Kotiäidit: Miten pukeudutte?

• Viestiketjun aloittaja "Aidah"
  • Ensimmäinen viesti
"Maisa"
Asun ulkomailla ja täällä jo kesä, joten pukeutuminen sen mukaan: tänään tunika, legginsit ja varvastossut, eilen oli olkaimeton maksimekko ja varvastossut, huomenna kun lähden illalla konserttiin, laitan tod.näk. taas jonkun rennon mekon.

Hmm.. mulla on yleensä kotona päällä farkut, hame, mustat siistit housut tai muuta vastaavaa, joku kiva paita/toppi/neule. Uloslähtiessäni suosin vedenkestävää ulkoiluvaatetta, kauppareissulle sopii vähän toisenlainenkin varustus. Ulkoillaan paljon ja kyllä, olen niin lapsellinen ja mukavuudenhaluinen että keinun, hypin lätäköissä, juoksen metsässä ihan siinä missä lapsetkin. Kököttäessä vois tulla kylmä :D

Pukeudun siis lähinnä tilanteen mukaan. Sunnuntaisin saatetaan olla yökkäreissä koko päivä. Meikkaan, jos huvittaa, hygieniasta pidän kyllä huolta.

"lähettäjä"
Jos ollaan kotona koko päivä tai korkeintaan käydään vauvan kanssa lenkillä, niin kotona yleensä collarit + joku t-paita ja lenkille laitan ihan tuulipuvun, enkä meikkaa. Mutta jos on "asioita" tai muuta käyntiä jossain, niin farkut tai hame, joku kiva paita ja naama + tukka kuosiin. Ennen en hakenut postiakaan meikkaamatta, mutta nyt jo sen verran uskallan. :D
Viihdyn paremmin laitettuna ja kivoissa vaatteissa, mutta nyt on semmoinen hetki elämässä, että olen TODELLA paljon vauvan kanssa kahdestaan kotona niin en vain viitsi turhaan meikkejä kuluttaa. :/

minimiesx2
Mulla on 3v ja 6kk pojat ja joka aamu meikkaan, puuteri, ripsari ja luomiväri. Kotona oon siisteillä verkkareilla ja t-paidalla, mut heti ku nenän laitan ovesta ulos niin katson kyllä mitä puen päälleni. Tarkoituksenmukaisuus on mulla avainsana; leikkarille ulkovaatteissa, kauppaan farkuissa tms., kotivaatteissa en mene kuin omalle takapihalle... Hiukset laitan nätisti joka aamu, se vaan on mun juttu, en osaa olla jos tukka sojottaa minne sattuu. Mutta meikkaamiseen ja hiusten laittoon menee aamuisin noin 10-15min, joten en siis istu tuntitolkulla peilin edessä...:)

meillä on vauva 1kk ja uhmaikäinen 3-v, en meikkaa päivittäin, vaan muutaman kerran viikossa. Kotona pukeudun johonkin kivaan mekkoon tai collegecaprit sekä siihen joku kiva t-paita tai imetyspaita. Ulos vetäisen näillä keleillä päälle tennarit(adidas stan smith), tyylikkäät ulkoiluhousut sekä hupparin. Kauppaan pukeudun yleensä pillifarkkuihin, nahkatakkiin ja jalassa ballerinat.

Hiukset vaan harjaan ja pyrin kattomaan peilistä etten näytä liian tärähtäneeltä :D

vvvv
Kotona olen aina verkkareissa/legginseissa ja jossain rönttöpaidassa. Ikinä en oleile kotona esim. farkuissa. Ulkoilen ulkoiluvaatteissa. Tykkään, että on paljon kivempi olla siellä ns. tilanteeseen sopivimmissa vaatteissa kuin värjötellä jossain farkuissa.

Sitten kun lähden ihmisten ilmoille niin laitan siistimmät vaatteet eli esim. farkut ja siistiä yläosaa jne.

