Koska saa yrittää vauvaa kaavinnan jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja marie71
  • Ensimmäinen viesti
marie71
Aurinkoista päivää!

Minulle tehtiin polyypin poistamiseksi kohdun kaavinta viime viikolla.
Sairaalasta lähtiessäni en saanut minkäänlaisia ohjeita jatkoon, joten nyt toivoisin että joku osaisi kertoa että saammeko yrittää vauvaa jo heti seuraavien kuukautisten jälkeen? (Jotka siis toivon mukaan tulevat ajallaan eikä kaavinta olisi sotkenut aikataulua).

Kiitokset avusta!
 
Pirrauta
vaikka lähetteen kirjoittaneelle lääkärille ja kysy, tai suoraan sairaalasta. Eikähön se ole luvallista heti sen jälkeen, kun paikkasi on todettu täysin tervehtyneiksi. Eikö sinulla ole jälkitarkastusta toimenpiteen jälkeen? Sen pohjalta tulee jatkoelämä rajoitteineen tai ilman.
 
marie71
Sepä se, kun ei ole jälkitarkastusta. On vain soittoaika kuukauden päähän, eikä minut kotiuttanut kätilö edes ollut varma pitääkö minun soittaa sairaalaan vai soitetaanko sieltä minulle. No, odotellaan sinne asti ja toivon että sitten muistaisin kysellä kaikki askarruttavat asiat ( tosi kiva kun istun avokonttorissa ).

Tätä tämä nykyajan sairaanhoito taitaa olla, täytyisi varmaan alkaa opiskella sairaanhoitoa niin tietäisi sitten itse mitä tarvitaan milloinkin.
 
Pirrauta
No jopas oli. Oma tilanteeni oli jo lähes 30 vuotta sitten, mutta tämän asian suhteen ihminen lienee ennallaan! Ihmisen biologiaa sen verran tunnen, että kudosten uusiotuminen kestää nuorella n. 3 viikkoa, joten minimissään sen verran pitää malttaa. Koska kyseessä on niinkin iso asia kuin sinulla, turvallisuussyistä odottaisin minä ainakin pari kuukautta, ennenkuin olisin turvallisin mielin.

Terve lapsi terveestä äidistä, näin sananlaskua muunnellen! Onnea yritykseen.
 

Yhteistyössä