Kosmetologi paikalla, kysy!

  • Viestiketjun aloittaja kosmetologi
  • Ensimmäinen viesti
äiti
mulla on kulmakarvojen nyppimisestä ns. kovettunut ja ryppyyntynyt iho kulmakarvojen yläpuolella, osaatko yhtään aavistaa miksi tuollaista muodostuu? Pelkään, että kohta iho on kuin norsunnahkaa?

Entä mikäs on parashoitotuote herkälle, auringossa palavalle, 35-v. murrosikäiselle finninaamalle paras rasva, jonka nassu on kuitenkin T-alueelta rasvoittuva
 
kosmetologi
Alkuperäinen kirjoittaja po:
Mulle on jäänyt suurentuneet ihohuokoset nuoruuden aknen jäljiltä. Pienenevätkö ne ikinä vai onko minulla loppuelämän ajan suurentuneet huokoset tuossa poskissa/nenän vierustoilla? Ikää nyt 23v. Kosmetologilla olen kolme kertaa käynyt nyt aikuisiällä.
Eri ihotyypeissä on erikokoiset huokoset. Mitä kuivempi iho, sitä pienemmät huokoset ja koska sulla on ollut akne, huokoset ovat suuret. ihotyyppi voi muuttua iän karttuessa, jolloin huokosetkin pienenevät.
 
kosmetologi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mulla on kulmakarvojen nyppimisestä ns. kovettunut ja ryppyyntynyt iho kulmakarvojen yläpuolella, osaatko yhtään aavistaa miksi tuollaista muodostuu? Pelkään, että kohta iho on kuin norsunnahkaa?

Entä mikäs on parashoitotuote herkälle, auringossa palavalle, 35-v. murrosikäiselle finninaamalle paras rasva, jonka nassu on kuitenkin T-alueelta rasvoittuva


Kuinka usein nypit kulmat? ihohan alkaa suojaamaan itseään jos rasitusta kohdistuu usein samaan paikkaan. Tämän takia jalkapohjiinkin tulee kovettumat niille aluille jotka rasittuvat eniten. Tämä voisi olla syy miksi iho alkaa kovettumaan kulman kohdalta. Kokeile laittaa nyppisen jälkeen kulmille voidetta. Myös jos nyppii usein ja tekee iholle jatkuvasti kiristys-löysäys liikettä, iho rypistyy. Harakanvarpaat ns. naururypyt syntyvät samasta syystä silmäkulmiin, kasvojen liikkeistä.

Rasvaa en uskalla lähteä suosittelemaan ihoa näkemättä, kannattaa kysästä kosmetologilta käydessäsi jossakin kemikaliossa/kosmetiikkaosastolla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mammabella:
Vielä yksi :)

Nypin kulmakarvat säännöllisesti ja aika usein koska omistan tuuheat sellaiset. Löystyykö iho vuosien saatossa tältä alueelta. Kiitos vastauksista!
Iho löystyy joka tapauksessa vanhetessasi. Sitä en osaa sanoa löystyykö niillä jotka kulmia säännöllisesti nyppivät enemmän. Hyvin mahdollista.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kosmetologi:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mulla on kulmakarvojen nyppimisestä ns. kovettunut ja ryppyyntynyt iho kulmakarvojen yläpuolella, osaatko yhtään aavistaa miksi tuollaista muodostuu? Pelkään, että kohta iho on kuin norsunnahkaa?

Entä mikäs on parashoitotuote herkälle, auringossa palavalle, 35-v. murrosikäiselle finninaamalle paras rasva, jonka nassu on kuitenkin T-alueelta rasvoittuva


Kuinka usein nypit kulmat? ihohan alkaa suojaamaan itseään jos rasitusta kohdistuu usein samaan paikkaan. Tämän takia jalkapohjiinkin tulee kovettumat niille aluille jotka rasittuvat eniten. Tämä voisi olla syy miksi iho alkaa kovettumaan kulman kohdalta. Kokeile laittaa nyppisen jälkeen kulmille voidetta. Myös jos nyppii usein ja tekee iholle jatkuvasti kiristys-löysäys liikettä, iho rypistyy. Harakanvarpaat ns. naururypyt syntyvät samasta syystä silmäkulmiin, kasvojen liikkeistä.

