Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tota, sullahan on lapset välillä hoidossa ja itse oot kotona... Ei sitä oikeen voi verrata, koska silloin sulla on aikaa omille jutuillesi tai vaikka siivoamiseen ja ruuanlaittoon ihan rauhassa. Toista se on imuroida villin taaperon kanssa ja keskeyttää homma miljoona kertaa ja käydä nostamassa taapero alas kirjahyllystä ja milloin mistäkin vaarallisesta paikasta. Siinä samalla yrität sitten tehdä ruokaa, tyhjennät ja täytät asianpesukonetta ja hoitelet pyykkejä. Jos olis edes toinen lapsi hoidossa, niin tosi paljon helpommalla pääsisi.
ARVASIN että joku TAAS kaivaa tämän asian esille :headwall:
Parahin Vieras. Mun lapset on KOTONA. Ovat olleet toukokuusta saakka, ja syyskuussa vasta alkaa päiväkoti. Luuletkos, että meillä ei imuroida, pyyhitä pölyjä, pestä pyykkiä yms 3 kk aikana?
Toisekseen, mulla oli lapset, kaksi kappaletta sellaisia kahden vuoden ikäerolla, kotihoidossa ennen viime syksyä kun menin kurssille. Eli 3 v 9 kk ajan onnistui mainiosti se siivous ja muut kotityöt vaikka kotona oli vauva ja/tai taapero, ja vauvan kasvettua taapero ja leikki-ikäinen.
Juu, syyskuussa lapset taas menevät päiväkotiin parina päivänä viikossa osapäiväisesti. Silloin mulla on sitä omaa aikaa - millään muulla keinolla en sitä saisikaan, mieheni työajat huomioonottaen. Jokaisella meistä on mahdollisuus toimia samoin, jos mun satunnainen oma aikani niiiiin kovasti kateutta aiheuttaa. Eikun hoitopaikkaa hakemaan ja maksamaan siitä aiheutuvat laskut.
Totuuden nimessä on sanottava, että kuopukseni olisi vain kotihoidossa, jos hän ei joutuisi olemaan kehityshäiriönsä vuoksi päiväkodissa tukitoimenpiteenä. Keskusteltiin, eli riideltiin, tästä asiasta juuri 2½ v neuvolassa: se, että pidän kuopukseni kotona koko kesän on suunnilleen lastensuojeluasia. Ihan sama. En siltikään vie häntä varahoitoon kesällä, enkä omaan päiväkotiinkaan vielä elokuussa - me lomaillaan. Vaikka helpommallahan mä pääsisin, jos kotona olisi vain yksi lapsi edes joskus.