kotiäitiys ei ole työtä.

• Viestiketjun aloittaja meneekö kaaliin?
  • Ensimmäinen viesti
meneekö kaaliin?
ärsytttää suunnattomasti kun moni naamakirjassa laittaa työpaikakseen kotiäiti. heh. ihme kun ei äitiysloma.=) varmaan ei sit mitään työpaikkaa näillä rassukoilla, jotka suunnilleen 10v olleet kotona ja mies elättää.

"vieras"
Kotiäitiys on työtä. Siivoaminen on työtä. Lastenhoito on työtä. Auton rassaaminen on työtä. KäsiTÖIDEN tekeminenkin on työtä. GET IT? Uppooko kupoliin?

Tosin ehkä en sitä kirjoittaisi facebookkiin, mutta se johtuu ihan vaan mun huumorintajusta tai sen puutteesta. Mikä taitaa vaivata suakin. :)

:)
Tiesitko, että kotiäidin työstä saa ihan palkankin? Kutsutaan myös kotihoidontueksi :)
Perhepäivähoitajakaan ei varmaan ole ammatti, eikä sitten vissiin päiväkodin lastenhoitajatkaan mitään työtä tee ;)

"vieras"
Kotiäitiys ei TODELLAKAAN ole mitään työtä vaan yhteiskunnan ja aviomiesten suoma mahdollisuus kotona lojumiseen ja palstailuun. Tiskaus, lastenhoito, siivous yms. ovat kotitöitä eivätkä mitään töitä.

• Tykkää
Reactions: Hoodrat
meneekö kaaliin?
ei sitä voi työksi sanoa, jos ämmät istuu kotona persettä levittämässä tietokoneella. =D roskaruokaa syötetään lapsille että ehditään koneella vaa istuu ja syömään. tämmösiä on mun tuntemat kotiäidit.

noup
Alkuperäinen kirjoittaja meneekö kaaliin?;23962889:
ei sitä voi työksi sanoa, jos ämmät istuu kotona persettä levittämässä tietokoneella. =D roskaruokaa syötetään lapsille että ehditään koneella vaa istuu ja syömään. tämmösiä on mun tuntemat kotiäidit.
Hehhheee :D Älkää hyvät ihmiset lähtekö mukaan tähän provoiluun.

No mitä se sua liikuttaa, jos mulla vitsillä lukee siellä, että "kotiäiti yrityksessä koti"?? :D

Eihän se sun rahoista ole pois jos meillä on halu ja mahdollisuus hoitaa lapset kotona?? Ja mun pää, itsetunto yms kestää sen hyvin?

Ja niin, töitä olis tarjolla kyllä ihan niin paljon kuin haluais tehdä.

"vieras"
[QUOTE="just";23962895]Hah. Se ei ole mikään palkka, vaan tuki. Voi tsiisus teidän kanssanne taas...:headwall:[/QUOTE]

No joo, ei ole palkka, mut kuitenkin.
Mut eikö sun mielestä sit perhepäivähoitajakaan tee työtä?
Ja ei, en ole kotiäiti, vaan ihan toimistohommissa kulutan penkkiä puhki :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meneekö kaaliin?;23962889:
On se työtä, ammatti se ei ole. Opiskele käsitteet ennen kuin alat uhoamaan.

"meikä"
no ei se munkaan mielestä kyllä työnä käy.. ehkä sit jos sulla on pieni luokallinen lapsia niin sit se jopa käydäkkin..
Mun mielestä siihen pitäis vaan soveltaa samoja standardeja ja laatuvaatimuksia kuin ulkopuolisellekin työskentelyssä.

Ruuat tehdään itse, asunto siivotaan kunnolla lapset ja lemmikit hoidetaan, kaupassa käydään, pyykit pestään jne. sen päivän aikana, ei lorvita eikä kaiveta pakkasesta eineksiä jotka lätkäistään mikroon tms.

[QUOTE="vieras";23962883]Kotiäitiys ei TODELLAKAAN ole mitään työtä vaan yhteiskunnan ja aviomiesten suoma mahdollisuus kotona lojumiseen ja palstailuun. Tiskaus, lastenhoito, siivous yms. ovat kotitöitä eivätkä mitään töitä.[/QUOTE]

Aijaa, tiskaus ja siivous ei työtä? No, onneksi mun asiakkaat ei ajattele samalla lailla, vaan maksaa ihan reilun palkankin siitä! No, mä olen liki-kotiäiti, teen töitä 8 tuntia viikossa, koska mieheni palkka mahdollistaa sen...no ei kai, tienaan tuosta 8 tunnista tarpeeksi, ja kun vielä säästän hoitomaksuissa. Kotonakaan en silti paljoa kerkeä lojumaan, siitä pitävät 4-vuotiaat apinapoikani huolen! :LOL: Jännä, miten se siivous kotona tehtynä ei ole työtä, mutta kun siivoat muualla, niin sitten se vaan on. Vaan eipä tuosta kotiäitiydestä palkkaakaan saa, eli siinä mielessä juu ei ole työtä (tahallinen juu ei-yhdistelmä :whistle: ) Kotihoidontuki kun on niin mitätön korvaus...

