Lapsen kanssa melkein 24/7 ja kodinhoito ja ruoanlaitto päälle. Koko ajan riittäisi hommaa kun ehtisi vain tehdä. Ehkä raskainta kuitenkin tietyllä tavalla kun on pienestä ihmisestä vastuussa koko ajan.
peesiAlkuperäinen kirjoittaja itsekäs:Voisiko olla monilla kyse siitä ettei uskalleta olla itsekkäitä ja tehdä välillä asioita joita itse haluaa?täytyykö elämän AINA kulkea lapsen ehdoilla?tuleeko naisen äidiksi muututtua lopettaa eläminen ja elää vain lasten ehdoilla?valinta kysymys minusta ja surullisinta on se,ettei kenestäkään tule silti parempaa äitiä vaikka kuinka orjana huhkisi.
Just näin + mun voimia ainakin syö eniten vauvan viihdyttäminen. Koko ajan täytyy olla läsnä niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei siinä mittään, mielellänihän minä vaikka hengähdystauot ovatkin paikallaan. Onneksi löytyy innokkaita hoitajia tarvittaessa ja useamminkin.Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:Tottakai nukun. Vauva nukkuu tyytyväisesti 5-7 tunnin yöunet ja osan siitä ajasta nukun minäkin. Lisäksi voisin mennä päikkäreille vaikka heti, koska likkakin on päikkäreillä. Tiskaamisen hoitaa kone ja siivota en just kauheesti jaksais.Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:En valita, olen täysin tyytyväinen kotona vauvan kanssa. Mutta on ikävää, ettei mies tiedä ja ymmärrä, miten meidän päivät menee. Ja mun "työpäivä" kestää ja jatkuu 24/7 ilman viikonloppuvapaita ja lomia.
Tarkoitin sitä, että mulla on päivystys auki 24/7. Tissit tiskiin kun tyttö tahtoo jne. Mutta se ei vaivaa mua mitenkään. Voisin jatkaa näin vaikka kuinka kauan, kotiäitinä oleminen on hurjan mukavaa.
Onko sinulla ne lapset töissä mukana?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
No ei,mutta ei se päivähoito kuskaa lapsia harrastuksiin, tee ruokia perheellemme,pese pyykkiä, käy kaupassa tai siivoa kotiamme. Eli samat työt ne kotona odottaa sitä uraäitiäkin minkä kotiäiti on tehnyt sillä aikaa kun uraäiti käy elantoa hankkimassa perheelleen.eli uraäidin vuorokausi on tuplasti pidempi kuin kotiäidin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko sinulla ne lapset töissä mukana?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
kyllä ne joku muu hoitaa lapses kun töissä olet?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
päivähoito tietenkin.Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:kyllä ne joku muu hoitaa lapses kun töissä olet?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
Uraäidillä "pää latautuu" siellä töissä. Eli hän saa olla joku muukin kuin äiti.Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
Aivan ja sä saat olla jossain ihan muualla sen ajan.Esim.tienaamassa leipää.Me kotiäidit ollaan kotona hoitamassa kotia ja tehdään ne ruuat ja virikkeet itse lapsillemme mitä työssäkäyvän lapsi saa päivähoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja mamma:päivähoito tietenkin.Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:kyllä ne joku muu hoitaa lapses kun töissä olet?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
Eli sinä hoidat lapsiasi ylimääräiset 8 tuntia, laitat lapsille viisi ateriaa ja ulkoilet kaksi kertaa vielä töiden jälkeen? Oletko yötöissä niin, että lapset nukkuvat koko hoidossaoloajan, vai?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:No ei,mutta ei se päivähoito kuskaa lapsia harrastuksiin, tee ruokia perheellemme,pese pyykkiä, käy kaupassa tai siivoa kotiamme. Eli samat työt ne kotona odottaa sitä uraäitiäkin minkä kotiäiti on tehnyt sillä aikaa kun uraäiti käy elantoa hankkimassa perheelleen.eli uraäidin vuorokausi on tuplasti pidempi kuin kotiäidin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko sinulla ne lapset töissä mukana?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
Menee vähän asian vierestä, mutta....Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:Just näin + mun voimia ainakin syö eniten vauvan viihdyttäminen.
Mutta jos molemmat vanhemmat ovat töissä, niin eikös silloin molemmat vanhemmat tee yhtä lailla niitä kotitöitäkin? Jos ukko ei tee, niin sitten ukko koirakouluun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onhan se nyt eri asia meneekö itse töihin ja itse tekee vielä ne kotityöt palkkatyön jälkeen vai meneekö töihin ja joku muu on tehnyt ne kotityöt jo siellä kotona.
Ei se äiti kyllä ihan töistä käsin niitä lapsia hoidaAlkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???
Jos ketään ei ole kotona niin silloin ei tartte päivällä tehdä ruokaa eikä tule sotkuakaan kuin niiltä ajoilta kun kotona ollaan.Alkuperäinen kirjoittaja mamma:No ei,mutta ei se päivähoito kuskaa lapsia harrastuksiin, tee ruokia perheellemme,pese pyykkiä, käy kaupassa tai siivoa kotiamme. Eli samat työt ne kotona odottaa sitä uraäitiäkin minkä kotiäiti on tehnyt sillä aikaa kun uraäiti käy elantoa hankkimassa perheelleen.eli uraäidin vuorokausi on tuplasti pidempi kuin kotiäidin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko sinulla ne lapset töissä mukana?Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Kotiäiti tekee kotityöt ja lastenhoidon.Uraäiti tekee kotityöt,tienaa kodin ulkopuolella ja hoitaa lapset.Kumpikohan on vaan vaativampaa???