Kotiäidit: Miten pukeudutte?

• Viestiketjun aloittaja "Aidah"
  • Ensimmäinen viesti
Mä pidän useimmiten tyylikkäitä, cooleja, farkkuja, ja niiden kanssa toppeja, säistä riippuen. Niissä viihdyn parhaiten. Nyt kun täällä on jo kesä ja kuuuuuuma (ulkosuomalainen minäkin), niin on jo ollut pakko siirtyä kevyempiin vaatteisiin, siis kevyempiin housuihin tai kesämekkoihin. Kotona ollessa niin olohousuja ja -mekkoja tykkään käyttää. Mä meikkaan erittäin erittäin kevyesti; meikkipuuteri ja mascara, mutta en kuitenkaan aina pakosta laita meikkiä vaikka menen ulos.

Suht siistiltä ja jonkun verta laitetulta haluan näyttää kun olen ihmisten ilmoilla. Mä olen nyt niin kamalan uupunut, väsynyt ja univelkainen, että kun pitää itsestä jonkun verta huoli niin voi paremmin.

Pojat on 2v2kk ja 4kk.

4näiti
meikkaan ku huvitta,onneks tumma väritys nii ei tarvi pakosti..en ikinä laita ulkoilu yms housuja..oikei jotkut puma collarit on yhdistettynä muihin merkki kuteisiin..eli mielestäni oon aina suht siististi pukeutunu..tänää oli poikkeus ku ei jaksanu pessä hiuksii ni oli pakko laittaa ponnarille :D

Lapset ovat 18v, 11v ja 2v. Pukeudun miten sattuu ja olen kassi alma. Löytyy leggaria ja hametta, mekkoa ja jumpsuitteja....takkia joka lähtöön ja pituuteen. Eli laitan päälle mitä kaapista löytyy.

Monen mielestä mä näytän hienohelmalta (tai luulevat että käytän monta tuntia päivässä itseni laittamiseen..), kun käytän yleensä mekkoja ja sukkahousuja! Omistan vain muutamat housut ja farkut enkä käytä niitä kuin erittäin harvoin.. Viihdyn hameissa ja mekoissa niin hyvin :)

Ripset laitan ja kulmat aamulla ja vähän peitepuikkoa ja aurinkopuuteria. Yleensä senkin takia että käydään ulkona päivittäin (muuten varmaan nekin jäis pois).

Muutenkin että tykkään olla siistin olonen tai että mä en pysty olemaan oleskeluasussa kauan kun tulee niin tylsä olo :D

Poika siis 2kk.

"kaisa"
[QUOTE="eee";26224734]Eihän se vie yhtään enempää aikaa pukea päälle nätit vaatteet kuin rumat.[/QUOTE]

Ongelma taitaa olla pikemminkin niiden vaatteiden hankinta, ei ole aikaa juosta kaupoissa ja raskaudenajan painonnousun takia vaatteet ei sovi löysiä verkkareita lukuunottamatta. Rahatkin voi monella olla vähissä kun tulot tippuu.

Yks mitä jäin ihmettelemään vastauksissa ettei juuri kukaan käytä huulipunaa? Se on ainoa "must" meikki mulle.

"Neiti"
Mulla on ripsenpidennykset, joten se säästää aamulla meikkaamiselta. Laitan lisäks vaan kevyesti peittävää ja tasoittavaa päivävoidetta ja heti on vähän laitetumpi olo. Hiuksia yritän laittaa välillä, mutta huolehdin ainakin, et on puhtaat. Joskus turvaudun kuivashampooseen :).

Kotona mulla on usein päällä legginssit ja tunika. Siistiä ja helppoa pukeutumista, mutta yhtä mukavaa kun pieruverkkarit. Mulla ei kauheesti oo mitään ns. huonoja vaatteita, kun työssä piti pukeutua siististi ja pääasiassa tätä tavaraa on kaapit täynnä.

Ulos lähtiessä talvella oli siisti pitkä untuvatakki (=todella lämmin), kapeat housut ja lämpimät+mukavat karvasaappaaat. Kevääksi ostin polven yläpuolelle ulottuvan vedenpitävän takin (esim. Didriksonilla on ihania ja hyvä ulkoiluvaatteita), on siistmpi kuin esm. tuulitakki.

Kyllä lastenkin kanssa saa pukeutumisesta välittää!!!

tunkion kukko harmaana
Mulla on 1v taapero. Pukeudun yleensä rennosti, jos olen menossa puistoon/perhekerhoon. Rennosti tarkoittaa merkkiverkkareita eli joko Juicy Couture tai Baby Phat yms, huppari ja housut sävysävyyn. Tällä hetkellä on takkina Tommy Hilfingerin hihaton toppatakki.

Ei ole kauheena aikaa meikata. Luotan kestojuttuihin: ripsienpidennykset, geelikynnet, kulma/silmä/huuli-kestopigmentoinnit. Pysyy aina huoliteltuna.

