koska on aika erota ja muuttaa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton äiti

Vieras
mistä tietää että nyt on se hetki kun kannattaa erota avopuolisosta ja muuttaa lasten kanssa pois?

mistä tietää ettei oo enää mitään pelastettavissa?

siitä jos asioita on vatvottu parikin vuotta eikä mikään muutu...siitä että ei tee enää mieli mennä halaamaan toista, siitä että ensimmäinen tunne kun toinen saapuu kotiin on pelkkä vitutus...

samaa mietin :( saman katon alla asutaan mutta muuta yhteistä ei ole kuin lapset (+asuntolaina). mies hyvä isä lapsille... omat tunteet miestä kohtaan viileät, olleet jo pitkän aikaa...kituutetaan vaan tällä, ahdistaa koko mies.

Jos tilanne on toi, eikä teillä ole tarkoituskaan tehdä mitään asioiden parantamiseksi, ettekä ole tyytyväisiä tilanteeseen, on parasta ottaa ero hyvän sään aikana. Ennenpitkäähän tuohon tulee jommallekummalle uusi ihastus kuvioihin mukaan (jollei jo ole) ja sitten se ero tulee olemaan kurjempi.

Pitää pohtia paraneeko elämänlaatu lapsilla ja itsellä. Jos paranee niin ero mutta jos huononee niin parempi viileät välitkin kuin vaikka lisääntyvät ongelmat. Myös pitää pohtia mitä elämältään haluaa. Haluaako olla parisuhteessa,sinkku vai yh äiti jne.

onhan tätä ollu jo kohta 3-vuotta. välillä saattaa tulla joku viikko että tuntuu että jospa tämä sittenkin menis parempaan mutta sitten taas palaa samaan vanhaan paskaan ja sitä voi kestää sitten taas useita kuukausia putkeen... en käsitä miten ihminen voi yhtäkkiä muuttua noin...

Tarvitseeko sanoa ääneen että lasten elämän laatu ei parane.
Uskooko joku täällä ihan oikeasti että suurimmassa osassa eroperheistä ero ei ole täysin negatiivinen asia lapsen kannalta ?

Pari vuotta tuntuu viileältä ? ei ole tunteita miestä kohtaan ?
Mitenkähän ne on ennen selvinnyt näistä tilanteista ?

Minkähän takia on YH-vanhempien määrä noussut räjähdysmäisesti tässäkin maassa ?

yksinhuoltajuutta en pelkää. Olin alunperin yksinhuoltaja kun tämän miehen tapasin. Nyt meillä on yksi yhteinen lapsikin.

En usko että tätä voi enää pelastaa. Enhän mä pysty muuttamaan miestäni takaisin sellaiseksi kun hän ennen oli.

Lapsilla olis todennäköisesti turvallisempi jos he asuisivat minun kanssani.

Tarvitseeko sanoa ääneen että lasten elämän laatu ei parane.
Uskooko joku täällä ihan oikeasti että suurimmassa osassa eroperheistä ero ei ole täysin negatiivinen asia lapsen kannalta ?

Pari vuotta tuntuu viileältä ? ei ole tunteita miestä kohtaan ?
Mitenkähän ne on ennen selvinnyt näistä tilanteista ?

Minkähän takia on YH-vanhempien määrä noussut räjähdysmäisesti tässäkin maassa ?

väitän että lasten elämän laatu voi parantua ! omieni kohdalla uskon näin tapahtuneen eromme vuoksi." kokonaisena" perheenä asuessamme lapset heräili öisin kun isä huusi äidille, yöllä vessaan mennessä saattoi wc olla isän oksennuksen vallassa, isä oli aina "kipeä" aamuisin eikä ennen iltapäivää kyennyt muuhun kun oksentamaan ja valittamaan "metelistä"... kavereita ei lapset halunnut kotiin tuoda kun ei tiennyt millä tuulella isi olisi. lisäksi äiti oli aina väsynyt ja hymytön, harvoin täysin lasten "saatavilla" ( mietti edellisen yön haukkuja ja miten osaisi isää mielyttää )... "Onneksi" mies sitten vihdoin kävi käsiksi ja äiti tuli järkiinsä ja otti lapset ja lähti...

No alkoholismi on eri asia kuin tunteiden muuttuminen. Siinä ei usein muu auta kuin ero, joskus silloinkaan ei sitä kaikki tajua. Oma lapsuuteni olisi ollut varmaan rauhallisempaa jos vanhemmat olisi tajunneet erota, mutta odotettiin että lapset olivat täysikäisiä...

onhan tätä ollu jo kohta 3-vuotta. välillä saattaa tulla joku viikko että tuntuu että jospa tämä sittenkin menis parempaan mutta sitten taas palaa samaan vanhaan paskaan ja sitä voi kestää sitten taas useita kuukausia putkeen... en käsitä miten ihminen voi yhtäkkiä muuttua noin...

On kuin meidän suhde. Itse olen miettinyt nyt jo eroa ja tein vapaamuotoisen erohakemuksen.

Meillä ei pelaa enää mikään. Kaupassa mies kulkee 10m perässä tai edessä ja mun pitäisi osata lukea ajatuksia siitä, että mitä syödään tai mitä mies on jo kärryihinsä kerännyt.

Raha-asioistaan on jo sulkenut mut pois. Meillä on hänen tili ja minun tili, joka on yhteisessä käytössä.
Minä hoidan kodin, lapset, koirat yms. Hän tekee ruuan ja siitäkin kehtaa valittaa. Ymmärtäisin, jos kokkaisi joka päivä a la carte-ruokaa, mutta ihan perusruokaa. Tein monta vuotta joka ainoa päivä ruoan ja mies valitti siitä aina. Nyt kieltäydyin tekemästä ja taas valitetaan.

