koska on ÄIDIN vuoro irtautua ja kuinka useasti on kohtuudel

:/ Kuinkas useasti olette päässeet ystävien kanssa viihteelle? syömään ja viettämään iltaa, aivan itsekseen...
Mikä mielestänne kulkee kohtuuden rajoissa siinä että kuinka useasti voi sen pienokaisen viedä hoitoon ja vähän "rentoutua"...tai tosiaan jättää sille isä ukkelille.
 
heippa!

meillä tyttö(7kk) on nyt ollut n. kerran kuussa yökylässä isovanhemmilla tai kummeilla. Sen lisäksi n.2-3 kertaa kuussa ollaan vietetty sellaisia parin tunnin omia hetkiä jolloin lapsi on ollut hoidossa.

Alussa mietin että onko tämä liian usein, mut tulin tulokseen että on parempi näin, niin itse voi hyvin, niin jaksaa taas seurustella paremmin lapsen kanssa, jolloin lapsi taas voi paremmin. Positiivista on myös että hoitajien ja lapsen suhteesta tulee läheisempi kun saavat olla keskenään. Meillä tyttö nukkui vielä kuukausi sitten vain 20min päikkäreitä jolloin aikaa parisuhteelle ja itselleen ei jäänyt.

Elikkä meillä tyttö viedään hoitoon kun tuntuu siltä että nyt tarvitsee omaa aikaa. Onneksi innokkaita hoitajia löytyy!

Miten usein teillä viedään lapsi hoitoon ja kuinka vanha hän on? :) =)
 
Kyllä mä olen käynyt vähintään kerran viikossa tyyliin ruokakaupassa yksin, isukki ja lapsi pärjäävät kyllä sen aikaa. Tuntuu joskus lomalta tuokin :D

Viihteellä ollaan käyty itse asiassa jo pariin otteeseen yhdessä miehen kanssa, enkä näe siinä mitään pahaa.
Ekalla kerralla tyttö oli nukkunut koko ajan kun oltiin poissa muutama tunti. Itse asiassa nukkui sitten aamuun asti mummin kanssa, kun en keskellä yötä viitsinyt lähteä toista siirtelemään.
Toisella kerralla likka oli taas nukahtanut ½h miedän lähdön jälkeen, ja heräsi syömään muutama tunti sen jälkeen kun tultiin kotiin. Tällöin miehen äiti oli meillä vahtimasas tyttöä meidän ulkona olon ajan.

Monista tämä voi olla vähän "hurjaa" ja "itsekästä", mutta lapsella ei ole ollut mitään hätää. Nukkunut tyytyväisenä ja vaikka olisikin herännyt, niin olisi täällä ollut luotettava ja turvallinen aikuinen paikalla :)

Näin meillä, ja täytyy sanoa että kyllä se on ollut ihanaa viettää aikaa ihan vaan miehen kanssa. Maistuupahan kotielämäkin taas paremmalta kun on aikaa vähän olla kaksistaan ja puhua, niin ja tietenkin hoitaa meidänkin suhdetta. Jaksaa tuon välillä kiukkuisen tyttelinkin kanssa seurustella ja höpötellöä paremmin muutaman tunnin poissa olon jälkeen ;)
 
Meillä ainakin kerran kuussa mummulla hoidossa.
Kyllä sitä pitää omaakin aikaa olla ettei ihan mökkiinny.
Ja joitakin kavereita ei edes välttämättä näe kun vasta sitten kun lähtee viihteelle.
Ite jaksaa sit taas paremmin kun saanut rentoutua kunnolla. Mä en ainakaan näe siinä mitään pahaa, mutta mielipiteitähän on monia. :whistle:
Ja eiköhän tuo kohtuudella oo jokaisella kans vähän eri. Jotkut kerta vuoteen tai harvemmin ja jotkut sit kerta viikkoon. ;)
 
Mä käyn pari-kolme krt/vko aerobicissa ja lenkillä, 2-3 viikonloppua vuodessa ollaan miehen kanssa vaeltamassa tai melomassa. Tämä riittää mainiosti, + tietty romanttiset kynttiläillalliset muutaman viikon välein ihan kotosalla lasten nukkuessa. Baareja kun ei harrasteta; ei siellä ole meille mitään...
 
