Kotihoidontukea korotettava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KOTIHOIDONTUKEA KOROTETTAVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KOTIHOIDONTUKEA KOROTETTAVA

Vieras
Kotihoidontuen tulee saada korotus! Tuki on korotettava samalle tasolle kuin peruspäiväraha sekä minimi äitiyspäiväraha! Kaikki kelan minimit tulisivat olla aina saman suuruisia! Anna tukesi asian puolesta ja kirjoita nimesi adressiin. Kotihoidontukea korotettava!!! - Adressit.com

Vaadimme, että kotihoidontuki nostetaan samalle tasolle kuin peruspäiväraha (25,74€/pvä eli n. 553,41€/kk) ja minimiäitiyspäiväraha (22,13€/pvä).
Kotihoidontuki on tällä hetkellä vaivaiset 315,54 €/kk.

Korotus olisi noin 237,87€/kk.

Kotihoidontuen nostaminen samaan kuin minimivanhempainraha sekä peruspäiväraha takaisivat jokaiselle tasapuolisen ja reilun kohtelun. Minimit olisivat aina ne samat. Näin voisi olla mahdollista että jokaiselle kotona olevalle äidille (ja isälle) saataisiin samansuuruiset tuet, riippumatta onko työttömänä työnhakijana, kotihoidontuella vai vanhempainvapaalla. Kaikki kelan minimit tulisivat olla samansuuruisia.

Lasten hoitaminen kotona pitää olla vaihtoehto sitä haluaville! Siksi sitä pitää myös tukea rahallisesti! Kyse on kuitenkin loppujen lopuksi niin lyhyestä ajasta.

Pelkkää kotihoidontukea saavan vuositulot ovat 3 786,48€/vuodessa, kansanedustajan minimikuukausipalkka on 5 860€.
Miksi kotonaan lapsiaan hoitavien pitää tulla toimeen niin pienellä rahalla? Vuositulot ovat pienemmät kuin kansanedustajan kuukausipalkka!

Liitty FB-ryhmään ja seuraa tilannetta (https://www.facebook.com/kotihoidontukeakorotettava).
Kotihoidontuen korottamisen puolesta, kuuleminen eduskunnassa marraskuussa, tästäkin asiasta lisää tietoa FB -ryhmässä.

No tuota, kotiäiti ja kansanedustaja tekeekin saman työn? Aijuu, onhan kotiäidillä paljon haastavia tehtäviä kuten ... siivous... ruoanlaitto... pyykit... kyllä siitä se 5000 pitää maksaa, vähintään.

Olen itsekin kotiäiti mutta mun mielestä kotihoidontuki on riittävä. Omilla valinnoillaan voi kuitenkin vaikuttaa paljon. Kuten kirjoititkin, kyse on lyhyestä ajasta joten kyllä sen aikaa pärjää pienemmälläkin.

Yhteiskunnan rahat ei vaan riitä kaikkeen, siksi kotihoidontuki on säilytettävä nykyisellään.

mene töihin, jos ei ole miestä, joka elättäisi. Yhteiskunnan ei ole tarkoitus elättää teitä kotiäitejä täysin. Mitäs meinaat, että tapahtuis, jos ne tuet olis kovinkin suuret? Ei taitais olla kovinkaan monen alta 3-v:n äiti toissä = veroja maksamassa.

Minä olen sitä mieltä, että päivärahojen minimit tulisi olla saman suuruiset. Kotihoito tulee varmasti halvemmaksi kuin päivähoito. KANNATAN.
PS. Luulisin, että ei äidit "makaa päiviä kotona"!

Itse olen tällä hetkellä kotihoidontuella ja teen sen lisäksi vähän töitäkin, kun pelkällä kotihoidontuella ei yksinkertaisesti elä. Itse olen sitä mieltä, että tukea voisi hieman korottaa 100-200 euroa kuussa.

[QUOTE="joo";24648841]No tuota, kotiäiti ja kansanedustaja tekeekin saman työn? Aijuu, onhan kotiäidillä paljon haastavia tehtäviä kuten ... siivous... ruoanlaitto... pyykit... kyllä siitä se 5000 pitää maksaa, vähintään.[/QUOTE]

Hassua. Itse ymmärsin, että asian takana on saada tukeen korotusta sen verran, että on samalla tasolla muiden tukien kanssa. ;)

Yllätyinpä totisesti, että tälläpalstalla palstailee niin paljon ihmisiä, jotka on kotihoidon korotusta vastaan. Itse olen neljän lapsen kanssa ollut kotihoidontuella, ensimmäisen aikaan maksettiin kaupunkilisää ja se oli hyvä. Mutta eihän nyt noin 300 e riitä nykyaikana mihinkään, kun ei ole riittänyt ennenkään.
Kateeellisuus paistaa noista vastustajista. Onneksi pidin pääni ja olen saanut seurata omien lasteni kasvua ja kehitystä ainakin sen 3 vuotta ja välillä pitempään. Sitä aikaa en heittäisi ikinä pois, se oli elämni parhainta aikaa. ja pikku vinkki: Älkää kysykö tälläisilta palstoilta, miten pitää toimia, vaan tehkää niin mitä sydän sanoo <3