Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22416915]Nyt minä jo arvaan että sinä olet se körtti-munakas-raamatunjae-vieras.

Ja sinä nyt et todellakaan yritä tulla toimeen kaikkien kanssa :D mutta kiristä sitä körttihuiviasi tiukemmalle, sillähän se on kuitattu :D[/QUOTE]

Yritän koko ajan tulla toimeen sinun kanssasi, mutta et ole avoin ajatuksilleni. Vapaatsuunnat ovat osittain lähellä myös omaa sielunmaisemaani. Minusta uskon pitää näkyä elämässä. Raamatusta voi ammentaa suurta viisautta. Haluaisin, että sinäkin ammentaisin raamatun antia jo ottaisit ne ohjeeksi elämään. En ole synnitön, mutta halu ymmärtää erilaista on suuri.

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22416940]No kai se Dawkinsilla on vain joku VOIMA, mistäs minä tiedän. Ehkä tyhjyys? Tarkoituksettomuus? Sattuma? Iso alkupaukku? Universumin pieru, eikös joku joskus tätäkin tarjonnut?[/QUOTE]

Voisko se alkupaukku ja jumalan sana olla sama asia?

"vieras"
1) Sydämen uskolla ymmärrän sitä, että Jeesus on saanut tulla sinne sydämeen sen Herraksi ja Vapahtajaksi? Mutta en ehkä käytä tuota termiä itse hmm...koskaan? Sen sijaan ymmärrän paremmin termin uudestisyntynyt, jolloin on tapahtunut "sydämen ympärileikkaus" niin, että Jumalan Henki on saanut synnyttää ihmisen uudesti, ylhäältä. Ja se tapahtuu niin, että ihminen luopuu hallintavallastaan oman elämänsä suhteen. Mikä taas EI tarkoita sitä, etteikö ihmisellä olisi järki. Ei toki, koska Jumala sen järjenkin on lahjoittanut ja antanut ihan juuri sen vuoksi, että sitä käytetään. Mutta uskova käyttää sitä Jumalan johdatuksessa: "Jumala johdattaa heitä, jotka rukoillen kulkevat". Ei lue, että kulkevat ilman järkeään ;).
2) Järkiusko...Monet tuttavistani ovat päätyneet uskon ihan järkisyistä. Siinä missä ihmisen mahdollisuudet loppuvat, Jumalan alkaa. Eli päättelyissään ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että Jumalan olemassaolo on ollut ainoa järkevä mahdollisuus. Mutta toki uskoon tarvitaan se, että Pyhä Henki saa vallata ihmisen, siihen ei riitä pelkkä järkeily.
3) Tapausko...mielenkiintoinen termi. Tapojahan voi olla rukous, mikä on aivan hyvä asia, Raamtun luku...Kirkossa käynti. Mutta tarkoitetaanko tällä sitten jotain muuta. Musta ateisti ei ole tapauskovainen. Ei ole uskovainen lainkaan, kuin ehkä siihen, että Jumalaa ei ole? Ehkä tämä tarkoittaa sitä, että ihminen tekee tavan vuoksi jotain, missä ei Henki ole mukana?
Mä en usko tuohon deistiseen evoluutioon. Ja miksi? Evoluutiohan tarkoittaa, että vahvempi syrjäyttää heikomman. Silloin olisi ollut jo olemassa syntiä ennen syntiinlankeemusta? Eli elämän eri muodot taistelevat keskenään kuka selviää. Kun taas syntiinlankeemuksesssa Raamatun mukaan vasta astui kuvaan tappaminen...jne. Ja se syö Raamatun alkulehdiltä jo pohjan. Jatketaan, nyt kutsuu taas TOSIELÄMÄ :D!!
Voi olla että on paljon virheitä ja tulee väärinymmärrysiä, mutta palataan tosiaan myöhemmin. Pikaisia ajatuksia vain ;).
Oletko helluntailainen?

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22416807]Kiitos.

Mutta kysynpä sinulta, miten pitkälle voit evoluutiouskossasi mielestäsi mennä?

Raamatussahan sanotaan että "Jumala loi heidät mieheksi ja naiseksi". Ihmisiksi suoraan, ei apinoiksi tai puoliapinoiksi. Tai miksikään ihmisen esi-isiksi vaan suoraan ihmisiksi.

