M
maantiekiitäjä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:Laina ei ole syy mennä töihin. Pankin kans voi sopia pidemmän laina-ajan.
Kyllä näin on ja lyhennysvapaatakin voi saada jopa 2 vuotta. Sellaisessa
35 v lainassa tuollainen 6kk-1v vapaa ei loppujen lopuksi edes tee hirveesti, kun ottaa huomioon esim. inflaation. Pienen lapsen elämässä 1v lisää kotona on taas merkittävä asia. Tällä hetkellä korotkin ovat niin alhaalla, että lyhennysvapaasta on iso taloudellinen hyöty. Ei tartte joka kuu pitää vaan silloin kun tuntuu et menee liian tiukille. Jokainen tehköön miten tykkää. Usein tulee eteen kuitenkin tapauksia, joissa äiti haluaisi jäädä kotiin, mutta luulee sen olevan taloudellisesti mahdotonta. Usein asiat järjestyy kun vaan jaksaa ottaa eri vaihtoehdoista selvää. Ainakin itselle on just ja se sama saanko lainani lyhennettyä 50 vuotiaana vai 52 vuotiaana. Todennäköisesti olen saanut sitä ennen jonkin verran perintöäkin, että olen pystynyt maksamaan koko p**kan kerralla pois. Ja sen tiedän, että niitä vuosia kun olen ollut lasten kanssa kotona en koskaan tule katumaan. Meillä on täällä elämässä loppujen lopuksi hyvin vähän niitä oikeita läheisiä ihmisiä...se että on saanut viettää heidän kanssaan aikaa mahdollisimman paljon on kultaakin kalliimpaa.