Montako lasta on ja minkä ikäisiä? Kauanko olette olleet kotona lasten kanssa? Miten hyvin olette viihtyneet kotona? Teettekö kaikki kotityöt vai tekeekö mies jotain? Antakaa vinkkejä miten viihtyä paremmin kotona ettei tule täysin mökkihöperöksi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:Montako lasta on ja minkä ikäisiä? Kauanko olette olleet kotona lasten kanssa? Miten hyvin olette viihtyneet kotona? Teettekö kaikki kotityöt vai tekeekö mies jotain? Antakaa vinkkejä miten viihtyä paremmin kotona ettei tule täysin mökkihöperöksi?
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 11:48 tuikku kirjoitti:on taas kiva kuulla positiivisia kommentteja kotiäitiydestä. itselläni se tulee ajankohtaiseksi tänä vuonna (kiitos kaikille viestiini vastanneille aikasemmin tänä vuonna).
vieläkin ihmetyttää miksi kotiäitiys on niin ihanaa verrattuna työelämään suurimmasta osasta vastanneista. ne päivät joita olen viettänyt 3 ja 2 vuotiaiden lasteni kanssa ovat olleet aika raskaita.
kun töissä pystyn hyvin organisoimaan erilaisia kokonaisuuksia, ratkaisemaan ongelmia ja vetoamaan ihmisten älyyn, mieleen ja autoriteettiin, se tuntuu puuttuvan minulta kun olen lasteni kanssa. ihmettelen usein mihin hyvä organisaatiokykyni katoaa kotona lasten kanssa. vaikka pinnani on pitkä, kotona sen tarvitsee olla joko pidempi tai sitten vaikka töissä osaan olla jämäkkä, turhaudun kotona kun kaikki ei sujukaan. missä se ihanuus piilee? lapset ovat ihania mutta missä älyllinen haasteellisuus, pätemisen tunne kun on saanut ongelman toisensa jälkeen järjestykseen, kielitaidon ylläpitäminen jokapäiväisessä työssä jne. kun sen vaihtaa kokopäiväiseen pyykkäykseen, kakkapyllyjen pesemiseen, ruoanlaittoon ja kinaamiseen että nyt mennään ulos leikkimään tai ulkoa sisälle, niin missä kohtaa se on ihana arki kotona vilahtaa?
en osaa sanoa sillä olen ollut kotona vain lyhyiden äitiyslomien ajan, joten kaikki lasten- ja kodinhoito on täytynyt järjestää töiden lomassa. ehkä kokemuksen myötä opin olemaan yhtä positiivinen kotiäiti kun suurin osa näyttää olevan.
Lapset 2v ja 4v. Olen kotona niin kauan kunnes kuopus täyttää 3v. Kotona olen ollut reilut 4v, pienen pätkän olin töissä vuosi sitten. Esikon kanssa en viihtynyt kotona niin hyvin kuin nyt. Oli tylsää kun ei ollut äitikavereita ja yksin lykit rattaita ympäri kyliä. Mutta nyt kun on kaksi lasta ja asumme eri paikassa niin viihdyn kotona liiankin hyvin =) Meillä on niin paljon äiti-lapsiystäviä, teemme retkiä puistoihin, käydään muskarissa..jne.Olen huomannut, että kotona viihtymiseen vaikuttaa suuresti sosiaaliset kontaktit. Lisäksi opiskelen monimuotoisesti eli harrastuksena ei ole jumppa kuten ennne vaan opiskelu. Mies tekee illalla kotitöitä, lähinnä tiskaa. Päivällä pesen pyykkiä ja imuroin. Tuntuu aivan kamalalta lähteä töihin, vaikka joskus 4vuotta sitten luulin, että en ole mikään kotimammaAlkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:Montako lasta on ja minkä ikäisiä? Kauanko olette olleet kotona lasten kanssa? Miten hyvin olette viihtyneet kotona? Teettekö kaikki kotityöt vai tekeekö mies jotain? Antakaa vinkkejä miten viihtyä paremmin kotona ettei tule täysin mökkihöperöksi?
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 07:54 NeitiNäpsä kirjoitti:Olen vaihtelevasti ollut kotona 6 vuotta. Eli välillä jokusen kuukauden töissä/koulussa ja sitten taas kotona.
Lapset 9v, 6v, 4v ja 1v.
Minusta on ihanaa, että suomalainen systeemi antaa valmiudet olla kotona lasten kanssa JOS haluaa. Taloudellisestihan se tiukkaa tekee, myönnän sen, mutta että on kuitenkin mahdollista.
Kyllähän se arki tuntuu välillä raskaalta, kun samat, pienet ympyrät toistuu, mutta rasksta se on töissäkin käydä ja viedä lapset hoitoon ja taas takas.
Olen todella iloinen, että olen pystynyt olemaan kotona suurimman osan ajasta. Ja nyt aioin olla edelleen, kunnes nuorimmainen täyttää 3v.
Joku tässä kertoi, että tuntee lapsensa läpikotaisin oltuaan kotona ja siihen yhdyn täysin.
Salaisuus jaksamiseen kotona piilee myös siinä, että on kerhoja olemassa ja ystäviä sekä myös nyt osa-aikatyö jota voin tehdä ilman että lapsia vien hoitoon. Aina ovat kotona jomman kumman vanhemman kanssa.
Pysyy samalla virkeänä, saa aikuiskontakteja, lisää euroja ja pysyy työmarkkinoilla ja mikä parasta...lapset saa olla kotona!!
Kannattaa kokeilla! =) :heart: