen saamisessa (eivät jää myyjän maksettaviksi). HomCare myös kouluttaa paljon, mutta niihin osallistuminen on vapaaehtoista. Joka kuukausi on kuukausikokous sen lisäksi järjestetään meikki-, kasvohoito-, vartalonhoito yms. koulutuksia, suuraluekoulutuksia ja startti kaksi kertaa vuodessa. Startti on swipareiden iso koulutustapahtuma. Porukka on tosi mukavaa ja lämminhenkistä.
Lisäksi kertyy pisteitä, joilla voi ostaa erilaisia tuotteita tai maksaa niillä matkoja/koulutuksia.

Kysele tosiaan lisää ylläolevasta sähköpostiosoitteesta, jos kiinnostut HomCare-jälleenmyyjäksi lähtemään. Lämpimästi voin kyllä suositella HomCarea. Ja minulle on tärkeää auttaa rekryyttejäni hyvin eteenpäin, koska siitä hyödymme molemmat =). Myös oma rekrytoijani on auttanut minua todella paljon ja auttaa edelleen, joten haluan myös yhtä hyvin (jos en jopa paremmin) auttaa omia rekryyttejäni eteenpäin HomCare -jälleenmyyjänä.

Sen verran vielä, että kutsujen pito yleensä poikii kyllä hyvin jatkokutsuja, koska HomCaren emännänedut ovat todella hyvät ja niiden lisäksi on vielä todella hyviä tarjouksia emännille. En tiedä mitään muuta jälleenmyynti "firmaa", jossa olisi yhtä hyvät emännänedut (olen itse emännöinyt tupperi, partylite, L&B, EveLace -kutsuja, eikä emännänedut ole lähellekään yhtä hyvät kuin HomCarella). Emäntä voi saada omat tuotteensa jopa täysin ilmatteeksi. Emännät saavat 4 kertaa vuodessa Info-lehden (jossa on myös 3 kk kalenteri, josta näkee kaikki tajoukset sekä tärkeät ajankohtaiset asiat). Info-lehdestä emäntä näkee 3 kk tajoukset ym. emännänedut, uutuustuotteet jne.

Anteeksi Piikuli, sen verran pitää kirjoitustasi oikaista, että ei tarvitse olla Y-tunnusta eikä tarvitse kuulua mihinkään rekistereihin, mikäli myynti jää vuodessa alle 8500 e. Silloin riittää, että tekee kirjanpidon sekä veroilmoituksen (jätettävä viimeistään 1.4.). Mutta mikäli myynti vuositasolla ylittää tuon 8500e rajan, niin silloin pitää ilmoittautua alv-velvolliseksi. Mutta kaikkeen HomCarella koulutetaan, eikä ketään jätetä yksin, apua aina löytyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 17:02 HomCare kirjoitti:
\

- aloituspanos?

Hei!
Itse myyn HomCaren tuotteita ja olen ollut järjestelmään tyytyväinen. Tuotteita käyttää meillä koko perhe eli minä, mies ja lapset (poika 2v10kk ja tyttö 1v4kk). Olen ollut HomCare-esittelijänä yli 4 vuotta, sinä aikan ovat siis syntyneet molemmat lapsetkin. Toiminnan voi itse suunnitella niinkuin silloiseen elämäntilanteeseen sopii. Välillä toimii enemmän, välillä vähemmän. Voin lämpimästi suositella mukaan lähtemistä ja minun kauttani pääsee mukaan asuitpa sitten missäpäin Suomen maata tahansa. Vasta lähti kauttani mukaan yksi ihminen Etelä-Suomesta ja itse asun Oulun seudulla, mutta välimatka ei tosiaankaan ole este. Itse pyrin myös auttamaan rekryyttejäni mahdollisimman hyvin alkuun ja antamaan hyviä vienkkejä.