"just"
[QUOTE="vieras";23962916]No joo, ei ole palkka, mut kuitenkin.
Mut eikö sun mielestä sit perhepäivähoitajakaan tee työtä?
Ja ei, en ole kotiäiti, vaan ihan toimistohommissa kulutan penkkiä puhki :)[/QUOTE]

No mun mielestäni ammatikseen lapsia hoitavia/kasvattavia ihmisiä ei voi verrata kotiäiteihin. He saavat palkkaa ammattityöstään. Sen sijaan taas omien lasten tekeminen on valinta, enkä osaa näin ollen omien lasten hoitamista ja kasvattamista työnä pitää (itselläni kolme lasta, jotka olen kaikki hoitanut kotona lähes kolmivuotiaiksi). En pidä oman kodin siivoamistakaan varsinaisena työnä, kun sitten taas siivooja kyllä tekee mielestäni oikeaa työtä. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta toivottavasti jollakin tavalla saat kiinni ajatuksenjuoksustani. :d

..
Musta se KÄY TYÖSTÄ mutta ei ole TYÖTÄ. Kotiäitiys on oma valinta, jos haluaa ja pystyy taloudellisesti olemaan kotiäitinä niin hyvä. Jos taas ei niin sitten on töihin mentävä. Itse olisin mieluummin kotona, mutta tilin saldo näyttää siltä, että taidan viedä tuon vauvelin hoitoon marraskuussa kun täyttää 1v..

työäiti
[QUOTE="vieras";23962869]Kotiäitiys on työtä. Siivoaminen on työtä. Lastenhoito on työtä. Auton rassaaminen on työtä. KäsiTÖIDEN tekeminenkin on työtä. GET IT? Uppooko kupoliin?

Tosin ehkä en sitä kirjoittaisi facebookkiin, mutta se johtuu ihan vaan mun huumorintajusta tai sen puutteesta. Mikä taitaa vaivata suakin. :)[/QUOTE]

Työssäkäyvä äiti tekee ne samat hommat ilalla, viikonlopulla ja siihen päälle käsityöt ja lukemiset.
Sen ajan kun olin kulloisenkin lapseni kanssa kotona, ei ammattini ollut kotiäiti.

"vieras"
[QUOTE="just";23963026]No mun mielestäni ammatikseen lapsia hoitavia/kasvattavia ihmisiä ei voi verrata kotiäiteihin. He saavat palkkaa ammattityöstään. Sen sijaan taas omien lasten tekeminen on valinta, enkä osaa näin ollen omien lasten hoitamista ja kasvattamista työnä pitää (itselläni kolme lasta, jotka olen kaikki hoitanut kotona lähes kolmivuotiaiksi). En pidä oman kodin siivoamistakaan varsinaisena työnä, kun sitten taas siivooja kyllä tekee mielestäni oikeaa työtä. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta toivottavasti jollakin tavalla saat kiinni ajatuksenjuoksustani. :d[/QUOTE]

Joo, kyllä mä tuon ymmärrän :)
Itse vaan en pystyisi kotiäidin hommaan, koska mun mielestä oman kodin siivous on kyllä niin työlästä hommaa, että mieluummin tosiaan levitän persettäni kodin ulkopuolella hommissa. Äitiyslomalla meinas usko jo loppua, kun sai sitä työtä tehdä 24/7 :D
Kämppäkin pysyy siistimpänä ihan itsestään, kun pikkuapinat on päivät hoidossa, eikä sit jaksa enää sotkee kotona :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti;23963061:
Työssäkäyvä äiti tekee ne samat hommat ilalla, viikonlopulla ja siihen päälle käsityöt ja lukemiset.
Sitä hommaa vaan ihan oikeesti ei ole yhtä paljon työssäkäyvällä, koska ne lapset on myöskin päivät pois, joten sotkua ja tiskiä ei tule yhtä paljoa :)

voi p...
Aijaa, tiskaus ja siivous ei työtä? No, onneksi mun asiakkaat ei ajattele samalla lailla, vaan maksaa ihan reilun palkankin siitä! No, mä olen liki-kotiäiti, teen töitä 8 tuntia viikossa, koska mieheni palkka mahdollistaa sen...no ei kai, tienaan tuosta 8 tunnista tarpeeksi, ja kun vielä säästän hoitomaksuissa. Kotonakaan en silti paljoa kerkeä lojumaan, siitä pitävät 4-vuotiaat apinapoikani huolen! :LOL: Jännä, miten se siivous kotona tehtynä ei ole työtä, mutta kun siivoat muualla, niin sitten se vaan on.
No haloo! Eikö se nyt jumalauta ole itsestään selvä asia että jokainen siivoaa OMAN kotinsa!? Elukatkin siivoaa oman pesänsä. Vieläkö siitä pitäis muiden ihmisten maksaa sulle kun korjaat omat jälkes??

Nyt se järki taas käteen!!

Yhteistyössä