[QUOTE="äiti 44v";22416546]Lainaan koko tekstisi vaikka se oli pitkä. Olit hyvin ymmärtänyt minut ja minäkin olin näköjään ymmärtänyt (vaikka en kaikkea kirjoittanut tähän) sinut melko hyvin, ajattelinkin mm. ettet usko helvettiin ja minä menen sinne "vain koska minä uskon helvettiin".
Hyvä ettet ole noilla näkemyksilläsi kirkon jäsen
On ällistyttävää todeta että ajattelemme ihan eri tavoin ja silti minun on niin helppo tajuta miten sinä ajattelet ja hassuinta kaikesta: Meistä kumpikin katsoo TV7:aa
Jotenkin koomista! Positiivisella tavalla tosin.
--------------
Oletko sinä täysin ateisti? Vaiko agnostikko? Ehkä vastasitkin jo, meni ohi.[/QUOTE]
Piti vähän selata taaksepäin oli tullut niin paljon tekstiä.
Mua kiinnostaa aina kovasti ihmisten erilaiset piirteet ja vakaumukset, uskonto on mielenkiintoisimpia asioita, kiva kun valotit omaa uskoasi. Mulla on välillä vaikeuksia oikeasti ymmärtää uskontoa, joten erilaiset kiihko/ääritapaukset on välillä todella herättäviä. Meillä puhutaan paljon uskonnoista ja uskosta, mutta varmasti hyvin toisin kuin sinun piireissäsi.
Vaan tunne vastapuolesi/vihollisesi tms, on aina mottoni. Ja haluan säilyttää järjellisen ja kunnioittavan tyylin silti nä'issä puheissa. Tiedän, ettei vaahtoaminen auta, sinä et kantaasi muuta, kuten en minäkään. Siitä nostan hattua sellaisille uskiksille, jotka oikeasti noudattavat sitä ohjekirjaansa. Mun on helpompi tajuta sellainen ehdottomuus, vaikka se on aivan täysin mun järjen vastaista. Palasten poimistaa sieltä täältä en osaa selittää muulla kuin laiskuudella/pelolla/perehtymättömyydellä, sitä on vaikeampaa tajuta. Ymmärrätköhän.
Mä en tykkää luokitella itseäni, enkä sano totaalisesti kieltäväni jumalolentoa, mutta kristillisestä näkökulmasta olen aika ateisti. Ehkä agnostikko, jonka voimakkaana pääaineena on ateismi.
Aiemmin mainittu Dawkins on lähinnä omaa ajattelumaailmaani. Joskin hänkin syyllistyy kiihkoiluun, mutta ymmärrän hyvin, miksi. Kun järki sanoo toista ja vastapuoli toimii aivan päinvastoin, se on turhauttavaa. Varmasti samoin kokee voimakkaasti uskova, kun joku vääräuskoinen tekee "vääriä" ratkaisuja.
Tuo kreationismi on todella mielenkiintoista. Luotatko luomiskertomukseen täysin, onko sulla jotain viitekirjallisuutta, minkä sanoisit että on oikeilla jäljillä?
Ja ps. nimimerkin kohdalla lukeva teksti viittaa mun mielestä nimimerkkiin, eli minuun. En kutsu sinua hulluksi. Itseäni ehkä, sillä roikunhan täällä edelleen.