Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22394629]En täysin tajua mitä tuo termi tarkoittaa. Mutta jos se tarkoittaa sitä että pitäisi uskoa että kuulumalla ev.lut.kirkkoon on nämä asiat riittävässä hoidossa ja taivaspaikka selvä niin varmaan olen uskonnollinen rasisti. Ehdottomasti ihmisellä PITÄÄ olla henkilökohtainen elävä usko, ei taivaaseen mennä vain koska eläessä hengailtiin paljon kirkon jutuissa ja maksettiin kirkollisverot.[/QUOTE]
Ala hataanny, yritin vain olla nasaviisas, "just like you, Dan, just like you..."

"Ja kun mulla on jo 12-vuotiaasta ollut varmuus että Raamattu on totta ja muu on eksytystä, niin siinä ei silloin isommin leuhotella ja höngitä milloin minkäkin opin piirissä sattuu huvittamaan."

Tämä selittikin paljon. Lapsuuden leikit ovat seuranneet aikuisikään.

"äiti 44v"
Älä nyt itseesi ota. Minä olen tottunut käsittelemään maailmaa älyn ja tiedon enkä perusteettomien uskomusten kautta. Ymmärrän kyllä että se voi tuntua turhauttavalta, jos itse on tottunut uskomaan sokeasti mihin sattuu. En minä sillä mitään pahaa tarkoita. En vain kykene luopumaan älystäni ja olemaan tarpeeksi ajattelematon muuttuakseni uskovaiseksi.
En tosiaan ota itseeni. Enkä minäkään ole aikonut älystäni luopua. Silti näköjään uskominenkin onnistuu eikä ole älyn kanssa ristiriidassa. Paitsi että evoluutio-oppiin en usko, se on älynkin kanssa törmäyskurssilla :)

Ja kuten juuri tuolla sanoin, en tosiaankaan ole IKINÄ "tottunut uskomaan sokeasti mihin sattuu". Ei sitten sinnepäinkään! Lapsena en uskonut edes opettajia enkä vanhempiani. Ainoa auktoriteetti joka minua ei vituta on Raamatun kolmiyhteinen Jumala.

"vieras"
"Ja kun mulla on jo 12-vuotiaasta ollut varmuus että Raamattu on totta ja muu on eksytystä, niin siinä ei silloin isommin leuhotella ja höngitä milloin minkäkin opin piirissä sattuu huvittamaan."

Tämä selittikin paljon. Lapsuuden leikit ovat seuranneet aikuisikään.
Olen uskovainen ja yhtä asiaa ihmettelen ateisteissa: Miksi he ovat aina niin katkeria ja pilkallisia?

[QUOTE="äiti 44v";22394693]En tosiaan ota itseeni. Enkä minäkään ole aikonut älystäni luopua. Silti näköjään uskominenkin onnistuu eikä ole älyn kanssa ristiriidassa. Paitsi että evoluutio-oppiin en usko, se on älynkin kanssa törmäyskurssilla :)

Ja kuten juuri tuolla sanoin, en tosiaankaan ole IKINÄ "tottunut uskomaan sokeasti mihin sattuu". Ei sitten sinnepäinkään! Lapsena en uskonut edes opettajia enkä vanhempiani. Ainoa auktoriteetti joka minua ei vituta on Raamatun kolmiyhteinen Jumala.[/QUOTE]
Juurihan sinä sanoit että olet lapsesta asti uskonut. Eli lapsesta asti tottunut uskomaan. Ja usko on sokeaa, koska se ei pohjaudu tietoon. Ergo, olet lapsesta asti tottunut sokeasti uskomaan.

[QUOTE="vieras";22394701]Olen uskovainen ja yhtä asiaa ihmettelen ateisteissa: Miksi he ovat aina niin katkeria ja pilkallisia?[/QUOTE]
Kannattaa varmaan kysyä ateisteilta, itse kun en tunnusta sitä ajatussuuntaa.

