Kotiäidit! Miten te jaksatte ilman kodin ulkopuolista elämää tai harrastuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä tarvitse mitään muuta, päivät kuluu kyllä noiden viiden kanssa ilman että edes ehtii miettiä sen kummemmin omaa elämäänsä. Parisuhde on kunnossa ja mulla on ihania lapsia, aivan loistavasti riittää kyllä mulle. :D

käyn lasten kanssa paljon kavereilla, muksut leikkii keskenään ja me jutellaan näitä "aikuisten" juttuja.. sekii antaa taas energiaa että ei ole koko ajan vaan se lapsi siinä ja mielessä.. soittelen iltasin kavereille ja mesettelen, kun lapset nukkuu..

Miksei kotiäidillä voisi olla muutakin elämää? Aina kun lapset ovat isällään, teen kaikkia niitä juttuja joita en jostain syystä voi/halua/pysty tekemään lasten kanssa. Muutoin harrastan paljonkin ns. omia juttujani, esimerkiksi lukemista ja kirjoittamista.

Kyllä sitä aikansa jakso.
Toki mulla oli muutakin elämää kuin pelkät kotiympyrät ja lapset mutta aika pienissä ympyröissä muutama vuosi meni.

Ennenku jäin esikoisen kanssa kotiin mulla oli työvuosia takana 13, sekä samalla opiskelua.
Kyllä mä aluksi nautin "lepohetkestä" .
Kuopuksen kanssa leipiinnyin nopeempaan vaikka tekemistä oli tietyllä tavalla enemmän.
Silloin oli kumminkin tilanne se, etten halunnut palata vanhaan duunipaikkaani.

Yhteensä olin yli 4 vuotta kotona, töitä tein kyllä jonkin verran välissä.
Aikansa kutakin. :)

kohta kahdeksan vuotta kotiäitinä ja käyn kaksi kertaa viikossa uimassa lasten kanssa; kirjastossa kerran viikossa sekä askartelen ja soitan pianoa ja laulan: toki lasten kanssa mutta enpä ole vielä ahdistunut asiasta: iltaisin on omaa aikaa tunti tai kaksi silloin luen tai katson netistä jotain ohjelmaa (meillä ei telkkua) tai kurkkaan onko keskustelupalstoilla jotain mielenkiintoista tai sitten esim: hoidan ihoani tai mitä mieleen juolahtaa :)

t: entinen suorittaja nykyään rento ja elän hetkessä; ikä on opettanut miten jaksaa parhaiten oman arkensa kanssa: ja sori ihmeelliset kaksoispisteet näppis sekosi

voi toki kotiäidillä olla muutakin elämää, mutta monella ei ole...
Kyllä mullekin lapset on kaikki kaikessa, ja vaikka välillä tuntuu siltä, että vois myydä ne vaikka mustalaisille, ne on kuitenkin myös mun suurin voimavara elämässä.
Mutta välillä mä ihmettelen, miten sitä elämää jaksaa, jos ei elä kuin perheelleen. Siis kaikki mitä tekee, tekee perheen eteen. Todella harvoin teen mitään, joka olisi vain mun juttu. Oikeastaan tää palsta on ainoa asia, mikä on vain mua varten tässä perheessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
voi toki kotiäidillä olla muutakin elämää, mutta monella ei ole...
Kyllä mullekin lapset on kaikki kaikessa, ja vaikka välillä tuntuu siltä, että vois myydä ne vaikka mustalaisille, ne on kuitenkin myös mun suurin voimavara elämässä.
Mutta välillä mä ihmettelen, miten sitä elämää jaksaa, jos ei elä kuin perheelleen. Siis kaikki mitä tekee, tekee perheen eteen. Todella harvoin teen mitään, joka olisi vain mun juttu. Oikeastaan tää palsta on ainoa asia, mikä on vain mua varten tässä perheessä :D

Oletko harkinnut opiskelua? Suosittelen lämpimästi =) On jotain "järjellistä" tekemistä itselleen. Aikuis/etäkoulutuksena pystyy nykyään opiskelemaan melkein mitä vaan, kannattaa kokeilla.

No välillä jaksan välillä en sitten ollenkaan. Haluan ajatella asian positiivisesti. Mun ei tarvitse mennä töihin kun miehen palkalla eli yhteisillä eletään. Mulla on kohta 2v. ihana söpö aktiivinen poika joka kulkee mun mukana. Voin periaatteessa tehdä mitä huvittaa. Käydä jumpassa/salilla, shoppailla, sisustaa, ulkoilla,kyläilllä, lenkkeillä ja sitten kun kesä tulee voidaan tehdä vaikka mitä. Siis periatteessa elän monen naisen unelmaa kun ei "tarvitse" mennä töihin. Vaikka kyllä välillä kaipaan työtä tai opiskeluja.

Kyllä mä viihdyn kotiäitinä, mutta kaipaan jotain muutakin kuin ainaista kotona oloa. periaatteessa pääsisin kyllä lähtemään, kun löytyy kortti ja auto, mutta ei mitään mihin menisi viettämään sitä aikaa. Ja nyt en uskalla ajaa, kun on ilmeisesti taittovika pahentunut, niin on muutama läheltäpiti tilanne päässyt yllättämään. Kunhan tää vauva kesällä syntyy, käyn hankkimassa lasit, niin voi taas ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Kyllä mä viihdyn kotiäitinä, mutta kaipaan jotain muutakin kuin ainaista kotona oloa. periaatteessa pääsisin kyllä lähtemään, kun löytyy kortti ja auto, mutta ei mitään mihin menisi viettämään sitä aikaa. Ja nyt en uskalla ajaa, kun on ilmeisesti taittovika pahentunut, niin on muutama läheltäpiti tilanne päässyt yllättämään. Kunhan tää vauva kesällä syntyy, käyn hankkimassa lasit, niin voi taas ajaa.

Meille voi tulla viettää aikaa :wave:
Kyl mä kaipasin sillon omaa aikaa kun ukkosen kanssa olin yhdessä enkä vielä takas töissä... Mutta harvemmin sitä sain :ashamed:

Yhteistyössä