Miten tämän näet? Tiedätkö paremmin kuin Vanha kirja? Vai uskotko että Jumala loi ihmisen suoraan ihmiseksi kuten Raamattu väittää?[/QUOTE]

Tarkastelet ilmeisesti maailmaa helluntailaisen näkökulmasta? Helluntailaisethan uskovat kreotionismiin. Ev.lutlaisena minä varmasti tulkitsen raamatun jakeita eri tavalla mitä sinä. Ehkä kannattaa lukea raamattua seuraavan kerran evoluution näkökulmasta ja katsoa mitkä kohdat nousevat esiin ja miten ne ovat yhteneväisiä evoluution kannalta. Evoluutioon uskovan ei tarvitse uskoa ihmisten evoluutioon, sillä evoluutiota tapahtuu myös eläimissä, kasveissa ja elottomassa.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22416930]Onko vittuilu sinusta sittten hyväksyttävää? Virtuaalimaailmassakin kirjoittavat ihmiset ovat tuntevia ihmsiä, sanoillasi voit sivaltaa sydämeen ja sieluun haavat. Miksi minä valkkaisin ketkä ammutaan? Sinähän olet jo ampunut minut sanoillasi. Olen huomannut, että virtuaalimaailmassa ihmiset vittuilevat silmät ja sydämet päästänsä, se on surullista.[/QUOTE]

...niin minä olen kutakuinkin täsmälleen yhtä vittumainen tosielämässä.

Minua aina vähän naurattaa kun moderointisäännöissä on että "ei saa sanoa mitään mitä ei sanoisi päin naamaakin". Ehkä IRL olisin jättänyt jonkun herjan pois, ehkä en. Jos vastapuoli olisi ollut kuten täällä niin aikalailla olisi samoin mennyt.

Mutta nytpä lopetan vittuiluni sinulle ja pyydän anteeksi kun otat noin raskaasti että jo tunnet itsesi "sanoilla ammutuksi".

Enkä muuten ole tajunnut että olet ollut täällä koko ketjun ajan, toi nimimerkki vieras on niin yleinen ettei ikinä tiedä montako niitä yhtäkin aikaa joskus on äänessä samassa ketjussa.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22416983]Tarkastelet ilmeisesti maailmaa helluntailaisen näkökulmasta? Helluntailaisethan uskovat kreotionismiin. Ev.lutlaisena minä varmasti tulkitsen raamatun jakeita eri tavalla mitä sinä. Ehkä kannattaa lukea raamattua seuraavan kerran evoluution näkökulmasta ja katsoa mitkä kohdat nousevat esiin ja miten ne ovat yhteneväisiä evoluution kannalta. Evoluutioon uskovan ei tarvitse uskoa ihmisten evoluutioon, sillä evoluutiota tapahtuu myös eläimissä, kasveissa ja elottomassa.[/QUOTE]

Ennen minä olin kutakuinkin tuota evlutkoulukuntaa ajatuksissani mutta ihan viime aikoina kieltämättä vapaidenn suuntien näkemykset ovat vallanneet ajatustani tuosta asiasta. Tuttavia on hellareissa ja kirkon herätysliikkeissä kuten viidesläisyys.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22416997]...niin minä olen kutakuinkin täsmälleen yhtä vittumainen tosielämässä.

Minua aina vähän naurattaa kun moderointisäännöissä on että "ei saa sanoa mitään mitä ei sanoisi päin naamaakin". Ehkä IRL olisin jättänyt jonkun herjan pois, ehkä en. Jos vastapuoli olisi ollut kuten täällä niin aikalailla olisi samoin mennyt.

Mutta nytpä lopetan vittuiluni sinulle ja pyydän anteeksi kun otat noin raskaasti että jo tunnet itsesi "sanoilla ammutuksi".

Enkä muuten ole tajunnut että olet ollut täällä koko ketjun ajan, toi nimimerkki vieras on niin yleinen ettei ikinä tiedä montako niitä yhtäkin aikaa joskus on äänessä samassa ketjussa.[/QUOTE]

Otan vittuilun aina raskaasti. Olen oikea ihminen, sanat jotka kirjoitan tännekkin palstalle tulevat sydämestäni, sielustani ja aivoistani. Olen aina ajatellut, että sanoillaan pitää pyrkiä hyvään. Koulukiusatun sieluni ei kestä tahallisia ja tarkoituksen mukaisia vihanpurkauksia. Mutta koska olen vain ihminen, syyllistyn itsekkin piikittelyyn, mutta tunnen siitä aina suurta syyllisyyttä.

Olen koko palsta historiani ajan ollet pelkästän vieras, koska haluan ajatella, että ollakseen anonyymi ja persoonaton palstailija tulee silti pyrkiä asiallisuuteen. Haluan taistella pahan ja vittuilevan vieraan leimaa vastaan haluan, että anonyymitkin voivat olla hyviä ja asiallisia ja pyrkiä tuomaan asiansa esiin toisia loukkaamatta. Eri mieltä pitääkin olla, mutta eikö eri mieltä voi olla haukkumatta toisia idiooteiksi, harhaoppisiksi yms. lahtitavaraksi.

Olen jo ihan tarpeeksi tässä ketjussa jauhanut omia mielipiteitäni. Jos olisin ollut viisas olisin lopettanut omien mielipiteideni sanomisen heti ensimmäiselle sivulle, sanoihin Jumala ei kosta. On ihan turha kiistellä asioista joista emme koskaan voi olla samaa mieltä. Johan me edustamme uskonnolliselta ja evoluutioniselta yms. maailmankatsomukseltamme täysin ääripäitä. Emme koskaan voisi olla samaa mieltä, kait mistään. Emme edes silloin kun siteeramme molemmille pyhää kirjaa, raamattua.

Kiitos ja näkemiin.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22416941]Yritän koko ajan tulla toimeen sinun kanssasi, mutta et ole avoin ajatuksilleni. Vapaatsuunnat ovat osittain lähellä myös omaa sielunmaisemaani. Minusta uskon pitää näkyä elämässä. Raamatusta voi ammentaa suurta viisautta. Haluaisin, että sinäkin ammentaisin raamatun antia jo ottaisit ne ohjeeksi elämään. En ole synnitön, mutta halu ymmärtää erilaista on suuri.[/QUOTE]

Minustakin uskon pitää ehdottomasti näkyä elämässä ja teoissa, muutenhan se on kuollutta uskoa. Sitä minä tuolla sanoinkin aiemmin että en minä puheistani huolimatta ole "kunnon" newborn kristitty. Olisi se ehkä tällä tyylilläni parempi olla patamusta ateisti, ettei lokaisi uskovien mainetta vahingossa :D

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22417079]Otan vittuilun aina raskaasti. Olen oikea ihminen, sanat jotka kirjoitan tännekkin palstalle tulevat sydämestäni, sielustani ja aivoistani. Olen aina ajatellut, että sanoillaan pitää pyrkiä hyvään. Koulukiusatun sieluni ei kestä tahallisia ja tarkoituksen mukaisia vihanpurkauksia. Mutta koska olen vain ihminen, syyllistyn itsekkin piikittelyyn, mutta tunnen siitä aina suurta syyllisyyttä.

Olen koko palsta historiani ajan ollet pelkästän vieras, koska haluan ajatella, että ollakseen anonyymi ja persoonaton palstailija tulee silti pyrkiä asiallisuuteen. Haluan taistella pahan ja vittuilevan vieraan leimaa vastaan haluan, että anonyymitkin voivat olla hyviä ja asiallisia ja pyrkiä tuomaan asiansa esiin toisia loukkaamatta. Eri mieltä pitääkin olla, mutta eikö eri mieltä voi olla haukkumatta toisia idiooteiksi, harhaoppisiksi yms. lahtitavaraksi.

Olen jo ihan tarpeeksi tässä ketjussa jauhanut omia mielipiteitäni. Jos olisin ollut viisas olisin lopettanut omien mielipiteideni sanomisen heti ensimmäiselle sivulle, sanoihin Jumala ei kosta. On ihan turha kiistellä asioista joista emme koskaan voi olla samaa mieltä. Johan me edustamme uskonnolliselta ja evoluutioniselta yms. maailmankatsomukseltamme täysin ääripäitä. Emme koskaan voisi olla samaa mieltä, kait mistään. Emme edes silloin kun siteeramme molemmille pyhää kirjaa, raamattua.

