kotiäidin vero%

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ollut kotona viisi vuotta ja veroprosentti oli täksi vuodeksi tasan 20% :kieh: Miksei mun prosentti ole pieni?!!!!! Mun kaveri ollut kotona neljä vuotta ja hänellä veroprosentti 4,5%.

Pistin vero.fi:ssä llaskuriin pelkän kodinhoidontuen perusosan ja antoi veroprosentiksi 12,5 oman kuntani kohdalla. Kodinhoidontuki täytyy laskea sosiaalietuiden kohdalla, ei palkkatuloina.

Alkuperäinen kirjoittaja sillai:
20 kuten kaikista kelan etuuksista yleensä onki. silti yhtenä vuonna tuli mätkyjä yli100e

Mä sain mätkyjä äitiyslomavuonna 350e ja oli ihan tuolla minkä ne automaattisesti pidättää. No seuraavalla kerralla tiesin mitä tuleman pitää, sain 450e mätkyjä kun oli saman vuoden puolella koko äitiysloma. En laskettanut koska kivempi maksaa takasin palkasta kuin pihtailla äippärahoilla.

Itse olen puoli vuotta nyt kodinhoidontuella ja kesästä eteenpäin toivottavasti äitiyslomalla. Näiden yhteiseksi veroprosentiksi tuli 21,5. Äitiyspäiväraha ei ole mitenkään ihmeellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
no häh, miten mulla on noin pieni?? Eiks kukaan muu oo pelkällä kotihoidon tuen perusosalla??

Onko sulla verotuksessa huomioituja vähennyksiä?

En kuulu kirkkoon, sekin varmaan vaikuttaa ja sitten on asuntolainaakin ihan riittävästi. Kai nuo pienentää.

no häh, miten mulla on noin pieni?? Eiks kukaan muu oo pelkällä kotihoidon tuen perusosalla??

En kuulu kirkkoon, sekin varmaan vaikuttaa ja sitten on asuntolainaakin ihan riittävästi. Kai nuo pienentää.

meillä siirrettiin asuntolainan korot kokonaan miehen nimiin kun sillä isommat tulot joista tehdä vähennyksiä ennemmin ku kelan hiki"liksasta"

No se on kyllä totta että asuntolaina pienentää ja sitä meillä ei ole jäljellä enää kuin hiukan, lisäksi on pääomatuloja.

En ole kotiäiti, mutta ihmettelen teidän suuria veroprosenttejanne. Olen osapäivätyössä käyvä, n. 16000 ? vuodessa tienaava naisihminen, ja sain eilen 10 % verokortin. Vähennyksiäkään ei ole kuin muutama satanen.
Välillä tuntuu, että nuo prosentit vedetään jostain hatusta...

Yhteistyössä