Ja sitten kysymyksiisi:

Itselläni ei ollut valmista asiakaspiiriä, kun aloitin yli 4 vuotta sitten. Pikkuhiljaa olen laajentanut ja laajentanut toimintaa ja asiakaspiiriä. Eikä se ole ollut ollenkaan vaikeaa, kun tuotteet ovat erittäin hyvin tunnettuja Suomessa. Onhan niitä myyty jo yli 20 vuotta Suomessa. Sukulaisista, ystävistä, naapureista on hyvä aloittaa. Ja HomCarellahan käy joko rekrytoija tai myyntipiirin johtaja pitämässä kotonasi aloituskutsut, joiden myynnin uusi jälleenmyyjä saa pitää. Näin hän pääsee hyvin alkuun, kun on heti tilattavia tuotteita.

- aloituspanos?
HomCarella voi aloittaa joko harjoittelijana tai sitten aloittaa heti myyjänä jolloin maksaa 25 e aloitusmaksun (jolla saa aloitusmateriaalia). Ja kun ilmoittautuu tähtistarttaajaohjelmaan saa 400e (tukkuhinta) arvoisen tuotepaketin (valintansa mukaan joko pesuaineista tai kosmetiikasta) ja mikäli yltää tähtistarttaajan arvoon (mikä ei ole ollenkaan vaikea tavoiteltava) saa pitää tämän erittäin arvokkaan tuotepaketin ilmaiseksi. Ja kun lähtee tavoittelemaan tuota tähtistarttaajan arvoa ja saa valitsemansa tuotepaketin, niin sillä on hyvä lähtä pitämään sitten näitä esittelyitä.

Palkkiohan on myynnin ja ostojen välinen erotus + bonus omista ja ryhmän ostoksista. Lisäksi on monia muita hyviä tarjouksia yms. Myös koulutuksissa saa ostaa edullisia tuotepaketteja.

Oman auton kulut saa vähentää verotuksessa. HomCarella on myös ohjelma, jonka mukaan HomCare-teipatusta autosta saa myös palkkiota.

Itse pidän 1-8 kutsut kuukaudessa ihan sen mukaan miten itse jaksan kutsuja pitää. Pitäähän huomioon ottaa koko perheen menot ja yhteistä aikaakin pitää järjestyä. Tuloja on vaikea arvioida, kun se riippuu ihan kusujen myynnistä. Joskus myynti voi olla n. 100 e ja joskus yli 700 e. Mutta vaikea sanoa ansiotasoa, kun se riippuu ihan siitä miten töitä tekee. Mutta ihan kivasti on itselle tullut tuloa kodinhoidontuen lisäksi =D, olen siis kotiäiti tällä hetkellä ja kun menen kutsuja pitämään saan myös samalla tarpeellisen hengähdystauon aikuisten ihmisten seurassa. Mies saa taas laatuaikaa lasten kanssa.

Ei vaadita. Itse toimin ihan omalla nimelläni, teen kirjanpidon ja veroilmoituksen itse (niiden tekoon HomCare kouluttaa) ja sitten kun myynti alkaa hipoa 8500 e vuodessa kannattaa hankkiutua alv-velvolliseksi. Toiminimeä ei siis tarvitse perustaa.

Ihan hyvin suhtaudutaan, koska itse sinä määräät milloin toimit ja milloin pidät vapaata. Itsekin olen kaksi vauvalomaa pitänyt jälleenmyyjänä olo aikanani. Ei HomCarella mitenkään painosteta vaan itse saa muodostaa toimintansa sellaiseksi kuin se omaan elämäntilanteeseen sopii.

Voit laittaa mulle myös mailia homcare1970@luukku.com, vastailen mielelläni kysymyksiisi, mikäli haluat lisää tietää. HomCarella on myös erittäin hyvät emännänedut, jotka edesauttavat erittäin paljon kutsujen saamisessa (eivät jää myyjän maksettaviksi). HomCare myös kouluttaa paljon, mutta niihin osallistuminen on vapaaehtoista. Joka kuukausi on kuukausikokous sen lisäksi järjestetään meikki-, kasvohoito-, vartalonhoito yms. koulutuksia, suuraluekoulutuksia ja startti kaksi kertaa vuodessa. Startti on swipareiden iso koulutustapahtuma. Porukka on tosi mukavaa ja lämminhenkistä.
Lisäksi kertyy pisteitä, joilla voi ostaa erilaisia tuotteita tai maksaa niillä matkoja/koulutuksia.

