Kotiäidit: Miten pukeudutte?

• Viestiketjun aloittaja "Aidah"
  • Ensimmäinen viesti
"Aidah"
Anteeks anteeks anteeks ja anteeks, mut pakko kysyä.
Itselläni 1kk "nuori" ja 1,5v "vanha" lapset. Hankala löytää aikaa siihen omaan pukeutumiseen ja ulkonäköön, mutta yritän parhaani ja hyödynnän ne muutamat rauhalliset minuutit mitkä aamulla saan kun esikoinen katsoo musiikkivideota ja kuopus tsillailee itsekseen.
Meikkaatteko joka päivä? Miten?
Miten pukeudut, vai pukeudutko? Tarkoitan siis sitä, että katsotko mitä päälles vedät, vai onko normi verkkari-tuulipuku suosikkisi?

Ja nyt kysyn siksi, että olen utelias miten muut tekee. En ole siis kritisoimassa ketään!

Mulla 1,5v lapsi ja kotona mulla on yleensä t-paita ja collarit. Kun mennään ulos niin vaihdan housut ulkoiluhousuihin tai farkkuihin. Meikkaan ehkä joku 2-3 kertaa viikossa, yleensä silloin kun mennään kerhoon, kaverille tms. Arkimeikkinä käytän peitepuikkoa, puuteria ja ripsiväriä.

IMN
Pukeudun yleensä farkkuihin ja johonkin kivaan t-paitaan/toppiin, joka vain sattuu puhtaana olemaan. Nyt kuitenkin kun on mammahousut käytössä niin ei aina farkkuja joka päivälle riitä, jolloin mennään ihan kotihousuilla. Olen muutenkin vaatteiden ystävä ja varsinkin vauvamasun kanssa on kiva käyttää vaatteita jotka tuovat masua esiin :)
Meikkaan ehkä 4-5 päivänä viikossa, ihan vain siksi että on kivempi kävellä peilin ohi. Useimmiten meikkivoide+ripsiväri, joskus jotain enemmän jos on jotain isompaa menoa.
Käymme lähes joka päivä kuitenkin jossakin; mummolassa, kavereilla, kaupoissa jne. joten en tahdo näyttää suoraan sängystä nousseelta. Harvemmin olemme koko päivän kotona.

Niin ja poika 2v 8kk

Viimeksi muokattu:
kermaperse harmaana
Meikkaan joka päivä; meikkipohja, kulmat, ripsienpidennykset (huolto kerran kuussa), rajaukset ja luomiväri jos jaksan. Vaatteet ihan perussiistejä; farkut, siisti t-paita, pusero tai toppi, yleensä neule. Verkkareita en ole käyttänyt yli vuoteen, tuulipukua en omista.

En meikkaa mut se ei ole mitenkään liitännäinen lapsiin, en ole harrastanut sitä ennen lapsiakaan, aikaa kyllä olisi meikata jos viitsis..

Ihan perusfarkut, joku kiva pusero, huppari tms..En omista tuulipukua ja olohousutkin on päällä vain kotioloissa..Yleensä aamulla ensimmäisenä puen farkut päälleni ja ne päällä päivän menen, kävin sitten vaunuttelemassa kylillä tai mitä tahansa..

"kotimamma"
Mulla on kaksi lasta. En meikkaa, koska ihoni ei sitä kestä, en ole ikinä voinut meikata.. Mutta hiukset sen sijaan on aina ojennuksessa. Kotona olen vaikka alasti, jos siltä tuntuu, mutta kun lähdetään ulos, käytän farkkuja ja jotain väljää, mutta huolitellun näköistä yläosaa. Eli siis, yritän pukeutua rennosti, mutta asiallisesti..

"jeps"
Mulla yksi vauva 4,5kk ja päätin jo mammikselle jäädessäni, että meikkaan joka päivä, ja laitan säädylliset vaatteet päälleni, vaikka ennen vauvaa saatoin olla koko päivän tukkapystyssä ja meikittä vapaapäivänä. Se auttaa mua pitämään järjen ja vaikka kuulostaakin typerältä, niin onhan se miehenkin kivempi tulla kotiin kun rouva on ihmisen näköinen.

