Koska sinulla oli viimeksi lapsivapaayö?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
kaksi viikonloppua kuukaudessa mies vie muksun mummolaan toiselle puolen suomea ja mie jään kotiin ihan ypösen yksin. Vuoroin vieraissa. siis että miehellä on kans vapaita viikonloppuja, joskus mennään yhessä koko porukka

"vieras"
viime viikonloppu kokonaan ja taas huomisesta sunnuntaihin. eli yleensä vaikka kerran viikossa jos tahdon.
Miten maltat antaa noin usein lapsiasi yökylään? Eivätkö he ikävöi isiä+äitiä? Oma tyttöäni en voisi noin usein antaa yökylään... Eihän me nähtäisi ikinä toisiamme :( Tietysti on eriasia, jos olet esim. kotiäitinä ja olet muuten paljon lastesi kanssa :)

"äSSä"
Esikoinen täyttää tässä syksyllä 6v ja viimeisin täysin lapsivapaa yö on ollut se ekan vekaran syntymää edeltävä yö. Toiveissa on, että ehkäpä "jo" tämän vuoden puolella saataisiin kaikki kolme kultsia (6v, 4v ja 2v) yökylään isovanhemmille ja avomiehen kanssa yhteistä aikaa.

[QUOTE="vieras";22055177]Miten maltat antaa noin usein lapsiasi yökylään? Eivätkö he ikävöi isiä+äitiä? Oma tyttöäni en voisi noin usein antaa yökylään... Eihän me nähtäisi ikinä toisiamme :( Tietysti on eriasia, jos olet esim. kotiäitinä ja olet muuten paljon lastesi kanssa :)[/QUOTE]

no en aina malttaisikaan, mutta toista lasta olivat vanhempani pyytäneet mökille (oli 6 päivää) ja toinenkin pyydetiin viikonlopuksi toisille isovanhemmille, olivat keskenään sopineet siitä lapsen kanssa jo aiemmin. huomiseksi minulla on aiemmin sovittu mökkireissu, jonka kutsusssa luki, että juhlimme ilman lapsia eli kaikki jättävät lapsukaiset kotiin.

olen yh ja työssäkäyvä mutta olemme tietysti illat tiiviisti yhdessä aina. lapsista riittää kyllä muillekin ja ovat aina olleet hoidossa isovanhemmilla paljon.

viime marraskuussa olin työporukan kans kylpylässä, silloin oli viimeks, sitä edellisen kerran..öö..en muista.. (tosin noi tytöt 5 ja 13v on olleet paljonkin yökylässä tässä välissäkin, mut esikoinen on ollu kotona, mut kai sekin lapseks lasketaan )

Meillä
Lapsi reilu 2 v ja yhtään yötä en ole ollut erossa lapsestani. Mies kaksi työn takia. Ulkopuolisen hoidossa (sukulaisen kylläkin) 3 kertaa parin tunnin ajan, kun olen ollut lääkärissä. En osaa enää kaivata lapsivapaata yötä, mutta yksi ilta olisi jo jotakin.

Ei oo koskaan ollut yön yli hoidossa (on vasta 1 v. 7 kk), mut mitä tarkottaa lapsivapaayö? sitäkö, ettei tarvi lapsen takia herätä? En ole yhtään yötä ollut eri paikassa kuin tyttö. Mies on ollut useamminkin poissa jossain, mut mä en.

Mut mulla on tommosia öitä aika usein. Ensinnäkään tirppa ei herää kovinkaan usein öisin ja jos herää, meillä käy normaalisti mies laittamassa sille tutin suuhun (paitsi jos mä satun olemaan muutenkin ylhääällä). =)

Viimeksi muokattu:
Lapsivapaa yö oli mulla viime joulukuun alussa, mutta silloin ei kyllä pidetty jalkoja pöydällä, vaan siivosin apinan raivolla koko kämpän ja laitoin jouluroippeet esille, ihan alusta loppuun käytin ajan tähän hommaan.

Mutta viikonloppuisin voin valvoa niin myöhään kuin itse haluan ja nousen myös sängystä vasta kun itse haluan. Meillä mies on aamun virkku ja huolehtii silloin muksuista.
Tuntuu oikeasti mukavalta kun kuulee miehen kieltävän muksuja tulemasta makkariin, kun äiti nukkuu, siellä voin vaikka kölliä ja lukea kirjaa. Hyvin hyvin harvoin tulee mies sanomaan, että lähtee pajalle, jolloin mun on noustava sängystä :D

Hmm... Viime viikolla taisin olla viimeksi yövuorossa töissä, mutta mahdetaankohan sitä laskea?

Mutta siis sellainen yö että olisin itse ollut vapaalla ilman lapsia, niin se menee tuonne 21.03.2005 asti eli esikoisen syntymää edeltäneeseen yöhön.

"vieras"
Miksi niin kovasti kaipaat eroa lapsestasi? Meillä 2 lasta ja yhdellä kädellä on laskettavissa lapsivapaat yöt 10 vuoden sisällä. Tuohan olisi luxusta jos 2,5 kk välein saisi omaa aikaa. Mutta toisaalta. Lapset ovat erossa meistä viikolla hoidon ja koulun takia, joten kyllä heillä on oikeus olla meidän vanhempien kanssa viikonloppuisin. Jos olisi vain kotona niin asia olisi varmasti eri.

"hippu"
Tais viimeksi olla n. pari kuukautta sitten ja seuraava taitaa olla sitten kun noi muuttaa kotoa pois.
Tähän asti mun äiti ja anoppi on noita ottanu yökylään kerran kuus, joskus useamminkin. Anoppi ei enää muutamaan vuoteen oo pystyny ihan pieniä hoitamaan (jalat huonona), mutta isommat on voinu sielä olla. Mun äiti on sitte hoitanu ensin tota keskimmäistä pienenä ja nyt kun se voi jo mennä anopillekin niin äiti on kattonu pienintä. Äiti alkaa vaan olla niin huonossa kunnossa ettei sille enää voi viedä hoitoon vaikka itse väittää jaksavansa mutta näänhän mä ettei jaksa. Siinäkin on sopeutumista ettei niitä lapsivapaita enää saa kun niihin on tottunut mutta sitä mä en ymmärrä kuinka mä selviän äitin kuolemasta? Ja luulen että sen aika on kohta.

Oliskohan sitä kuukausi.
Naimisissa olen ja kaksi lasta.
Mä olen kyllä silleen onnellisessa asemassa, että lapsilla on isovanhemmat ja kummit, jotka ottavat lapset hoitoon melkein milloin vaan. Nytkin mun vanhemmat on kyselleet millon lapset taas tulee.

Yhteistyössä