Jos olen vain kotona niin en meikkaa yhtään. Ulkoiluun laitan kulmia ja peitän silmänalusia. Kunnollai ihmisten ilmoille lähtiessä laitan kulmat, rajaukset, ripsaria, meikkipuuteria ja vähän aurinkopuuteria. Ja tukka on aina ojennuksessa.

elle.
[QUOTE="jeps";26223709]Mulla yksi vauva 4,5kk ja päätin jo mammikselle jäädessäni, että meikkaan joka päivä, ja laitan säädylliset vaatteet päälleni, vaikka ennen vauvaa saatoin olla koko päivän tukkapystyssä ja meikittä vapaapäivänä. Se auttaa mua pitämään järjen ja vaikka kuulostaakin typerältä, niin onhan se miehenkin kivempi tulla kotiin kun rouva on ihmisen näköinen.

Tosin mulla on kyllä helppo vauva, en tiedä miten vaativamman lapsosen kanssa tilanne etenisi...[/QUOTE]

Jotenkin näin ajattelin itsekin elää.. jään kesällä mammikselle. En halua näyttää pirttihirmulta meikittä, tukka harottaen ja lököoloasussa kun mies tulee töistä kotiin...

ghdfhfh
Silloin kuin esikoinen oli vauva, niin meikkasin päivittäin, kevyt meikki, meikkivoide, puuteri ja ripsaria, et näytin vähän ihmiseltä :) Parturi kun olen ammatiltani, niin en kestä jos tukka on huonosti, joten kun kerran kuussa käyn kampaajalla, niin tukka on oikeestaan aina mallillaan ja hyvän värinen. Kotona pukeuduin collegehousuihin ja yleensä huppariin, kesällä joku toppi. Talvella/syksyllä minulla on ulkoilupuvut ja kunnon talvikengät. Minulla ainakin on koti- kuin ulkoiluvaatteetkin siistejä ja olen ostanut laadukkaat puvut urheiluliikkeestä, joten minä ainakin kehtaan mennä niissä vaikka kauppaan :)
Kylään mennessä laitan kyllä farkut ja jonkun paidan tai sitten sen hupparinkin voin laittaa, koska nekään ei mulla ole mitään "rönsyjä". Yleensäkin pukeudun aika urheilullisesti. Joten minulla koti ja kylä vaatteet sen näköisiä, että kehtaan niissä päästää sisään vaikka yllätysvieraita :) Nyt jään pian toisesta äitiyslomalle ja aion näyttää ihmiseltä myös kahden lapsenkin kotiäitinä :)

"wii"
Kotona ollessa collarit ja joku paita. Vaatteet pitää olla mukavat mutta siistit, ihnoan nyppyisiä, venähtäneitä ja ryppyisiä vaatteita eli nuo kotivaatteetkin ovat siistejä, puhtaita ja rypyttömiä. Ulkoilemaan laitan sen perinteisen tuulipuvun ja lenkkarit, kauppaan farkut ja vähän pidempi siistimpi kaupunkitakki ja mustat nahkakävelykengät. Perussettiä siis :) Ihan kotipäivinä en meikkaa, mutta jo ruokakauppaan laitan pikkasen meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria, mutta iltamenoihinkaan en meikkaa juurikaan tuota perussettiä enempää; kulmiin saatan laittaa väriä ja poskipunaa sutaista.

Aloin meikata 12veenä ja sama rutiini joka aamu sen suhteen. Ilman meikkiä en mene edes roskikselle! Sama ollut ennen lapsia,odotusaikana,vauva aikana ja nyt (lapset 4v ja 7v).

Pukeudun huonosti :p Joko pillifarkut tai paksummat ledgarit,huppari ja maiharit. Tai joku pitkä tunikkamallinen paita ja pipo.Ja ne helkutin maiharit, niitä ilman en oo :D

Hiuksia en jaksa laittaa. Ne on mustat ja pitkät ja takkuset (ei tarkoituksella, kyllä niitä välillä jopa harjaan..).

Siihen sitten ympäriinsä tatulointeja ja pari läväriä naamaan ni saa takuulla hyväksyviä katseita äitikerhossa

pohjantähdenalla
Onko teillä muilla muuten sellaista, että korut tekee myös olosta "paremman"? Minulla pitää aina olla korvikset korvissa ja joku pieni koru kaulassa, niin on astetta freessimpi olo taas :D
Mulla myös pitää aina olla korvikset korvissa ja kaulakoru kaulassa,muuten tunnen itseni "alastomaksi" :D Toki tää kaulakoru on mulla yötä päivää,en koskaan ota sitä pois,ellen sitten putsaile sitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26224010:
Aloin meikata 12veenä ja sama rutiini joka aamu sen suhteen. Ilman meikkiä en mene edes roskikselle! Sama ollut ennen lapsia,odotusaikana,vauva aikana ja nyt (lapset 4v ja 7v).

