Koska sinulla oli viimeksi lapsivapaayö?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Helmikuussa oli yksi yö, kun vietiin esikoinen hoitoon siksi, koska aamulla piti tosin aikaisin lähteä synnärille käynnistykseen.

Saataisiin kyllä lapset mummolle yöksikin, mutten näe siinä mitään järkeä ilman pakottavaa syytä.

Neljä viikkoa sitten, olen yh. Ihmettelen vähän lapsivapaitten öitten kaipaamista, koska en koe että siinä itse "hyötyy" mitään, koska silloinhan aika menee nukkuessa. Enemmän nautin siitä, että lapset ovat muutaman tunnin vaikka lastenhoitajan kanssa ja voin käydä ihan rauhassa kaupoilla, teellä kahvilassa, harrastamassa liikuntaa jne.

"vieras"
Joskus keväällä oltiin miehen kanssa yks yö kylpylässä. Sekin niin et lapset oli päivän kaverilla ja yöksi tuli sit eri hoitaja kotiin.
Eli siis naimisissa ja 6 lasta.
Lomalle lähdettäis heti jos saatais lapsille hoitaja.

Neljä viikkoa sitten, olen yh. Ihmettelen vähän lapsivapaitten öitten kaipaamista, koska en koe että siinä itse "hyötyy" mitään, koska silloinhan aika menee nukkuessa. Enemmän nautin siitä, että lapset ovat muutaman tunnin vaikka lastenhoitajan kanssa ja voin käydä ihan rauhassa kaupoilla, teellä kahvilassa, harrastamassa liikuntaa jne.
Yleensä olen samaa mieltä tästä, eli itsekin koen hyödyllisemmäksi sen päiväsajan kun pystyy tekemään mitä ikinä nyt ilman lapsia haluaakin tehdä. Tai sitten illan, niin että otetaann lastenhoitaja kotiin ja päästään miehen kanssa kaksin ulos, palataan sitten yöllä kotiin lasten jo nukkuessa.

Mutta kieltämättä tänä aamuna tuli mieleen että lapsivapaa yö olisi ollut poikaa. :D Eilisen iltavuoron jälkeen olin aika väsynyt mutta silti uni ei meinannut tulla, joten nukahtaminen kesti. Sitten aamuneljäna ikoihin esikoinen heräsi itkemään ja menin hänen viereensä joksikin aikaa. En saanut siinä nukuttua joten palasin takaisin omaan sänkyyn mutta taaskaan unta ei kuulunut. Vasta kuuden pintaan kun olin nukahtamisen rajalla, esikoinen sitten päättikin herätä...

olisi kyllä joskus kiva
Taitaa olla puoli vuotta viime kerrasta. Ei ole oikein ottajia... Isovanhemmat tulevat kyllä mielellään lapsia katsomaan ja vahtivatkin tunnin-pari (kunhan varaus on tehty kuukausia etukäteen) mutta yöksi eivät oikei tahdo ottaa. Ja parisuhteessa olen, lapsia kaksi.

Yh myöskin
Olen kahden lapsen yh, lapset 4v ja 2v ja viimeinen lapseton yö on ollut kun olin synnytyssairaalassa synnyttämässä öiseen aikaan tätä pienintä, joka syntyi aamulla. Sitä edeltävät yöt ilman lapsia oli ennen kuin esikoinen oli syntynyt.

Viimeksi oli ti-ke yönä. Olen parisuhteessa. Meillä on siinä mielessä ihan hyvä tilanne, että saamme lapsen aina hoitoon vaikka yöksi, jos on tarvis.

Emme kyllä enää kovin usein käy missään yöreissuilla, baarikuviot ym.ovat jääneet jo aika pitkälti taakse. Tietysti jos on ystävien juhlia, hyviä keikkoja jne. niin silloin yöhoito on edelleen tarpeen.

Minulla oli heinäkuussa, kun olin polttareissa toisella paikkakunnalla. Mies oli lapsen kanssa kotona. Sitä ennen ei ole ollut lapsen syntymän jälkeen.. Meillä tuo taapero niin huono nukkuja, ettei olla vielä edes harkittu jättää sitä kenenkään riesaksi. Muutenkaan meillä ei ole täällä lähimaillakaan ketään, jolle edes saisi yöhoitoon... Olen monesti miettinyt tätä, että varmasti rankkaa olisi jos ei olisi tuota miestä jakamassa arkea. Ja meillä kuitenkin vain yksi lapsi.. Eli kunnioittava hatunnosto kaikille yh:ille, ja jaksamista arkeen! :flower:

"vieras"
muistaakseni kolme viikkoa sitten oli lapsi mummolla hoidossa. yleensä kerran kuukaudessa on yötä hoidossa, saataisiin vaikka joka viikko, siitä onnekkaita ollaan. ja parisuhteessa olen.

"vieras"
Lapsivapaayö? Vierastan koko termiä, en sellasta ennen ole kuullutkaan. Viimeksi olen ollut n. 2 vuotta sitten yhden yön erossa lapsesta ja perheestä. Olin sairaalassa. Töiden vuoksi olen joskus joutunut olemaan pitempiäkin aikoja erossa. Onneksi en vähään aikaan.

Minusta on ihan ok, että lapsi käy silloin tällöin yökylässä esim. mummolassa tai vähän isompana kavereilla silloin, kun lapsesta itsestään tuntuu kivalta mennä!

Mulla oli ma-ti yö,mutta meni ihan pipariksi,kun lapsi tuli illalla kipeäksi,mietin jo moneen kertaan et pyydänkö tuomaan kotiin ja itkin täällä,kun en saanut olla sairaan lapseni lähellä. No sain sit olla,nyt on ekaa kertaa sen ma jälkeen pois kotoa,lähti isänsä kanssa mummolaan. Oon yh. Isällä päihde-ongelma,ei siis saa yötapaamisia. Mulla tukiperhe,mut nyt niilläkin sellainen tilanne et pystyy jouluun asti ottaan vaan yhdeksi yöksi. Mun äiti ei tod mielelellään ota,mut kun on nähnyt kuinka väsynyt oon ollut on sit ottanut 2 kertaa. Eli mulla nyt lapsivapaa yö 1 kk ja kyllä mä enemmän kaipaisin,ton uhmiksen kanssa joka vielä on huonosti nukkuja ja aamuvirkku. herätään 6-6.30.

voivoi
[QUOTE="poikia3";22055131]Mulla on kuopus 5 v, ja hänen syntymänsä jälkeen lapsivapaayö mulla oli, kun olin n. 1,5 vuotta sitten työmatkalla ulkomailla. Sitä edeltävä lapsivapaa oli hänen syntymäyönsä, ja sitä edeltävä, kun sain keskenmenon.

Meidän lapset eivät yökyläile koskaan![/QUOTE]

Lapsiparat.

Yhteistyössä