Tosin mulla on kyllä helppo vauva, en tiedä miten vaativamman lapsosen kanssa tilanne etenisi...

Kun lapset olivat noin pienet (ikäeroa 1v1kk) niin juuri muuhun pukeutunut kuin pukluun. :D Ulos kun lähdettiin, vedin tyyliin pyjaman päälle ulkohousut ja toppatakin (oli siis talvi), pipo päässä ei tarvinnut tukkaakaan kammata.

Mutta nyt ovat jo isommat (1,5 ja 2,5v) ja ehdin pukeutua ja meikata ihan toisella tapaa. Tänään on päällä paksut mustat sukkikset, raidallinen trikoomekko, neuletakki, oranssia kynsilakkaa ja rusettipanta. Ja meikkiä, hauskaa. :) Tykkään tytöstellä, mutta en ehtinyt ja jaksanut lasten ollessa pienempiä.

En nytkään kyllä joka päivä meikkaa tai muutoin laittaudu.

"vieras"
meikkaan jos lähden johonkin, mutta meikkinä ei ole mikään sotamaalaus vaan ainoastaan kevyt meikkivoide, poskipuna/aurinkopuuteri ja ripsiväri. En ole tämän enempää meikannut ennen lapsiakaan enkä koe tarvitsevani perus arkena enempää meikkiä, koska mulla on hyvä iho ja tummat silmät luonnostaan.
Kotona olen collareissa ja jossain t-paidassa tai topissa, mutta ihmisten ilmoille laitan yleensä leggingsit ja mekon tai farkut ja jonkun paidan. en käytä yleensä mitään trikoorytkyjä, ostan vaatteeni enimmäkseen zarasta ja mangosta.
Tuulipukua en edes omista, hiekkalaatikkoleikeissä käytän collareita, converseja ja jotain hupparia.

Minulla on lapset vähän päälle kolme vee ja vuoden ikäinen.

En oikeastaan tarvitse kovin paljoa aikaa pukeutumiseen, vaatehuoneeni on sellainen että tiedän mitä on missäkin ja keksin siitä seisomalta päivän asuni :D Leikkipuistoon ja ulkoiluun tietysti olen nyt oppinut panostamaan, muttei ulkoiluvaatteen tarvitse silti mikään perinteinen kahiseva tuulipuku olla. Aina minulla on joku juju vaatteessa, mikä ei ehkä leikkipuistossa näy, mutta mikä tekee omasta olostani pirteämmän.

Kaikkialle muualle pukeudun niin kuin pukeutuisin kouluun tai töihinkin, phoebsimaisesti. Aina katson, mitä päälläni on. Meikkaan harvemmin ihan kotipäivinä, mutta joskus sipaisen ripsarit leikkipuistoonkin :D

Tää on varmana vähän hassu kysymys mut miten ei voi olla aikaa pukeutua?Siis jouduthan sä pukemaan joka tapauksessa, eikai se farkkujen kaapista ottaminen vie sen kauempaa kun tuulihousujenkaan? :D

Sen mä ymmärrän ettei vauvat tai isommatkaan anna välttämättä aikaa mihinkään tunnin pakkeloimiseen..

Mulla on kolme lasta, 8v. 6v. ja 1v. Kotona olen yleensä kollareissa ja t-paidassa, ulos lähden ulkoiluvaatteilla ja kaupoille tai kylään laitan sit siistimpää esim. farkut ja nätin paidan. Meikkaan jos jaksan, yleensä vain kulmakynä, ripsari ja valokynä. Jos lähden kaupoille, panostan vähän enemmän. Koitan pitää ulkonäköni kohtuullisena, koska se piristää kummasti, kun peilistä ei katso metsän peikko :D Mutta kyllä niitä peikkopäiviäkin on usein :rolleyes:

"leena"
Meikkaan joka päivä; meikkipohja, kulmat, ripsienpidennykset (huolto kerran kuussa), rajaukset ja luomiväri jos jaksan. Vaatteet ihan perussiistejä; farkut, siisti t-paita, pusero tai toppi, yleensä neule. Verkkareita en ole käyttänyt yli vuoteen, tuulipukua en omista.
odota kun lapsesi alkaa kunnolla ulkoilemaan niin käytännölliset ulkoiluvaatteet syksyn kurakeileilla alkaa voittaa farkut yms ulkoilussa. kullä vauvan kanssa voi ulkoilla hienommissa vaatteissa kun aletaan kunnolla ulkoilla kosteuskestävät vaatteet voittavat hienouden....