Pukeudun huonosti :p Joko pillifarkut tai paksummat ledgarit,huppari ja maiharit. Tai joku pitkä tunikkamallinen paita ja pipo.Ja ne helkutin maiharit, niitä ilman en oo :D

Hiuksia en jaksa laittaa. Ne on mustat ja pitkät ja takkuset (ei tarkoituksella, kyllä niitä välillä jopa harjaan..).

Siihen sitten ympäriinsä tatulointeja ja pari läväriä naamaan ni saa takuulla hyväksyviä katseita äitikerhossa
musta on tärkeää että pitää omasta tyylistään kiinni, olkoot sitten äiti tai ei. mulla on kolme tatuointia joista kaks aika isoja ja näkyvillä paikoilla tietenkin niin masu pystyssä kulkien ja lasta rattaissa työntäen niin saa niitä hyviä katseita.. :D joskus vanhat miehet intoutuu jopa kertomaan että on liian miehisiä tatuointeja neidille. phöh.

"äitix2"
Kotona normisti collarit ja trikoopaita. Pihalla ulkoilupuku ja kauppaan tms. farkut ja siisti takki joka voi olla nahkatakki, trenssi tai tuo ulkoilupuvun siisti takki.Inhoan nukkaisia vaatteita niin itsellä kuin lapsilla joten sellaisia ei käytetä. Meikkaamista en pahemmin kotona ja peruskauppa reissulla käytä (paitsi kulmiin väriä, tuo heti siistimmän näön), koska inhoan meikin puhdistusta, mutta jos oikein shoppailemaan lähden niin silloin ripsari, luomiväri ja kulmat.

"äitix2"
[QUOTE="äitix2";26224070]Kotona normisti collarit ja trikoopaita. Pihalla ulkoilupuku ja kauppaan tms. farkut ja siisti takki joka voi olla nahkatakki, trenssi tai tuo ulkoilupuvun siisti takki.Inhoan nukkaisia vaatteita niin itsellä kuin lapsilla joten sellaisia ei käytetä. Meikkaamista en pahemmin kotona ja peruskauppa reissulla käytä (paitsi kulmiin väriä, tuo heti siistimmän näön), koska inhoan meikin puhdistusta, mutta jos oikein shoppailemaan lähden niin silloin ripsari, luomiväri ja kulmat.[/QUOTE]

ja lapset 1v ja 3v

lapsi 3v, toinen tulossa. yleensä pukeudun farkkuihin sekä nahkatakkiin, kesäisin myös mekkoihin/hameisiin. sormissa on useampi sormus, kaulassa aina sama hopeinen pitsiriipus jossa keskellä musta kivi. myös tatuoinnit kuuluvat vahvasti tyyliini.
jos päiväohjelmaan kuuluu vain lähipuistossa hengailua, en välttämättä pistä muuta meikkiä kuin
kulmakynää. kaupungille lähtiessä vedän sitten kajalit, meikkivoiteet yms. käyn säännöllisesti kampaajalla,
miula on tälläinen lyhyt, epäsymmetrisesti leikattu rokkitukka jota välillä
vedän geelillä pystyyn

