Mies haluaa erota minä en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just niin tyypillistä: Olen 100% kiinni lapsissa, opetan alusta asti tämän miehelle(ei minulla ole menoja, olen äiti, sinua ei tarvita), en huolehdi itsestäni kun olen ÄITI, unohdan ystävät kun olen ÄITI jne jne. Sitten ukko kyllästyy ÄITIIN... Olkaa hyvät äidit myös naisia ja äitejä ja eläkää myös kodin ulkopuolella.

• Tykkää
Reactions: random80
Asutteko jo erillänne, siihen tuo ainakin viittaa? Miehellä oli siis viikonloppuna töitä, olitko kuitenkin halunnut että ottaa lapsen illaksi? Nimittäin jos se kyläily joka tapauksessa peruuntui miehen töiden vuoksi, samahan se on miten hän iltansa vietti.

Joo, ja varmasti miehellä on jonkinlaista vapaudenkaipuuta, mutta kyllä minusta vanhemmatkin saa sitä vapaata ottaa. Teillä on ilmeisesti erimielisyyttä siitä, kuinka paljon vapautta on ok ihan suhteessakin ja siitä nuo ristiriitanne johtuvat. Kuinka usein mies käy kavereiden kanssa juomassa tai muissa vastaavissa omissa menoissaan?

No saattaa tosiaan olla jo myöhäistä, mutta selkeä sopimus vapaailtojen määrästä voisi olla hyvä ratkaisu. Toisekseen vanhemman pitää antaa olla vanhempi omalla tavallaan (jos ei mitään aivan ilmeisiä laiminlyöntejä tapahdu), ja aika usein tulee ristiriitoja siitä, että äiti määräilee isää siitä, miten lapsen kanssa pitää olla. Eli mies joutuu siihen apurin rooliin, vaikka ehkä haluaisikin olla ihan tasavertainen vanhempi.

Ei asuta vielä erillään mutta hän millon nyt on sattunut ottamaan niin lähtee lapsen kanssa mummolle yöksi..
Ja olisin toki ymmärtäny että jos olisi "oikeita töitä" ollut mutta ennemminkin kaveria auttoi yhdessä asiassa joka ei vienyt ehkä pari tuntia..

Ymmärrän myös että vapaa aikaa kuuluu olla, sitä olen antanu hälle mutta se että itse kun haluaa päästää vapaalle niin isästä ei ole lapsen katsojaksi..
Tämän takia olen pyytänyt että hän katsoisi lasta enemmän mutta hän ottaa tämän nalkutuksena..

Aiemmin olisi voinut ehken toimia että olisi ollut selvät säännöt, nyt varmaankin liian myöhäistä

Ei asuta vielä erillään mutta hän millon nyt on sattunut ottamaan niin lähtee lapsen kanssa mummolle yöksi..

Ok, kuulostaa vähän erikoiselta. Miksi mies on sinne mummolaan lapsen kanssa mennyt? Tulehtuneessa erotilanteessa toki ymmärrettävää, mutta normaalisti olettaisi että lapsi hoidetaan yhdessä kotona. Tai jos halutaan parisuhdeaikaa tai molemmilla on samana iltana menoja, lapsi menisi mummolaan yökylään. Vai menikö lapsi nyt kumminkin sinne mummolaan ja mies omiin menoihinsa? Vai eikö mummolaan huolita lasta yksinään yökylään?

Meidän lapsi on kyllä yökyläillyt aika säännöllisesti (keskimäärin kerran kuussa) mummoloissa 1,5-vuotiaasta alkaen, mutta ei me aikuiset enää vanhempiemme luona öitä vietetä. Vaan lapsen yökyläilyt on vapaa-aikaa meille molemmille, joskus yhdessä vietettyä, joskus erikseen. Tämä on minusta tärkeää molempien jaksamiselle ja parisuhteen hyvinvoinnille. Kaikilla ei toki tukiverkostoja ole ja se on tosi harmi. Mutta jos teillä on, niin eikö lapsi voisi olla mummolassa yksinkin?

Ok, kuulostaa vähän erikoiselta. Miksi mies on sinne mummolaan lapsen kanssa mennyt? Tulehtuneessa erotilanteessa toki ymmärrettävää, mutta normaalisti olettaisi että lapsi hoidetaan yhdessä kotona. Tai jos halutaan parisuhdeaikaa tai molemmilla on samana iltana menoja, lapsi menisi mummolaan yökylään. Vai menikö lapsi nyt kumminkin sinne mummolaan ja mies omiin menoihinsa? Vai eikö mummolaan huolita lasta yksinään yökylään?

Meidän lapsi on kyllä yökyläillyt aika säännöllisesti (keskimäärin kerran kuussa) mummoloissa 1,5-vuotiaasta alkaen, mutta ei me aikuiset enää vanhempiemme luona öitä vietetä. Vaan lapsen yökyläilyt on vapaa-aikaa meille molemmille, joskus yhdessä vietettyä, joskus erikseen. Tämä on minusta tärkeää molempien jaksamiselle ja parisuhteen hyvinvoinnille. Kaikilla ei toki tukiverkostoja ole ja se on tosi harmi. Mutta jos teillä on, niin eikö lapsi voisi olla mummolassa yksinkin?

