Mitä ajattelet äidistä,jonka lapsi päiväkodissa,vaikka äiti kotona (äidin jaksamisen tukemiseksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nunnunannu

Jäsen
23.02.2010
405
0
16
*avaa ensin sateenvarjon*
Meillä tilanne tämä. Olen entinen päihteidenkäyttäjä (3v kuivilla). Kun mies lähti takaisin päihde-elämään. Olin aika rikki. En niinkään parisuhteen päättymisestä,vaan siitä,kuinka jaksan lapsen kanssa.
Tyttö sai päikkpaikan mun jaksamisen tukemiseksi. Tuli tarpeeseen,tuolloin vuosi sitten. Nyt edelleen kotona ja tyttö päikyssä. Tosin 1.4 olen palaamassa työelämään.
Tyttö pienessä tarhassa ja 15 lapsen ryhmässä,on ainakin toinen lapsi,joka samoilla syillä päikyssä.
Rehellisiä mielipiteitä,kiitos :) Mulle tää kuitenkin on ollut tosi tarpeeseen. Jos en olisi päässyt töihin,olisin siirtynyt 3 päiväisseen vkoon. Nyt kun tilanteet tasoittunut ja oma jaksaminen lisääntynyt.
Tyttö on mun voiman lähde :heart:

kyllä ajattele mitään. Enkä muutenkaan mieti mistä syistä muut lapset on tarhassa, tai missä niiden vanhemmat mahtaa olla, töissä tai kotona ihan sama mulle.

jokaiselle lapselle pitàisi olla tarhapaikka, ilman mitààn perusteluita ja selittelyità. meillà 3-vuotiaat aloittavat melkein kaikki pàivàkodissa: pàivàkoti ei ole semmoinen paikka johon lapset heitetààn pàivàksi vanhempian takia, se on tarkoitettu lapsille ja on varsin kehittàvà paikka

Mun mielestä on hyvä, että lapsen saa laittaa päivähoitoon äidin jaksamisen tukemiseksi. Itsellä sellanen tilanne, että olen vaikeasti masentunut kotona sairaslomalla oleva äiti. Lapsi on päivät päiväkodissa, koska en kykene hänestä yksin huolehtimaan.

[QUOTE="Mamma italiana";23019181]jokaiselle lapselle pitàisi olla tarhapaikka, ilman mitààn perusteluita ja selittelyità. meillà 3-vuotiaat aloittavat melkein kaikki pàivàkodissa: pàivàkoti ei ole semmoinen paikka johon lapset heitetààn pàivàksi vanhempian takia, se on tarkoitettu lapsille ja on varsin kehittàvà paikka[/QUOTE]

Peesi. Lapset oppii siellä olemaan muitten kanssa ja kuka edes vaivaa päätään miettimällä miksi muiden muksut ovat päiväkodissa? Sieltä saa kavereita ja hyviä muistoja.

Oho:) avasin siis ihan turhaan sateenvarjon. Kerrankin palstalla saa asiallisia kommentteja. Asiasta,joka varmasti montaa ärsyttää.
Minä olen kanssa luonteeltani ihminen,joka elää omaa elämäänsä. 2 tarhakaverin äidin kanssa enemmän jutellut ja tämä toinen juuri se pariskunta jonka lapsi,samoilla perusteilla hoidossa,kuin meidän tyttö. Joskus puistossa juttelimme. Toinen äiti taas niin erilainen,ettei tulisi mileenikään kertoa mitä olen ennen touhuillut ja et olen nyt kotona. Tää o mun ja tytön elämä.
Silloin kun erottiin,niin päikystä oli ihan älytön apu. Se kuitenkin rytmitti sen päivän ja tyttö viihtyi,tau viihtyy edelleen.
Meidän neiti on kovin uhmakas,ja kun ennen tuli tarhasta palautetta,kuinka omatoiminen tyttö on,niin Nyt jo opitut asiat takkuaa,ja muiden pitäisi tehdä ne..
On tuo päikky kyllä antanut paljon ja kun itsekkin sairastan paljon ja ajoitain joudun syömään lääkkeitä,jotka vetää olon ihan vetämättömäksi. Silloin on ihana kun saat nukkua päikkärit ja jaksaa illan typyn kanssa.
Mutta kiitos ihanista palautteista.
Eikös meissä jokaisessa ole vikamme ja kuka on pahin vihollinen äidille.se kuuluisa toinen äiti ,joka ylempänä.
Mä oon kuitenkin niin kiitollinen,et saan eläa lapseni kanssa. Välillä jaksan paremmin,välillä huonommin. Mut eikö jokainen meistä,väsy joskus.

hyvää yötä kaikillle :flower:

Hienoa, että olet päässyt päihteistä eroon. Toivottavasti jatkat samaan malliin. On pelkästään positiivista, että olet päivähoidosta saanut lapselle ja elämällesi sen tuen mitä tarvitsitte. Voimia jatkossa, varmasti ikuinen kamppailu tuo kuivilla olo.

Mun mielestä tuo on hieno juttu.

Arvostat selvästi itseäsi, lastasi ja saamaasi apua, aivan mahtavaa mun mielestä :) Ihanaa että olet saanut elämäsi raiteilleen, paljon hyvää myös jatkoon :))

minulla ei ole aavistustakaan miksi muut lapset ovat päiväkodissa - meidän on siksi, että molemmat ovat töissä. Olemme asuneet tässä käpykylässä 10 vuotta, mutta emme tunne paikallisia kuin pari naapuria.

Eli lakkaa hyvä ihmienn ajatelemasta mitä muut ajattelee! Ne todennäköisesti eivät ajattele sinua vähän pätkää.

Jaaps no en mitään mieltä :)
Esikoinen on osa-päiväsenä hoidossa koska mä en pysty tarjoamaan hänelle niin paljon virikettä kuin hän tarttis, koska hän on tosi vilkas ja menevä tapaus ja kaipaa paljon ihmisiä ja vilskettä ympärilleen. Mulla kun menee paljon aikaa jo tietty kotitöissä ja ruuanlaitossa mutta eniten tuon nuoremman kanssa :) Hän kun on aivan erilainen kuin esikoinen :D

En voi tuomita. Kun sattuu olemaan täälläkin se vara-suunnitelma jos mun voimat jossain vaiheessa loppuu, etenkin kun mies tekee vuorotyötä (pitkät päivävuorot, yövuoroviikot). Sairastan itekkin siis. Mutta en aatellut silti luopua vauvahaaveista, vaikka oon ollut välillä huonossakin kunnossa jos vertaa siihen mitä vointi keskimäärin on ollut nää viimeset 2v.

Yhteistyössä