Mä koin sillon vauva-aikoina ihan turhaksi pukeutua, koska ensinnäkään en käynyt missään (kuka mua katsois kotona, joten olin oloasuissa) ja toisekseen sain puklua päälleni vartin välein. Mikään vaate ei pysynyt puhtaana pitkään kummankaan vauvan kanssa. Sitten kun lisää kaiken kyykkimisen, nostelun, kantamisen ja kumartelun mitä lapset toivat mukanaan, niin tarvitsin mukavat vaatteet.

Toisen lapsen kohdalla olin jo varautunut siihe, että mulle todennäköisesti tapahtuu hetkellinen ränsistyminen unenpuutteen ja muun kriiseilyn takia. Mutta että se menee ohi, ja sitten jaksan taas laittautua.

pohjantähdenalla
Lähes poikkeuksetta talvi/kevät/syksy aikaan farkut ja tunika tai muu paita. Kesäisen suosin hameita ja toppeja,lähinnä minihameita löytyy kaapista. Myöskin pari puolipitkää ja yksi pitkä hamonen löytyy.

Pukeutumisesta en kuitenkaan stressiä ota. Olen sellainen kuin olen. Tänään ajattelin taas hieman ehostaa itseänikin ja vaivauduin tunniksi peilin eteen laittautumaan. Yleensä kotipäivinä laitan vain hiukset ja se on sitten siinä. :)

[QUOTE="leena";26223791]odota kun lapsesi alkaa kunnolla ulkoilemaan niin käytännölliset ulkoiluvaatteet syksyn kurakeileilla alkaa voittaa farkut yms ulkoilussa. kullä vauvan kanssa voi ulkoilla hienommissa vaatteissa kun aletaan kunnolla ulkoilla kosteuskestävät vaatteet voittavat hienouden....[/QUOTE]

Voi ne kosteuden kestävätkin vaatteet olla kantajansa tyylisiä. Eli tyylikkäitä.

[QUOTE="leena";26223791]odota kun lapsesi alkaa kunnolla ulkoilemaan niin käytännölliset ulkoiluvaatteet syksyn kurakeileilla alkaa voittaa farkut yms ulkoilussa. kullä vauvan kanssa voi ulkoilla hienommissa vaatteissa kun aletaan kunnolla ulkoilla kosteuskestävät vaatteet voittavat hienouden....[/QUOTE]

Enpä mä siellä kurassa leiki vaikka mukula leikkiikin..

"vieras"
Muistui tästä mieleen kun omat oli taaperoita (vuoden ikäerolla) ja paljon tuli kuljettua tuulipuvussa jonka kauniisti ristin kotiäidinuniformuksi, kun kaupan pihassa isompi kailotti suureen ääneen kato Äiti tuolla on toinen äiti jolla on samanlainen kotiäidinuniformu et hei vaan sille äipälle joka siellä meni tuulipuvussaan just markettii.

"vieras"
Mulla on kolme lasta, 8v. 6v. ja 1v. Kotona olen yleensä kollareissa ja t-paidassa, ulos lähden ulkoiluvaatteilla ja kaupoille tai kylään laitan sit siistimpää esim. farkut ja nätin paidan. Meikkaan jos jaksan, yleensä vain kulmakynä, ripsari ja valokynä. Jos lähden kaupoille, panostan vähän enemmän. Koitan pitää ulkonäköni kohtuullisena, koska se piristää kummasti, kun peilistä ei katso metsän peikko :D Mutta kyllä niitä peikkopäiviäkin on usein :rolleyes:
Näin. Lapset 6,3 ja 1 paljon vietetään aikaa leikkipuistossa ja lenkillä. Tosin meikkiä käytän todella harvoin ripsaria en edes omista...

hapsunen
ihan hävettää! mulla on collegehousut tai parhaimmassa tapauksessa raidalliset kalsarit plus joku miehen maalinen vanha lurttana t-paita :-D sit ku jonnekki mennään niin vaihdan puhtaat collegehousut ja huppari :D ja siihen kumpparit tai reinot :p meikkaamaan en ole ehtiny vuoteen. ennen olin aina laitettu, siis ennen kun olin äiti.
lapset 3kk, 1v ja 2v.