Viimeksi muokattu:
hippidii
Esikko syntyny lokakuussa -11, seuraava syntyy syksyllä. Kotona olen rennoissa vaatteissa, yleensä joku löysä paita/mekko (usein myöskin yöpaita, vapiskaa te kaikki jotka ette voi ymmärtää miten joku voi olla koko päivän yöpuvussa!!!! >:) ) ja miten milloinkin, pikkushortsit tai miehen löysät sellaset kangasbokserit on rentoja ja mukavia.. Mulla on aina kuuma, joten en voisi verhoutua mihinkään huppariin yms.. Kaulakoruja en voi pitää koska vauva repisi sen rikki, korvikset on aina korvissa mutten pidä niitä mitenkään erityishienoutena, ne vaan on korvissa koska ne kuuluvat korviini. Ulkona olen yleensä kollareissa (ulkoiluhousut ei jostain syystä mahdu jalkaani) ja mulla on sellanen jokasääntakki, joka on tällä hetkellä ainoa joka mulle mahtuu päälle. En viitsi edes uutta ostaa koska kohta on kesä ja elän toiveessa että kesällä ei paljoa takkia pidellä.. Villakangastakki on ehkä hiukkasen liian kuuma tähän vuodenaikaan, joten se saa pysyäkkin tuolla komeron nurkassa :) Kauppaan laitan siistit vaatteet, yleensä mustat farkut ja jonkun nätin paidan ja mustan neuletakin, sekä balleriinat tai kiilakorkokengät, tennaritkin on kovassa käytössä.. Meikkaan hyvin harvoin, ennen meikkasin usein mut nyt on alkanut tuntua et on ihanan raikas olo ilman meikkiä ja joskus jos oon meikannut niin automatkalla johonkin saatan pyyhkiä ne pois :) Ehkä kerran-kaksi kuussa meikkaan, riippuen menoista. Ja mun miestä ei haittaa pätkääkään vaikka näyttäisin haudasta nousseelta, se ei kato mua silleen "hyi yökkö.." usein kun se tulee kotiin ni heittää housut pois ja on boksereissa, mitäs me tässä kotona keskenämme ollessa turhaan pukeudutaan erikseen. En tykkää käyttää kotona farkkuja, epämukavat kun on jotenkin liian jäykät kotioloihin..

syrjäkyläläinen
Meikkaan joka päivä. Meikkivoide, poskipuna, kulmat, ripsiväri, huulipuna ja joskus rajaus-tai luomiväri. Hiukset ponkkarille tai sivunutturalle.
Perus vaatteet: Farkut, Toppi tai T-paita, päälypusero("vaarinpaita" tai vastaava).
Ulos mentäessä sään mukaan. Silloinkin siistit. Ei mitään alehallin tuulipukua.

"alma"
hden lapsen kotiäitinä huolehdin ulkonäöstäni paremmin kun töissä käydessä. Silloin oli paremmin aikaa meikata ja miettiä vaatteita. Pyörin lähes päivittäin kaupungilla, ja meikkasin kyllä sinne mennessäni.
Niinä päivinä kun olin vaan kotona, olin ilman meikkiä, niinkuin aina ennenkin.

Ihan samalla tyylillä mennään kun muulloinkin, kotiäitiys ei ole pakottanut luopumaan omasta tyylistä tai kauneudenhoidosta. Kotona on yleensä toppi ja joku kiva villatakki sekä jalassa jazzhousut tai samettikollarit. Ulos lähtiessä farkut tai jotkut kivat mustat housut ja naamassa sotamaalaus. En mene edes kotipihaan ilman ripsröppöä :D
Verkkareita tai tuulipukua en ole omistanut sitten oman lapsuuteni.

Ja muksut siis 4kk, 2v, 9v, 12v, 13v.

"minttu"
Jaa -a mulle vaatteet ei koskaan ole tehnyt mitään "freesimpää oloa". Freesi olo tulee siitä kun vaatteet on tilanteeseen sopivat. Ei liukumäessä ole kiva laskea farkuissa, tai keinu lasten kanssa. Toisaalt teen kansainvälistä työtä ja asiakastapaamisiin pukeudun asian mukaisesti jakkupukuun tai vastaavaa asuun. Verkkareissa voi hyvin olla kotona - miksi ihmeessä pilata kalliita farkkuja kun ne kuitenkin likaantuu lasten kanssa helposti ja vaatii siksi useammin pesua? Kaupoille mennään niissä vaatteissa mitkä on päällä. Kotoa käsin kaupassa käyn verkkareissa,töistä tullessa jakkupuvussa.

Vaatteet tilanteen mukaan ja järkeä käyttäen. Ei niihin omaisuutta kannata laittaa vaikka kuinka ylimääräistä olisikin.

Yhteistyössä