Kiitos ja näkemiin.[/QUOTE]

Välillä tälläistä sydänjuuriin asti loukatun vuodatusta, sitten taas pari asiallistakin vastausta ilman tunnekuohuja.

Outoa käytöstä. Ehkä teitä sittenkin täällä kirjoittaa kaksi vierasta?

Mutta heipat sulle!

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22417125]Välillä tälläistä sydänjuuriin asti loukatun vuodatusta, sitten taas pari asiallistakin vastausta ilman tunnekuohuja.

Outoa käytöstä. Ehkä teitä sittenkin täällä kirjoittaa kaksi vierasta?

Mutta heipat sulle![/QUOTE]

Valitettavasti, kirjoitukset tulevat minulta. Suhtaudun asioihin tunteella ja järjellä, olen loukattu mutta miksi antaa sen huokua jokaiseen viestiin. Olkoon se sitten outoa käytöstä. Hyviä hetkiä raamatun parissa.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22417174]Valitettavasti, kirjoitukset tulevat minulta. Suhtaudun asioihin tunteella ja järjellä, olen loukattu mutta miksi antaa sen huokua jokaiseen viestiin. Olkoon se sitten outoa käytöstä. Hyviä hetkiä raamatun parissa.[/QUOTE]

Pyysin anteeksi. Kristityllä pitää olla tosi hyvä syy jos aikoo olla anteeksi antamatta kun pyydetään. Ja käytöksestäsi päätellen sinä et anteeksi minulle antanut.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22417238]Pyysin anteeksi. Kristityllä pitää olla tosi hyvä syy jos aikoo olla anteeksi antamatta kun pyydetään. Ja käytöksestäsi päätellen sinä et anteeksi minulle antanut.[/QUOTE]

Jos luet ketjua taaksepäin voit huomata, että olen pyytänyt sinulta anteeksi ja antanut sinulle anteeksi. Vaikka ei sinun tarvitse minulta anteeksi pyytää asioita jotka itse koet oikeiksi ja jotka ovat kummunneet sydämestäsi. Miksi pyytäisit anteeksi omia mielipiteitäsi.

Mut sopiiko, että jätetään nämä keskustelut tähän. Jatka keskustelua mieluummin jonkun vertaisesi kanssa.

uskis
[QUOTE="vieras";22416955]Oletko helluntailainen?[/QUOTE]

En :D. Tuota on kysytty ennenkin. Liittyykö se siihen, kun puhun uudestisyntymisestä? Voit ottaa oman Raamattusi ja sieltä Johanneksen evankeliumi luku 3, 3. jae.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22417341]Jos luet ketjua taaksepäin voit huomata, että olen pyytänyt sinulta anteeksi ja antanut sinulle anteeksi. Vaikka ei sinun tarvitse minulta anteeksi pyytää asioita jotka itse koet oikeiksi ja jotka ovat kummunneet sydämestäsi. Miksi pyytäisit anteeksi omia mielipiteitäsi.

Mut sopiiko, että jätetään nämä keskustelut tähän. Jatka keskustelua mieluummin jonkun vertaisesi kanssa.[/QUOTE]

Tuollaista sietämätöntä akkamaista rutinaa ja uhriasennetta. Ja loppun vielä aimo annos ylemmyyttä : "keskustele vertaistesi kanssa..."

En minä sinulta vinkujalta MIELIPITEITÄNI anteeksi pyytänytkään, vaan sitä että nimittelin.

On siinä meillä hurskas kristitty, paas lisää Raamatun jakeita. Toi körttilahko on ilmeisesti just tätä, kireätä ja ilotonta eikä edes asioita osata sopia.

Ja nytkö me on sitten asiat sovittu, niinkö? Oikein kuten Raamattu opettaa?

Ja huomautuksena vielä, täällä ei kukaan voi keskustella kenenkään kanssa jos se toinen ei keskustele takaisin. Että pidä nyt itse huoli omista keskusteluistasi, en kai MINÄ ole vastuussa siitä kenen kanssa SINÄ keskustelet? Et vain vastaa tähän niin sepä oli sitten meidän osaltamme siinä. Minä täten lupaan etten ikinä vastaa sinulle enää missään jos näen nimimerkin "vieras" ja jos vain muistan että sinulle ei vastata. Muuta nimimerkki körttivieraaksi, niin en vastaa edes vahingossa :D

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22417392]Kun sina anteeksi pyydat se on sinulle anteeksi annettu ja myoskin kun anteeksi annat se on sinulle anteeksi annettu riippumatta siita kuinka riitapuolesi asennoituu.[/QUOTE]

Joo, anteeksi on nyt annettu ja saatu körttityyliin, puhepuolta vaan pihdataan tästälähin vastapuolen toivomuksesta.

uskis
[QUOTE="vieras";22416983]Tarkastelet ilmeisesti maailmaa helluntailaisen näkökulmasta? Helluntailaisethan uskovat kreotionismiin. Ev.lutlaisena minä varmasti tulkitsen raamatun jakeita eri tavalla mitä sinä. Ehkä kannattaa lukea raamattua seuraavan kerran evoluution näkökulmasta ja katsoa mitkä kohdat nousevat esiin ja miten ne ovat yhteneväisiä evoluution kannalta. Evoluutioon uskovan ei tarvitse uskoa ihmisten evoluutioon, sillä evoluutiota tapahtuu myös eläimissä, kasveissa ja elottomassa.[/QUOTE]

Hei, nyt kyllä pitää puuttua noihin stereotypioihin. Mä olen evluttina koko ajan uskonut kreationismiin. Tai ehken aivan uskon tieni alusta asti, mutta heti, kun nämä asiat selkeni. Jo lukioaikoina kyllä kritisoin mielessäni biologian tunneilla vallitsevaa käytäntöä vastaan. Silloin en osannut kyllä oikein nimetä sitä ongelmaa tarkemmin, mitä evoluutio-opissa tökki. Nyt jo paremmin :). ja nimenomaan evoluutiota ei tapahdu kasvi-eikö eläinmaailmassa, niinkuin evoluutio yleensä ymmärretään. Eli lajin muuttumista toiseksi. Otetaan esimerkkinä ruusu? Eikö ruusu ole aina ruusu, vaikka se olisi punainen, valkoinen tai jopa sininen? Koivu on koivu, mänty mänty jne? Toki kukkia voidaan jalostaa niin että niihin tulee erilaisia ominaisuuksia, mutta kukkana ne aina tulevat pysymään. Tuo eloton olikin mielenkiintoinen pointti? Kertoisiko hiukan tarkemmin?

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22417607]Tuollaista sietämätöntä akkamaista rutinaa ja uhriasennetta. Ja loppun vielä aimo annos ylemmyyttä : "keskustele vertaistesi kanssa..."

En minä sinulta vinkujalta MIELIPITEITÄNI anteeksi pyytänytkään, vaan sitä että nimittelin.

On siinä meillä hurskas kristitty, paas lisää Raamatun jakeita. Toi körttilahko on ilmeisesti just tätä, kireätä ja ilotonta eikä edes asioita osata sopia.

Ja nytkö me on sitten asiat sovittu, niinkö? Oikein kuten Raamattu opettaa?

Ja huomautuksena vielä, täällä ei kukaan voi keskustella kenenkään kanssa jos se toinen ei keskustele takaisin. Että pidä nyt itse huoli omista keskusteluistasi, en kai MINÄ ole vastuussa siitä kenen kanssa SINÄ keskustelet? Et vain vastaa tähän niin sepä oli sitten meidän osaltamme siinä. Minä täten lupaan etten ikinä vastaa sinulle enää missään jos näen nimimerkin "vieras" ja jos vain muistan että sinulle ei vastata. Muuta nimimerkki körttivieraaksi, niin en vastaa edes vahingossa :D[/QUOTE]

No vastataan nyt vielä sitten tähänkin. En ole körtti vaikka kuulun körttisukuun, en myöskään ole helluntailainen vaikka vanhempani ovat. Olen ev.lut.

Mun puolesta me ollaan sovittu. Sanoessani, että keskustele vertaistesi kanssa tarkoitin ihmsiä jotka jakavat samanlaisia näkemyksiä kanssasi ja jotka ajattelevat asioista eri tavalla mutta liikkuen kuitenkin samalla aaltopituudella vaikka vastakkaisia ajatuksia ajatellen. Mun mielestä kun meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa, eihän meidän ajatustenvaihdosta synny kuin riitaa ja se on kuluttavaa. Keskustelua on vaikea lopettaa, mikäli vastapuoli esittää uusia kysymyksiä.