Hepsu
Mä käyn myös salilla jumppatunneille ja spinning-tunneilla n.4 kertaa viikossa ja poika on silloin iskän kanssa kotona..ja tosi hyvin pärjäävät.. =) ja sit on varmaan n.kerran kuussa tai harvemmin mummin tai mamman luona yötä ja poika viihtyy siellä hyvin. =)
 
Meillä on lapsi n. kerran kuussa mummon luona yötä, jolloin saadaan olla ihan kahdelleen. Kerran viikossa minä käyn yksin kavereiden luona ja mies vahtii lasta. Muuten mies on aika useasti itse harrastelemassa. Mulla ainakin toimii oikein mukavasti tuo, kun kerran viikossa pääsee irtaantumaan.
 
mitä kohtuudella? mun lapset on jo tosin 2 ja 3 vuotiaat joten en tiedä lasketaanko ihan pieniksi mutta mullaei hirveesti omatunto kolkuta niiden hoitoon antamisesta. useimmiten käyn vaan kahvilla iltasin (varmaan kerran viikossa) kun lapset on isänsä kanssa. ennen raskautta varsinaisesti viihteellä kävin ehkä nelisen kertaa vuodessa, omista menohaluista riippuenkin. lapsia yökylään sadaan aika harvoin, viimeksi ne tais olla mummolassa yötä joulukuun alussa, sitä ennen heinäkuussa...
 
äiti-81
tänään olen lähdössä likkaporukalla baariin,viimeeksi olen käynyt n.2,5 vuotta sitten ulkona.kaupassa ja kahvilla kaverilla pääsen käymään n.2-3 kertaa viikossa.elikkä viikonloppuisin.mies töissä su-to ja toisella paikkakunnalla,minä neljän alle 5v.lasten kanssa kotona ;)
 
äiti-81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 12:43 äiti-81 kirjoitti:
tänään olen lähdössä likkaporukalla baariin,viimeeksi olen käynyt n.2,5 vuotta sitten ulkona.kaupassa ja kahvilla kaverilla pääsen käymään n.2-3 kertaa viikossa.elikkä viikonloppuisin.mies töissä su-to ja toisella paikkakunnalla,minä neljän alle 5v.lasten kanssa kotona ;)
siis 2,5 vuotta sitten ulkona bilettämässä ilman miestä
 
Ekan viesti mamma
kiitoksia vastauksista, meillä ei asu sukulaisia paikakunnalla jolla me asutaan niin sillä minä kyselemään että mitenkäs te muut äipät rentoudutte.
Mieheni ja minun yhteinen aika on aika kortilla, mutta onneksi on mielikuvitusta :)
 
Lapsemme on nyt vuoden ja 2 kuukautta päälle. Vielä en ole ollut missään muualla, kuin pari kertaa lääkärissä erossa lapsestani. Ei tulisi vielä mieleenikään antaa häntä yö kylään!! En ymmärrä miten joillakin voi olla semmoset baari himot, että vie vauvan yökylään, jotta pääsee itse baariin. Parisuhdetta hoidetaan iltaisin, kun lapsi unilla. Kyläilemään mennään tietysti lapsen kanssa ja lapsiperheenä minun mielestä kuuluu tehdä asiat yhdessä! Ei vois vähempää kiinnostaa joku tunkkainen baari! Eihän siellä voi edes jutella. Kun ei mitään kuule.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 23:28 äiti kirjoitti:
Lapsemme on nyt vuoden ja 2 kuukautta päälle. Vielä en ole ollut missään muualla, kuin pari kertaa lääkärissä erossa lapsestani. Ei tulisi vielä mieleenikään antaa häntä yö kylään!! En ymmärrä miten joillakin voi olla semmoset baari himot, että vie vauvan yökylään, jotta pääsee itse baariin. Parisuhdetta hoidetaan iltaisin, kun lapsi unilla. Kyläilemään mennään tietysti lapsen kanssa ja lapsiperheenä minun mielestä kuuluu tehdä asiat yhdessä! Ei vois vähempää kiinnostaa joku tunkkainen baari! Eihän siellä voi edes jutella. Kun ei mitään kuule.