Rasvaa en uskalla lähteä suosittelemaan ihoa näkemättä, kannattaa kysästä kosmetologilta käydessäsi jossakin kemikaliossa/kosmetiikkaosastolla.
Nypin varmaan vähän liiankin harvoin eli missään tapauksessa ei kyllä voi olla kyse siitä, että liian usein nyppisin. Olen nyt laittanut silmänympärysgeelia.
 
Mua kiinnostaisi kosmetologin mielipide kysymykseeni... Joka oli edellisellä sivulla.

Ja muuten niistä mineraalimeikeistä. Marketin mössöt ei ole mineraalimeikkejä, mutta niitä saa sillä nimellä kutsua kun niissä on jotain mineraaleja. Oikeissa mineraalimeikeissä ei ole talkkia.
 
-Jonttu-
Mikä menee mielestäsi jopa alan ammattilaiselta yli hilseen?

Tässä työmaalla kävi taannoin eräs kauneushoitolayrittäjä, joka oli ostanut uuden kasvojen syväkuvauslaitteen. Näytti ohimennen omista kasvoistaan otettua kuvaa, jossa ennustettiin miltä ne kasvot näyttävät 7 vuoden kuluttua, jos samat tavat jatkuvat.
Olin ihan äimänä - miten muka kauneushoitolayrittäjän (joka taatusti käyttää myymiään tuotteita itsekin) naama oli kurttuinen, likainen ja vialla sieltä ja täältä siinä kuvassa?? Mun mielestä se laite on täyttä humpuukia! Jos edes kauneushoitolayrittäjä ei saa sillä koneella parempaa kuvaa kasvoistaan, niin miten muka asiakas saisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Miten hoidetaan naamaa, jossa on sekä finnejä että ryppyjä? Rasvaisen ihon hoitotuotteet yleensä kuivattaa liikaa ja ryppyvoiteet saa finnit kukoistamaan.
Samma här!
onko iho ns. hilseilevän rasvainen, pintakuiva? kannattaa kokeilla rauhoittavia, kosteuttavia naamioita (ei liian paksuja). Ihoa kannattaa käydä puhdistuttamassa säännöllisesti, esim. mikrohionnalla. Lymfahieronta on tälle ihotyypille hyvä (rauhoittaa ihoa ja poistaa ihon kuona-aineita). Ihoa kannattaa kuoria kotonakin, voidemainen kuorinta on hyvä. hyvät puhdistus aineet kaiken a ja o.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mua kiinnostaisi kosmetologin mielipide kysymykseeni... Joka oli edellisellä sivulla.

Ja muuten niistä mineraalimeikeistä. Marketin mössöt ei ole mineraalimeikkejä, mutta niitä saa sillä nimellä kutsua kun niissä on jotain mineraaleja. Oikeissa mineraalimeikeissä ei ole talkkia.
muakin kiinnostaisi.

Ja voin myös vastata kaikille näpyistä ja kuivasta ihosta kärsiville että kokeilkaa ruususuolaa. Jättäkää kaikki muut aineet pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mua kiinnostaisi kosmetologin mielipide kysymykseeni... Joka oli edellisellä sivulla.

Ja muuten niistä mineraalimeikeistä. Marketin mössöt ei ole mineraalimeikkejä, mutta niitä saa sillä nimellä kutsua kun niissä on jotain mineraaleja. Oikeissa mineraalimeikeissä ei ole talkkia.
muakin kiinnostaisi.

Ja voin myös vastata kaikille näpyistä ja kuivasta ihosta kärsiville että kokeilkaa ruususuolaa. Jättäkää kaikki muut aineet pois.
Olisko mitään linkkiä tuohon ruususuolan käyttöön? Oletan, että tarkoitit sen ulkoiseen käyttöön? :D Google ei ainakaan pikaisella haulla löytänyt mitään sen käytöstä ihonhoidossa :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mitä mieltä olet silikonien, parabeenien, denaturoidun alkoholin ja mineraaliöljyjen käytöstä ihonhoitotuotteissa?
Täytyy myöntää että en ole mikään huipputietäjä näissä asioissa, aiheesta meille on tulossa luento/koulutus toukokuussa.
Luonnonkosmetiikka on tietysti hyvä juttu, mutta synteettisessä kosmetiikassa on ainakin pienemmät allergiariskit. Järkikin sanoo että silikonin lisääminen tuotteeseen ei ainakaan ole hyvä juttu!

