Koskaan aiemmin ei tämä töihin lähtö ole tuntunut näin vaikealta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on ihana tytär, joka on nyt 1,5 -vuotias. Itsestä tuntuu että nyt olisi aika palata töihin tienaamaan. Silti tuntuu vaikealta tämän asian toteuttaminen. Miten se käytännössä onnistuu, lapsi vaan hoitoon ja äiti töihin.. Kuulostaapa helpolta mutta ei kuitenkaan. Mies on säännöllisessä työssä mutta tekee paljon ylitöitä. Minä 3-vuorotyössä. Tukiverkkoja ei ole ollenkaan. En jaksa enää olla kotonakaan muttei tuo töihin lähtö tunnu helpoltakaan. Miten teillä muilla on mennyt töihin palaaminen esikoisen jälkeen? Onko lapsi sairastellut aluksi paljon? Miten siihen on suhtauduttu? Entä omat tuntemukset?

Kuulostaa aika pahalta yhtälöltä tuo miehen ylityöt ja sinun vuorotyö.. Voisko mies jättää ylityöt välillä tekemättä? Voi meinaan olla, että hakemiset ja viemiset vaikeutuu huomattavasti, jos ette saa paikkaa ympärivuorokautisesta.. Meillä on tulevaisuudessa melko samanlainen tilanne, mutta mummo apuna hakemisissa..

Ei onnistu että mies jättäisi hommia tekemättä, on pienessä firmassa töissä ja hänen panostus on tärkeä. Ei saada paikkaa ympärivuorokautisesta koska miehellä on säännöllinen työ.

Palasin kahden lapsen jälkeen 4v kotonaolon jälkeen töihin. Mies tekee jatkuvaa viisivuoroa ja itse aamua ja iltaa. Raskasta oli aluksi, mutta plussaa on että lapset ei hoidossa kun 10päivää kuukaudessa. Nuorempi täyttää kyllä kolme. En olisi voinut viedä vielä hoitoon ja olla erossa pienemmästä.