Kotihoidossa lapsen vai äidin vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona vielä:
Mitä olen huomannut niin pienten lasten äidit on yleensä juuri sen lapsen vuoksi kotona. Mutta mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä enemmän se on äidin itsensä vuoksi. Eskari-ikää lähestyvän lapsen vanhemman on aika turha enää pyörittää tätä iänikuista lapsi-ei-kaipaa-muita-virikkeitä-ja-kavereita-kuin-äidin -levyä.

Viera, tuo sun kommentti vasta naivi olikin. Luuletko sä ihan tosissaan että kaikilla on 300 nelion talo ja hillittömät lainat? Oletko sä kuullut työttömyydestä, jos et niin kannattaisi varmaan tutustua viime aikojen uutisiin. Hieno juttu että sun miehes elättää 5 ihmistä pelkällä palkallaan, kaikilla ei kuitenkaan ole niin hyvin. Monikin tavallinen duunari on vailla töitä tällä hetkellä, eikä pimeitäkään töitä aina riitä.

No mut jos mies on työttömänä niin eikös se mies sitten jää lasten kanssa kotiin ettei niitä tarvitse 10 kk iässä päiväkotiin laittaa? Kyllä meillä on laina-asiat katottu niin, että pelkästään toisen palkka riittäisi meidät elättämään. Ei me olla haluttu ottaa liian suuria riskejä. Lisäksi meillä on säästöjä eli ei oltaisi pississä heti, jos molemmatkin vaikka työttömäksi jäisi. Jos se on sinusta "naivia" niin anteeksi vain.

Alkuperäinen kirjoittaja bertta:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
aha......

No kerroppa mitäs sitten meinasit kun lapset on vanhempia?

?

Niinkuin mitä?

Jatkan tätä orjan hommaa ompelimossani kuten tähänkin asti.
Ehkä menen vielä kouluun, jahka tuo jälkikasvu on kouluikäistä itsekin.

Sitä nyt on teidän ainakaan turha pelätä että mä elelisin teidän 'oikeaa työtä tekevien' siivellä. Mä mitään tukia saa.

Mitäs sitten kun omat vanhemmat eli lapseni mummu ja vaari utelevat kokoajan milloin palaan töihin..Kotona maatila eli itse olen saanu olla kotihoidossa koko lapsuuden. Poikani kohta 10kk, ja katotaan pahalla silmällä kun sanon että en henno vielä viedä, ehkä sitten kun oppii puhumaan vähän. Sanokaapas mitä heille sanon, kun joka viikko tulee tekstaria että haeppa tuohon työhön mistä oli päivän lehdes ilmoitus..

Alkuperäinen kirjoittaja bertta:
aha......

No kerroppa mitäs sitten meinasit kun lapset on vanhempia?

?

Niinkuin mitä?

Jatkan tätä orjan hommaa ompelimossani kuten tähänkin asti.
Ehkä menen vielä kouluun, jahka tuo jälkikasvu on kouluikäistä itsekin.

Sitä nyt on teidän ainakaan turha pelätä että mä elelisin teidän 'oikeaa työtä tekevien' siivellä. Mä mitään tukia saa.

Niin sulla oli työt kotona. Ei sitten mitään. Semmosia kavahdan jotka ei ees yritä tehä mitään elämälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja mites kun:
Mitäs sitten kun omat vanhemmat eli lapseni mummu ja vaari utelevat kokoajan milloin palaan töihin..Kotona maatila eli itse olen saanu olla kotihoidossa koko lapsuuden. Poikani kohta 10kk, ja katotaan pahalla silmällä kun sanon että en henno vielä viedä, ehkä sitten kun oppii puhumaan vähän. Sanokaapas mitä heille sanon, kun joka viikko tulee tekstaria että haeppa tuohon työhön mistä oli päivän lehdes ilmoitus..

Sanoisin vain että enköhän minä itse sitten työpaikkani etsi kun se aika on.

No se on asia erikseen ellei mitään todellakaan yritäkään tehdä.
Kutsutaan nimellä yhteiskunnan loiset....

Enkä tarkoita työttömiä :attn: vaan tosiaan sellaisia jotka yrittää mahdollisimman tarkoituksella ja tehokkaasti kartella kursseja, töitä jne.

Mä hoidan lasta kotona lapsen itsensä takia, juuri jäin minimaaliselle kotihoidontuelle ja aion olla vielä puolitoista vuotta, kauemminkin jos uusi lapsii meille suodaan. Itseni takia en tätä tee, tässähän menee parhaita työvuosia hukkaan ja jään yhteiskunnan silmissä jälkeen. Mutta lapsesta itse päätin, lapsen itse hoidan.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
No mut jos mies on työttömänä niin eikös se mies sitten jää lasten kanssa kotiin ettei niitä tarvitse 10 kk iässä päiväkotiin laittaa? Kyllä meillä on laina-asiat katottu niin, että pelkästään toisen palkka riittäisi meidät elättämään. Ei me olla haluttu ottaa liian suuria riskejä. Lisäksi meillä on säästöjä eli ei oltaisi pississä heti, jos molemmatkin vaikka työttömäksi jäisi. Jos se on sinusta "naivia" niin anteeksi vain.

