koska masu alkaa kasvamaan?

Mulla kasvoi alkuunsa aika nopsasti...vähän liiankin, kun ei kauaa pystyny salaileen..mutta nyt, rv 32+4, maha on tosi pieni...toppatakin sisään sujahtaa hienosti :D
Vielä, kun ei olis niin eteenpäin työntyvä, niin sais toppatakilla jopa peitettyä =) Moni uskaltaa vasta nyt tulla kysymään, että ootanko, ja millon meinaan synnyttää...meinaa silmät pudota päästä, kun sanon, että 1½kk päästä olis la... :whistle:
 
:D sanokoot kuka mitä vaan tai olkoot just niin huvittuneita luuloissaan mahan ulos pullisteluista tms kuin haluavat, mutta kyllä tuo maha kumpu vaan on iso, niin että tutkimuksiin sen takia mennään. raskausviikot ei ole selvillä mutta jotakin 10 ja 15 välillä todennäköisesti. Profiilista näkee pari päivää sitten otetun kuvan. Odotan kolmatta. enkä pullistele :LOL:

molemmissa aiemmissa raskauksissa maha ollut tosi iso, yli sf mitta käyrän
 
pakko oli tulla kommentoimaan tännekin, nyt ois viikot 32+0 ja pieni masu on vieläkin ainakin neuvolan mukaan. Oma olo ei kyllä kerro ihan samaa :D Mutta tosiaan, rv15 oli näkyvillä ihan pikkanen kumpu, samanlainen oli aina krapula-aamuina kun turvotti :LOL: ja rv20 alkoi sitten näkyä niin että ne huomasi jotka asiasta tiesi. Mutta edelleen jos on toppatakki päällä, ei ulkopuoliset kehtaa suoraan kysyä että odotanko :D ja onhan niitäkin joilla ei näy masua edes lopussa, yhtäkkiä on koko kylä ihmeissään kun joku rupee puskeen vaunuja :D ja mun ymmärtääkseni on aika yleistä että mitä useampi raskaus, sitä paremmin näkyy jo alussa. mutta poikkeushan se vahvistaa säännön, kaikki me ollaan yksilöitä ja masut kasvaa ihan omaan tahtiin, vertailu on kivaa mutta vähän turhaa.
 
Mulla oli jo valmiiksi pieni pömppis, niin ettei musta tiennyt mitään. Varsinaisesti se alkoi erottumaan vauvamasuksi joskus rv 14-15. Nekin, jotka sen erotti oli itse äitejä, ei muut sitä tajunneet. Muut erotti sen vasta joskus rv18 lähtien vauvamasuksi.
 
mulla alkoi näkyä tosi nopsaan, viikolla 15 ihmiset jo uskaltautui kyselemään että "saako onnitella" ja sitä ennen olivat jo miettineet pari viikkoa, kuulemma. Neuvolassa silloin sanottiin että pienikokoisilla/lyhytselkäisillä on normaalia, että näkyy aiemmin, kun sisäelimillä ei ole tilaa liikkua "ylöspäin" kohdun tieltä.

Eihän se maha takin sisältä tietystikään ulkona ollessa näkynyt pitkiin aikoihin... mulla oli muutenkin sellainen masu, ettei sitä nähnyt edestä eikä takaa ollenkaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
:D sanokoot kuka mitä vaan tai olkoot just niin huvittuneita luuloissaan mahan ulos pullisteluista tms kuin haluavat, mutta kyllä tuo maha kumpu vaan on iso, niin että tutkimuksiin sen takia mennään. raskausviikot ei ole selvillä mutta jotakin 10 ja 15 välillä todennäköisesti. Profiilista näkee pari päivää sitten otetun kuvan. Odotan kolmatta. enkä pullistele :LOL:

molemmissa aiemmissa raskauksissa maha ollut tosi iso, yli sf mitta käyrän
Kiva masu :) Minkälaisia tutkimuksia tuosta johtuen tehdään? Mulla rv 10 eikä paljoa tuosta sun masusta jää :whistle:
 
Ootan esikoista ja kun töissä kerroin rv 15, jotkut sanoivat, että ovat vähän arvelleet masussa olevan vauvan. Mulla ei oo yhtään rapamahaa ja oon hoikka, joten masu on koko ajan ollut kiinteä. Tuolloin 15 viikon tienoilla alkoi näkyä, kun mulla vielä notkoselkä. Kuljin koko ajan omissa, vartalonmyötäisissä vaatteissa, en peitellyt.

Jonnekin reiluun 20 viikkoon pidin omia housujakin. Nyt menisivät reidestä, mutta edes hiuslenkki-viritys ei enää auta, joten mammafarkut kunniaan.

Profiilissa kuva parin viikon takaa.

Misupai ja Helmis 28+2
 
Odottelen esikkoa ja mulla teki kyllä tiukkaa yrittää pitää raskaus salassa sille "maagiselle" 12 viikolle saakka. Olen hoikka ja lyhyt ja pallomasu näkyi tosi varhaisessa vaiheessa. ja paino vaan tippui tuossa vaiheessa joten ei siitäkään mahan kasvu johtunut. Eli varsin yksilöllistä, eipä siitä pullistelusta siis kannata puhua!
 
Oon kuvannut (taikka mies siis) masua joka raskauden aikana,ihana katella jälkeenpäin!!
Kaikissa ollut turvotusta viikolla 14-15 asti,sitten masu kadonnut.

esikoisesta masu pullahti 25 viikolla
kaksosista 20 viikolla
kolmas raskaus 26 viikolla ja
neljäs 25 viikolla.

Mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja pienet luut.Tä lääkärin mukaan aiheuttaa tuon että masu näkyy kovin myöhään.
Oli outo olo kkun liikkeet tuntui eikä masua ollut.

Oon lyhyt ja hoikka,kiloja tullut joka raskaudessa 5-7 kiloa.
 
Yksilöllistä on toi masun kasvukin...6.raskaus menossa ja rv.18 eikä päällepäin näy missään...selällään maatessa näkyy miten kohtu kasvanut ja pikkasen pullottaa...tuntuu et toi "syömämasu" kasvaa nopeemmin kun vaavimasu...
 

Yhteistyössä