Kotiäidit! Miten te jaksatte ilman kodin ulkopuolista elämää tai harrastuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Kyllä mä viihdyn kotiäitinä, mutta kaipaan jotain muutakin kuin ainaista kotona oloa. periaatteessa pääsisin kyllä lähtemään, kun löytyy kortti ja auto, mutta ei mitään mihin menisi viettämään sitä aikaa. Ja nyt en uskalla ajaa, kun on ilmeisesti taittovika pahentunut, niin on muutama läheltäpiti tilanne päässyt yllättämään. Kunhan tää vauva kesällä syntyy, käyn hankkimassa lasit, niin voi taas ajaa.

Meille voi tulla viettää aikaa :wave:
Kyl mä kaipasin sillon omaa aikaa kun ukkosen kanssa olin yhdessä enkä vielä takas töissä... Mutta harvemmin sitä sain :ashamed:

uskaltaisko sitä :D

En mää pure :D

juu en mä sitä pelkää, vaan itteeni :whistle:
Ei vaan kun mulla on paha tapa muuttua maailman yksinkertaisimmaksi ihmiseksi kun pitäisi tutustua uusiin ihmisiin. lievää ujoutta...

No en mie sen moninkertasempi varmaankaan oo :laugh:

En mää pure :D

juu en mä sitä pelkää, vaan itteeni :whistle:
Ei vaan kun mulla on paha tapa muuttua maailman yksinkertaisimmaksi ihmiseksi kun pitäisi tutustua uusiin ihmisiin. lievää ujoutta...

No en mie sen moninkertasempi varmaankaan oo :laugh:

Mut ihan tosissaan, mulla katoaa aivosolut samantietn, kunpitäisi antaa itsestä hyvä ensivaikutelma.
Tyyliin jos multa kysytään käytänkö maitoa kahvin kanssa, niin pitää kysyä mitä se tarkottaa :laugh:

Mut ihan tosissaan, mulla katoaa aivosolut samantietn, kunpitäisi antaa itsestä hyvä ensivaikutelma.
Tyyliin jos multa kysytään käytänkö maitoa kahvin kanssa, niin pitää kysyä mitä se tarkottaa :laugh:

No mut eihän se mua haittaa :D

Tiiä vaikka mä joku päivä kerään rohkeuteni ja pamahdan oven taa :D

Tiiä vaikka mä joku päivä kerään rohkeuteni ja pamahdan oven taa :D

Olis kyl kiva :)

Alkuperäinen kirjoittaja mul ei ole:
Siis kuinka te te muut kotiäidit jaksatte, ilman mitään omaa juttua tai harrastusta? Siis kun elämä on lähestulkoon vain lasten ja kodinhoitoa.

Mix pitäs olla noin?

No esim siksi jos ukko tekee pitkää päivää, eikä ole ketään lapsenvahtia.. Neljä vuotta oon jaksanu. Enkä väitä ettei lujille ottais!!

on tuo opiskelukin käynyt mielessä, mutta ei ole saanut aikaan. varsinkin kun vauva syntyy parin kuukauden päästä, niin pian jää opiskelu sivuun.

Mä aloitin koulun, kun kolmannen laskettuun aikaan oli 1,5kk.
Se nyt toki on sitten kiinni siitä, miten tiiviissä symbioosissa haluaa sen ekan 6-12kk elää.
Me selvittiin hengissä, vaikka kävin pari kertaa kuussa pyörähtämässä lähipäivinä koulussa.

Mutta noin yleensä....ei mulla pää kestäkään pelkkää kotiäitiytta. Joka mammalomalla/hoitovapaalla olen opiskellut jotain, tehnyt osa-aikatöitä tms.

Nyt, kun muutettiin tänne peltoon, on hevosista tullut elämäntapa.
Lapset kulkee kotitallilla paljon mukanakin, sitten käyn erikseen osa-aikaisesti toisella tallilla töissä. Se on sekä rahaa, että kullanarvoista omaa aikaa.
En vaan pystyisi pelkkään kotona oloon, niin tärkeitä kuin nuo tytöt onkin, mulla pitää olla muutakin.

Mä kyllä viihdyn kotona ja sitten kun alkaa ahdistaa niin käyn jossain. Olen aina viihtynyt kotona ja mun kroppaa ei ole siihen luotu että pitäs lähteä aamusin tiettyyn aikaan töihin mutta mulla onkin työ kotona. Lapsen lisäksi joka jo koulussa hoidan maatilalla niitä töitä joita pystyn eli lähinnä hoidan eläimiä, hevosia, lampaita, koiria, kissoja, kaneja jne. Niiden takia ei onneksi tarvi nousta viideltä ylös. Ja tämä elämäntyyli sopii mulle. Menee päiviä välillä parikin viikkoa ettei kukaan käy paitsi pojan kaverit mutta ei se tahtia haittaa. Tykkään hiljasuudesta.

kuka sanoo ettei kotiäidillä voisi olla harrastuksia?? itse harrastin itseasiassa enemmän kuin nyt. oli lentopalloa, käsitöitä, tanhua... ei toki kaikkea joka viikko mutta yleensä sillon kun mies oli aamuvuoroviikolla, niin mä pääsin noihin harrastuksiin. mutta mulla onkin hyvä mies, joka ymmärsi että tarviin itselleni jotakin virikettä kodin ulkopuolelta kun oli kolmen lapsen kans kotona.mies siis oli lasten kans niinä iltoina kun kävin harrastuksissani.
jopa kauppaan pääsin ilman lapsia, kun ajoitin kauppareissut aina miehen vuorojen mukaan (yks syy on kans tuohon yksin kauppaa pääsyyn, et mies ei oo ikinä ollu mikään halukas kauppa-asioiden hoitaja, mieluummin hoiti tuolloin lapsia)

Yhteistyössä