kotiäitien vapaapäivä??

No eihän töissäkäyvälläkään ole, jos koti ja lapset on työtä :eek: ! Siis kun on vapaapäivä töistä, hoidetaan pyykit, tehdään ruokaa valmiiksi jne...Sitä samaa mitä kotiäidillä on aikaa tehdä jokapäivä koko päivän, työssä käyvä tunkee sen viikonloppuihin.
Ja omaa aikaa taas ei ole, jos sitä ei ota! ei kukaan tule sanomaan menes kaupungille, mä olen tänään lasten kanssa" Kyllä se pitää itse kysyä, voiko lapset tulla tai sanoa miehelle, että mulla on ylihuomenna menoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:05 vieras kirjoitti:
Mikä on vapaapäivä? En tarvii vapaata omista lapsistani. Jos on jotain menoa vain aikuisille niin hyvä, sitten sinne mennään. Mutta mitään hinkua ei muuten ole.
kyllä mä ainaki voisin ottaa yhden vapaa päivän lapsista. sais tehä just sitä miltä tuntuu. nukkua varmaan lähinnä. :D tässä kun on noin 9 vuotta ollut silleen että aina on lapset muana menossa niin tuntuu että yksiki vapaa päivä ois tervetullut. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:04 Florence kirjoitti:
Pakko palata vielä tähän, eli toi hymiö ei ollut ehkä ihan oikea. Tälläkin hetkellä ollaan reissussa ja ihana loma on ollut. Eli ajattelin kotiäidin vapaapäivän tässä niin, että päivä kokonaan ilman lapsia. Sellaista ei ole ollut varmaan koskaan, mutta en ole sitä kaivannutkaan =) Hetkellisesti tietysti :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:08 LisaMarie kirjoitti:
No eihän töissäkäyvälläkään ole, jos koti ja lapset on työtä :eek: ! Siis kun on vapaapäivä töistä, hoidetaan pyykit, tehdään ruokaa valmiiksi jne...Sitä samaa mitä kotiäidillä on aikaa tehdä jokapäivä koko päivän, työssä käyvä tunkee sen viikonloppuihin.
Ja omaa aikaa taas ei ole, jos sitä ei ota! ei kukaan tule sanomaan menes kaupungille, mä olen tänään lasten kanssa" Kyllä se pitää itse kysyä, voiko lapset tulla tai sanoa miehelle, että mulla on ylihuomenna menoa.
[/quotei

ei niin olekkaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:10 Florence kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:04 Florence kirjoitti:
Pakko palata vielä tähän, eli toi hymiö ei ollut ehkä ihan oikea. Tälläkin hetkellä ollaan reissussa ja ihana loma on ollut. Eli ajattelin kotiäidin vapaapäivän tässä niin, että päivä kokonaan ilman lapsia. Sellaista ei ole ollut varmaan koskaan, mutta en ole sitä kaivannutkaan =) Hetkellisesti tietysti :whistle:
siis tätä minäkin tarkoitin. ilman lapsia kotona. en minäkään tälläisistä päivistä täällä 24/7 haaveile. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:09 Aniida kirjoitti:
ööö..mä oon työssäkäyvä äiti eikä mulla silti ole "vapaapäiviä". viikonloppuna hoidan lasta ja teen samoja hommia kun kotiäiditkin!
Peesi tähän. Toki kyllä mulla sitä omaakin aikaa on, mutta silloin olen aina menossa. Kiva ois kun joskus sais olla vaikka päivän ihan yksin kotona, eikä tarviis tehdä yhtään mitään. Vois vaan nukkua ja vaikka lukea =)
 
Eipä ole ollut. Välillä kyllä tulee mieleen että kun sais esim. aamukahvit juoda rauhassa, lukea lehden, heittää sohvalle pitkäkseen, ottaa omaa aikaa. Mutta minkäs teet että sattuu olemaan ihminen joka ottaa huomioon toiset aina ensin ja itsensä viimeisenä. Mutta eiköhän sitä sitten vanhana mummona ole sitä omaa aikaa, toivotaan että silloin vielä jalka nousee ettei sit tarvii valittaa että menisihän sitä mutta kun ei pääse! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:03 hemuli kirjoitti:
No kotiäidillähän se on yhtä vapaapäivää koko ajan.. ei mitään tiukkoja aikatauluja.

Kyllä meillä ainakin tämä kotielämä on aikataulutettu, vaikka minuutilleen ei täydy olla kuin koulussa ja harrastuksissa. Oma säännöllinen aikataulu on ulkoilut, ruokkimiset ja nukkumaanlaitot, niistäkin on ihana joskus poiketa.

Kun kävin töissä, mulle oli lomaa olla lasten kanssa kotona, mutta nyt kun olen kokoajan kotona, mulle on lomaa, kun olen jossain ilman lapsia (kotona en koskaan pysyty siihen).

