Kotiäitien arvostus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt

Vieras
Hyvä ystäväni tässä viikonlopun aikana näytti todellisen minänsä.
Ollaan oltu ystäviä yli 20vuotta joskin nähty vain muutaman kerran (välimatka pitkä) mutta tiiviisti ollaan yhteyksissä ja hän on yhden lapseni kummi(lapsia meillä kolme)

Tämä ystäväni on lapseton minua 10vuotta vanhempi vähän aikaa vasta työelämässä ollut.
Mutta nyt hän pitää itseään parempana ihmisenä kun hän käy töissä ja minä olen kotiäiti--siis en mitään.
Koska vain siivoan paskahousuja,oksennusta ja kuuntelen rääkymistä yms.että tämä kotiäitinä olo ei ole mitään enkä saa edes siitä palkkaa kerta kela ja "työssä" käyvät minut elättää!Eli siis hän...

Vaikka minä joudun hänelle vähän väliä rahaa lainaamaan....

Jotenkin on nyt pettynyt olo, en minäkään kauniita sanoja hälle kyllä sanonut kun alkoi moittimia ja arvostella meitä.Hän ei ole nähnyt kuin kerran kaksi lastani ja väittää nyt tietävänsä millaista meillä on ja arvostelee sitä kun ollaan lapsia "tehty" kolme että miksi niin monta.Ettei lapset ole minkään arvoisia.

Ainoastaan vievät oman rauhan ja koti on kuin kaatopaikka lasten jälkeen.Hän ei ole koskaan meillä käynyt...

Ja tuli palautetta että hän joutuu ostamaan kummilapselleen kalliita lahjoja.Itse hän on kysynyt mitä tarvitaan tai sitten olen antanut vinkkiä mitä kenties tyttö tarviis.Eikä todellakaan ole siitä kyse että kummin täytyy ostaa kalliit lahjat yms.Mutta kun hänkin sanonut attä laita vain viestiä mitä tarvii että helpottaa häntä.Sitten kun olen näin tehnyt olen kuulemma helvetin ahne..

En tiedä mitä tekisin tämän ystäväni kanssa...Tekisi mieli välit laittaa myös poikki.Kerta "arvostus" tuota luokkaa.En mitään punaista mattoa yms kulta tarjottimia kaipaa "kohteluna" mutta edes pidettäisiin ihmisenä kun olen kotiäiti.

Itse arvostan kyllä työtäni ja mieheni ja lähipiirini suuresti että voin/saan olla kotona ihanien (välillä vähemmän ihanien :O) muksujen kanssa.

Mitäs olette mieltä?

Kysyppä mitä hän on mieltä omasta äidistään? Aika katkeran kuuloista... Aikansa kutakin, ehdithän sinäkin vaikka mitä. Mihis hän elämänsä käytti tähän asti ennen töihin menoa? Sinulla on nyt tärkeä tehtävä, hoitaa lapsia ja rakentaa hyvä perhe-elämä, töihin vielä ehdit.

Outo ystävä, jos arvottaa sut sen perusteella, mitä teet.

Vai olisikohan tilanne sama, vaikka olisi työssä? Ehkä hänestä juuri se sinun duunisi olisi jotenkin huonompi ja alempana kuin omansa...

Joo yks tuttu on kans joskus päästänyt suustaan vastaavia sammakoita. Meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hänkin oli lapseton eikä kokemuksia lapsista. Muutti onneks ulkomaille eikä olla pariin vuoteen pidetty yhteyttä, tosin kuulin joku aika sitten, että hän on saanut esikoisen.. onkohan hänellä mieli muuttunut kotiäitiydestä.

t. kotiäiti joka pitää työtään kyllä maailman parhaana :)

Voi, itku! Tekis mieleni vaan sanoa että keksi joku muu sana kuvaamaan häntä kuin YSTÄVÄ!
Ehkä hänellä on sisuksissaan joku kipeä kohta, johtuen siitä että niitä omia lapsia ei ole. Suojellakseen itseään ihminen osaa kääntää asiat nurinkurin.
Pidä vähän taukoa yhteydenpitoon, ihan jo siksi ettet suotta pahoita mieltäsi!

Mietin itsekkin tuota hänen äiti juttua kun äitinsä hänet jätti kun oli pieni..Seiltäköhän tämäkin nyt juontaa juurensa ja toivoi yhteen aikaan lasta ex avokin kanssa.Mutta ei valitettavasti onnistuneet..Ja nyt kuulemma vihaa lapsia ja ei ole äiti tyyppiä.
No sen alan minäkin nyt uskoa...Mutta onko hänellä sitten oikeus arvostella minua ja minun perhettä noin....

