kotiäitien vapaa-aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs te muut mammat teette kodin ja lasten hoitamisen ohella vapaa-aikana?
Muuta kuin tapaatte kavereita,tarkoitan esim vapaaehtoistyötä tmv..
Etsiskelen tässä vinkkejä mitä keksisi tasapainottamaan tätä kotona oloa,
kavereitakaan ei ole joten jos niitä löytäisi uuden harrastuksen parista...

Mä liityin paikalliseen Marttayhdistykseen ja sieltä on löytynyt tosi kivasti samanhenkistä seuraa. Lisäksi olen aloittamassa kuoroa (to eka kerta) ja sauvakävelemässä käyn naapurin kanssa.

Rimpuilen varmaan vauvavuodenkin kytkeytyneenä maakunnalliseen harrastusyhdistykseen tai kahteenkin, ja olen mukana suunnittelemassa näiden tulevaisuutta ja konsultoin tätä kautta parin eu-hankkeen valmistelua, osallistun lastenkulttuuritapahtumien suunnitteluun (mutta en toteutukseen tällä kertaa), olen kätilönä vapaaehtoistyöperiaatteella yhden kunnan kulttuuristrategiaa laadittaessa ja luen ja kirjoittelen.

Kaikkia aikaisempia harrastuksiani siis tässä edelleen jatkan. Tosin olen varautunut siihen, että vauvavuotena niille ei todellakaan jää kovin paljon aikaa, ja osuuteni suunnittelutyössä jää kommentointi- ja huomiointiasteelle. Vauva ja hänen hyvinvointinsa on tärkein pitkän ajan.

Piika-äiti

en niin mitään...harrastan kyllä käsitöitä mut senkin teen kotona lasten kanssa... ukkoa ei saa hoitamaan tai jos se suostuu hoitamaan se ottaa lapset ja menee vanhenpiensa luo ja lapset on sitten niitten hoidettavana...ja siltikin se jaksaa muistutella mun jokaikisestä kaupassakäynnistäkin et ku sä menit sinne niin mä lähen sit kalaan kavereiden kanssa tänään ja metsästämään huomenna yms... et herkkua on meikäläisen elämä...

Mä käyn itteeni virkistääkseni manikyyrissä, pedikyyrissä ja kokovartalohieronnassa. En nyt yhtenään, mutta jonku kuukauden välein koetan käydä. Olen mukana erään yhdistyksen hallituksessa; osallistun yhdistyksen järjestämien tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen, kirjoittelen juttuja yhdistyksen lehteen, käyn yhdistyksen kokouksissa ja kuukausilounailla. Päivisin tehdään paljon leikkitreffejä muiden lapsiperheiden kanssa. Siinä on kivasti sosiaalista kanssakäymistä mulle ja piristystä lastenhoitoon. Kiva juoda kahvit rupatellen samalla kun lapset syventyvät leikkimään porukassa.

Yhteistyössä