Naivia on tuo sun kuvitelmas että kaikilla muilla olisi muka ylitsepääsemättömät lainat jonkun luksustalon vuoksi. Muistutukseksi: "Ja miksi helvetissä pitää rakentaa 300 neliöinen talo ja ottaa siihen niin paljon lainaa, että lapset tehdään sit kovalla kiireellä?" (Miten muuten lainan otto liittyy lasten tekoon?) Ellei sulla ole vakituista työpaikkaa alla, myöskään sun töitten saaminen ei ole ihan itsestäänselvää, toki riippuu alasta.

Lapsen/lasten vuoksi ensisijaisesti tietenkin.

Että sinäkin ilolanidiootti jos satut lukemaan niin voi voi vaan sun kateudellesi, kun toiset saa vammaistukea. Huhhuh.

Lapsen/lasten vuoksi ensisijaisesti tietenkin.

Että sinäkin ilolanidiootti jos satut lukemaan niin voi voi vaan sun kateudellesi, kun toiset saa vammaistukea. Huhhuh.

Tykkään käydä töissä, silti pidän itseäni kotiäitinä. Sovitellaan työt ja lastenhoidot miehen ja isovanhempien kanssa niin että homma toimii näin. Lapset on kilttejä ja rauhallisia, onnellisia. Itsekin tykätään tästä ratkaisusta. Lapset käy kyllä kerhoissa ja harrastuksissa, lisäksi kyläillään jne joten ovat myös muiden ikäisten lasten kanssa tekemisissä. Aikanaan pääsevät kyllä eskariin mutta nyt toimitaan näin.

Mullakin loppui hoitotuki eilen.

Saas nähdä. :/ mutta kotona aion olla vastakin.

Multa loppuu hoitotuki kuukauden päästä ja aion olla kotona. Mies ei tienaa hirveesti, mutta ei me nyt kulutetakkaan. 3 lasta ja vielä kerkiän monta vuotta tienata sitten kun nuorimmainen menee kouluun (jos saisin olla kotona niin kauan, tarkoitus olisi).

Lasten vuoksi olen kotona, mutta myös itseni vuoksi. Viihdyn kotona, hoitamassa lapsia ja kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Tykkään käydä töissä, silti pidän itseäni kotiäitinä. Sovitellaan työt ja lastenhoidot miehen ja isovanhempien kanssa niin että homma toimii näin. Lapset on kilttejä ja rauhallisia, onnellisia. Itsekin tykätään tästä ratkaisusta. Lapset käy kyllä kerhoissa ja harrastuksissa, lisäksi kyläillään jne joten ovat myös muiden ikäisten lasten kanssa tekemisissä. Aikanaan pääsevät kyllä eskariin mutta nyt toimitaan näin.

Lisäys: Kotihoidossa siis ovat. Ja kyllä me vanhemmat ollaan tämä ratkaisu tehty ja seisotaan sen takana :)

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:

Multa loppuu hoitotuki kuukauden päästä ja aion olla kotona. Mies ei tienaa hirveesti, mutta ei me nyt kulutetakkaan. 3 lasta ja vielä kerkiän monta vuotta tienata sitten kun nuorimmainen menee kouluun (jos saisin olla kotona niin kauan, tarkoitus olisi).

Lasten vuoksi olen kotona, mutta myös itseni vuoksi. Viihdyn kotona, hoitamassa lapsia ja kotoa.

Eikö teillä sukulaiset ja muut kysele ollenkaan että menetkö töihin? Siis kun mua suku painostaa töihin vaikka poju vasta 10kk!! Mitä ootte sanonu utelijoille?

Mitä olen huomannut niin pienten lasten äidit on yleensä juuri sen lapsen vuoksi kotona. Mutta mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä enemmän se on äidin itsensä vuoksi. Eskari-ikää lähestyvän lapsen vanhemman on aika turha enää pyörittää tätä iänikuista lapsi-ei-kaipaa-muita-virikkeitä-ja-kavereita-kuin-äidin -levyä.

Viera, tuo sun kommentti vasta naivi olikin. Luuletko sä ihan tosissaan että kaikilla on 300 nelion talo ja hillittömät lainat? Oletko sä kuullut työttömyydestä, jos et niin kannattaisi varmaan tutustua viime aikojen uutisiin. Hieno juttu että sun miehes elättää 5 ihmistä pelkällä palkallaan, kaikilla ei kuitenkaan ole niin hyvin. Monikin tavallinen duunari on vailla töitä tällä hetkellä, eikä pimeitäkään töitä aina riitä.

