Koti vai työ

• Viestiketjun aloittaja Vieraana
  • Ensimmäinen viesti

Itse olen ihan tyytyväinen kotona neljättä vuotta (taloudellisesti olemme pärjänneet), mutta takaraivossa on kuitenkin pieni pelko siitä etten enää "kelpaa" työmarkkinoille sitten kun sen aika tulee. Ehkä kun nuorin täyttää kolme. Olen vakituisesta töistä hoitovapaalla mutta en luultavasti pysty enää palaamaan samaan paikkaan kun olemme muuttaneet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 09:42 Vieraana kirjoitti:
Onko täällä mielipiteitä kotiäidille joka ollut pois työelämästä muutaman vuoden lasten vuoksi? Tuntuu että kotona on ihana olla eikä työelämä enää innosta. Kuulun varmaan joukkoon työelämästä vieroittuneet.. Akateeminen koulutus ja työttömänä, en silti toivo että työpaikka löytyy, pienin reilun vuoden nyt. Rahapula on ainainen ja sen vuoksi olisi tietysti hyvä löytää töitä mutta kun ei innosta. Lottovoitto? Ei mitään tietoa miten lapset edes hoitoon suhtautuisivat, nelivuotiaskin ollut aina kotona äidin kanssa. Pelottaa ottaa vastaa uusi työpaikka jota jännittää kun samalla joutuu jännittämään lasten sopeutumista. Mies kyllä 'tyytyväinen' kun kotona joku pitää asiat kunnossa mutta samalla tietysti ainaiset rahahuolet painavat. Onhan tässä nyt kuitenkin muutama vuosi pärjätty hyvinkin pienellä, äitiysrahani oli todella pieni eikä työttömyysrahakaan päätä huimaa. Mietityttää vaan miten tästä eteenpäin....
Hei :heart:!
Kukaan kotiäiti ei putoa työelämän kelkasta muutaman vuoden kotiäitiyden aikana. Reilun vuoden ikäinen lapsi on minusta pieni menemään hoitoon.

Kotona pärjää pienilläkin rahoilla. Ostokset ja hankinnat voi miettiä tarkemmin. Itse ostan mieluummin vähän käytettyä ja laadukasta kuin paljon uutta ja huonoa. Aikuisille ja lapsille saa esim. hyväkuntoisia kierrätysvaatteita. Ruokaa voi ostaa isompia eriä kerrallaan ja pakastaa. Turhat ostokset jätetään ostamatta.

Suomessa arvostetaan työssäkäyviä naisia, ja kotiäidit joutuvat jopa selittelemään, miksi he eivät käy töissä. Kotiäitien tulisi pitää puoliaan, ja arvostaa itse itseään ja omaa työtään =).

On myös osa-aikaisia töitä, ja ne voivat olla hyvä vaihtoehto kotiäidille, jos mies pystyy hoitamaan lapsia kotona. Päivähoitopaikkaa ei silloin tarvita lapsille ollenkaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 19:53 Kotiäiti kirjoitti:
\
Suomessa arvostetaan työssäkäyviä naisia, ja kotiäidit joutuvat jopa selittelemään, miksi he eivät käy töissä. Kotiäitien tulisi pitää puoliaan, ja arvostaa itse itseään ja omaa työtään =).
On myös osa-aikaisia töitä, ja ne voivat olla hyvä vaihtoehto kotiäidille, jos mies pystyy hoitamaan lapsia kotona. Päivähoitopaikkaa ei silloin tarvita lapsille ollenkaan.
Tästä olen eri mieltä... Minulla kun on sellainen mielikuva, että nykypäivänä työelämässä olevia äitejä pidetään outoina, ja taas kotiäidit ovat maanperusta ja muutenkin maailman parhaimpia ihmisiä..tosin tämä mielikuva ehkä tulee juuri näitä kotiäideiltä...jotka eivät suostu näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kun olemaan kotona, työssä käyvät äidithän pilaavat lastensa lapsuuden ja tulevaisuuden... Voi kääk, ei tälläisestä asiasta jaksa tapella :headwall: :headwall:, jokainen tekee omalla tavallaan!!

[/quote]

Tästä olen eri mieltä... Minulla kun on sellainen mielikuva, että nykypäivänä työelämässä olevia äitejä pidetään outoina, ja taas kotiäidit ovat maanperusta ja muutenkin maailman parhaimpia ihmisiä..tosin tämä mielikuva ehkä tulee juuri näitä kotiäideiltä...jotka eivät suostu näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kun olemaan kotona, työssä käyvät äidithän pilaavat lastensa lapsuuden ja tulevaisuuden... Voi kääk, ei tälläisestä asiasta jaksa tapella :headwall: :headwall:, jokainen tekee omalla tavallaan!!
[/quote]

Tällainen mielikuva minullekin tulee, enkä tiedä työssäkäyviä äitejä, jotka morkkaisivat kotiäitejä.

Yhteistyössä