Koskeeko synnytyssupistukset AINA!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hömelö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hömelö

Vieras
Eli kuten otsikko kuuluu, koskeeko ne aina kovasti? Säännöllisiä supistuksia yli tunnin ajan 10 min välein, mutta ei kovinkaan kipeitä. 42. rv menossa, ja limatulppa tuli mielestäni eilen.. Voisko olla synnytyssuppareita vai vaan jotain harjotusta.. :/

Ei koske. Mulla alkoi esikoisesta ekat supparit 12 tuntia ennen lapsen syntymää, mutta vasta puoli tuntia aikaisemmin muuttuivat kivuliaiksi. Ja mulla ei ollut silloin mitään kivunlievitystä. Nukuinkin suurimman osan koko synnytyksestä.

mulla nyt rv41 ja on 24 tuntia supistellu 10 min välein.. välilä enemmän ja välillä ihan vähän..
aamulla käyty näytillä synnärillä josta passittivat kotiin...
kauankohan tässä viel menn :/

Alussa eivät, mutta loppua kohden kyllä, eli omalla kohdalla
sanoisin että vikat pari tuntia koski, mutta sen kyllä kestää
kun tietää että ne kivut loppuvat kuin seinään, kun vauva syntynyt :)

No mä siis jo toivoisin et nää alkas sattua, että tietäs et pääsee tositoimiin :D Odottavan aika on pitkä. Kipua en pelkää, mutta synnytystä odotan ku kuuta nousevaa.. ja toivon et käynnistys itestään ettei menis käynnistykseen joka jo kohta odottelee. Lähellähän se jokatapauksessa on, vaan ku ei jaksas enää vaan ootella ja ootella...

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
jos ne ei koskis niin ei ois keksitty epiduraalia tai muita spinaaleja...

..Niinpä mä kysyinkin että koskeeko ne AINA, en mä väittäny ettei ne koskaan koskis. Halusin kuulla että onko niitä, joilla ne ei ois koskenu ollenkaan. Jotkut sitten ei vaan osaa olla vastaamatta typeriä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hömelö (ap):
No mä siis jo toivoisin et nää alkas sattua, että tietäs et pääsee tositoimiin :D Odottavan aika on pitkä. Kipua en pelkää, mutta synnytystä odotan ku kuuta nousevaa.. ja toivon et käynnistys itestään ettei menis käynnistykseen joka jo kohta odottelee. Lähellähän se jokatapauksessa on, vaan ku ei jaksas enää vaan ootella ja ootella...

Jos ne supistukset on säännöllisiä ja niitä on tullut jo jonkin aikaa, niin voisit mennä varmaan näytille / tyrkylle synnärille, jos se kohdunsuu ois kypsä ja silleen, niin ne vois ehkä antaa vähän "vauhtia", kun kuitenkin olet jo ns. yliajallakin.

Jos ovat olleet pitkään säännöllisiä kuitenkin, niin lähtisin näyttämään niitä synnytysvastaanotolle. Tiedän kaksi ihmistä, joilla ollut täysin kivuton synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kipukin on niin subjektiivinen kokemus, ettei toisten kokemuksista voi itse päätellä oikein mitään.

Ja aika tuppaa kultaamaan muistot =)

Tottta, jokainen kokee ne tavallaan ja toisilla iso kipukynnys. Omani olleet rauhallisia, pitkiä, ilman kivunlievitystä. Tosin jossain välissä olen ajatellut että hullu kun taas täällä mutta kuitenkin hallinnassa.

Kätilönä en ole vielä yhtään synnyttäjää tavannut jolla olisi ollut kivuttomia mutta silti tehokkaita supistuksia.
Kivun skaalaa taas olen nähnyt laidasta laitaan ja myös kipuun asennoitumisessa on eroja joka myös vaikuttaa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Ei koske joo ,mä oli 8cm AUKI kun sairaalaan menin eikä tuntunu missään...No suoraan saliin ja alkoihan se sit vähän tuntuakin ,mutta oli nopeasti ohi...

minulla taas ensimmäisessä synnytyksessä oli puolen vuorokauden ajan "iisejä" supistuksia, joiden väli oli maksimissaan 10min. kun synnärille sitten mentiin, oli kohdunsuu huiketa puoli senttiä auki... ja siitä meni vielä yli 10 tuntia, että vauva syntyi. mutta supistukset kyllä muuttuivat lähempänä synnytystä kunnolla kivuliaiksi! en ole itse kuullut kenestäkään, jolla olisi ollut täysin kivuttomia supistukset loppuun asti.

Yhteistyössä