KOTIHOITO KUNNIAAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Näinhän se teoriassa menee. Silti sosiaaliset kontaktit jäävät monilla kotonaolevilla tosi vähäisiksi.
[/quote]

Se on kyllä sitten omaa laiskuutta jos sosiaaliset kontaktit jää vähäisiksi. Leikki puistoja on joka puolella. Myös muskareita jonne voi ilmoittautua jos ei kerran perhekerhoja löydy. Kansanopistoissa on kohtuu hintaisia kerhoja mutta itse niistä on otettava selvää ja haettava niihin. Olen muuten itse huomannut että kerhoissa käy useimmiten porukkaa joka on vartavasten jäänyt hoitamaan lasta kotiin ja elamä sujuu lasten ehdoilla, juurikaan työttömiä ei meidän kerhoissä näy. En tiedä sitten muualla maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Näinhän se teoriassa menee. Silti sosiaaliset kontaktit jäävät monilla kotonaolevilla tosi vähäisiksi.

Se on kyllä sitten omaa laiskuutta jos sosiaaliset kontaktit jää vähäisiksi. Leikki puistoja on joka puolella. Myös muskareita jonne voi ilmoittautua jos ei kerran perhekerhoja löydy. Kansanopistoissa on kohtuu hintaisia kerhoja mutta itse niistä on otettava selvää ja haettava niihin. Olen muuten itse huomannut että kerhoissa käy useimmiten porukkaa joka on vartavasten jäänyt hoitamaan lasta kotiin ja elamä sujuu lasten ehdoilla, juurikaan työttömiä ei meidän kerhoissä näy. En tiedä sitten muualla maassa.
[/quote]

Voi jessus! Kaverini asuu Pohjois-Savon perukoilla, jossa lähimpään kauppaan on matkaa melkein 40km. Kunnassa ei ole kerhoja (muuta kuin srk), kansanopistoa, muskareita, lähin leikkipuisto muistaakseni reilun 15km päässä, samoin tuo srk:n kerho. Perheessä on yksi auto, jota mies käyttää töissä ollessaan, joukkoliikennettä tyyliin kerran päivässä.

Että voisitteko te kehäIII sisällä/ väkirikkailla alueilla asuvat lopettaa tuon ärsyttävän yleistyksen, että "joka paikasta löytyy ainakin sitä ja tätä"! Kun oikeasti teillä ei ole mitään tietoa asiasta ja joka paikasta ei todellakaan löydy!!!! Mutta teillehän pitääkin olla kaikki aktiviteetit ja palvelut järjestettynä, puolesta maksettuna ja vielä 100m päästä kodistanne...:headwall:

Ja te, jotka viette lapsenne kaikkiin kerhoihin, muskareihin ja harrastuksiin, laskekaapa ihan rehellisesti se aika, jolloin lapsi oikeasti on teidän kanssanne kotona! Voitte kokea pienen yllätyksen nimittäin se aika saattaa jäädä jopa pienemmäksi kuin työssäkävijöillä. Siinähän sitä on sitten helppo hehkuttaa kotihoidon puolesta kun lapsi käytännössä on koko päivän ajan kerhossa tai jossain muualla!

No mä en ihan peräkylistä puhunutkaan vaan kaupungeista ja kylien keskustan läheisyydessä asuvista.Kyllä mä sen yhmmärrän jos ei ihan "takahikiältä" viitsi lapsen kanssa joka kissanristiäisiin lähteä.

Mutta tusta ajan käytöstä lapsen kanssa, alle kolmivuotiaan kanssa mennään yhdessä muskareihin ym. kerhoihin eli se ei ole lapselta mitenkään pois vanhemman läheisyydestä vaan siinä saa turvallisesti opetella muiden kanssa oloa vanhemman ollessa kuitenkin kokoajan tavoitettavissa. Yli kolmevuotiaan kerhot on meillä parikertaa viikossa kaksituntia kerrallaan ja muskari on 45 min kerranviikossa. Ihan tässä yhteen laskettuna teen enemmän kuin kaksituntia päivässä töitä. Muuten leikkipuistossa käydään kaikki yhdessä.

Yhteistyössä