Kysele tosiaan lisää ylläolevasta sähköpostiosoitteesta, jos kiinnostut HomCare-jälleenmyyjäksi lähtemään. Lämpimästi voin kyllä suositella HomCarea. Ja minulle on tärkeää auttaa rekryyttejäni hyvin eteenpäin, koska siitä hyödymme molemmat =). Myös oma rekrytoijani on auttanut minua todella paljon ja auttaa edelleen, joten haluan myös yhtä hyvin (jos en jopa paremmin) auttaa omia rekryyttejäni eteenpäin HomCare -jälleenmyyjänä.

Anteeksi painovirhe-paholaiset =D. Sitä se teettää kun koettaa nopeasti kirjoittaa. Tuolla ylhäällä kirjoitin: Itse pyrin myös auttamaan rekryyttejäni mahdollisimman hyvin alkuun ja antamaan hyviä vienkkejä. Siis ei mitään vienkkejä vaan vinkkejä. :laugh: :laugh: :laugh:

No, onhan nuo kaikki mainitsemasi yrityksetkin jollakin tasolla verkostomarkkinointia, vaikka itse yritykset ja sen jälleenmyyjät ei sitä koskaan myönnäkään. Ero on vain siinä MITEN ne toimivat ( katso aloitus ko. aiheesta tältä palstalta ).

Nimittäin kaikissa näissäkin yrityksissä - muutaman esimerkin mainitakseni;
- pääsee mukaan toisen jälleenmyyjän kautta ja rekrytoija saa siitä "palkinon"
- pystyt rakentamaan oman "myyntiorganisaation" = hankkimaan alapuolellesi uusia jälllenmyyjiä, eli jälleenmyyjäVERKOSTON ja saat heidänkin myynneistään jonkinlaista provisiota
- pystyt edellä mainitulla tavalla "ylenemään" verkostossa esim. ryhmänjohtajaksi / tiiminvetäjäksi tms. ja saat siitä ja rekryjesi myynneistä vielä suurempia provikoita

Kukaan ei halua käyttää sanaa verkostomarkkinointi, vaikka se oikeastaan sitä on, juuri muutamien nimeltä mainitsemattomien pyramidipelien takia, jotka ovat pilanneet monen hyvän ja toimivankin konseptin maineen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 17:17 HomCare kirjoitti:
Sen verran vielä, että kutsujen pito yleensä poikii kyllä hyvin jatkokutsuja, koska HomCaren emännänedut ovat todella hyvät ja niiden lisäksi on vielä todella hyviä tarjouksia emännille. En tiedä mitään muuta jälleenmyynti "firmaa", jossa olisi yhtä hyvät emännänedut (olen itse emännöinyt tupperi, partylite, L&B, EveLace -kutsuja, eikä emännänedut ole lähellekään yhtä hyvät kuin HomCarella). Emäntä voi saada omat tuotteensa jopa täysin ilmatteeksi. Emännät saavat 4 kertaa vuodessa Info-lehden (jossa on myös 3 kk kalenteri, josta näkee kaikki tajoukset sekä tärkeät ajankohtaiset asiat). Info-lehdestä emäntä näkee 3 kk tajoukset ym. emännänedut, uutuustuotteet jne.

Anteeksi Piikuli, sen verran pitää kirjoitustasi oikaista, että ei tarvitse olla Y-tunnusta eikä tarvitse kuulua mihinkään rekistereihin, mikäli myynti jää vuodessa alle 8500 e. Silloin riittää, että tekee kirjanpidon sekä veroilmoituksen (jätettävä viimeistään 1.4.). Mutta mikäli myynti vuositasolla ylittää tuon 8500e rajan, niin silloin pitää ilmoittautua alv-velvolliseksi. Mutta kaikkeen HomCarella koulutetaan, eikä ketään jätetä yksin, apua aina löytyy.