Tosin pilkallisuuden syyksi veikkaan ihan hatusta vetämällä sitä, että aikuiset ihmiset uskoo puhuviin käärmeisiin ja muihin lauantaiaamun piirrettyjen materiaaliin. Koita nyt sellaiseen suhtautua vakavasti.

Viimeksi muokattu:
"äiti 44v"
Nyt kyllä kiinnostaisi tietää mikä tekee skientologien jorinoista yhtään sen hullumpia tai hirveämpiä kuin kristittyjen? :D Samaa paskaa, eri persereikä.
No sun pitää rukoilla Jumalalta että sinä saat tuon eron selville, en minä ihmisenä voi aivopestä sinua uskomaan samoin kuin itse asian näen.

Tässäkin taas tulee todistettua että käännyttäminen ei onnistu ihmisvoimin ellei Jumala kutsu ihmistä (etsikkoaika, onko käsite tuttu?). Silloin voi usko syntyä, mutta vastentahtoiselle ei.

[QUOTE="vieras";22394723]Dechs: Mikä sinä sitten olet? Uskovaisena mulla on elämässä onni, ilo ja riemu. En tarvitse pilkata muita. Miksi sinä pilkkaat?[/QUOTE]
Lue viestiketjusta, en aio selittää sitä erikseen jokaiselle joka tekee tietämättömyydestä (=uskosta) ylpeyden aiheen.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22394664]Ala hataanny, yritin vain olla nasaviisas, "just like you, Dan, just like you..."[/QUOTE]

... että pikku vittuilusi ei auennut minulle vieläkään.

Etkös sinä ole jonkunsortin kristitty uskovainen? Vai sotkenko johonkin toiseen kolmikirjaimiseen nimimerkkiin?

[QUOTE="äiti 44v";22394733]No sun pitää rukoilla Jumalalta että sinä saat tuon eron selville, en minä ihmisenä voi aivopestä sinua uskomaan samoin kuin itse asian näen.

Tässäkin taas tulee todistettua että käännyttäminen ei onnistu ihmisvoimin ellei Jumala kutsu ihmistä (etsikkoaika, onko käsite tuttu?). Silloin voi usko syntyä, mutta vastentahtoiselle ei.[/QUOTE]
Samoin, toivon että harjoittelemalla pääset yhteyteen thetanisi kanssa ja Xenu kirkastaa mielesi.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22394670]Totta kai kostaa. Liity äkkiä kirkkoon, niin home katoaa ja lapsi paranee.

Terveisin uskovaisiin vittuuntunut pakana =)[/QUOTE]

Vieläkö olet täällä!?

Me on täällä yön yli mietitty sun kämpän HOMEONGELMAA!!!

tsirpukka harmaana
[QUOTE="vieras";22394701]Olen uskovainen ja yhtä asiaa ihmettelen ateisteissa: Miksi he ovat aina niin katkeria ja pilkallisia?[/QUOTE]

Hmm,sit sie et oo varmaan tavannutkaan kuin muutaman ateistin...
Mie oon ateisti enkä ole tippaakaan pilkallinen saati katkera :).

[QUOTE="vieras";22394760]Ja nyt sitten kritisoit minua? Jos olen ylpeä, miksi tuomitset minut ja osoitat sillä tavalla olevasi jotenkin parempi kuin minä? Oikeastaan uskova voi olla ylpeä vain heikkoudestaan.[/QUOTE]
Usko ei ole mikään hyvä asia, josta pitäisi olla ylpeä. Usko tarkoittaa, että ei tiedä, mutta uskoo jotakin vailla tietoa tai loogista päättelyä. Usko on tietämättömyyden kierouttamista hyveeksi.

Millä muulla tavalla tuon kuvauksen ihmiseen pitäisi suhtautua kuin tuomiten? Minä uskallan sanoa "en tiedä". Sinä et, vaan sen myöntämisen sijaan uskot sokeasti johonkin. Kuten mainittu: Yrität saada omasta tietämättömyydestäsi jotakin ylpeyden aihetta, siinä missä hyvällä itsetunnolla varustettu tasapainoinen ihminen kykenisi myöntämään ettei tiedä.