Ei tarvi välttämättä olla himo baariin vaan ihan omaa aikaa itselle..Meillä ukko tekee pitkää päivää 5päivää viikossa ja minä olen lapsen kanssa päivät..2krt kuussa lapsi menee mummolaan ja meillä vanhemmilla on kaksikeskistä aikaa..Muistahan että me kaikki äidit ollaan erilaisia..Ollan pojan kanssa paljon liikenteessä eikä poika vierasta paljoakaan vaikka on 10kk, hymyilee vaan kaikille..Haluan myös että vanhempani saavat viettää aikaa tyttärenpoikansa kanssa koska näkevät häntä vain 1-3krt kuukaudessa.
 
mä käyn viihteellä itsekseni noin kerran kahessa viikossa. Joskus olen koko yön ja vedän #&%?$!* olalle. Joskus käväsen vaan laulamassa karaokea ja olen autolla liikenteessä. Tämän lisäksi saan kyllä käydä itsekseni kaupoilla ja kaupungillakin, melkein päivittäin. Jonkun mielestä menen liikaa, mutta valitettavasti en ole mikään kotiäiti henkeen ja vereen. Jos se tekee minusta huonon äidin, niin vissiin mun lapset sitten otetaan huostaan jossain vaiheessa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 10:53 Hay-D kirjoitti:
mä käyn viihteellä itsekseni noin kerran kahessa viikossa. Joskus olen koko yön ja vedän #&%?$!* olalle. Joskus käväsen vaan laulamassa karaokea ja olen autolla liikenteessä. Tämän lisäksi saan kyllä käydä itsekseni kaupoilla ja kaupungillakin, melkein päivittäin. Jonkun mielestä menen liikaa, mutta valitettavasti en ole mikään kotiäiti henkeen ja vereen. Jos se tekee minusta huonon äidin, niin vissiin mun lapset sitten otetaan huostaan jossain vaiheessa :D

:LOL: :LOL: Näinhän se on, jokainen tyylillään. B)
 
novelliina
voi että. Musta ois kiva kans jos joskus ois vapaata. No nyt mun vapaahetket on siinä että kaupugin työntekijä tulee kerran viikossa 2-3 tuntia olemaan lapsen kanssa niin mä pääsen tyyliin yksin kauppaan. Yökylässä ei oo ollu kertaakaan. Tyttö on nyt vajaa vuoden vanha. Huhhuh välillä kyllä tuntuu ettei yksinkertasesti jaksa mutta ei kai tässä muu auta. Mulla tosiaan mummi ei sairautensa takia pysty lasta hoitamaan, mun siskot ei oo kovin innostuneita, eikä lapsen isä oo kiinnostunu. Saati sitten sen vanhemmat. Että näin meillä.
 
Meillä vauva vuoden. Ei ole tullut mieleenkään viedä vielä häntä yökylään. Vauva-aika on niin lyhyt, niin haluan nauttia siitä. Isä on hoitanut vauvaa, jos olen jumpassa käynyt tai kahvilla ystävieni kanssa.
 
Meillä tyttö reilun 8kk ikäinen ja yökylässä ei oo ollu kertaakaan vielä..ehkä huhtikuussa menee mummille kun mennään miehen kans laivalle.Itse olen ollut tytön syntymän jälkeen 2kertaa ulkona... viimelauantaina olin vilkkumaan konsertissa, ja sitä ennen tammikuussa bilettämässä.

Tyttö ollut miehen kanssa kotona.
kukaan ei voi opastaa ketään, että kuinka usein kohtuullista..kunhan ei joka viikonloppu käy juhlimassa..eikä joka toinenkaan. :D
 
Minä opiskelen, ja päivisin lapsi on hoidossa perhepäivähoitajalla noin 3-4pv viikossa 4-6h kerrallaan. Teen tuntitöitä kolmena iltana viikossa kolme tuntia kerrallaan, jolloin lapsi on isänsä, isovanhempiensa tai ystäviemme kanssa. Lisäksi käyn liikunnallisissa harrastuksissa, töiden lisäksi, kolmena päivänä viikossa joko lapsen olessa hoidossa tai isän kanssa kotona. Lapsi on vuoden ja kolme kuukautta, ja on ollut yökylässä kolme kertaa. Silloin tällöin viemme isovanhemmille tai sisaruksillemme hoitoon, jotta saamme miehen kanssa yhteistä aikaa elokuvissa, urheilemassa tai vaikka baarissa ystävien kanssa. Ensi syksynä lähdemme miehen ja sisäruksiemme kanssa lomalle viikoksi ja silmäterämme menee mummolaan maalle.