Aivan, näin taisikin olla ettei homcaren puolella tarvinnut olla y-tunnusta... :ashamed: No, mutta partyliten myynnissä pitää olla ja näin olen minäkin siihen olen liittynyt.
Itsekkin tuossa jokunen aika takaperin rekrytoin yhden ihmisen ihan toiselta puolelta suomea ja on mielestäni hyvä että siellä asuva myyntipiirijohtaja ottaa siipiensä suojaan ja kouluttaa hyvin! Toki olenkin sanonut että minultakin saa ja pitää kysyä jos kysyttävää tulee matkan varrella. Mutta kuten Homcarekin tuossa jo mainitsi niin ketään ei todellakaan jätetä yksin, apua aina löytyy!!
Näin ollen ei todellakaan ole este että missä päin suomea rekryytti asuu.
Ihan samoin on käytäntö partylitella.
Eli pääosin koulutan itse ... mutta siellä lähinnä oleva linjanjohtaja myös auttaa alussa ja tietysti koko ajan jos apua tarvitsee, ketään emme jätä ykisn!! Aina saa apua jos sitä tarvitsee!!
:flower:
Ja viestejä tosiaan voipi laittaa jos haluat tietää vielä lisää jommasta kummasta ;)
valkoinen.enkeli@hotmail.com (Toimii myös meseosoitteena joten saa reaaliajassa vastauksia jos haluaa ;) )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:07 Tintti kirjoitti:
Mulla on jo Partyliten edustus ja voisin lisätä jonkun toisen siihen rinnalle. Kumpaakohan on helpompi myydä, Oriflamea vai Homcarea?

Jos noista kahdesta pitää valita, niin eikös HommeCareaisia ole paljon vähemmän, eli markkinoita paljon enemmän, kun oriflamella, jonka myyjiä on "joka torpassa"... Mutta miski ei jotain ihan muuta? Jotakin vähän "tuntemattomampaa", eli markkinat olis paljon suuremmat?

\

- aloituspanos?

No, itse edustan sekä Lr:ää ja Kotigastronomia ( tai palasin takaisin myös tupperiin "yleisön pyynnöstä" ) ja tärkeimmät tiedot tietysti löytyvät tuosta aloittamastani "Lisäansioita" ketjusta. Kerronpa kuitenkin noista kahdesta omia kokemuksia.

* LR:llä olen ollut jo melkein 10 vuotta ja silloin aloitin todellakin "tyhjästä", eli asiakaspiiriä ei ollut valmiina. Kutsuin vain kaikki kaverit ja tutut alkuesittelyyn, sitten kun sellaisen itse pidin, niin sieltä poiki tietysti lisää esittelyjä, koska silloin tuotemerkki oli vielä tuntematon ja ihmiset halusivat lisätietoa. ;) Ja niinhän se menee, että kutsuilta niitä lisäkutsuja saa helpoiten. Ja tuosta mulla on jo valmiit kanta-asikkaat, joille ei tarvi kun soittaa tarjouksista tai lähettää kuvasto, niin he tilaavat ilman esittelyjä. Koska tuotteethan on tunnetusti laadukkaita ja he luottavat niihin ilman testausta. ;) Toki pakkohan on aina välillä viedä tietysti nuo tuksutesterit lainaan, sillä hajuvettä on hankala ostaa pelkän kuvan perusteella... Ja muutenkin annan titysti mielellään tuotteet testaukseen kotiin, jos joku haluaa.

* Kotigastronomilla en ole vielä ehtinyt pitää yksiäkään kutsuja, kun aloitin vasta sen verran "myöhään", ennen lapsen syntymää, ettei ollut mahdollista enää lähteä "tien päälle". Mutta jo heti ensimmäisestä "esite-esittelystä" ( jaoin vain esitteitä jo lr:n ja tupperin aikaiselle asiakaspiirille ) alettiin kyselemään, että milloinkas vauvaloman jälkeen aloitan kutsujen pitämisen. Eli kutsuja on jo heti tiedossa, kun vaan maltan irrottautua vauvasta. =D

- aloituspanos?