Olen tottunut käyttämään raamatunsitaatteja uskovien keskuudessa, en ajatellut, että se on loukkaavaa tai hurskasta.

Anteeksi.

"vieras"
Hei, nyt kyllä pitää puuttua noihin stereotypioihin. Mä olen evluttina koko ajan uskonut kreationismiin. Tai ehken aivan uskon tieni alusta asti, mutta heti, kun nämä asiat selkeni. Jo lukioaikoina kyllä kritisoin mielessäni biologian tunneilla vallitsevaa käytäntöä vastaan. Silloin en osannut kyllä oikein nimetä sitä ongelmaa tarkemmin, mitä evoluutio-opissa tökki. Nyt jo paremmin :). ja nimenomaan evoluutiota ei tapahdu kasvi-eikö eläinmaailmassa, niinkuin evoluutio yleensä ymmärretään. Eli lajin muuttumista toiseksi. Otetaan esimerkkinä ruusu? Eikö ruusu ole aina ruusu, vaikka se olisi punainen, valkoinen tai jopa sininen? Koivu on koivu, mänty mänty jne? Toki kukkia voidaan jalostaa niin että niihin tulee erilaisia ominaisuuksia, mutta kukkana ne aina tulevat pysymään. Tuo eloton olikin mielenkiintoinen pointti? Kertoisiko hiukan tarkemmin?
Ajattelet siis evoluution olevan pelkkää lajin muuttumista toiseksi lajiksi?

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22417700]No vastataan nyt vielä sitten tähänkin. En ole körtti vaikka kuulun körttisukuun, en myöskään ole helluntailainen vaikka vanhempani ovat. Olen ev.lut.

Mun puolesta me ollaan sovittu. Sanoessani, että keskustele vertaistesi kanssa tarkoitin ihmsiä jotka jakavat samanlaisia näkemyksiä kanssasi ja jotka ajattelevat asioista eri tavalla mutta liikkuen kuitenkin samalla aaltopituudella vaikka vastakkaisia ajatuksia ajatellen. Mun mielestä kun meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa, eihän meidän ajatustenvaihdosta synny kuin riitaa ja se on kuluttavaa. Keskustelua on vaikea lopettaa, mikäli vastapuoli esittää uusia kysymyksiä.

Olen tottunut käyttämään raamatunsitaatteja uskovien keskuudessa, en ajatellut, että se on loukkaavaa tai hurskasta.

Anteeksi.[/QUOTE]

En lukenut (varmuuden vuoksi etten suutu lisää heh, no vitsi vitsi ) kuin tuon viestisi lopun ja pyydän nyt TODELLAKIN vilpittömästi anteeksi, tuli jo oikein paha mieli ja paska omatunto tuolla keittiössä kun ajattelin että nyt olen sitten vihoissa ja mykkäkoulussa maailman tappiin ventovieraan ihmisen kanssa. En ole mykkäkoulutyyppiä enkä IKINÄ ole riitautunut NETISSÄ kenenkään kanssa enkä pysyvämmästi ole riitautunut kenenkään kanssa koskaan muutoinkaan joten nyt puhalletaan yhteistuumin tämä hölmöily poikki. Ja tosiaankin sovitaan ilman sarvia ja hampaita.

Mitään henkilökohtaista minulla ei ole sinua kohtaan ollut, käytän usein aika rumaakin kieltä. Ihan siviilissäkin tulee päräyteltyä.

Siitä munakkaasta rupesin riitelemään kun huomasin että sinä sen siihen tyrkylle kivasti asettelit :) Toki ennen sitä ihan taatusti olin kerjännyt verta nenästäni myös sinulta, sitä en epäile hetkeäkään. Sentään 40 sivua ketjua. kyllä siinä on herja lentänyt jo useampaankin tuulilasiin :(

Mutta tosiaankin täysin vilpittömästi nyt pyydän anteeksi rumia loukkaavia puheitani ja annan anteeksi sinulle. Enkä mykkäkoulua pidä.