Ja kyllä mulla on välillä lomapäiviä =) On vuosia, jolloin näitä ei ole kuin yksi tai kaksi, mutta joskus on ollut putkeenkin useampi.
 
kyllä mulla on joskus vapaapäivä. silloin käyn kampaajalla, ystävän kanssa syömässä tai oon jossain urheiluseuran talkoohommissa. ennen mun vapaapäiviä oli ne kun olin kaverilla töissä päivän silloin tällöin. vaik olinkin töissä josta sai palkkaa niin se oli niin mukavaa vaihtelua kotihommille et tuntui vapaapäivältä. enää ei ole sitä mahdollisuutta kun kaveri vaihtoi alaa
 
Salama McQueen
Kyllä mulla on jos niin haluan. Mies kyllä mielellänsä lähtee päivän mummolareissulle lasten kanssa tai sitten voin koska tahansa järkätä itselleni menoa, että saan vapaata.

Harvemmin tosin haluan, usein riittää ihan kauppareissu, vähän pidempi ostosreissu, kahvilla käynti ystävän luona.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:25 vieras kirjoitti:
Eipä ole ollut. Välillä kyllä tulee mieleen että kun sais esim. aamukahvit juoda rauhassa, lukea lehden, heittää sohvalle pitkäkseen, ottaa omaa aikaa. Mutta minkäs teet että sattuu olemaan ihminen joka ottaa huomioon toiset aina ensin ja itsensä viimeisenä. Mutta eiköhän sitä sitten vanhana mummona ole sitä omaa aikaa, toivotaan että silloin vielä jalka nousee ettei sit tarvii valittaa että menisihän sitä mutta kun ei pääse! ;)
Veikkaan, että tuo piirre löytyy suurimmalta osalta äideistä :whistle:

Vapaapäivistä ei ole havaintoa mullakaan :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:43 Annette-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:25 vieras kirjoitti:
Eipä ole ollut. Välillä kyllä tulee mieleen että kun sais esim. aamukahvit juoda rauhassa, lukea lehden, heittää sohvalle pitkäkseen, ottaa omaa aikaa. Mutta minkäs teet että sattuu olemaan ihminen joka ottaa huomioon toiset aina ensin ja itsensä viimeisenä. Mutta eiköhän sitä sitten vanhana mummona ole sitä omaa aikaa, toivotaan että silloin vielä jalka nousee ettei sit tarvii valittaa että menisihän sitä mutta kun ei pääse! ;)
Veikkaan, että tuo piirre löytyy suurimmalta osalta äideistä :whistle:

Vapaapäivistä ei ole havaintoa mullakaan :)

Mä taas ajattelen niin, että kun saan aikaiseksi järkättyä itselleni vapaapäivän, se on nimen omaan toisten huomioon ottamista. Olisi itsekästä olla vain kotona lasten kanssa. Mitä hyötyä siitä on lapsille, jos marttyyrinä täällä märisen ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:43 Kevätaurinko kirjoitti:
On niitä.
Mies on lähtenyt lasten kanssa anopin luo mökille tai vaan anopin kotiin.
Mä oon sanut olla kotona tai mies on vienyt mut jonkun ystävän luo tai kauppakeskus Myllyyn shoppailemaa.
Piristää kummasti. =)
Meillä järkätään samalla tyylillä toiselle vapaata. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:02 d u m b o kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:43 Annette-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:25 vieras kirjoitti:
Eipä ole ollut. Välillä kyllä tulee mieleen että kun sais esim. aamukahvit juoda rauhassa, lukea lehden, heittää sohvalle pitkäkseen, ottaa omaa aikaa. Mutta minkäs teet että sattuu olemaan ihminen joka ottaa huomioon toiset aina ensin ja itsensä viimeisenä. Mutta eiköhän sitä sitten vanhana mummona ole sitä omaa aikaa, toivotaan että silloin vielä jalka nousee ettei sit tarvii valittaa että menisihän sitä mutta kun ei pääse! ;)
Veikkaan, että tuo piirre löytyy suurimmalta osalta äideistä :whistle:

Vapaapäivistä ei ole havaintoa mullakaan :)

Mä taas ajattelen niin, että kun saan aikaiseksi järkättyä itselleni vapaapäivän, se on nimen omaan toisten huomioon ottamista. Olisi itsekästä olla vain kotona lasten kanssa. Mitä hyötyä siitä on lapsille, jos marttyyrinä täällä märisen ;)
No minulla tuo piirre ei ole marttyyriyttä (äh, mikä sana). Luonnostaan olen tällainen, ja tykkään huolehtia muista.
 
samettiruusu
Se vapaapäivä on varmasti aika laaja käsite ja ehkä se tarkoittaa toiselle äidille vähän toista kuin toiselle ;)
Minä esim. jaksan paremmin ja lataan akkuja jos on mahdollista hetken olla vaan ihan naisena ilman pyyntöjä mihinkään suuntaan.Se aika ei tarvitse olla pitkäkään, kun on jo eri reipas olo.
Kahvilla tai jätskillä käynti,yksin saunan jälk pihalle nuuskimaan sateen jälkeistä ihanaa tuoksua tai jotain vastaavaa mikä poikkeaa normaalista päiväjärjestyksestä.Ne pienet hetket ovat terapiaa.

minä nautin ja uskallan sen sanoa ;) niin ja olen äiti ja töissä kotona ;)
 

Yhteistyössä