Mieheni piikittelee yms. Viimeksi kilahdin siitä, kun mies oli kaveriansa auttamassa 4 viikonloppua peräkkäin ja sanoin, että lapsetkin haluaisivat olla välillä isän kanssa. Mies sitten vastasi et" Anteeksi, jos JOUDUT olemaan kotona lasten kanssa" ja vielä niin veemäisellä äänensävyllä. On nykyään muutenkin niin veemäinen.

Oikeastaan viimeinen pisara on se, että mies on alkanut raivoamaan lapsillekin. Mikään puhe ei auta ja otetaan välillä rajustikin yhteen lastenkasvatuksesta.
Tajusin, että eihän lasten tarvitse tuollaista sietää. Eikä myöskään mun. Olen meistä kuitenkin se vahvempi osapuoli, joka pärjää yksinään lasten kanssa. Joten miksi olla yhdessä? Tuota kysymystä olen miettinyt oikeastaan 6kk ja vastausta en löydä.

[QUOTE="nnn";24764452]No millä tavalla mies on muuttunut? Voiko olla fyysinen sairaus takana? Oletko itse ja asenteesi muuttuneet?[/QUOTE]

Sairaudesta en tiedä...

Sellaista jatkuvaa nälvimistä, vähättelyä ja vikojen etsimistä minusta. Mies ei koskaan kysy tai kerro mitään minulle ennen kuin tekee jotain päätöksiä jotka vaikuttaa myös minuun ja lapsiin.

Mitä itseeni tulee niin en usko että olisin mitenkään radikaalisti muuttunut. Muuta kuin olen itsenäistynyt ja oppinut sanomaan oman mielipiteeni ja pitämään kiinni myös siitä. Olen aina ollut tosi kiltti, herkkä ja ollut vaikea sanoa ei. Mutta koska miehen sukulaiset sekaantuvat joka asiaan ja päättäisivät muuten kaikesta olen joutunut hieman kovettumaan.

Miehelle en halua olla hankala haluaisin että me istuttais alas kun on jotain erikoista ja päätettäis asiat yhdessä se mikä on parasta meidän perheelle ja vain meille eikä aina olis jokin muu siihen sekaantumassa.

mekin ollaan aivan erimieltä mitä tulee lasten kasvatukseen. Mies on kokoajan uhkaamassa piiskalla ja sillä ei tunnu hermot olevan kovin hyvät. Saattaa pahimmassa tapauksessa toteuttaa uhkauksensa. Ei nyt tietenkään lasta hakkaa mutta kova läpsy pyllylle on mun mielestä jo liikaakin 2-vuotiaalle joka ei vielä kaikkea edes ymmärrä.

lisäksi mies on ilmeisesti valehdellut kaikille että talo on meidän yhteinen vaikka todellisuudessa talo on vain miehen nimissä.

en saisi olla kotona laiskottelemassa kotihoidontuella mutta sekään ei passaa että menisin töihin ja lapsi hoitoon.

[QUOTE="vieras";24764358]Jos tilanne on toi, eikä teillä ole tarkoituskaan tehdä mitään asioiden parantamiseksi, ettekä ole tyytyväisiä tilanteeseen, on parasta ottaa ero hyvän sään aikana. Ennenpitkäähän tuohon tulee jommallekummalle uusi ihastus kuvioihin mukaan (jollei jo ole) ja sitten se ero tulee olemaan kurjempi.[/QUOTE]

Nimenomaan noin, tarpeeksi ajoissa. Voi erota hyvissä väleissä, kun ei ole pettänistä tai muuta pahaa tapahtunut.
17-vuoden avioliitosta erosimme ajoissa, ilman mielipahaa. Ei sytyttänyt enää toinen jas ei ollut mitään yhteistä.

Aika paha mun mielestä kenenkään ulkopuolisen sanoo tohon mitään tai ruveta antaa mitään ''oikeita vastauksia''. Kyllä teijän ite pitäs tietää koska se on loppu kokonaan. Mieti mitä haluat, miten haluat tulevaisuudessa olla ja elää. Mieti nämä asiat myös lastenne kannalta. Itsensä ja omien tunteitten kuuntelu on sallittua :). Tsemppiä sulle ja voimia jatkoon :).

Oletko puhunut miehelle tuntemuksistasi? Ensimmäiseksi kerro miehellesi että haluat muutosta parisuhteeseen. Oletko itse valmis tekemään töitä suhteenne eteen? Jos sinä itse ja miehesi olette halukkaita muuttamaan suhdettanne parempaan niin hankkiutukaa terapiaan. Itse uskon että suhde on mahdollista elvyttää mikäli molemmilla on siihen halua ja lapsiperheessä sitä halua pitäisi olla. Jos taas jompikumpi ei suostu työstämään suhdetta taitaa peli olla menetetty :(...

puhukaa,puhukaa ja puhukaa:) ei löydy ratkasuja muuten.istuta miehes pöytään ja kysy mitä pitäis tehdä? voiko se yrittää muuttua ja huomioida sua paremmin ja sulle sama kans.jos ei onnistu keskustelkaa kannattaako erota?miten on lasten kannalta parempi. keskustelu on kaiken ydin:) toivottavasti pystytte muuttamaan suhtautumistanne toisiinne ja voitte alottaa "puhtaalta pöydältä".

Parisuhteen eteen pitää molempien tehdä töitä. Jos jompikumpi, tai kumpikaan, ei panosta parisuhteeseen, on aika erota. Parisuhdetta ei voi rakentaa yksin, siihen tarvitaan kaksi.

Yhteistyössä