Meillä ei ole käytössä tällä hetkellä yhtään täysin luonnonkosmetiikka-sarjaa, mutta koulutukseen juurikin menemme jotta laajennamme tuotteitamme yhdellä luonnonkosmetiikka-sarjalla :)

Mutta ainakin pk-seudulla pelkästään luonnonkosmetiikka-hoitoloita on!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja =):
miten olis hyvä hoitaa ihoa ennen häitä? Koska kasvohoitoja ja minkälaisia?
Kannattaa käydä kasvohoidossa hyvissä ajoin ennen häitä, vaikkapa viikkoa ennen. Monet morsiamet tahtovat hoidattaa ennen häitä myös kädet ja jalat. Kasvohoito riippuu sinun ihotyypistäsi. Jos iho on hyvä kuntoinen, pelkkä piristävä kasvohoito riittää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pojalla mustapäitä nenässä. mitä niille voisi tehdä. olen yrittänyt puristaa varovasti, mutta ei tunnu lähtevän.
Ihoa kannattaa höyryttää ennen puristelua. Monilla nuorilla ihohuokoset ovat tosi pienet, joten mustapäiden puristelu on tosi hankalaa. Kuori iho, höyrytä ja sen jälkeen purista (sormenpäihin pienet paperipalat). Muistathan puristelun jälkeen puhdistaa ärtyneen ihon vaikkapa kasvovedellä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mikä menee mielestäsi jopa alan ammattilaiselta yli hilseen?

Tässä työmaalla kävi taannoin eräs kauneushoitolayrittäjä, joka oli ostanut uuden kasvojen syväkuvauslaitteen. Näytti ohimennen omista kasvoistaan otettua kuvaa, jossa ennustettiin miltä ne kasvot näyttävät 7 vuoden kuluttua, jos samat tavat jatkuvat.
Olin ihan äimänä - miten muka kauneushoitolayrittäjän (joka taatusti käyttää myymiään tuotteita itsekin) naama oli kurttuinen, likainen ja vialla sieltä ja täältä siinä kuvassa?? Mun mielestä se laite on täyttä humpuukia! Jos edes kauneushoitolayrittäjä ei saa sillä koneella parempaa kuvaa kasvoistaan, niin miten muka asiakas saisi.
Mä en ole tollasesta laitteesta koskaan kuullutkaan mutta kuulostaapa älyttömältä..

Jonkun verran asiat menevät yli hilseen. Itse en edelleenkään usko, että nämä. sähköimpulssihoidot kiinteyttävät esim. reisiä. Näitä laitteita todella on käytössä joissakn hoitoloissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ripsipulma:
Alkuperäinen kirjoittaja ripsipulma:
mulla ripsessä pari kaljua länttiä..ilmeisesti rikkoutuneen taivuttimen syytä..kuinka kauan kestää, että uudet ripset kasvaa?
hö, mulle ei vastattu :(


Tämä on aika yksilökohtaista, ihan kuin hiustenkin kasvu. Luulisi jo parissa viikossa tapahtuvan.
 
kokkikolmonen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ripsipulma:
Alkuperäinen kirjoittaja ripsipulma:
mulla ripsessä pari kaljua länttiä..ilmeisesti rikkoutuneen taivuttimen syytä..kuinka kauan kestää, että uudet ripset kasvaa?
hö, mulle ei vastattu :(


Tämä on aika yksilökohtaista, ihan kuin hiustenkin kasvu. Luulisi jo parissa viikossa tapahtuvan.
ripset ei todellakaan kasva parissa viikossa :D itse en ole edes kosmetologi ja tiedän tämän, ripsien kasvu voi kestää jopa 4kk, mutta yleensä kasvavat 2kk takaisin.
 
Tyttö etelästä 13 vuotta
Nypin juuri äsken kulmakarvojani koska ne olivat minusta rumat. Nyt niistä tuli liian ohuet ja yhdessä kohdassa on esim 2 karvaa, mutta leikkasin yläpuolelta ja alapuolelta.
Käytin kynsisaksia. Kasvavatko kulmakarvani takaisin ja kuinka kauan siinä menee?
 

Yhteistyössä