"vieras"
Samoin, toivon että harjoittelemalla pääset yhteyteen thetanisi kanssa ja Xenu kirkastaa mielesi.
Dechs: Juuri näitä sinun kirjoituksiasi ihmettelen. Sävysi on jatkuvasti pilkallinen. Olen tavannut samaa muissa "ateistisesti" uskovissa. Miksi haluat pohjimmiltasi aiheuttaa ihmisille pahaa mieltä näillä kirjoituksillasi? Vai etsitkö oikeasti Jumalaa? Jumala teki uskon niin helpoksi, että lapsikin voi sen löytää. Siihen ei tarvita älyä. Ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Herraan Jeesukseen. Itse en meinaa "älyltäni" välillä käsittää tätä. Jumala halusi pelastaa koko maailman, ei ainoastaan älykkäitä.

zx
[QUOTE="äiti 44v";22394754]... että pikku vittuilusi ei auennut minulle vieläkään.

Etkös sinä ole jonkunsortin kristitty uskovainen? Vai sotkenko johonkin toiseen kolmikirjaimiseen nimimerkkiin?[/QUOTE]

En toivoisi sita paivaa tulevan ,etta- kayttaakseni Sinun sanoja- vittuilisin Sinulle.
Yep, olen jonkin sortin uskis.
Paljon niinkuin Sina, mutta huomattavasti tyhmempi .

[QUOTE="vieras";22394804]Dechs: Juuri näitä sinun kirjoituksiasi ihmettelen. Sävysi on jatkuvasti pilkallinen. Olen tavannut samaa muissa "ateistisesti" uskovissa. Miksi haluat pohjimmiltasi aiheuttaa ihmisille pahaa mieltä näillä kirjoituksillasi? Vai etsitkö oikeasti Jumalaa? Jumala teki uskon niin helpoksi, että lapsikin voi sen löytää. Siihen ei tarvita älyä. Ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Herraan Jeesukseen. Itse en meinaa "älyltäni" välillä käsittää tätä. Jumala halusi pelastaa koko maailman, ei ainoastaan älykkäitä.[/QUOTE]
Ai, että kun joku uskovainen ilmoittaa rukoilevansa puolestani, se on ihan ok. Mutta kun minä toivotan hänelle Xenun siunausta, se onkin paha? Hienoa kaksinaismoralismia, kyseessä kuitenkin kaksi yhtä järkevää uskonjärjestelmää. Mikset tarttunut äiti44v:n viestiin pilkallisena, vaikka sen sisältö oli käytännössä sama?

"vieras"
Usko ei ole mikään hyvä asia, josta pitäisi olla ylpeä. Usko tarkoittaa, että ei tiedä, mutta uskoo jotakin vailla tietoa tai loogista päättelyä. Usko on tietämättömyyden kierouttamista hyveeksi.

Millä muulla tavalla tuon kuvauksen ihmiseen pitäisi suhtautua kuin tuomiten? Minä uskallan sanoa "en tiedä". Sinä et, vaan sen myöntämisen sijaan uskot sokeasti johonkin. Kuten mainittu: Yrität saada omasta tietämättömyydestäsi jotakin ylpeyden aihetta, siinä missä hyvällä itsetunnolla varustettu tasapainoinen ihminen kykenisi myöntämään ettei tiedä.
Tuo tietämättömyyden kierouttaminen hyveeksi, mitä tarkoitat sillä? Usko ei ole tietämättömyyttä. Oikeastaan tieto ei ole stabiili asia, mutta Jumala on alfa ja omega, alku ja loppu. Haluan uskoa johonkin stabiiliin. Lisäksi Jumala on minulle psyykkisesti turva.
Olen nähnyt, miten usko Jeesukseen on muuttanut ihmisten elämiä. Kaverini isän alkoholin käyttö loppui ja perheen elämä stabilisoitui.
Uskoni ei ole edes sokeaa, vaan olen saanut Jumalan olemassaolosta monia todisteita niissä tilanteissa, joissa olen tarvinnut lohdutusta. Minulle on sanottu juuri ne sanat, mitä olen siinä hetkessä tarvinnut kuulla. Jopa lähes joka kerta kun käyn omassa kirkossani, saan kuulla saarnassa ajatuksia, joita olen pohtinut edellisellä viikolla tai joiden kanssa olen taistellut!

