Kotiäiti, mitä vastaat kun sulta kysytään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ja mitätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, halusin kuulla, että oottako te kaikki ihan 100% tyytyväisiä valintaanne olla kotiäitinä??? Vaikka oon iloinen, että meillä on mahdollisuus tarjota tällainen pidempi kotonaolo pienille lapsille, ja mulla itellä on mahdollisuus nauttia tästä naperoajasta, niin en mä silti pysty unohtamaan omia ammatillisia haaveita vaan kaipaan omaakin työtä. Ja kun muut, ulkopuoliset panee vielä painetta myllyyn kaikkine kyselyineen ja aliarvioimisineen, alkaa työelämä välillä houkuttaan ihan sikana ja tunne olla nolla muiden silmissä vahvistuu...

Mulla on koko loppuelämä aikaa olla työelämässä mutta lapset on vain kerran pieniä. Haluan todellakin 100% varmuudella olla näkemässä ensi askeleet, ensimmäiset sanat, lauseet jne :heart: Varmaan kuopuksen ollessa 2v alan katsastella sopivaa työpaikkaa. Mies kun on ainakin tällä hetkellä vuorotyössä niin itse en vuorotyöhön lähde.

Kun multa kysytään mitä teen työkseni niin kerron ammattini ja perään lisään että nyt olen hoitovapaalla, (ensi viikolla alkaa äitiysloma) ja töihin menen sitten joskus parin kolmen vuoden päästä. Siis onhan tämäkin työtä, mutta sinne ns. työpaikkaan. Kukaan ei ole koskaan ihmetellyt että olen kotona, päinvastoin ihmiset on mulle sanonut että lapset on kerran vaan pieniä, ole kotona niin pitkään kun mahdollista. Ja niin aion ollakin.

Sanon että olen kotiäiti. Yleensä kysytään että koska menen töihin. Vastaan en tiedä saas nähdä :D

Kyllä mäkin tiedän että eräät sukulaiset pitää laiskana, kun hoidan vain kolmea (vanhimman ja nuoremman välissä 3v11kk ikäeroa)pientä lasta kotona. Mutta ei mua kiinnosta mitä muut ajattelee!! Kyllä tässä mulle riittää työtä ihan tarpeeksi :D

Yhteistyössä