* Lr; saat itse valita vapaasti muut tuotteet ( väh. 70? edestä ) aloituspakettiisi, mutta siihen sisältyy myös "pakollinen" 29?:n perusosa, joka sisältää tuoksutesterin, aloe vera juoman ( jonka asiakashinta on yksistään 31,50? ), kuukausikuvastoja ja muuta kirjallista materiaalia. Eli aloituspanos on n. 100?. Ja tuotteet saat pitää itse ( kokeilla ja / tai jättää "esittelytuotteiksi" ) tai myydä heti eteenpäin, jolloin saat jo aloituspaketistasi jo "voittoa".

* Kotigastronomilla taasen rekisteröintimaksu ja tuo kirjallinen aloitusmateriaali on yhteensä 35?. Lisäksi on suotavaa, mutta ei siis pakollista tehdä tuo ensimmäinen tuotetilaus, joka on oltava väh. 50?.

* Lr; Sinun maksaman jälleenmyyjähinnan ja asiakashinnan välinen erotus ( 25 - 35% tuotteesta riippuen ) eli kate on sinun tuloasi. Eli satasen myynnillä käteen jää väh. 25?, josta tietysti vähennetään kulut ( bensa, puhelin, mahdolliset kuvastot, joita muuten ei tarvitse tilata jatkuvasti, sillä lr;llä on koko vuoden voimassa oleva "pääkuvasto", ainoastaan noita vaihtuvia kuukausikuvastoja, eli kuukauden tarjouskuvastoja, jossa on tuotteita myös pääkuvaston ulkopuolelta, mutta ne ei paljon maksa ). Lisäksi sinulla on tietysti mahdollista saada omista ja myös rekryyttiesi myynneistä lisäprovisiota tietyn kaavan mukaan, joka maksetaan selvänä rahana.

* Samoin myös Kotigastronomilla, mutta heidän kate on tuotteesta riippuen 30-40%. Myös KG maksaa bonuksia mahdollisista rekryistä. Lisäksi heillä on tuo verkkokauppa, jonka asiakkaista maksetaan myös bonuksia.

* Matkakuluthan vähennetään sitten kuluina verotuksessa.

* Niin tosiaan, kuten joku täällä jo mainitsi, se on vähän hankala sanoa, sillä tuo tulos on ihan siitä kiinni, kuinka paljon ehtii / jaksaa / viitsii pitää esittelyjä missäkin kuussa ja jokainen määrittelee itse sen, mikä on oikea aikamäärä perheelle. Ja kun ne myynnit tosiaan saattaa vaihdella niin hurjasti joka esittelyssä, että se on vaikea antaa keskimääräistä arviota. Itsekin vasta tässä opettelen sitä asiaa, kun tästä vauvalta "pääsen" jatkamaan bisneksiä. Ennen vauvaahan pääsin melkein joka "vapaailtailta" ( siis varsinaisilta töiltä vapaa ) jonnekin, jos niikseen tuli. En ole muuten koskaan edes laskenut keskimääräistä ansiota joltain tietyltä ajanjaksolta.

* ei välttämättä, sillä kumpaakin voi tehdä ihan harrastuksena silloin tällöin, jolloin ei tarvitse välttämättä edes verottajalle ilmoittaa, mutta Y3 lomakkeen täyttäminen verottajalle riittää. Jos oikein todella isoksi bisnekset menee, niin sitten ehkä toiminimi voi olla aiheellinen. mutta ei muuten. Eli jos teet tuon ilmoituksen yksityisen elinkeinon harjoittamisesta, niin silloin olet myös kirjanpitovelvollinen, eli yksinkertainen tulot ja menot kirjaus riittää.