"juu"
Minäkään en omista tuulipukua tai verkkareita vaikka taaperoikäisen äiti olenkin (tyttö 1 v 9 kk) :D Kotona olen leggareissa ja hameissa, ja yläosana käytän yleensä erilaisia nättejä toppeja, paitoja ja neuletakkeja. Kaupassa ja asioilla käydessä samat vermeet, takki tietysti päällä. Ulkoillessa paksut villasukkahousut, siihen päälle legginsit ja polven päälle ulottuva ulkoilutakki sekä hyvät ja lämpimät kengät. Muuten kuin puistossa ja kävelyllä käytän aina jonkinlaisia korkokenkiä ja talvella saappaita. Tykkään pukeutua naisellisesti, farkkuja en käytä koska ne ovat epämukavimmat housut jotka tiedän :D Meikkaan joka päivä sekä tukka on aina ojennuksessa. Tykkään meikata ja laittautua, enkä koe sitä taakaksi. Meidän tyttö on vilkas ja kovatahtoinen taapero, mut siitä huolimatta musta äidillä on oikeus ottaa hetki sitä omaa aikaa esim. laittautumiseen. Silloin sanon tytölle, että touhuaa hetken jotain muuta kuin roikkuu mun jalassa kiinni. Tähän asti on vielä totellut :D

Mulla 1,5-vuotias poika ja oon yksinhuoltaja. Päällä arkena yleensä farkut tai nyt ku ilmat lämpenee niin legginssit ja minihame. Ja sitten yläosana joku toppi ja neuletakki. Joka päivä meikkaan ja laitan tukkaa. Mullon ripsienpidennykset ni helpottaa laittautumista. Ei siihen puunaamiseen aamusin kauaa mee.

"leena"
[QUOTE="Neiti";26225978]Mulla on ripsenpidennykset, joten se säästää aamulla meikkaamiselta. Laitan lisäks vaan kevyesti peittävää ja tasoittavaa päivävoidetta ja heti on vähän laitetumpi olo. Hiuksia yritän laittaa välillä, mutta huolehdin ainakin, et on puhtaat. Joskus turvaudun kuivashampooseen :).

Kotona mulla on usein päällä legginssit ja tunika. Siistiä ja helppoa pukeutumista, mutta yhtä mukavaa kun pieruverkkarit. Mulla ei kauheesti oo mitään ns. huonoja vaatteita, kun työssä piti pukeutua siististi ja pääasiassa tätä tavaraa on kaapit täynnä.

Ulos lähtiessä talvella oli siisti pitkä untuvatakki (=todella lämmin), kapeat housut ja lämpimät+mukavat karvasaappaaat. Kevääksi ostin polven yläpuolelle ulottuvan vedenpitävän takin (esim. Didriksonilla on ihania ja hyvä ulkoiluvaatteita), on siistmpi kuin esm. tuulitakki.

Kyllä lastenkin kanssa saa pukeutumisesta välittää!!![/QUOTE]

ostin myös talvella siistimmän vedenpitävän parka takin didriksonilta, tykkäsin kovasti. pitäisi ostaa ilmeisesti kevääksikin, paljonko maksoi kevät takit ja mistä ostit? oli vaikea löytää aikuisten didriksonia talvella kaupoista!

"tiiu84"
Arkena kotioloissa päällä kollarit,caprit tai muut rennot housut + toppi. Lapsen 1,2v ulos lähtiessä päälle ulkohousut/farkut + takki/huppari. Arkena en meikkaa tai hiuksia kummemmin laita,viikonloppuisin saatan meikatat jos jonnekin lähikauppaa kauemmas asiaa,silloin päällä jotain siistimpää (siistimmät farkut,saappaat/ballerinat ja joku kiva yläosa.)

[QUOTE="leena";26226680]niin että koskaan ei tartte sitä vajaa 2v uhmakasta lasta kantaa kuraisena tai ottaa syliin ja lohduttaa jos haaveri sattuu.... tai vaikka ainokaisen kanssa tehdä hiekkakakkuja... ainiin lukea lehteä penkillä kuten joku mainitsi... ja sateella ei edes lähdetä ulos niinhän se olikin :)[/QUOTE]

Mä en oo niin nuuka noitten kamppeitten kanssa, kaikki vaatteet kun saa pestyä, joten kyllä, kannan kurasta mukulaa, teen sen kanssa hiekkakakkuja ja lohdutan jos sattuu, se on vaan likaa, ei mitään sen kummempaa.. :)

Ja itseasiassa, ei, meillä ei ulkoilla sateella.:snotty:

"alma"
[QUOTE="leena";26226680]niin että koskaan ei tartte sitä vajaa 2v uhmakasta lasta kantaa kuraisena tai ottaa syliin ja lohduttaa jos haaveri sattuu.... tai vaikka ainokaisen kanssa tehdä hiekkakakkuja... ainiin lukea lehteä penkillä kuten joku mainitsi... ja sateella ei edes lähdetä ulos niinhän se olikin :)[/QUOTE]

No en minä ainakaan ulkoile sateella. Onko se joku huonon äidin merkki? Pukeuden mielestäni ihan järkevästi, en ole piikkareissa hiekkalaatikolla tai vastaavaa. Mutta ihan yhtä helppoa se mekon peseminen on kun pieruverkkareidenkin.

Yhteistyössä