miksi äidit haluaa mennä töihin,kun lapsi on vasta 9 kk-1 v ikäisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinikello78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Laina ei ole syy mennä töihin. Pankin kans voi sopia pidemmän laina-ajan.

Kyllä näin on ja lyhennysvapaatakin voi saada jopa 2 vuotta. Sellaisessa
35 v lainassa tuollainen 6kk-1v vapaa ei loppujen lopuksi edes tee hirveesti, kun ottaa huomioon esim. inflaation. Pienen lapsen elämässä 1v lisää kotona on taas merkittävä asia. Tällä hetkellä korotkin ovat niin alhaalla, että lyhennysvapaasta on iso taloudellinen hyöty. Ei tartte joka kuu pitää vaan silloin kun tuntuu et menee liian tiukille. Jokainen tehköön miten tykkää. Usein tulee eteen kuitenkin tapauksia, joissa äiti haluaisi jäädä kotiin, mutta luulee sen olevan taloudellisesti mahdotonta. Usein asiat järjestyy kun vaan jaksaa ottaa eri vaihtoehdoista selvää. Ainakin itselle on just ja se sama saanko lainani lyhennettyä 50 vuotiaana vai 52 vuotiaana. Todennäköisesti olen saanut sitä ennen jonkin verran perintöäkin, että olen pystynyt maksamaan koko p**kan kerralla pois. Ja sen tiedän, että niitä vuosia kun olen ollut lasten kanssa kotona en koskaan tule katumaan. Meillä on täällä elämässä loppujen lopuksi hyvin vähän niitä oikeita läheisiä ihmisiä...se että on saanut viettää heidän kanssaan aikaa mahdollisimman paljon on kultaakin kalliimpaa.

Miksi äidit vievät jo 9 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin? sen ikäisen pitäisi vielä imeä rintaa ja olla äidin kanssa.

1 vuotiaskin on tosi pieni päiväkotiin. Hoitajat ei rakasta lasta siellä. Kotona tai isoäidin hoidossa lapsi saa kokea että häntä rakastetaan ehdoitta. Perusturvallisuus kehittyy.

Ei alle 3 v kaipaa kavereitakaan vaan haluaa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi äidit ei voi olla 3 v kotona, sehän on tosi lyhyt aika elämässä. Se aika, kun lapset on pieniä, menee tosi nopeasti. Eikö työelämä voi odottaa sen 3 vuotta, kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti koko loppuelämän...En voi ymmärtää miksi äideillä on kiire töihin. Valaiskaa nyt hiukan miksi joku haluaa mennä töihin mieluummin kuin hoitaa rakasta suloista omaa lastaan?

Olen 1 1/2 vuotiaan lapsen kanssa kotona ja mitään kiirettä ei töihin ole.

Siksi etta taalla meillapain aitiyslomaa on maksimissaan vain vuosi, tasta ajasta maksettua lomaa vain 9kk. Tyottomattomaksiko sita pitaisi mieluummin jattaytya aitiysloman jalkeen?

En ole lukenut koko ketjua, mutta oikeampi kysymys on, miksi niin monet äidit EIVÄT halua mennä töihin, kun lapsi on 9 kk... Itse en olisi jaksanut kotona kuukauttakaan enempää. Mies jäi kotiin ja hienosti meni.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
En ole lukenut koko ketjua, mutta oikeampi kysymys on, miksi niin monet äidit EIVÄT halua mennä töihin, kun lapsi on 9 kk... Itse en olisi jaksanut kotona kuukauttakaan enempää. Mies jäi kotiin ja hienosti meni.

Eihän se kotona olo tosiaan aina herkkua ole. Mutta ei ole elämä muutenkaan. Jokainen miettii kaiketi omalta kohdaltaan mistä on valmis/ ei ole valmis luopumaan ja minkä takia. Oikea ratkaisu löytyy usein kun alkaa pistämään asioita tärkeysjärjestykseen koko perheen hyvinvoinnin näkökulmasta...(huom! myös äidin, joka usein unohdetaan tästä yhtälöstä). Ja sen jälkeen aletaan tehdä niitä valintoja. Tämä vaatii sen, että on motivoitunut ottamaan eri mahdollisuuksista selvää. Jokainen tekee varmasti parhaansa niillä henkisillä, fyysisillä ja taloudellisilla voimavaroilla mitä on. Enempää ei voi vaatia ja jokaisella meillä on erilainen sietokyky ja koetaan asiat eri tavalla. Kaikilla on ehdottomasti oikeus omiin lapsiinsa.
Mielestäni myös jokaisella on oikeus ihmetellä ja kyseenalaistaa asioita...se, että siitä kimpaantuu, kertoo enemmän kimpaantujasta ei ihmettelijästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vadelmilla:
siksi äidin sopii paremmin olla kotona koska äiti imettää ja viihtyy paremmin kotona. Mies kaipaa enemmänkin nikkarointia ja miehisiä hommia. Mies ja nainen on erilaisia.

:laugh: :laugh: |O

En oo surkeampaa perustelua koskaan kuullut.

En jaksanut lukea, mutta voipi tuo Sinikellonkin mielipide muuttua, jahka lapsi kasvaa tai niitä tulee lisää... Ja juu, eka meni hoitoon vuoden ikäisenä, jäi pois 2.5-vuotiaana, kun pikkuveli syntyi, toka oli kotona kolmevuotiaaksi, nuorin aloittaa nyt 2,5-vuotiaana hoidon.

Ja kyllä se lapsi jo tuossa puolentoista vuoden iästä eteen päin alkaa kaipaamaan leikkikavereita, ainakin omia lapsia on viety puistoissa ja kerhoissa käymään lähes joka päivä.

Ja mikäli neljäs lapsi jostakin kumman syystä minulle vielä tulisi, saisi kyllä lapsen isä jäädä sen kanssa kotiin ihan vauvasta asti.

Nimimerkillä kotona lapsia hoitamassa ollut jo melkein viisi vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:
Joo taas yksi ketju näitä juttuja "koska minä teen näin kaikkien muidenkin pitäisi"

Käsittääkseni kuitenkin jokaisella on oikeus olla lukematta näitä ketjuja, jos ei jaksa... ja ylipäänsä olla käyttämättä koko Internettiä.

Yhteistyössä