Kotiäidit;Millä piristätte itseänne/päiväänne jotta taas jaksaa paremmin kotia ja lapsia hoitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidillinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äidillinen

Vieras
kertokaa mulle kotiäidit mikä on salaisuutenne jotta jaksatte?
Itse monta vuotta kotiäitinä ollut ja kaipaan jotain vaihtelua,töihin en ehkä kuitenkaan vielä kun pienin vasta aika pieni.

Olen kyllä huomannut että itse saan energiaa kun käyn kerhoissa lasten kanssa tai vaan tutuilla kyläilemässä.
Myös liikunta antaa hurjasti energiaa.

Onko teillä paljon omaa aikaa?

Kiitti vertaistuesta:)

Täällä myös kotiäiti joka on ollut jo monta vuotta samassa hommassa. :D Pienin on nyt 9kk ja en halua vielä hoitoon laittaa. Ja meillä on miehen yritys siinä vaiheessa että pääsee siinä hommat aloittamaan ja minä voin sit siihen mennä töihin jossain vaiheessa.:) Mutta miten piristän päivääni..hmmm...jaa-a. :D No aika harvoin missään käydään, tykkään olla ihan kotona. Joskus on mukava käydä rauhassa vaikka kampaajalla. En mä sen kummempia kaipaa.:) Kiva viettii aikaa miehen kans illalla kun muksut on nukkumassa.

Just tänä aamuna kun kaikki taas niin tökki mietin, että tarttis varmaan lähtee töihin. Joka päivä samanlainen; aamu alkaa laittamalla koululaisen kouluun, sitten pienimmän syötöt ja pukemiset, sitten pyykin kimppuun ja keittiö hommia tekee. Sit onkin kello niin paljon että pieni nukkumaan ja itekin lepään hetken. Iltapäivä kans sitä ihan samaa päivästä toiseen. En tiedä mistä saan voimia jaksaa ilman että nuppi räjähtää :) jostain vaan.

Liikunta, eli varaan aikaa kuntosalille tai jumppaan. Mieheltä saan lahjakortteja kauneushoitoihin, viimeks kävin jalat hoidattamassa. Mutta aion kyllä palata töihin pojun ollessa vuoden, en osaa kuvitella että jäisin kotia pyörimään,pakko saada päteä muullakin saralla...ehkä sitten jos kakkonen ottaa tuulta alleen niin taas kotiin...

En ole ollut pelkästään kotiäiti oikeastaan sen jälkeen, kun rakkaimman harrastuksen kanssa karkasi mopo lapasesta ja siitä tuli ammatti, työ ja elämäntapa.
Lapset kuitenkin hoituu kotona edelleen...

Mutta kun alkaa ahdistaa, jätän lapset illalla miehen riesaksi ja keskityn pelkästään siihen harrastamiseen.
Saatan myös lähteä naapuriin kahvittelemaan, tai jos ei olekaan työvuoroa, lähden töihin hengailemaan. Siis jos on vaan sellainen päivä että ottaa ohimoon ja pinnaa kiristää.

Silloin kun asiat on suht balanssissa, niin harvoin edes pipo kiristää kauheasti koska tiedän, että sitten kahden tunnin päästä tai illalla tai huomenna mulla on taas se oma aikani.
Ja omaan aikaan lasken viikonloppu-, ja iltavuorot töissä, ja sen pari-kolme tuntia sieltä ja täältä jonka saan käyttää harrastamiseen ja kavereiden treffaamiseen ihan ilman lapsia.

Toisaalta liikun myös lasten kanssa tai kutsun tänne kavereita lapsineen, jos tuntuu että pää meinaa räjähtää pelkästään omien muksujen kanssa omissa oloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En ole ollut pelkästään kotiäiti oikeastaan sen jälkeen, kun rakkaimman harrastuksen kanssa karkasi mopo lapasesta ja siitä tuli ammatti, työ ja elämäntapa.

Mutta kun alkaa ahdistaa, jätän lapset illalla miehen riesaksi ja keskityn pelkästään siihen harrastamiseen.
Saatan myös lähteä naapuriin kahvittelemaan, tai jos ei olekaan työvuoroa, lähden töihin hengailemaan. Siis jos on vaan sellainen päivä että ottaa ohimoon ja pinnaa kiristää.