Mun mielestä nim. vieran kommentit oli niin naulan kantaan kuin olla ja voi!!! Kyllä sitä toimeen tulee vähemmälläkin. Nykyään moni palaa töihin "liian aikaisin" kun lapsi vielä lähes vauva ja selitys on että kun ei oo varaa, kun täytyy ostaa sitä ja tätä ja tota. Seli seli...

Ihan puhtaasti itseni vuoksi. En jaksaisi kuskata pieniä lapsia hoitoon ja hoidosta pois, enhän kerkiäsi näkemään lapsiani kuin vähän aikaa päivässä. Kaikki muu aika menisi tuolla työelämässä. Lapseni kasvaisivat isoiksi ilman, että olisin itse sitä näkemässä. Eli lapseni voisi saada hyvinkin parempaa ja virikkeelisempää hoitoa muualla, mutta haluan itsekkäästi pitää heidät kotona luonani.

Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ei se tosiaan ole aina arvovalinta, kuten moni tuossa edelläkin sanoi. En itse haluaisi olla vuosia sivussa, koska ammattitaitoni rapistuisi, enkä kuka ties enää edes saisi töitä alaltani (olen yhdelle toimeksiantajalle työskentelevä friikku, ei siis pysyvää työpaikkaa). Keplottelen tässä kuitenkin osa-aikaisena, ja lapsi on "vaihtoehtoisella" tavalla hoidossa parina päivänä viikossa.

Yli 3-vuotiaalle pidän päiväkotia tai vastaavaa ympäristöä jo ihan hyvänäkin treeninä ennen koulua. Sosiaalisia suhteitakin voi olla lapsen vaikeampi solmia pelkästään kerhoissa, ja ujolla lapselle pk on myös paikallaan. Sillon tosin toivoisi, että ko. hoitopaikka olisi todella turvallinen ja luotettava kodin jatke, eikä pelkkä lasten säilytyspaikka.

Mulla on sama syys, eikä mikään huono, kun en tiedä, mitä muita töitä sitten hakisin kuin oman alan. Uudelleenkouluttautuminen ei ole oikein ensisijainen vaihtoehto tässä iässä. Ja kiva on lainaakin lyhentää, vaikka kyllä me pärjäiltäis niinkin että olisin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö teillä sukulaiset ja muut kysele ollenkaan että menetkö töihin? Siis kun mua suku painostaa töihin vaikka poju vasta 10kk!! Mitä ootte sanonu utelijoille?

No että en ole menossa töihin vielä. Etkö sä uskalla avata suutas ja sanoa asioita niin ku ne on??

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, mutta sitten tulee palopuhetta että kuinka pitäisi vaan tienata että saisitte sen oman kodin. Mä en jaksais sitä kummeksuntaa että ja kyselya koko ajan.

No että en ole menossa töihin vielä. Etkö sä uskalla avata suutas ja sanoa asioita niin ku ne on??

Lainaukset päin pyllyä.

Joo, mutta sitten tulee palopuhetta että kuinka pitäisi vaan tienata että saisitte sen oman kodin. Mä en jaksais sitä kummeksuntaa että ja kyselya koko ajan.

Naivia on tuo sun kuvitelmas että kaikilla muilla olisi muka ylitsepääsemättömät lainat jonkun luksustalon vuoksi. Muistutukseksi: "Ja miksi helvetissä pitää rakentaa 300 neliöinen talo ja ottaa siihen niin paljon lainaa, että lapset tehdään sit kovalla kiireellä?" (Miten muuten lainan otto liittyy lasten tekoon?) Ellei sulla ole vakituista työpaikkaa alla, myöskään sun töitten saaminen ei ole ihan itsestäänselvää, toki riippuu alasta.

Sanosinko mä, että kaikilla? Se on vaan se yleisin selitys sille, että lapsi pitää pistää jo vauvana hoitoon, kun on "asuntolainat maksettavana". Voihan sitä elämässä tulla tosiaan muitakin ongelmia siihen asuntolainan maksuun, kuten mainitsemasi työttömyys. Mä en vaan ymmärrä sitä, että miksi miksi miksi sitä lainaa pitää ottaa niin paljon, että perse ruvella sitä sitten maksellaan ja just ja just pystytään muuten elämään :(

Lasten vuoksi.
Meillä esikoinen oli kotihoidossa eskariin asti ja kuopus meni nyt päiväkotiin ( täyttää maaliskuussa 4v ).
Ja me vanhemmat ollaan käyty suurelta osin töissä, vaikka lapset on olleet kotihoidossa.
Ollaan myös molemmat oltu hoitovapaalla, sekä mä että mies.

Yhteistyössä