[QUOTE="vieras";22394831]Tuo tietämättömyyden kierouttaminen hyveeksi, mitä tarkoitat sillä? Usko ei ole tietämättömyyttä. Oikeastaan tieto ei ole stabiili asia, mutta Jumala on alfa ja omega, alku ja loppu. Haluan uskoa johonkin stabiiliin. Lisäksi Jumala on minulle psyykkisesti turva.
Olen nähnyt, miten usko Jeesukseen on muuttanut ihmisten elämiä. Kaverini isän alkoholin käyttö loppui ja perheen elämä stabilisoitui.
Uskoni ei ole edes sokeaa, vaan olen saanut Jumalan olemassaolosta monia todisteita niissä tilanteissa, joissa olen tarvinnut lohdutusta. Minulle on sanottu juuri ne sanat, mitä olen siinä hetkessä tarvinnut kuulla. Jopa lähes joka kerta kun käyn omassa kirkossani, saan kuulla saarnassa ajatuksia, joita olen pohtinut edellisellä viikolla tai joiden kanssa olen taistellut![/QUOTE]
Todiste. Ihana sama. Tiedät varmaankin, että koko tiedeyhteisö olisi äärimmäisen kiinnostunut näkemään nämä todisteet? Tai siis olisi, jos sinulla oikeasti olisi niitä muualla kuin pääsi sisällä. Sinullahan ei ole, koska sinä et tiedä. Vaan uskot.
Usko nimenomaan on tietämättömyyttä. Uskonto antaa kuvitteellisia vastauksia kysymyksiin, joihin ei voi vastata, ja on sen takia valheellista. Sinä kuvittelet olevasi hyvä ihminen koska uskot johonkin ilman perusteluita, vaikka tosiasiassa et vain tiedä asian oikeaa laitaa. Kuten ei kukaan muukaan, mutta osa meistä on tarpeeksi vahvoja ihmisiä myöntääkseen sen.
Kuinka vaikeaa olisi sanoa "minä en tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, minä en tiedä mistä maailma tuli"? Sen sijaan sanot "minä uskon kuolemanjälkeiseen elämään, minä uskon maailman luomiseen". Se ei ole älykkyyttä, se ei ole tietoa, se on älykkyyden ja tiedon puuttumisen peittämistä väittämällä sitä hyveelliseksi toiminnaksi. Tietämättömyyden myöntämisen sijaan kieroutat tietämättömyytesi henkilökohtaiseksi hyveeksi. Kukaan meistä ei tiedä. Mutta sinä uskot, koska et pysty myöntämään ettet tiedä. Täytät tietämättömyyden reiän, selittämisenhalun, ihmisten luomilla tarinoilla jumalolennoista.