Kun tuo etenkin sattui kun sanoi ettei hänen palkkatyötä(siivoojana) ja minun kotiäitiyttä voi edes verrata.Vaikka hän oli monia vuosia sossun listoilla ennen kuin opiskelu/työpaikka löytyi, niin rankin sanan kääntein arvostelee minua"tukien kanssa elävää".Että hyvä syy laistaa työhön menosta kun on muksut perä jälkeen tehty enkä ole töissä välillä ollut....

Ja etenkin se ottaa välillä päähän kun pitäisi olla rahaa hälle 24h lainaamassa, missä vaan ja millon vaan...Ja tämäkin alkoi siitä etten viikonloppuna yöllä ruvennut hälle rahaa lainamaan kun kaikki nukuttiin...
Et sain sitten lokaa niskoileni kun en auttanut "pulassa olevaa" että ei voi minun luottaa.
Hän ei tunnu tajuavan etten aina hälle voi lainata, vaikka maksaa kyllä takaisin.

Että sitten ollaan kuin "pienipentu" kun ei saa tahtoaan läpi.
Mutta tämä juttu räjähti nyt lopullisesti, varmaan hällä ollut hampaan kolossa minua vastaan pitkään ja nyt paukahti kaikki ulos!

Samoja kokemuksia täälläkin.Toisesta korvasta ulos vaan nuo jutut.Tuskin hän teidän elämästä sitten hyvin tietää kun kerta ette edes tapaa ja ei ole kokemusta mammana olemisen ihanuudesta&kamaluudesta!
Kotiäitiys on maailman paras itsenäinen työ!Häntä pystyyn!

Kannattaa suosiolla unohtaa moiset "ystävät"! Tuskin hänen asenne sinua ja lapsiasi kohtaan tulee ikinä muuttumaan,voi mennä vaan pahemmaksi ajan myötä.Kuulostaa katkeran ihmisen puheelta ja vaikka hänellä oiskin ollut rankkaa lapsena kun äiti jätti mutta se ei oikeuta ketään purkamaan pahaa oloaan syyttömiin ihmisiin.

Juu näin on katkeran ihmisen puhetta, ihmettelen miksi lapsia sitten halunnut jos kerta niitä vihaa...Varmasti lapsesikin vaistoaa ettei tämä "täti" heistä pidä.Ainakin meillä muksut heti varuillaan jos joku ei tykkää heistä.

jospas kyse siitä että on kateellinen, toivoisi itselleen perhettä? en katkaisi ystävyyttä, laittaisin sen vaan vähäksi aikaa tauolle. Älä lähde tuohon mukaan, älä alennu "haukkumiseen", silloin et tarvitse kauta mitään jälkikäteen. jos olet itse tyytyväinen elämääsi niin eikö ole ihan sama mitä mieltä toiset ovat.
Jatkossa älä esitä mitään lahjatoiveita sano vaikka jos kysyy että jotain vaatetta/lelua, älä nimeä mitään tiettyä.

Saanko kysyä että mitä tämä ystäväsi on itse tehnyt ennen työelämään menoaan? Sanoit hänen olevan sinua 10 v vanhempi ja lapseton... Kuulostaa siltä, että hän on vain lusmuillut tähän saakka ja yrittää nyt pönkittää egoaan mollaamalla sinua!

Ystäväni on ollut suurimman osan ajasta työtön tai sairaslomilla jos jotain on töitä saanut..
Varmaankin tämä katkeruus meitä kohtaan tosiaan tullut nyt kuitenkin tuosta kun hän ei lapsia ole saanut vaikka niitä jossain vaiheessa toivoi.Ja itsekkin alussa kolmatta vuotta meni ennen kuin esikoinen sai alkunsa.En tiedä tuliko siitä nyt pahaa verta että me eij ääty kuitenkaan lapsettomiksi ja hän jäi.Ja hän nyt "omasta" tahdostaan kun ei lapsia halua häiritsemään.Jotenkin ystäväni muuttunut näiden töiden ja uuden miehen myötä...Tuntuu vain siltä että yli 20 vuoden ystävyys mennyt hukkaan kun toista ei tunnekkaan.Ja kaduttaa omat keljuiluni nyt hänelle kun takaisin sanoin.Alennuin minäkin tuohon haukkumiseen.Mutta kukapa ei lapsiaan ja itseään puolustaisi.

Yhteistyössä