"äiti 44v"

Uskovilla ei ole todisteita mutta heillä on usko ja sen mukanaan tuomat henkilökohtaiset todisteet. Jotka tosin avautuvat vain heille, niitä ei voi ateisteille todisteina esitellä.

Ateistilla ei ole uskoa eikä todisteita. Mitä tuollaisessa pattitilanteessa muuta jää jäljelle kuin pilkallisuus ja viha uskovia kohtaan? Kyllähän ateistikin käsittää, kun levollisen myhäilevän uskovaisen tapaa, että tuolla uskiksella on hitto soikoon jotain näköjään kuitenkin, mitä minulla ei ole. Näkyy sillä joku rauha olevan, mitä itse ei ole löytänyt mistään tieteestä tai muualta. Ja ottaahan tämä havainto tietenkin kupoliin.

Mutta kun ateistin ajattelun "tieteellinen" lähtökohta on se että Jumalaa ei ole, niin mieleen ei juolahda että "mä haluun Jeesuksen kans". Jäljelle jää vittuilu ja pilkka. Halutaan ottaa toiseltakin pois se, mitä itse ei tahdota saada.

"vieras"
Ai, että kun joku uskovainen ilmoittaa rukoilevansa puolestani, se on ihan ok. Mutta kun minä toivotan hänelle Xenun siunausta, se onkin paha? Hienoa kaksinaismoralismia, kyseessä kuitenkin kaksi yhtä järkevää uskonjärjestelmää. Mikset tarttunut äiti44v:n viestiin pilkallisena, vaikka sen sisältö oli käytännössä sama?
Koska aistin, että sinä olet oikeasti etsimässä totuutta. Et kirjoittaisi muuten ilma rakkautta.
Ja voin todella tunnustaa, olen varmasti kaksinaismoralisti yms. Olet varmasti oikeassa kirjoittamissasi asioissa minusta. Mutta minua kiinnostaa se, miten sinä voit?

"äiti 44v"
Juurihan sinä sanoit että olet lapsesta asti uskonut. Eli lapsesta asti tottunut uskomaan. Ja usko on sokeaa, koska se ei pohjaudu tietoon. Ergo, olet lapsesta asti tottunut sokeasti uskomaan.
Mutta en mihin tahansa ole "tottunut uskomaan".

Ja tuonkin että Raamattuun uskon, sen päättelin järjellä. Katsoin mitä kirjassa lukee ja miltä maailmassa näyttää ja se oli siinä. Tietoinen "ratkaisu".

Ja en ole ihan varma että olinko 12v vai 13v vai 14v mutta hyvissä ajoin ennen riparia kuitenkin. Ja riparillekin menin sillä mielin että "nyt haluan tulla uskoon" mutta mitään ei kolahtanut. Ei nuo evlutleipäpapit oikein hommiansa osaa :D

Munsiskokin oppi riparilla vain tupakoimaan!!

...
Hahaa! Vai tällaisia ketjuaja taas, kun tänne kurkkaan.

[QUOTE="vieras";22394804]Jumala halusi pelastaa koko maailman, ei ainoastaan älykkäitä.[/QUOTE]

Niinpä niin. Täydentäisin vain sen verran tässä, että tahtoi pelastaa meidät kaikelta - ei esim. vain turhan älykkäiltä... ;)

Yhteistyössä