Ja nyt lähetän tämän ja sitten luen tuon postauksesi kokonaa. Ja vaikka siinä lukisi mitä niin uutta riitaa en siitä enää aloita :)
Tämä homma on nyt sovittu, älähän muistele pahalla ja kommentoi ja pistä vaan jatkossakin raamatunjakeita mulle jos näet sen tarpeelliseksi. En välttämättä tajua mitä sanot mutta ei kai nyt kukaan raamatunlauseilla pahaa tarkoita? Ainakaan uskovainen ihminen.
Että nyt lähtee...

uskis
[QUOTE="vieras";22417714]Ei, vaan näkemyksesi uskosta sijoittuvat enemmän vapaidensuuntien puoleen. Toki yksilöitähän täällä ollaan ja ev.lut kirkon piiriin kuuluu myös pienryhmittymiä.[/QUOTE]

Niinpä, onneksi olemme jokainen yksilöitä. Ja tarkennus vielä, etten enää kuulu evlut-kirkkoon, koska mua alkoi närästää jo sen suunnaton suvaitseminen. Mulla on ollut uskonelämäni alusta saakka, että olen velvollinen ennen kaikkea Jumalalle, ja ymmärrän, että jokainen ihminen, niin julistaja, kuin riviseurakuntalainenkin, on vajavainen. Kuin myös jokainen opetus. Se, miten ymmärrämme Raamattua on vajavaista jne. Ainoa, mikä on täydellistä, on Jumala. Mutta se, minkä Jumala on aukaissut mulle henkilökohtaisesti, haluan olla sille kuuliainen. Jos vaikutana "vapaan suunnan edustajalta", olkoon sitten niin :D. Mielipiteeni eivät tosin (ainakaan en ole sellaista havainnut ;) ) ole muuttuneet siitä, kun olin vielä ev lut ;).

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22417799]En lukenut (varmuuden vuoksi etten suutu lisää heh, no vitsi vitsi ) kuin tuon viestisi lopun ja pyydän nyt TODELLAKIN vilpittömästi anteeksi, tuli jo oikein paha mieli ja paska omatunto tuolla keittiössä kun ajattelin että nyt olen sitten vihoissa ja mykkäkoulussa maailman tappiin ventovieraan ihmisen kanssa. En ole mykkäkoulutyyppiä enkä IKINÄ ole riitautunut NETISSÄ kenenkään kanssa enkä pysyvämmästi ole riitautunut kenenkään kanssa koskaan muutoinkaan joten nyt puhalletaan yhteistuumin tämä hölmöily poikki. Ja tosiaankin sovitaan ilman sarvia ja hampaita.

Mitään henkilökohtaista minulla ei ole sinua kohtaan ollut, käytän usein aika rumaakin kieltä. Ihan siviilissäkin tulee päräyteltyä.

Siitä munakkaasta rupesin riitelemään kun huomasin että sinä sen siihen tyrkylle kivasti asettelit :) Toki ennen sitä ihan taatusti olin kerjännyt verta nenästäni myös sinulta, sitä en epäile hetkeäkään. Sentään 40 sivua ketjua. kyllä siinä on herja lentänyt jo useampaankin tuulilasiin :(

Mutta tosiaankin täysin vilpittömästi nyt pyydän anteeksi rumia loukkaavia puheitani ja annan anteeksi sinulle. Enkä mykkäkoulua pidä.

Ja nyt lähetän tämän ja sitten luen tuon postauksesi kokonaa. Ja vaikka siinä lukisi mitä niin uutta riitaa en siitä enää aloita :)
Tämä homma on nyt sovittu, älähän muistele pahalla ja kommentoi ja pistä vaan jatkossakin raamatunjakeita mulle jos näet sen tarpeelliseksi. En välttämättä tajua mitä sanot mutta ei kai nyt kukaan raamatunlauseilla pahaa tarkoita? Ainakaan uskovainen ihminen.
Että nyt lähtee...[/QUOTE]
Jos en olis mies niin sanoisin ,etta tuli tippa silmaan tuota lukiessa.

uskis
[QUOTE="zxz";22419008]Jos en olis mies niin sanoisin ,etta tuli tippa silmaan tuota lukiessa.[/QUOTE]

Mäkin luin nuo läpi ja hienoa, miten osaatte sopia sotkunne :)! Tällaista, kun näkisi täällä useamminkin :)

Yhteistyössä