Jep, sen takia menny kun on ottanu lapsen niin mummolaan, kun on tulehtuneet välit meillä.
Viikonloppuna ei lapsi mennyt minnekkään, perjantai ja lauantai kului vain omien harrastusten parissa miehellä.. nyt majailee vanhempiensa/kavereittensa nurkissa, ennen kun saa oman kämpän, ei ole soitellut tai kysellyt lapsen kuulumisia ollenkaan.

Mummot ottavat kyllä onneksi lapsen yöksi aina pari kertaa kuukaudessa, ovat todella tärkeä tukiverkko, ja muutenkin ovat avuksi paljon, varsinkin minun vanhempani minulle. Ja myös vapaa aikaa ollaan molemmat mummojen ja ukkien takia saatu..

Mutta jos mies tahtoo erota, miksi hän eristää itsensä myös omasta lapsestaan?

Meillä 2 lasta, mies tahtoi erota kuukausi sitten. Sain sovittua itku silmässä harkinta ajan ( kuten avioliitossa ) tämän vuoden loppuun. Eli asuttas vielä hetki yhdessä lasten takia.

Olen nyt ollut ystävällisempi miehelle (=en ole vaatinut mitään... eli sitä mitä mies kutsui nalkutukseksi) eli olen puhunut ja kohdellut kuin ketä tahansa vierasta. Lisäksi marssin vaatekauppaan ja ostin ison läjän hyvin istuvia arkivaatteita ( tähän asti olen kulkenut kirppari rytkyissä) ja ryhdyin meikkaamasn päivittäin ja pitämään ihostani muutenkin huolta (tämän voimaannuttamaan itseäni ja nostattamaan itsetuntoa, minun tulee olla vahva, kyllä minä pärjään ilman miestä)

En enää ängennyt miehen viereen sohvalle enkä tietty pusutellut tai yrittänyt halata tai tehnyt aloitteita seksiin ( olleet minun aloitteeni varassa ) en ollut ilkeä vaan ihan perus ystävällinen.

Olin vain kotona ja puuhasin kotitöitä (en päässyt minnekkään kun olin päättänyt etten pyydä siltä p**kalta mitään) mutta lähdin sitten lasten kanssa sukulaisille lomailemaan viikoksi....

Nyt mies ei tahdokkaan enää erota. Yhdessä pysymis päätöksen jälkeen miehen halut minua kohtaan palasivat ja hänestä tuli jotenkin miehisempi? Sain valaistumisen enkä ole enää yrittänyt janota mieheltä rakkautta esim. änkeämällä viereen tai tekemällä aloitteita, annan miehen hoitaa ne sellaiset avaukset ;)

en tietenkään ole miehelle kylmä, vaan antaa sen nyt vähän pyöriä minun perässäni... eron uhka paransi kyllä meidän suhdetta: minä ryhdyin pitämään huolta itsestäni ja mies tajusi mikä helmi hänen lastensa äiti on ;D[/QUOTE

Täällä saman tyylistä.Toisin mies anto 2-3kk aikaa miettiä.
En tiä pitäiskö ottaa käytäntöön ja toivoa parasta. Itkin myös itse paljon ja toivoin lisä aikaa. Ja sitä sain. En tiä vaan et jos oon mielin kielin auttaako se? Että onko kuitenkin tehnyt jo päätöksen.Sanoi kuitenkin että ei rakasta mua ollenkaan. Sanoko sun mies niin? Seksi tauolla ja se on kova paikka mulle.Ollaan oltu aika aktiivisia ja tuntuu et just seksi on se joka pitänyt liiton kasassa.ja nyt ei saa olla mitään seksiä.pusuttelua.halailua.
Koitan että en valita pikku asioista.

Jep, sen takia menny kun on ottanu lapsen niin mummolaan, kun on tulehtuneet välit meillä.
Viikonloppuna ei lapsi mennyt minnekkään, perjantai ja lauantai kului vain omien harrastusten parissa miehellä.. nyt majailee vanhempiensa/kavereittensa nurkissa, ennen kun saa oman kämpän, ei ole soitellut tai kysellyt lapsen kuulumisia ollenkaan.

Mummot ottavat kyllä onneksi lapsen yöksi aina pari kertaa kuukaudessa, ovat todella tärkeä tukiverkko, ja muutenkin ovat avuksi paljon, varsinkin minun vanhempani minulle. Ja myös vapaa aikaa ollaan molemmat mummojen ja ukkien takia saatu..

Mutta jos mies tahtoo erota, miksi hän eristää itsensä myös omasta lapsestaan?

Ehkä hän haluaa aloittaa uuden elämän, johon sinä ja lapset ette kuulu.

Uusimmat

Yhteistyössä