Mielestäni lapseni on paljon muiden kuin minun kanssa. Minun mielestäni ei ole väliä vuorokauden ajalla, milloin lapsensa kanssa on. Jos olen illalla töissä, olen päivän lapsen kanssa. Jos taas olen päivällä koulussa, olen illalla lapseni kanssa. Meillä lapsi todella on minun ja mieheni "yhteinen projekti" joten molemmat viettävät hänen kanssaan yhtä paljon aikaa. Itse en ymmärrä äitejä, jotka haluavat marttyyrimäisesti hoitaa itse lastaan kaiken aikaa. Tämä, sillä itse tarvitsen tuulettumista perhe-elämästä esim. urheilun merkeissä tunnin ajan päivittäin. Jokainen kuitenkin tavallaan.
 
vuke
tosi harvoin käyn tyttöjen kans syömässä tm.vastaavaa. mutta 4-5 kertaa viikossa saan käydä kuntoilemassa.joskus sanotaanko,kerran kahdessa kuukaudessa,käyn yksin kaupassa,siis isossa marketissa(ei lähikaupassa...)tai kaverin kans syömässä. kaikilla kavereilla on jo perheet ja harvoin tulee enää lähettyä "viihteelle".. mutta tämä sopii mulle
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 23:28 äiti kirjoitti:
Lapsemme on nyt vuoden ja 2 kuukautta päälle. Vielä en ole ollut missään muualla, kuin pari kertaa lääkärissä erossa lapsestani. Ei tulisi vielä mieleenikään antaa häntä yö kylään!! En ymmärrä miten joillakin voi olla semmoset baari himot, että vie vauvan yökylään, jotta pääsee itse baariin. Parisuhdetta hoidetaan iltaisin, kun lapsi unilla. Kyläilemään mennään tietysti lapsen kanssa ja lapsiperheenä minun mielestä kuuluu tehdä asiat yhdessä! Ei vois vähempää kiinnostaa joku tunkkainen baari! Eihän siellä voi edes jutella. Kun ei mitään kuule.
irtautumisella ei mun mielestä tarkoteta ainoastaan baareissa lorvimista, vaan myös sitä että käy vaikka yksin kävelyllä..... siis ihan mitä tahansa toimintaa, jolloin jättää lapsensa jonkun muun vastuulle. tekstistä päätellen sulla on ainoastaan yksi lapsi, ja muistan itsekin varsin hyvin miten hankalaa sitä ekaa lasta on antaa hoitoon pidemmäksi aikaa. meillä esikko oli ekaa kertaa hoidossa 11kk vanhana, pakon edessä ku mä olin jo toistamiseen synnärillä, mies tietenki mukana. jotenki toisen lapsen hoitoon antaminen on jo paljon helpompaa, ku mukana on se isompi sisar, niinku niistä nyt olis toisilleen turvaa....
 
jep, oikeaan osuit. mä oonkin miettinyt, etten juuri sen takia uskalla vielä suunnitella uutta raskautta, koska sitten joutuis pakolla olemaan erossa..koska jotenkin muistin syövereistä kumpuaa esiin sellaista kuin synntys...ja sairaalassa yöpyminen..
Nooh, aika aikaansa kutakin.. Mulle riittää vielä irrottaumiseksi yksin käyminen saunassa, kaikessa rauhassa makoilen jalat seinällä ja rentoudun.
 
Meillä tyttö 1v2kk eikä ole ikinä ollut yökylässä missään. Vain muutamia kertoja, muutaman tunnin kerrallaan ollut päivällä hoidossa.

Olisi muuten varmasti ollut enemmän hoidossa, mutta kun ei ole ikinä alkanut juomaan pullosta! Tissi on pitänyt olla aina lähellä.

Onhan se välillä raskasta. Ei omaa aikaa juurikaan..

Nyt pitäisi alkaa pikku hiljaa vierottamaan, sisarus nimittäin syntyy elokuussa =) ! Ei nyt enää juurikaan päivällä rintaa ota, ainoastaan aamulla ja illalla sekä yöllä jos herää.

Ja toiselle opetan kyllä tuon pullosta juomisen :LOL: !!!
 

Yhteistyössä