• Tykkää
Reactions: Virvaliekki
IMN
Meillä ei ainakaan ulkoilu vaikuta mitenkään omaan pukeutumiseeni.. Lapsihan siellä lätäköissä rämpii enkä minä :D Poika on muutenkin aina ollut tosi omatoiminen leikkiensä suhteen, eikä vaadi (päästä) ketään leikkimään kanssaan. Ulkoillessa minä istun puiston penkillä ja luen lehteä ja poika tulee kertomaan jos tulee jotain asiaa :)

Pikkuvauva-aikana puklit vaatteilla eivät haitanneet. Nopeastihan sen paidan heittää pyykkikoriin ja ottaa toisen tilalle, riippumatta siitä kuinka "hieno" paita on kyseessä.

En siis tarkoita moittia ketään siitä jos ei kotona ollessa jaksa/ehdi laittautua, mutta itselläni on mukavampi olo kun ei tarvitse "hävetä" ulkomuotoaan jos vaikka joku tulee käymään tai muuta. Eikä tarvitse erikseen vaihtaa vaatteita vaikkapa sinne ruokakauppaa lähtiessä :) Ja onhan se miehestäkin tosiaan kiva kun kotona ei odota mörökölli samannäköisenä kuin töihin lähdettyään :D

näit oli kiva lueskella kun ei oo mikään kritisointi keskustelu :)

itse en meikkaa arkisin ellen tiedä lähteväni lähikauppaa pidemmälle eli "ihmisten ilmoille", kaikki vielä pelästys että mistä toi suohirviö on mönkiny esiin. mulla on ripsien pidennykset eli se auttaa aika paljon arkimeikkaamisessa. normi meikkeihin kuuluu peitekynä, puuteri ja aurinkopuuteri, kulmia laitan jos kiinnostaa, eivät varsinaisesti kaipaa mitään ehostusta joten. mulla on lievä akne joten liika pynttääminen ja hinkkaaminen pahentaa asiaa niin siks tällei kotona ollessa on helpompi toteuttaa näitä meikittömiä päiviä verrattaen silloin töissä käydessä.

vaatteet menee vähän samalla politiikalla, perus kotivaatteet on yleensä leggarit ja joku toppi, sit vuoden ajasta riippuen joku kevyt höttöneule/huppari. nyt ainaki ku takkia joutuu käyttämään niin näiden vaatteiden kanssa lähen esim just sinne lähikauppaan, vihreä parkatakki eli on pitkä ja perse ei vilku koska eihän ne leggarit tosiaan mitkään housut ole :) sitten isompiin kauppoihin ja kavereille mentäessä pistää jotain vähän kivempaa, ihan vaan ittensä vuoks ettei oo niin nuhjunen olo. ja tällä hetkellä pukeutuminen on mitä on ku oon raskaana viikoilla 26 ja masu on tosiaan aika iso viikkoihihin nähden niin joutuu vähän oikeesti jo pähkäilee että mitä päälle ettei näyttäis siltä ku yökkärissä kulkis :D hehe

mullakaan ei muuten oo tuulipukua, nyt vasta huomasin. ihan perus kollareil mennään ulkoillessa, on mul yks sellanen joka-sään-takki mutta se ei oo menny enää aikoihin mun päälle tän mahan takia siis.. niin ja poikani on 1v6kk

Minulla ainakin talvella olisi tullu vilu jos olisin farkuissa seisoskellut leikkipuiston reunalla tai pulkkamäen alla. Kivempi oli olla oikeanlaisessa varustuksessa sitä varten, että sai laskea pojan kanssa pulkalla, tehdä lumiukkoa tai muuta kivaa.

Mutta tuota ihmettelen minäkin vähän, että miten ei ole aikaa laittaa niiden virttyneiden vaatteiden sijasta jotain muuta?

Yhteistyössä