Kotihoidontuella EI pärjää :(

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
se korotettu on se osa jos ei esim ole miestä tai mieskin on työttömänä.

Sitä kotihoidontuen lisäosaa saa tulojen mukaan. Siinä on siis tulorajat perhekoon mukaan, sitä maksetaan maks 168e kuussa.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka pakottaa olemaan kotona? mene töihin, niin ei tarvii valittaa. tai tingi menoistasi.

Me otettiin kynä ja paperia ja laskettiin ETUKÄTEEN kuinka pitkään voin olla hoitovapaalla. Ajoitettiin isompia laskua sellaiseen aikaan, kun on rahaa (esim lomarahat tulee kesällä molemmille jne). Kyllä pärjää, vaikka on iso asuntolaina. On suunniteltu etukäteen ja tiedetään paljonko rahaa käytettävissä. Sillä tavalla pärjää
Mun tekis kauheesti mieli mennä töihin, mutta tiedän etten jaksaisi kun joudun öisin valvoon monta tuntia pikkupoikani takia kun hänellä on niin paha atooppinen ihottuma, että kutittaa kauheesti kokoajan. :( käytii vartavasten lääkärissäkin sen takia, muttei ne osannu auttaa...
no se neuvolantäti on tarkoittanut hoitotukea ei kodinhoidontukea!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka pakottaa olemaan kotona? mene töihin, niin ei tarvii valittaa. tai tingi menoistasi.

Me otettiin kynä ja paperia ja laskettiin ETUKÄTEEN kuinka pitkään voin olla hoitovapaalla. Ajoitettiin isompia laskua sellaiseen aikaan, kun on rahaa (esim lomarahat tulee kesällä molemmille jne). Kyllä pärjää, vaikka on iso asuntolaina. On suunniteltu etukäteen ja tiedetään paljonko rahaa käytettävissä. Sillä tavalla pärjää
Mun tekis kauheesti mieli mennä töihin, mutta tiedän etten jaksaisi kun joudun öisin valvoon monta tuntia pikkupoikani takia kun hänellä on niin paha atooppinen ihottuma, että kutittaa kauheesti kokoajan. :( käytii vartavasten lääkärissäkin sen takia, muttei ne osannu auttaa...
Eiks se teille antanut lääkettä mikä otetaan suun kautta jos se on noin pahaa. Itsellä tyttökin on atoopikko mut ei kyl tolleen oo kärsinyt!?
 
Mä oon kiristäny koko kuluvan vuoden kukkaronnyörejä.. Juustot oon jättäny suosiolla hyllyyn, ruokalihana käytän vaan nauta-sikajauhelihaa, ja tarkkailemalla hintoja olen saanut pudotettua normaaliostoksistani jopa 15 euroa/kauppakerta. Silti ei taho selvitä laskuista. Taitaa johtua siitä et alkuvuonna tahtoo tulla kaikki vakuutus yms. laskut kerralla.....
 
äitee87
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee87:
meillä kotihoidontuki plus se lisä tekee n.369e ..on kyllä pieni summa..
minä ja ukko ollaan opiskeljoita, ni kyllä on kukkaronnyörit kireellä,,
kuka pakotti hankkimaan lapsia kesken opintojen? Oma valinta, jos nyt on tiukkaa, joten älä valita

paskanmarjat minä mitää valita ...minä ja mies ollaan sitä mielt et lapset o hyvä hankkii nuorina eikä vanhoina känttyinä
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Mä oon kiristäny koko kuluvan vuoden kukkaronnyörejä.. Juustot oon jättäny suosiolla hyllyyn, ruokalihana käytän vaan nauta-sikajauhelihaa, ja tarkkailemalla hintoja olen saanut pudotettua normaaliostoksistani jopa 15 euroa/kauppakerta. Silti ei taho selvitä laskuista. Taitaa johtua siitä et alkuvuonna tahtoo tulla kaikki vakuutus yms. laskut kerralla.....
eurot tainnut sotkea kaiken
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka pakottaa olemaan kotona? mene töihin, niin ei tarvii valittaa. tai tingi menoistasi.

Me otettiin kynä ja paperia ja laskettiin ETUKÄTEEN kuinka pitkään voin olla hoitovapaalla. Ajoitettiin isompia laskua sellaiseen aikaan, kun on rahaa (esim lomarahat tulee kesällä molemmille jne). Kyllä pärjää, vaikka on iso asuntolaina. On suunniteltu etukäteen ja tiedetään paljonko rahaa käytettävissä. Sillä tavalla pärjää
Mun tekis kauheesti mieli mennä töihin, mutta tiedän etten jaksaisi kun joudun öisin valvoon monta tuntia pikkupoikani takia kun hänellä on niin paha atooppinen ihottuma, että kutittaa kauheesti kokoajan. :( käytii vartavasten lääkärissäkin sen takia, muttei ne osannu auttaa...
Eiks se teille antanut lääkettä mikä otetaan suun kautta jos se on noin pahaa. Itsellä tyttökin on atoopikko mut ei kyl tolleen oo kärsinyt!?
meilläki atoopikko. Pyysin sitä ataraksia (vai mitä se nyt onkaan) mutta ei antanut ku poika alle vuoden ( 10kk. ) Kortisoni ei tahdo enää auttaa, enkä viitsi sitä kauheesti käyttääkkään, kun siinä ne rajoitukset on... oon aika toivoton, mä rasvaan sen koko kehon monta kertaa päivässä, mut huonona se iho on siitä huolimatta... ens viikolla on allergiatestit, saa nähdä mitä ne sanoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee87:
meillä kotihoidontuki plus se lisä tekee n.369e ..on kyllä pieni summa..
minä ja ukko ollaan opiskeljoita, ni kyllä on kukkaronnyörit kireellä,,
kuka pakotti hankkimaan lapsia kesken opintojen? Oma valinta, jos nyt on tiukkaa, joten älä valita
Mitä se sulle kuuluu, mistä kukainenkin valittaa tai on valittamatta tuskin sulta on pois? Aika älytön kommentti sulta, noin kun otetaan huomioon etttä ihan tuntemattomalle ihmiselle sen lauot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Mä oon kiristäny koko kuluvan vuoden kukkaronnyörejä.. Juustot oon jättäny suosiolla hyllyyn, ruokalihana käytän vaan nauta-sikajauhelihaa, ja tarkkailemalla hintoja olen saanut pudotettua normaaliostoksistani jopa 15 euroa/kauppakerta. Silti ei taho selvitä laskuista. Taitaa johtua siitä et alkuvuonna tahtoo tulla kaikki vakuutus yms. laskut kerralla.....
Eikö vakuutusmaksuja saa laitettua eriin vuodessa?

Esim: Meilläkin vakuutusmaksut tulee 4kertaa vuodessa eli 3kk välein.
 
123
kato tuolta siitä hoitituesta.en tiiä mitkä sairaudet siihen käy mutta joku aika sitten astmalapsesta sai ainakin.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701083327EH?openDocument
 
No eihän sillä pärjääkkään... Meillä tulee kotihoidon tukea n. 230e käteen, joten se oli kyllä reilu pudotus yli tonnin äitiyspäivärahasta.
Mutta siksipä minä käyn tekemässä töitä aina sillon tällön. :)
 

Yhteistyössä