* hyvin, sillä kummassakaan ei ole mitään kuukausittaisia osto / myyntivelvoitteita, eikä raportointia korkeammille, kuten esim. tupperissa. Eli kukaan ei kysele tai hoputa sinua tekemään yhtään mitään, jos et itse mitään halua / ehdi tehdä. LR:llä pysyy mukana, kun tekee n. puolivuosittain tuon vähimmäistilauksen ( 50? brutto ) ja KG:llä riittää tuon rekisteröintimaksun ( 25? ) suorittamien kerran vuodessa. Ja ainakin Lr:ltä ne soittavat yleensä ensin ja kyselevät tilannetta, ennen kuin vain kylmästi poistavat listoilta. Eli muun ajan vuodesta saat tehdä tai olla tekemättä mitään.

Eli ei muuta kuin yy:tä tulemaan tai viestä sähköpostiin ( lisa_ansioita@netti.fi ) , jos haluat kuulla tarkemmin jommasta kummasta ( tai tupperista ) - se kun ei velvoita sinua vielä mihinkään. ;)<br><br>

\
Mulla on jo Partyliten edustus ja voisin lisätä jonkun toisen siihen rinnalle. Kumpaakohan on helpompi myydä, Oriflamea vai Homcarea?

Itse tykkään HomCaren tuotteista enemmän kun Oriflamen.. ovat paljon laadukkaampia. Ja löytyy niin siivousaineet/-välineet, kuin kosmetiikkaa että ihon-/vartalon hoitotuotteita.
Ja huomattavasti paremmat ansiot!!

Minulla myöskin partylite ja tämä Homcare! Ja voin suositella tätä yhdistelmää!!! :wave:

Rohkeasti yhteyttä: valkoinen.enkeli@hotmail.com

\

Itse suosittelisin HomCarea. Olin ennen Oriflamen myyjä (kunnes aloitin HomCaren -jälleenmyyjänä) ja sitä oli aika hankala saada kaupaksi, yksiäkään kutsuja en pitänyt - ainoastaan työkaverit vähän ostivat). Kutsuja kun ei oikeen kukaan halunnut ja aika heikosti kävi tuotteet kaupaksi. HomCarea olen myynyt jo yli 4 vuotta ja huomattavasti helpompi markkinoitava. Tunnetusti hyvät ja laadukkaat tuotteet, ollut Suomessa jo yli 20 vuotta. Emännät ottavat mielellään kutsuja, kun on erittäin hyvät emännänedut ja nehän eivät jää jälleenmyyjän maksettaviksi, vaan yhtiö hyvittää kutsuedut jälleenmyyjälle tilausten yhteydessä. Ja HomCarella on huomattavasti laajempi valikoima: löytyy pesuaineet, siivousvälineet, ihonhoitotuotteet, kosmetiikka jne. Ja ihonhoitotuotteet sisältävät lähes kaikki Aloe Veraa, joka auttaa mm. palovammoihin, kasvukipuihin, lihaskipuihin, kutinaan, akneen....
Ja HomCaren myyjiä on huomattavasti vähemmän kuin Oriflamen, viimeisimmän tiedon mukaan n. 1200, kun jossain ketjussa sanottiin Oriflamen myyjiä olevan useampi kymmenen tuhatta.

Oriflamelta käytän enää ainoastaa hajuvettä (HomCarella ei oikein hajuvesiä ole) ja niistäkin ovat parhaat ja eniten kaupaksi menevät menneet lopettamaan (sitä ihmetteli aikoinaan jopa aluejohtajakin, että miksi Oriflame lopettaa eniten kaupaksi menevät hajuvedet kuten esim. Cabaree, sen jälkeen lopettivat Believenkin ja jos vielä lopettavat Volareen, niin eipä tarvi enää Oriflamen tuotteita ostaa).

Mutta ota yhteyttä sähköpostiini, niin kerron mielelläni lisää. Ja minun kautta pääsee kyllä mukaan HomCaren jälleenmyyjäksi.

homcare1970@luukku.com

Yhteistyössä