Silloin kun asiat on suht balanssissa, niin harvoin edes pipo kiristää kauheasti koska tiedän, että sitten kahden tunnin päästä tai illalla tai huomenna mulla on taas se oma aikani.
Ja omaan aikaan lasken viikonloppu-, ja iltavuorot töissä, ja sen pari-kolme tuntia sieltä ja täältä jonka saan käyttää harrastamiseen ja kavereiden treffaamiseen ihan ilman lapsia.

Toisaalta liikun myös lasten kanssa tai kutsun tänne kavereita lapsineen, jos tuntuu että pää meinaa räjähtää pelkästään omien muksujen kanssa omissa oloissa.

Saako kysyä mikä tämä rakast harrastus ole mistä tuli myös työsi? :)

kiva kun vastailette:)
Mä en ole ennen kaivannut omaa aikaa,mullekin on riittänyt esim.yksin kaupassa käynti tai lenkkeily ja illalla miehen kans kahestaan vietetty aika kun lapset nukkuu.
Jotain kuitenkin kaipaan,uusia kavereita tms.
Opiskelukin olis kivaa,mutta kun sitten joutuis jo laittaan lapsia hoitoon enkä vielä tahdo.
Täytyypi siis aloittaa jonkinmoinen harrastustoiminta...hmm.
MEAH; minkälainen harrastus/työ sulla on,kuulostaa mukavalta:)

Alkuperäinen kirjoittaja Carpe diem:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Saako kysyä mikä tämä rakast harrastus ole mistä tuli myös työsi? :)

Hevoset.

Vuosia tunneilla ja vuokra-, ja hoitohevosten kanssa.
Maalle muuttaessa hommasin sitten omaan pihaan yhden oman, ja sillehän piti saada kaverikin, ostin ponin.
Ja sitten ilmaantui vuokrapaikan kyselijä.
Sitten lähitalli haki ilta-, ja viikonlopputyöntekijää. Nyt teen kahdelle tallille toiminimellä ostopalveluna hommia.
Sitten lisää vuokrapaikkojen kyselijöitä...

Nyt noita on omassa pihassa 6, ja töissä päivästä riippuen 19-36 hoidokkia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva kun vastailette:)
Mä en ole ennen kaivannut omaa aikaa,mullekin on riittänyt esim.yksin kaupassa käynti tai lenkkeily ja illalla miehen kans kahestaan vietetty aika kun lapset nukkuu.
Jotain kuitenkin kaipaan,uusia kavereita tms.
Opiskelukin olis kivaa,mutta kun sitten joutuis jo laittaan lapsia hoitoon enkä vielä tahdo.
Täytyypi siis aloittaa jonkinmoinen harrastustoiminta...hmm.
MEAH; minkälainen harrastus/työ sulla on,kuulostaa mukavalta:)

mistä päin olet? itsekkin kotiäitinä ja uusia tuttavuuksia kaipaisin.

Yksinkertaisesti niin, että teen hyvin harvoin kotitöitä lasten nukkuessa :) Kuopuksen päiväuniaikaan saatan laittaa tiskit, muuten istuskelen tässä tai teen jotain muuta. Viikonloput otetaan myös aika rennosti.

Ja tietysti jaksaa paremmin kun lapset ovat välillä isällään.

Harrastuksia.. Mulla ei ole kodin ulkopuolella juurikaan, mutta ehkä sitten kun keksii mitä tahtois tehdä. Kirjoitan ja luen, niitä voi tehdä kotonakin. Olen aika laiska lähtemään mihinkään :D

meillä mies tekee 12 tuntisia päiviä ja olen kahden lapsen kanssa kotona (tai siis toinen jo koulussa). välillä tuntuu, että ei jaksa, mutta se on aika hetkellistä. joskus piristääkseni itseäni keitän paremmat kahvit, herkutellaan lasten kanssa, pyydä lahjaksi lahjakortin johonkin hoitolaan, konserttiin tms., jotta saan omaa aikaa. joskus viikonloppuisin käyn yksin kaupungilla kahvilla tai ystävän kanssa. omasta harrastuksesta olen myös pitänyt kiinni, siellä tapaa muita aikuisia ja on mielekästä puuhaa. mielestäni olen etuoikeutettu kun saan ja voin olla kotona lasten kanssa.

Yhteistyössä